Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo lang de steek 4×100 is moet het passen.
Ik rij ook op 16″ wielen met 215/40/16 er omheen.
Sensoren los halen, schoonmaken, contactspray er op spuiten en weer goed vast zetten.
Dat was bij mij de remedie. Als dat niet werkt zit er toch misschien een storing in de abs motor??
Uitlezen bij de dealer zijn de kosten toch niet??Waarschijnlijk zit er een abs sensor (die op de wielnaven zit) los.
Dit heb ik ook gehad en kon niet achterhalen waarom het lampje bleef branden.
Auto omhoog krikken en alle sensoren even nalopen.Goh……..wat mag ik dan toch boffen met mijn Rio setje :D
Heb hem inmiddels 5 jaar geleden gekocht voor 300euro en er zit totaal geen schade aan!
Gewoon netjes behandelen met leder-was dan blijft het leer lekker soepel.
En het voordeel is dat ik er hooguit 2 keer per maand in rij. Dus het blijft ook netjes.Gewoon marktplaats / ebay / en het forum in de gaten houden. Komt soms wel eens een mooi setje voorbij.
Dat durf ik echt niet te zeggen. Het ligt er misschien ook aan naar welk keurstation je gaat.
Anders misschien ff naar de sloop en daar zoeken naar een geschikte donor auto en daar het kenteken van gebruiken.Volgens mij (had het al eens eerder berekend) ben je dan rond de 800euro verder. En dan maar hopen dat hij word goedgekeurd.
@bastiaan1981 wrote:
en als je niet weet waar het blok weg komt wat dan?
kun je dan zeggen dat de vorige eigennaar hem van de sloop heeft?Dat gaat moeilijk worden. Ik weet niet of ze bij alle keurstations navraag doen over het blok. Bij mij in Roosendaal iig wel. Dat doen ze waarschijnlijk om te kijken of het blok niet uit een gestolen auto komt.
zijn er ook mensen die auto’s van na 31 dec 1997 hebben laten omkeuren? En wat hier zoal anders bij is? En dan met name de auto’s zoals een Astra G van 2003 met bijvoorbeeld een C20XE of LET. Hiervoor is namelijk geen typegoedkeuring enzo.
Hiervoor zul je dan toch naar het testcentrum in Lelystad moeten. Dan krijg je als extra een weggedragstest en een geluidsmeting. Kosten zijn rond de 550euro, alleen al voor deze 2 tests.
Mijn tigra is vandaag naar de RDW geweest voor een APK en omkeuring.
En jawel……..de tigra staat nu geregistreerd als 2.0 16V Turbo op kenteken king:Keuring was een eitje. Waar ze extra naar kijken is de afkomst van het blok. Dus uit welke auto komt deze.
Ik had gelukkig nog het aankoopbewijs want ik kon nergens achterhalen van welk kenteken het blok afkomstig was.
Ook had ik een uitdraai van de motorgegevens bij me waar ze een hoop aan hadden.
CO is ook goed naar gekeken. In eerste instantie was deze veel te hoog. Gelukkig mocht ik even een rondje knallen waarna de CO dik in orde was. Kosten: 53euro! Dat dus voor de apk en omkeuring.
Gelukkig had ik een prima man en was zelf ook wel een liefhebber. Hij grijnsde al toen ik binnen reed en zei meteen: zo….dus jij wilt gaan vliegen :DEind deze week de papieren binnen. Dus nu weer lekker gaan opbouwen.
Nou…….ben net terug van de keuring. En hij is GOEDgekeurd!! :jerry
Stelde niet veel voor inderdaad. Al met al weegt de tieg nu toch nog 1100kg!!
140kg extra dus. Reserve wiel had ik er expres in laten liggen. Maar daar is achteraf helemaal niet naar gekeken.
Maar dat had het gewicht in schaal toch niet beinvloed. Tenzij het wiel 50kg weegt.Mijn dag kan niet meer stuk iig. king:
@hans-rekord-e wrote:
ik zou persoonlijk liever met een nette auto aankomen bij de keuring dan met een half gestripte auto , bv als je de achterbank eruit zou halen , hoe doe je dat dan met de gordels ? geen bank erin , lijkt me dan ook geen gordels erin ,maar die moeten er wel inzitten bij de apk en werken !of je kenteken wordt aangepast op twee zitplaatsen ? die keurmeesters bij de rdw zijn ook geen domme jongens denk ik , die zullen al wel heel wat kunstjes gezien hebben .Nee gewoon de eer aan je zelf houden en met een knappe auto komen .( maar ja , dat vind ik )
Je hebt groot gelijk. Ik heb alles intakt gehouden. Alleen de zware audio er uit gehaald.
Beter een nette auto dan gestript. Dan maar een paar euro per maand extra betalen.
Maandag de grote dag. Ben benieuwd :DNou……..we zijn bijna een jaar verder en het probleem is opgelost!!
Moet wel zeggen dat ik er maanden niet meer naar heb gekeken hoor :DHet probleem leek hem toch aan de NIEUWE katalisator te liggen.
Dit was een standaard tigra kat en naar mijn gevoel veel te klein voor de C20LET.
Heb toen via het forum een 200cels sportkat gekocht en deze laten monteren.
