Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hahahaha spanband.. :wtf nee daar begin ik niet aan…
je moet het goed doen,of aan iemand overlaten die het goed kan..
en dit is gewoon een straatauto al jaren (zat c20xe in) woon.werk verkeer :thumb haal er boodschappen mee..
heb nog 2 autos die een stuk luxer zijn en nieuwer, maar pak het liefst de corsa.. heb ik de meeste lol mee :jerry :vertagdaarom moet ie rijdbaar blijven in stadsverkeer.. dus hele snelle nokken, ongeveerde koppeling
plat op ze buik.. gaat niet gebeuren.. gelukkig blijft er een hoop over.. :thumbup@Corsa_GSi wrote:
Veerpootbruggen heten die dingen :jerry
Als je met 5bak rijdt, dan heb ik die voor vooronder (draagarmbrug) nog nieuw liggen.
ja joh.. dat heb je met weinig slaap.. ;) ;)
die onder zit past niet meer ivm 3 inch downpipe..
denk dat ik maar zelf ga maken.. moet ook de voorpijp iets hoger hangen..ach heb ik weer wat te doen..(pff alsof ik niks te doen heb) :swear
en ik ga binnenkort em omlaten keuren.. ik zal er een verslag van doen…
:hmmz maar in mijn geval niet eerlijk.. ik ken de jongens van rdw die omkeuren..
ik zit elke keer (toevallig) in zelfde update/bijscholing voor apk als hun.. :hmmz ;)@Corsa_GSi wrote:
Jouw stabi’s passen toch gewoon?
Of wil je dikkere erop van een Sport of GSi?Turbo klauwen passen met 15″, met Mervia schijven dacht ik.
nee ik bedoel die tussen je veerpoten .. zowel voor als achter..
die van voor past niet meer.. (kan em pas maken,moeite)en ja der zit wat verschil in klauwen.. dus dat moet ik nog ff uitzoeken.
welke ik precies nodig heb :hmmz
rij nu met 15 opel velgen.. heb ook nog de bsa velgen..


net ff een testrit utrecht uithoorn gehad… :D king:
geen problemen… :wors ,rijd zelfs nog lekker ook.. :thumb
maar moet nog wel ff wennen aan het koppel, ter… :shock: :wub die eds met dampfrad werkt goed..
en met regen is het opletten.. :vertag :hmmz vooral in hogere versnelling.. :wors :worsal met al.. :thumbup
volgende upgrade word vliegwiel met koppeling.. ‘
ander interieur.. stoel zit iets scheef,en is aan verv toe
stabi stangen die passen met c20let
turbo/v6 remmen erop.. liefst die in 15inch passen..ruitenwisser probleem is.. het asje op de motor is iets verlopen..
waarschijnlijk hebben de wissers vast gezeten .. bevroren ozfo..
je zal het moertje (op de motor ,onder parafaan) los moeten draaien en iets verzetten, let op dat je de sleutels in je zak doet
of de accu loskoppelt, of direct stekker van motor af .. vingers ben je zo kwijt..ik zal er vanavond ff naar gaan zoeken.. :thumb
zal dus een stalen vliegwiel worden met een sachs set.. (denk ik)
helix 2e keus… king:@Corsa_GSi wrote:
Stalen vliegwiel van 3,5 kg met starterkrans bij Dutch Power Trading erop (kost iets van 350 euro), en dan een Sachs Performance of Helix set erop :wub
nou dan is vliegwiel geen probleem.. :thumb maar welke koppeling kan het zeker aan.. :hmmz :swear kan nergens het max nm vinden.. :angel
@Mr. Bone wrote:
Maar je rijdt met een standaard plat xe vliegwiel?
Riskant hoor met dat vermogen. Als die spettert is je starterkrans net een cirkelzaag.
uuhh ja en nog afgedraait ook.. ;)
ik had er ook al aanzitten denken :hmmz
maar hij deed zijn werk ook al jaren goed in de c20xe,terwijl die erg hard heeft moeten
werken .. zelfs ooit een keer rook uit de bak gehad zo hard moest ie werken.
