Maus010

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 194)
  • Auteur
    Berichten
  • Ik snap niet waar je heen wil gaan met je verhaal :hmmz

    Maar ik heb mijn parafaan 2e hands van iemand gekocht op een engels opel forum! De parafaanplaat op Ebay is veel te duur en daar komt nog eens 70pond aan verzendkosten bij. Die gaan dus 150euro kosten met verzendkosten. Dus die heb ik niet gekocht!

    Hij word (nog) niet helemaal strak. Ik maak eerst een variant met verdiepte V-groef.

    De parafaan staat helemaal in de plamuur omdat:

    – Ik 1 gat heb moeten verplaatsen naar het midden van de parafaan;
    – 1 gat dicht heb moeten maken;
    – De parafaan heb ik 2e-hands gekocht en had wat beschadegingen;
    – ik wil een zo mooi en glad mogelijk eindresultaat hebben.

    De foto is gemaakt toen ik nog bezig was, dus ziet er nog wat rommelig uit.
    Er komt dus nog een tijd van schuren, fijnplamuren, schuren enz enz.

    In reactie op: ANIMO CHECK: Cleane parafaanplaat Tigra / Corsa #17723761

    UPDATE:

    Foto gemaakt met de mobiel, dus niet echt super.

    UPDATE:

    Foto gemaakt met de mobiel, dus niet echt super.

    De pasvorm van mijn huidige strakke parafaan is perfect!
    Sluit overal netjes aan. Hiervan maak ik een 1 op 1 kopie, dus zou goed moeten zijn ;)

    De verzendkosten op ebay zijn echt vreselijk hoog van die parafaan!
    Dat was ook de reden dat ik hem niet van ebay heb gekocht.

    @ Viper:
    Alleen mijn wisser komt bij Leo vandaan. Het mechanisme niet.
    Ik heb gewoon mijn standaard mechanisme aangepast, werkt perfect.
    En stukken goedkoper!! :D

    Mijn wisser komt idd bij Leo vandaan. Maar omdat ik mijn ruitenwissermotor heb verplaatst is deze iets lager komen te zitten. En de veer in de ruitenwisser arm loopt dan net aan op de plaat.

    Hey Viper, met mij alles goed hoor!

    De V-groef (zoals kadett inderdaad) hoeft niet perse.
    Volgens mij wel als je een Bonrath wisser hebt.
    Ik heb mijn standaard ruitenwisser mechanisme gewoon naar het midden verplaatst. Dan is de V-groef niet nodig. Dan zou je gewoon model A kunnen gebruiken en een gat in het midden boren.

    @ Carlozz
    Je kan (zoals ik zelf ook heb gedaan) bij Stormwipers een kitje kopen. Dan kun je er voor kiezen om je mechanisme naar het midden te verplaatsen zodat je ruitenwisser precies in het midden van je ruit staat. Of je laat hem op de standaard plaats, maar dan zit je ruitenwisser niet in het midden.

    In reactie op: co te hoog #17723675

    Pffff……..veel plezier.
    Zit met het zelfde probleem, alleen dan met een zwaardere motor.

    Wat je kunt doen:

    – bougies vervangen
    – lambda sensor vervangen
    – temperatuursensor vervangen

    In het ergste geval moet je je katalysator vervangen.

    Succes!

    Te triest voor worden dit!! :fy1
    Wat een verhaal zeg.
    Jammer dat hij word gesloopt.

    Succes ermee man.

    In reactie op: Vandaag geprobeerd de… #17697019

    Wat voor wagen is dit dan?? Bijna 2300kg!!

    In reactie op: Engelse parafaan #17696155

    Tja………die is zeker mooier. Maar de verzendkosten zijn bijna net zo duur als de parafaan zelf :o
    En dan gaat bij mij de lol er al snel vanaf hoor.

    Een ticket met de Stenaline kost nog minder :)

    In reactie op: Engelse parafaan #17696153

    Hey super!
    Zal eens een bod plaatsen.

    Bedankt :wors

    In reactie op: Engelse parafaan #17696143

    Vervangt deze de parafaan of valt hij er overheen???
    Volgens mij blijft de originele parafaan zitten en valt deze er als een spoiler half overheen. Dus daar heb ik niet echt veel aan.

    Kost trouwens wel een hoop voor een stukkie plastic. :o

    In reactie op: Engelse parafaan #17696151

    Erg mooi ding.

    Alleen zwaar triest dat de verzendkosten bijna net zo duur zijn als de parafaan zelf :swear
    Zo word het wel een heel duur grapje. Ca. 140euro!!

    En ik denk dat ik een strakke plaat moet hebben met een verdiepte V zoals dat bij de Kadett ook is. Anders komt de ruitenwisser tegen de parafaan aan.

    In reactie op: Engelse parafaan #17696141

    Ik denk niet dat dit gaat passen met mijn stormwiper.
    Zo hoog komt de wisser niet boven de parafaan uit.
    Dus ik moet een parafaan hebben met een verdiepte V erin zoals matt_und_platt deze te koop had staan. Helaas maakt hij ze niet meer.

    Tenzij ik deze parafaan zelf ga verbouwen met poly.

    Hij ziet er wel super strak uit.

    Originally posted by KRSA2000
    Is dit niks voor je?

    KLIK—> Strakke parafaan

    Als een parafaan van een corsa ook op een tigra past is dit misschien een optie voor je…

    In reactie op: Engelse parafaan #17696147

    Parafaan is volgens mij precies het zelfde.
    Mijn vorige had ik ook van iemand overgenomen die een Corsa had.