Stukje warm rijden en meten maar. Stationair was de CO in orde en ook bij 3000rpm was de verbranding 100%Maandag 23 mei gaat de Tigra naar de RDW voor een APK- en omkeuring.
Fingers crossed! :thumbupAAAAHHHH………..mijn oude cali :(
Ik vond hem al bruut, maar hij is nog dikker geworden!! :D
Zoals ik al aan de telefoon zei: ik koop hem terug!
Gelukkig heb je hem in zijn waarde gelaten en netjes origineel gehouden. Dat komt hem alleen maar ten goede. Die quadconversions………..weg laten man! Gewoon nette achterlichten er in knallen.Binnenkort eens meeten he.
We houden contact.[rquote=1841906&tid=140519&author=Dominic]
zag een setje veren met 40mm…?
zoiets dus..[/rquote]
Leuke foto……is mijn Tieg :D
De set die ik er onder heb zitten is een Weitec 40/40 set.
Dempers + veren. Enige probleem was de achter-as.
Deze zakte niet laag genoeg. Hebben meerdere sets last van. Dus ik heb de veren laten na-persen tot de gewenste hoogte. Setje koste me 375euro dus valt nog mee.Ik heb sinds november 2010 de HTC Desire Z. Daarvoor heb ik de aller eerste Android telefoon gehad: de T-Mobile G1.
Voor mij geen andere telefoon meer dan Android!! Geweldig OS.
De Desire Z bevalt trouwens prima. Laatst een update gehad naar versie 2.2.1
Accuduur schijnt iets verbeterd te zijn. Maar helaas door deze update mijn Root toegang verloren. Dus (voorlopig) geen custom roms meer draaien.Ligt er aan of je blok standaard is of getuned.
Bij een standaard blok kun je er in gooien wat Opel standaard voorschijft.Zelf rij ik met een getuned blok.
Hiervoor gebruik ik Castrol EDGE Sport 10W60.
Kost aardig wat knaken maar het is goed spul.
Bij de Brezan ben je zo’n 90euro voor 4,5L kwijt.
Ik koop het voor 10,50euro per liter. Scheelt een hoop!! :)Pak van mijn hart!! :D
Nu kan ik weer RUSTIG verder.Ik ben ook wel benieuwd ja.
Anders moet ik toch echt gaan opschieten :mad:Originally posted by 1985
En dan daarbij nog eens: Hoe wil je die genoemde 160pk tot stilstand brengen met de 1400/1600 remmetjes voor 90/100 pk ?Ik weet niet hoe je hierbij komt hoor.
Maar ik heb jaren met een C20XE gereden en standaard remmerij. Gaat prima!En wil je snel en makkelijk je remmen upgraden, dan monteer je gewoon sportschijven en sportblokken.
Nog een stapje verder (ook niet ingewikkeld) is het monteren van GSI remklauwen.Verder vind ik die tigra niet echt geweldig om te zien.
Originally posted by louwe 16 klepper
man dat maak je toch zelf;)
bonrath is best prijzig voor iets wat je voor een paar euro ook zelf kunt
mits je kunt lassen;)Lassen is nog niet eens nodig!!
Ik heb hem ook zelf gemaakt van de bestaande motor en armen. Het geheel gewoon loshalen en naar het midden verplaatsen. Dan met staalstrippen de bevestigingspunten verlengen. Appeltje eitje. Rij er al jaren mee! :)APK niet toegestaan??
Die van mij is een paar maanden geleden nog gewoon goedgekeurd met een 1-arms wisser. Als hij maar wist toch?! Mercedes modellen hebben ook maar 1 wisser.En over dat gat kan ik meepraten :)
Had dat in het begin ook, maar heb het opgelost door een stuk rubber er overheen te kitten. Werkt perfect. En nu met mijn dichte parafaan heb ik er helemaal geen last meer van.10 september 2010 om 21:16 In reactie op: ANIMO CHECK: Cleane parafaanplaat Tigra / Corsa **UPDATE** #17723793Thnx….
Denk dat er te weinig animo voor is. Een mal maken voor 1 of 2 stuks gaat me te veel geld en moeite kosten. Het zal wel een one-of worden :angel
10 september 2010 om 17:43 In reactie op: ANIMO CHECK: Cleane parafaanplaat Tigra / Corsa **UPDATE** #17723790UPDATE :thumbup
UPDATE :thumbup
Je ziet het verkeerd :D
Het is echt een polyesther parafaan, dus geen kunststof.
Ik heb hem opnieuw geplamuurd omdat het gat verplaatst moest worden (het is een engelse variant) en er veel beschadigingen op zaten.Ik heb gewoon mijn standaard wissermotor gebruikt.
7 september 2010 om 09:31 In reactie op: ANIMO CHECK: Cleane parafaanplaat Tigra / Corsa **UPDATE** #17723789Hmmm……dan ben jij hem goedkoper tegen gekomen dan mij.
Ik heb een strakke (zoals de foto in mijn eerste post) te koop zien staan voor 75pond en 70pond verzendkosten.Animo is gering he :D
Denk dat ik gewoon lekker 1 exemplaar voor mij zelf maak.Ook jij succes!
-
AuteurBerichten