(seat leon met caravan een 8% heuvel optrekken).. en dat overleefde
het vliegwiel ook ..
maar heb nu veeeel meer koppel.. moet eerlijk zeggen dat
dat de volgende upgrade word samen met de koppeling.maja die zegt dit :argue die zegt dat… moet het eerst nog ff goed uitzoeken welke ik wil..
in iedergeval een geveerde plaat.. ivm stadsverkeer..tot die tijd zal ik normaal om moeten gaan met de koppeling.. :wors
12 september 2013 om 15:35 In reactie op: waar sloperijen met opel corsa b modellen in nh, fr,ut? #18172732regio utrecht ga ik meestal naar
het vertrouwen,lage weide,utrecht.
akkie stomphorst,de bilt,utrecht.
mag je ook zelf sleutelen.. ;) :thumbremblokken uitgehard/verglaast.. ff remblokken eruit en met schuurpapier
ff op schuren.. :thumben ja hoor.. :thumb :thumb een massa draad..
de ecu werkt erg goed… king: wat een verschil tussen stand 1 en 5 zeg… :wtf
nu ff wachten tot het wat droger is… wielspin.nl :thumbupheren bedankt voor de info.. had em nog niet uit elkaar gehaald :thumb :wors
vanavond maar is ff vlammen met dat ding.. king:er zit al molicotevet(ofzo) op als je een nieuwe orginele bout haalt… (heb er nog 1 ;) )
heb alleen loctite aan het eind (pouliekant) wat gebruikt
zat ook nog niet los ,maar was een kwart slag terug.. is na de 2e keer natrekken
ook niet meer verlopen… :thumbach is een kleine moeite om afentoe ff te kijken..
morgen..uhh naja zometeen.. de ecu met dampfrad monteren.en voor diegene die denkt.. die is nog laat.. vader van een dochter van 1 1/2 week
dus die moet nog om de 3uur de fles… ppppfffffffffffffffffffffff :sleeping :sleepingloctite was goed.. gaat zo hard bij ons dat het niet oud kan worden..
heb de aanhaalmoment van autodata.. is niet normaal zo vast dat moet ..
als ik me niet vergis.. 250nm+ 40+50 (ff uit me hoofd hoor)
alles was echt schoon.. (sleutel al wat jaren ;) )en het doel… tja.. het meeste op straat blazen..heb em ook puur voor de lol..
en als ie helemaal naar mijn zin is (motorisch) dan een keer op de strip.. :Dniemand.. :( damn dan haal ik em uit elkaar.. :jerry
heb ongeveer hetzelfde gehad met mijn vectra..
bleek de accu te zijn (die was ook gecontroleerd)
als ik een stuk had gereden en em stil zette ging na 30 min a een uur mijn alarm af..
bleek na meten de voltage redelijk goed.. maar ampere liepen te ver terug..
andere accu en probleem was weg..zo weer ff een update…
na veel ellende van sommige forumleden.. had ik mijn (nieuwe) krukas bout afgetekend
100% op moment aangetrokken met iets loctite..na ongeveer 500km te hebben uuh geblazen
JAJA de bout was verlopen !!!!!! bijna kwart slag, en kon em inderdaad weer opnieuw aantrekken..
controleer em nu regelmatig. en nu is ie al ff niet meer verlopen..
lang leve het forum !!! had me anders me blok gekost.na wat tikkende klepstoters..(opgelost met een nachtrit utrecht hoogeveen)
en een stuurbekr slang die plofte :fy1 ..
en 80.000x de xe uitlaat nok teverstellen..(eindelijk perfect)
doet de corsa het zeeer goed. ben inmiddels aan mijn 2e set banden begonnen.. :jerry :agentvan de week mijn ecu met eds fase 3,5 maar is inbouwen en proberen… :wor king:
heb ik ook een keer gehad bij een klant…
heb alle kleppen open gezet (vast) .. en de stekker van het klepje af..
rijd er al een jaar mee zonder problemen.. ;) en rijd volgens klant een stuk beter:oops: ben ik weer… :oops:
na wat ellende… ziekenhuis in en uit.. :( :( gaat het weer..
(voor alle mensen die mij hebben bericht. sorry ;) )en dus vorige week mijn corsa afgemaakt. EINDELIJK :jerry :jerry
na wat problemen.. geen oliedruk.. kortsluiting.. die K.T stuurbekr leidingen..enz enz
maar..hij doet het… EN HOE.. :thumbup :thumbup


volgende week nog ff laten poetsen.. ;) en er komen nog wat spullen binnen..
en moet nog zat hebben.. :jerry
nu ff de set up.. tot nu toe..complete m-tech ombouwset met assen..en verstevings kit(had ik al met c20xe)
c20let m2.5 coscast,met f20
licht vliegwiel met sach koppeling
grote tophat van tx.. met bailey dv (word een collins op aanraden van mr botter ;) )
tx frontmount intercooler.. past redelijk.. in een gsi bumper
xe nokken in en uitlaat :ass met verstelbare tandwielen(afstellen is ellende)
3 inch downpipe die overgaat in 2.5inch bastuck uitlaat.. geluid valt me alles mee
fse pbv met blankingplate..moet er nog op
versterkte wastegate van tx..
samco inlaat slang… tussen turbo en lmm..
