Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Freestyler
Ja het kan wel, maar vergt wat werk.Je moet dan de motor aanzienlijk opkrikken, of nog beter, de voor as er weer onder vandaan halen (en de motor dan middels zon balk er over heeb ondersteunen
hmmm…. dan wacht ik nog wel ff met de motor plaatsen! haha
En heeft er misschien iemand nog een voor raam te koop?
wel een beetje in de buurt van hengelo….Dat ziet er allemaal heel mooi uit postbusmanta!
Ik denk dat ik mijn lijstjes ook maar ff langs de spuiter breng! ben bang dat als ik dat met spuitbus doe dat de verf er binnende korste keren weer af is!Nog ff een vraagje…..
:angel- Weet iemand of ik mijn carterpan nog kan vervangen na dat het blok geplaatst is?
Wil namelijk een nieuwe bestellen maar anders kan ik nu niet verder….!gr m
Jij hebt het hemeltje er wel heel mooi in zitten! :thumbup
Maar ja ik zou het ook zo goed af plakken! Je wilt toch geen nevel op je nieuwe gespoten lak!!!origineel gepost door GTS2.2DTI
:o Mooi man, wat ziet die er weer rete strak uit…Je moet nog wel even de B-stijl zwart maken, je hebt het rooster al gemonteerd maar daarachter hoort het zwart te zijn, net zoals het driehoekje achter je achterste zijraam..
Ja dat viel mij ook al op…. en wist niet meer zeker hoe dat zat! bedankt voor de tip!
Ben vandaag weer lekker aan het sleutelen geweest!
Hier weer ff een paar foto’s van hoe ie er nu bij staat!



origineel gepost door ascona-gek-roosendaal
bedankt voor de reactie! was al een poosje naar fuseekogels op zoek.
En echt een topproject. ik wou dat ik het zo kon;)Jij ook bedankt voor de mooie reactie!
Heb al vaker spullen besteld bij deze firma! Ook voor andere auoto’s. Ze zijn mooi snel en bellen altijd ff na om de gegevens te controleren! super netjes!Quote:origineel gepost door McLambo
Je vrouw/vriendin zal ook blij zijn met je, nu je beslag hebt gelegd op alle wasknijpers ;)Ja klopt! haha Laat staan welke uren ik daar elke avond maak! :P haha
origineel gepost door manta19sr
dempingsmatten?heb een dossje gehaald emt 6 platen van 50×30 ofzoiets en had over:P heb het alleen voor de stoelen en over de tunnel bak,meer om de warmte een beetje tegen te houden,uitlaat hangt bij mij strak tegen de bodem aan,is gewoon een kachel binnen nu:)maar tja heb ook verder geen inteieur,maar ziet er strak uit deze red bull.netjes hoor.zou alleen even je dash aanpassen je hebt nu grijs dash en zwarte cockpit,steekt een beetje af,
heb evt wel grijze cock liggen(of zwarte set)
(Set van deurpanelen zwart,achterschermen zwart,vloerkleed zwart(i200)is al weg
Ik vind het zelf wel mooi zo….;)
Zo heeft mijn vader hem toen ook gekocht….


Het lijkt misschien of het hemeltje er niet helemaal strak in zit, maar dat komt om dat het donker is en door de flits….
Het kan vast nog strakker maar ik ben blij zo!!! king:haha

origineel gepost door McLambo
Zo’n Hemeltje, hoe zit dat eigenlijk bevestigd? Ik hoor van verschillende mensen dat het echt een ramp is om het weer op zijn plek te krijgen…Ja het echt echt k*t werk! Er zitten vijf stangetjes in die je over de breedte er in klikt, je rest moet strak trekken tot aan de buiten kant van de carroserie en vast lijmen en daar schuiven dan de rubbers over heen!

Echt pokke werk….Net nog ff de het bumpertje en de achterlichten gemonteerd!


