Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Yep……dat is (was) de tigra.
Zonde ja!Gelukkig is hij hem al weer goed aan het opknappen.
Gisteren de standaard injectoren terug gezet. Ook een nieuwe temp.sensor gemonteerd.
Net wezen meten en weer de CO te hoog! :fy1 Ik begin er nu toch wel aardig gek van te worden.
Heb zowat alles vernieuwd en terug naar standaard gebouwd. En nog geen enkel verschil!
Lijkt eerder het CO gehalte te hebben verhoogd :swearIk schei er mee uit nu. Ik hoop dat de RDW ook de regel van 3.5% hanteerd. Dat zal mn redding zijn.
Maar de CO omlaag krijgen gaat me echt niet lukken.
Weet niet wat er met die wagen aan de hand is. Ga nu denken dat de kat (standaard tigra) te klein is en zijn werk niet voldoende kan doen.Bedankt voor de antwoorden mensen.
Ik heb de RDW zelf maar een mailtje gestuurd, kijken wat zij er op zullen zeggen.
Vandaag hebben we de originele injectoren weer terug geplaatst. Van de week even het CO opnieuw laten meten en kijken wat het doet. Hoop dat hij nu wel goed is.
Ik laat het nog wel even weten ;)
Deze rode tigra die ik bedoel had een flinke klapper op zn voorganger gemaakt.
Zag er niet uit!Volgens Manus mag ik inderdaad een CO va 3.5% zonder kat of lambda.
Maar hij weet niet zeker of de RDW de zelfde regels hanteerd bij een type goedkeuring. Dus ik zal de RDW nog wel eens een mailtje sturen.
Zo word het wel heel makkelijk met een CO van 3.5% :DTigra is van ’95.
Hoorde vandaag van mijn garage ook al zoiets ja. Voor ’96 is geen kat en lambda verplicht.
Maar dacht dat hij zei dat je dan maar 1.5% mag hebben. Maar de kat moet dan ook niet aanwezig zijn.
En haal ik dan dat percentage nog wel??En dit zijn de nieuwe eisen voor de APK.
Maar hoe zit het bij een herkeuring / type goedkeuring?
Mijn tigra is standaard geleverd met kat en lambda.Problem solved :wors
Temp sensor heb ik inderdaad nog niet vervangen. Waar zit dat kreng ergens?? :P
Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
lijkt mij van wel,originele injectoren zijn 304 cc of had je er z20let in z20leh injectoren in?
te rijk mensel veroorzaakt inderdaad een te hoog co
btw rij je hem wel goed warm voor dat je CO gaat meten?
desnoods een combinatie van de injectoren er in terug die er bij het chippen ook in zaten, lagere brandstof druk en vacuumslang los trekken.
Tijdens het chippen zaten er gewoon standaard C20LET injectoren in. Dus ik denk inderdaad dat dit het probleem is.
De kat rij ik goed warm………trust me ;)
En de kat is NIEUW! Dus zou het probleem niet mogen zijn.Dit weekeind de standaard injectoren er in. En dan maar kijken wat het doet.
Originally posted by corsaboy
maus, is je kat niet gewoon overleden?
daar lijkt het wel een beetje op.heb ik ook wel eens gehad, stationair goed, verhoogd niet goed..
Andere kat eronder en klaar..Er zit net een splinternieuwe (standaard) kat onder!
Dus daar mag het niet aan liggen.Volgens Mtech ligt het echt aan de chips die niet zijn afgesteld op de injectoren. Omdat ik ze achteraf heb ingebouwd. Net nog even bij een Rally rijder geweest, en ook hij zegt dat het heel goed aan de afstelling kan liggen.
Gekke vraag misschien??
Ik zit met precies het zelfde probleem.
Alles vervangen maar niets helpt.Waar zit deze temp.sensor gemonteerd??
Deze heb ik namelijk nog niet vervangen.Deze garage ken ik goed, dus betaal niets voor een CO meting ;)
Maar dit word wel frustrerend zo!!Dit weekeind weer andere chips proberen (met ingeregelde blauwe injectoren). Als dit niet werkt, dan de standaard injectoren weer terug bouwen.