2 chips.. 1 voor 1e versnellings herkenning.. 2e voor ecu (type onbekend)via 16v kadett c
walbro pomp..
en al het kleine grut..
ga er eerst ff een rijden(en naar rdw) en als alles goed blijft ga ik alles netjes weg bouwennu nog opzoek naar ..
collins dv..
forge dv plate..<- bestelt
brandstofdruk meter die los op rail kan.. <-bestelt
alu radiateur…
spruitstuk en andere turbo staan ook op het lijstje.. in iedergeval voor dat ik em op maat laat chippenmet dank aan Corsa_gsi voor het regelen van de meeste onderdelen..(met korting :thumbup )
als jullie nog ideeen hebben hoor ik dat graag..
ik had ook een openfilter op mijn ex vecta x25xe gezet.. enige verschil was het geluid..
en had het gevoel dat ie iets minder oppakte bij wegtrekken..
heb toen later een inlegfilter van pipercross gekocht.. minder geluid. maar veel beter qwa koppel
voor het gevoel dan..@noppe889 wrote:
ik heb een corsa b uit 1998 een 1.2 SE
maar ik woon dus in belgië
maar kan ik miss een swap doen en laten inschrijven als ik iemand in nl ken en dan daar laten inschrijven als een 2.0 en dan terug laten doen naar belgië
en dan gewoon hier laten keuren als een 2.0 die al op papier stond van in nl dan?
of is dit echt niet mogelijk?
want een 1.2 vind ik niet snel genoeg.
trek wel een focus 1.8 turbo diesel er uit tot de 80 maar dan stopt het…
en de top is 155 op de gps
maar mijn mate hebben boven de 100 pk en hun top liggen boven de 200
dus ik wil mee kunne gaan en bij een stoplicht het eerste kunnen zijn en niet het eerste en dan voorbij gereden worden xdhoop dat jullie iets weten (:
dat gaat niet.. (tenminste een paar jaar terug niet) als de auto eens op belgisch kenteken heeft gestaan.
en dan voor export gaat .. en daarna weer terug.. gaan ze uit van de oude gegevens
zover ik weet..
het is al eens met een belgische manta gedaan.. en dat ging ook niet goed..
ze hebben toen een nl manta gekocht ..2.0 erin.. omgekeurt..
en toen naar belgie geexporteerd.. en chassis overgezet.. dat mag weer wel.. :wtfmisschien dat het nu weer verandert is.. (denk het niet)
:shock: apk verlopen op… 19-08-1994 :wtf
28 oktober 2012 om 20:33 In reactie op: Hürlimann 4×4 bak. Wie rijd er mee of heeft er ervaring mee? #17969938is dat niet deze kerel.. ;)
28 oktober 2012 om 20:14 In reactie op: koplamp hersteller van turtle wax. iemand ervaring mee?? #17919730meestal als ik koplampen doe .. gebruik ik z’n poetsmachine (slijptol) ..niet z’n trilding
maar echt 1 die draait.. en dan met scratch remover voor lak (poets van turtle)
en dan er net zolang erop tot het weg is.. of bijna een gat maakt..let wel op dat je de alle lak
rondom de koplamp afplakt.. ;) bumper enz
en dan met gewone auto poets erover..
maar sommige koplampen krijg je echt nooit meer goed.. :swearsucses..
@wim-v6 wrote:
Is dat dat gele kastje??
zo ja, Waarom zit deze op een Vaccuum slang gemonteerd (Rembekrachtiger)???, dan zal ie niet veel helpen denk ik zo!!!
Willem
ja hahahaha.. en hij is nog op lpg ook..(rechts bovenin).. :vertag :jerry
brandstofdruk naar beneden .. dat werkt.. :thumbup
maar is weer slecht voor je motor.. maar werkt wel.. :vertaghmmz.. :hmmz . dit is echt K.. maar denk ook zelf dat die bout niet goed heeft vast gezeten..
heb em van de week zelf gedaan..(distr set verv) en daar moet echt VEEL kracht op die bout..
die gaat echt niet zomaar los..
zit dit zo ff te lezen.. en dacht aan dit..de 1e kracht begint bij de ontsteking boven de zuiger, dat gaat over in krukas en naar vliegwiel en poulie..
dus door meer lucht en brandstof en druk toe te voegen …er een hogere kracht en snelheid op de krukas komt…. en dus meer kracht en (reactie) snelheid op beide kanten komt.enige wat ik kan bedenken(als alles goed vast zat) is dat je distr spanner het niet heeft bij kunnen houden en heeft staan klapperen.. en dat word weer rechtstreeks op de poulie af gegeven..
en als die trilling maar lang genoeg is..
(ook de reden dat veel autos met koppel tegenwoordig een ketting hebben..)
sucses ermee.. :thumbup -
AuteurBerichten