Wil niet veel zeggen maar ik vind dit echt een LEKKER KONTJE!!!! :wub:wubEn verder nog weer met het hemeltje bezig geweest, en de vloermatten er in gelegd!

origineel gepost door McLambo
Wow, 260 euro voor dempingsmat. Dat is me aardig aan de prijs. Ik denk dat ik bij mijn eerdere plan blijf om maar dakleer als isolatie te gebruiken king:Ja klopt, tis erg aan de prijs! Maar je doet zoiets maar een keer als je auto net van de spuiter komt, en het geeft je echt rijcomfort!
En je kunt het echt super goed in alle hoekjes en bultjes kneden, Tis een soort klei op een aluminium folie!origineel gepost door McLambo
origineel gepost door Freestyler
Waar heb je de dynamat vandaan? enne quanta kosta?Dit wil ik ook graag weten. En wat is Dynamat? Goed alternatief op de aloude teermatjes?
Dynamat is echt het beste spul wat je kan kopen om je auto te isoleren en alle trillingen die het plaat matriaal (bodem, schutbord, enz) op neemt weg te nemen!
Je hoort echt veel minder geluid van de banden en wielkasten en ook het motor geluid enz.
Je krijgt het gevoel of je nog veel meer auto onder je kont hebt, dan je eigenlijk al hebt met een MANTA!!!!! haha
Het komt van die Chip Foose van Overhaulin (discovery)! Die gebruiken het ook voor die mega brute hotrod’s!origineel gepost door Freestyler
Waar heb je de dynamat vandaan? enne quanta kosta?Die heb ik van ast borne!
Voor en paket van 3.6 m2 betaal je ongeveer 260 en daar kun je zat de hele auto mee doen! Ik heb nog iets meer gekocht, ivm de audio wat ik er allemaal in wil hebben!
Dit houd het geluid van je audio ook super binnen en geen trillingen meer!origineel gepost door ascona-gek-roosendaal
mag ik vragen waar je die fusee kogels vandaan hebt? zoek er ook voor mijn eigen manta gsi project namelijkDie heb ik van: http://www.autopartsonline.nl/nl/index.php?show=ao_start_shop&lnk=../nl/ao_sel&mrk=&mdl=&typ=&blk=&vp=&cat=s
Heb gister de auto volledig geisoleerd mer extreem dynamat!


En ik ga nu snel weer verder! haha
origineel gepost door Redmen
ja maar as je een restauratie bent begonnen kan je zoiets er beter meteen bij doenng effe terug komend op jullie gesprek over het blok er onderuit halen met het blok er nog in het kan
de takel staat idd in de weg als je hem er onderuit wil halen wat wij hebben gedaan is een kar gemaakt en daar het blok op laten zaken
Ja precies zo heb ik het ook gedaan! Dit is de makkelijkste oplossing als je toch gaat restaureren!
Met een balk is trouwens ook wel mogelijk ja! nog nooit aangedacht!
De reden dat ik het niet heb laten coaten is dat ik daar niemand voor had….. :(
En inderdaad als je ziet wat ik ook aan spuitbussen kwijt was al met al……!origineel gepost door McLambo
Super!Je hebt de complete vooras er onderuit gehaald, waarschijnlijk omdat je de hele auto gestripped hebt. Zou zoiets ook mogelijk zijn als je het blok laat zitten? Dat je dat in de takel hangt ofzo? Ik wil het stukje bij beetje doen namelijk :)
Die bouten en moeren die je vernieuwd hebt, zijn dit speciale maten (dus alleen bij Opel ofzo te krijgen), of gewoon standaard spul.
Stralen; Waar kun je zoiets laten doen, en wat is een indicatieve prijs voor de hele vooras? Heb je later die coating en hammerite zelf gespoten, of ook laten doen?
En ik zie dat je vooraan weer ‘gewoon’ enkele schijven hebt geplaatst (ipv geventileerde van een zwaardere opel, zoals veel hier van het forum doen). Heeft het dan nog een meerwaarde wat betreft remvermogen om EBC te nemen?, of is dit meer voor de looks? :thumbup
Een hoop vragen, ik weet het, maar je zou mij er weer een stuk wijzer door maken :thumbup
Ik weet niet wat voor een garage jij hebt… maar denk wel dat het moeilijk word als je het blok er niet uit haalt!
Je moet namelijk de hele carroserie ook een stuk op tillen om de as er onder weg te krijgen, en als het blok dan aan een takel hangt, hangt dat de ik in de weg….De meeste bouten zijn wel standaard maten… Maar die lange bout van de bovenste draag arm was nog goed, die heb ik ook laten stralen en weer gebruikt!
Verder zijn veel gewoon bouten en moeren, als je maar wel op de strekte let!
De bout die de voor as met het chassi verbind heb ik ook nog niet nieuw kunnen krijgen….