JOEPIE!!! :argue
De oplossing typen is makkelijker dan wat de praktijk mij voor uitslagen geeft :(
Vacuum slang los gehaald, gaf geen enkel verschil.
Benzinedruk omlaag, geen verschil.Nu is het zo dat ik NA het chippen andere (blauwe) injectoren heb gemonteerd (470cc).
De chip is hierna nooit op aangepast. Kan dit het probleem zijn??Pompje haal je zo los, hoef je niet heel het reservoir los voor te halen.
Gewoon het pompje naar rechts duwen, zodat hij los klikt uit je reservoir, dan omhoog (uit het rubber) trekken.
Eitje!Maar inderdaad: gewoon de stekker van het pompje af halen en dan testen.
Zojuist even de standaard chips in de motronic geplaatst en een nieuwe lambda-sensor gemonteerd.
CO gemeten en WEER niet goed!! Stationair is alles dik in orde, bij 3000rpm gaat het fout.Nu het volgende:
Ik heb de grotere (blauwe) injectoren gemonteerd NA het chippen. De chip is daarna nooit meer aangepast op deze injectoren.
Kan dit het probleem zijn??!!Misschien het pompje in je ruitenwisser-reservoir??
Ff vervangen en je zult het zien.Je kleppendekselpakking is gewoon naar de klote. Heb ik ook een keer gehad. Alle 4 de bougies vol met olie.
Daarom loopt hij ook zo slecht. Ik had veel last van klappen uit de uitlaat.Pakking weer vervangen en de deksel niet te strak vast draaien. Wat ook wel eens wil helpen is kop eerst van een dun laagje kit te voorzien. Daarna de pakking en de deksel erop. Dan weet je bijna zeker dat hij overal netjes sluit.
Ga zaterdag even langs Mtech voor een nieuwe lambdasonde en standaard C20LET chips. Kijken of het hiermee gaat lukken. :thumbup
Ok bedankt.
Dan heb ik nog een zware kluif om dat CO niveau omlaag te krijgen.
Ik zit stationair op 0,5 maar bij 3000rpm op 0,8Misschien de Lamdasonde niet in orde??
Strakke tieg hoor!
Alleen wat staat dat ding hoog op z’n poten achter??
Of vertekend het op de foto’s? Kan me niet herinneren dat mijn tieg (toen nog standaard) zo hoog stond.Daar was ik al bang voor. Even vervangen is dus niet aan de orde.
Dan zal ik toch met de tijd het stuk eruit moeten laten snijden en opnieuw laten lassen.
Wilde toch al mijn wielkuipen verbreden.Bedankt voor de reacties.
Kat was goed warm gereden. Zelf gedaan :D
Zou het inderdaad elders kunnen laten meten ja.Het vreemde is dat het stationair draaien wel een goede waarde afgeeft. Maar bij 3000rpm is de CO te hoog.
En waar zou ik volgens jou het best een vacuumslang los kunnen halen dan??
Hebben we al gedaan, helaas zonder resultaat.
Waarde bleef het zelfde.De Tigra is inmiddels APK gekeurd. Dat wilde ik doen voordat ik naar de RDW ga. Dan heb ik iig zekerheid dat alles in orde is en dat ik geen blunder sla bij de RDW. Kwam glansrijk door de APK alleen het CO blijft een probleem.
Volgende week standaard uitlaatlijn vanaf het spruitstuk er onder hangen en snel CO meten. En dan 18 juni naar de RDW :DBen benieuwd! De tigra gaat op 18 juni a.s. naar de RDW voor keuring.
Iemand nog tips voordat ik daar heen ga??
Zelf heb ik al de volgende maatregelen genomen:– standaard velgen er onder (mijn eigen velgen zijn te breed)
– standaard uitlaat er onder (vanaf de kat)
– alle zware audio er uit i.v.m. de wegingHoe zit het bijvoorbeeld met een open luchtfilter? Is dat toegestaan?
Of moet ik het standaard filterhuis aanbrengen (word lastig ivm de ruimte).;)
-
AuteurBerichten