    Ik probeer eerst bij matt_und_platt nog een strakke parafaan te regelen. Maar dat zal lastig worden vrees ik.

    Mocht je je parafaan los verkopen dan hoor ik het ewl van je :)

    In reactie op: Engelse parafaan #17696138

    Niet dat ik weet.

    Heb toevallig van de week een ruitenwissersysteem van hem overgenomen.
    Zal hem weer eens ff een u2u sturen dan.

    Thnx!!

    In reactie op: CO meting APK / RDW #17687099

    Misschien toch wel een goed idee.
    Gewoon de einddemper (pot) er tussen uit zagen en een 2L kat er voor terug plaatsen.
    Beugeltje er aan lassen voor de ophanging, eindstuk er terug aan lassen en klaar!

    Zal niet het minste werk zijn, maar denk wel effectief!

    Botter krijgt altijd alles voor elkaar, dus ook dit wel :vertag

    In reactie op: CO te hoog?? OPGELOST! #17686895

    Bedankt voor de tip.

    Maar is het rijden op Bio niet schadelijk voor de motor??
    Heb gelezen dat alu en rubber niet goed tegen bio kunnen.

    In reactie op: CO meting APK / RDW #17687096

    Mijn CO stationair is goed.
    Maar op 3000rpm heb ik een CO van 0.78%

    Een kat als einddemper zou kunnen alleen weet ik niet wat dit met het geluid zal doen. Hij is nu lekker stil, dat is ook iets waar de RDW op zal letten. Misschien een 2e kat na de 1e kat plaatsen. Zou kunnen helpen.

    @ sjoerdie:
    Ik dacht al dat ik de 2L kat er niet onder zou krijgen. Tunnel is gewoon te klein.
    Ik heb een 100cell race kat van mtech hier liggen maar die zit aan mijn Botter groep A pijp vast.
    Vind het zonde om die pijp aan gort te zagen om de kat er tussen uit te halen. Maar die kat past wel in de tunnel en is geschikt voor 2L motoren.
    Maar met de groep A pijp komt hij geluidtechnisch niet door de keuring.

    Verder heb ik alles al nieuw geplaatst:
    Lambda sensor, temp sensor en kat.
    Zou niet weten wat ik nog meer nieuw moet plaatsen.

    In reactie op: CO meting APK / RDW #17687089

    Misschien maar eens doen dan. Zal aankomende week wel een afspraak bij Opel maken.
    Mocht het dan niet goed zijn dan kan ik meteen vragen of ze hem ff willen uitlezen.
    Zucht…………….

    Krijg net een sms van Andre Botter………die heeft nog een cali kat liggen. Ga binnenkort ff langs om de tigra te droppen en dan last hij de kat er wel weer onder. En dan maar hopen dat dat het probleem was.

    Maar goed…….eerst nog ff langs de Opel dealert.
    Toch even weten of het daar wel goed is. Scheelt weer onnodige kosten als hij daar wel goed is.

    In reactie op: Waar zit de Temp Sensor bij een Tigra? #17695053

    Mtech had ooit een vervangende printplaat gemaakt voor in de TID.
    Deze kon de snelheid meten, verbruik, gereden afstand enz enz.
    Maar hij verkoopt ze al lang niet meer.

    Hier op het forum (in het corsa gedeelte) was ook iemand bezig om die dingen te maken. Weet niet hoe dat is afgelopen.
    Misschien dat je ze in Duitsland nog ergens kunt krijgen.

    In reactie op: CO te hoog?? OPGELOST! #17686892

    Topic is inmiddels ook al volop lopend in het APK topic op dit forum.

    Lees daar de reactie van de RDW maar ivm de nieuwe regels betreft de aanwezigheid van de kat en lambda :swear

    In reactie op: CO meting APK / RDW #17687086

    HELAAS!!

    Heb zojuist een reactie van de RDW ontvangen.
    Lees maar even hieronder:

    In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

    In de APK is bij een voertuig zonder katalysator en lambadasonde het CO-percentage maximaal 3.5%. Indien de lambadasonde aanwezig is mag het CO-percentage niet boven de 0.5% uitkomen.

    Bovenstaande is echter alleen van toepassing op de APK-keuring. In de Regeling Voertuigen is opgenomen dat het voertuig moet blijven behoren tot het besluit luchtverontreiniging waarop het is toegelaten. Dit betekent dat een van oorsprong aangebrachte katalysator en lambadasonde niet verwijderd mogen worden.

    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Medewerker Klantenservice RDW

    Dus de Tigra moet gewoon voldoen aan een CO van 0.5%
    Dat gaat dus nog lastig worden aangezien hij veel te hoog is.
    Het zal ook een keer mee zitten he! :argue

    In reactie op: CO meting APK / RDW #17687083

    kat is NIEUW!! Maar denk dat hij te klein is.
    Heb de standaard tigra kat gebruikt.

    Volgens de nieuwe regels (tigra is voor 31-12-1995 gebouwd) hoeft mijn tigra geen emissiebestrijdingssysteem te hebben. Dus kat of lambda mag weg gelaten worden. Deze regels gelden voor de AKP, type goedkeuring weet ik niet.

    Heb de RDW al gemaild maar heb daar nog geen reactie op ontvangen.
    Nog even afwachten dus.

    Ik ga niet meer verder rotzooien nu voordat ik een antwoord van de RDW heb.
    Als ik een CO van 3,5% mag hebben dan haal ik de lambda sensor weg en dop ik hem af.
    Moet ik wel aan 0,5% voldoen, dan moet ik toch echt verder gaan zoeken.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 194)