Een prijs voor het stralen weet ik zo niet, een maatje van mij werkt een een metaal bedrijf en nam elke keer iets mee! haha
Verder heb ik alles zelf gespoten, maar als ik het over moet doen liet ik het coaten!De schijven waren zo slecht al voor dat ik met de complete restauratie begon. Daarom heb ik toen de beste schijven besteld die er voor de manta (standaard) beschikbaar waren…. Niet wetende dat ik hem zo zou gaan strippen, daarom ga ik eerst ff met deze rijden!
Het is dus niet alleen de looks maar remmer ook beter dan de standaard schijven en blokken!
Later hoorde ik welke opties er nog meer waren zoals de schijven en klauwen van grotere opels!
Je leert erg veel gaande weg!!!
Ook dat zal ik later vast nog wel een keer gaan aanpassen! Ik wil in de toekomst achter ook schijven gaan maken! Je moet ook nog wat te wensen overhouden he! :cool:gr mathy
Kun je misschien ook kleine omschrijving geven over hoe je die ophanging weer in nieuwstaat hebt gekregen? Welke stappen enzo? [/quote]
Heb eerst alles uit elkaar gehaald,
-de rubbers er uit geperst (echt k*t werk) sommige met een gas brandertje verhit!
-alles laten stralen
-daarna antie roest primer
-alles met hammerite hoog glans gespoten
-de pu powerflex rubbers er in persen, en stabi stangen
-alle bouten en moeren nieuw
-alle fusee kogels nieuw (gewone standaard)Remklauwen laten stralen, en rood gespoten!
Nieuwe revisie setjes rubbers en zuigers.
Rvs remslangen!
EBC remschijven, redstuf remblokken!








Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb…
origineel gepost door Hendri
Die spuiter van jou doet hij het ook voor anderen?Ja volgens mij wel! Hij zit alleen tot april vol…..!
Ik zal ff vragen of ik zijn nummer weg mag geven!origineel gepost door Christian-tsx
ja klopt, heb precies hetzelfde, zit in de bouw terwijl ik in mn vrije tijd alleen maar met auto’s bezig ben.
nu moet ik wel zeggen dat als ik opnieuw kon kiezen, ik wel wat met auto’s ging doen. ma dat kan altijd nog.Ja precies dat gevoel ken ik!
Maar soms denk ik ook, als het je werk word ga je het misschien ook minder leuk vinden! Nu vind ik het heerlijk als ik vrij ben lekker aan mijn wagen te sleutelen! Maar als je al eerst acht uur op een dag aan auto’s van een ander heb gesleuteld, en dan nog met je eigen bezig moet….origineel gepost door postbusmanta
Ik denk dat jij het brandstofpomprelais hebt gevonden :DOh dat zou ook nog nunnen ja… Ik keek in het schema en dat dat ie daar zat! haha
Dan zit ie bij de zekering kast of niet?origineel gepost door larsjeG40
iemand???Hallo, Bij mijn manta B zit ie, als je voor de motor ruimte staat op het linker spatscherm….(bij rijders kant dus)
Net iets schuin boven de gaten waar de benzine leidingen uit komen….origineel gepost door Christian-tsx
wees maar niet bang, jij doet het wel goed als ik die foto’s zo bekijk:thumbup:jerryOke, nou bedankt! :D
Het is namelijk mijn eerste project! En ik heb een sport opleiding gedaan, had dus ook totaal geen achter grond van auto’s, behalve dat ze mij intreseren! haha En dan leer je veel sneller als dat je iets moet leren!origineel gepost door Noordpoolgsi
ah oke op die fiets …heb hier blok en bak alklaar liggen voor inbouw.
zoek alleen nog eeen carroserie van een manta gsi/gte wat gerestaureert moet worden :Pnet wat je zegt mooi rood is nie lelijk
Oke, oh dat is nog wel te vinden denk ik! Ik heb er ook een bij gekocht omdat de auto veel slechter was dan verwacht!
Als je straks zo ver bent hou ons dan ook op de hoogte!
Ben altijd heel benieuwd hoe anderen het doen! En of ik het wel goed doe!
succes en gr mathyorigineel gepost door Noordpoolgsi
kijk zoiets hoop ik dus binnen 2maand ook van de grond te krijgen ghehe ;)dat spuiten waar is dat gebeurt ? ziet dr donders strak uit !
verder suc6 met de verdere opbouw
Oke, nou jij ook veel succes dan!
Hij is gespoten door een bekende van mij….
Vader en zoon, zijn zoon is plaatbewerker en zijn vader spuiter! Hij werkt bij care schadeherstel, en hij huurt dan een cabine op het werk en heeft hem thuis, in alle tijd, bij zijn eigen garage strak gemaakt!
Ja het is een moeilijke kleur… maar ze hebben het echt super strak gespoten! :cool: -
AuteurBerichten