Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Even in het juiste gedeelte plaatsen…
Vandaag Wind Deflectors en Insignia sproeiers gemonteerd.
Ziet er weer fijntjes uit:
Ikzelf heb nu ruim 6 jaar ongeveer een Corsa B uit ’93.
Ik weet inmiddels hoe hij helemaal in elkaar zit.
Het gaat hier om een 1.2 8v een X12SZ motortje.Wat ik je aanraden kan, als je voor een Corsa gaat, is het in boekvorm de Vraagbaak aan te schaffen.
Mocht je nou een 1.6 ofzo iets dergelijks gaan pakken, kijken dan of je van Haynes het tuning boek vinden kunt voor de Corsa B. Is ook een erg geinig boekje.Succes met je aanschaf.
Ik moet eens even weer zo’n wiel uit de garage pakken.
Ik heb momenteel de staaltjes eronder met winterwielen erom.Had er vandaag wel mee bezig kunnen gaan.
Had meer gedaan vandaag: Insignia sproeiers erop gezet en de Wind Deflectors erop.@ NJoy: Ik denk, gezien de beschadigingen aan de bandrand, dat het de schroeven zijn waar hij tegen aan komt.
Misschien kan ik ook wel die van een B erin zetten. Ik dacht namelijk dat die korter waren.
Maar ik moet het even goed controleren. Op CC|UK had er 1 een geinige methode om te checeken als je band aanliep, waar dat precies is en dan stukje bij beetje het bij te werken.Zal even kijken.
Vind het namelijk wel mooie wielen en ben van plan ze op te laten knappen, want vooral voor hebben ze nogal wat stoeprand schade.
Wil zien dat ik het hart nog iets donkerder laat spuiten(of poedercoaten, ligt aan de prijs) dan dat hij nu is en dan de randen te laten afdraaien en polijsten.
origineel gepost door miraltje
volgende keer ff beter nadenken voordat je andere velgen/banden en verlaging gaat aanpassen, bumpstops beinvloeden de rijeigenschappen zeker negatief al zal het niet veel zijn.Wordt een beetje moeilijk he als je een auto zo koopt en die wielen er al onder zitten.
Ook is de wagen niet verlaagd en zitten er standaard GSi veren onder. Dus op zich ja wel verlaagd, maar niet aftermarket verlaagd,
Om met je eigen woorden te spreken: volgende keer ff beter nadenken voordat je meteen conclusies trekt.Dan ga ik daar eens over denken of dat dan toch niet wat is.
Zal morgen eens gaan kijken bij de originele achter schokkers van mijn B.
Die heb ik geloof ik nog ergens in de schuur liggen.
Zo heel veel verschild zullen die wel niet zijn met de C.Dat moet ik inderdaad ook nog ff doen.
De luchtinlaat veranderen naar die van een Veccie.@ Wessaa: heb je toegevoegd aan MSN…
origineel gepost door corsageak
bedoel je geen 16 cm mastah gsi? een beetje flink zware woofer is 15 inch;) ik heb nu geloof ik 10 cm speakers in me b zitten (orginele) dat is 6,5 inch als t goed is:pcorsageak
Yup sorry je hebt gelijk.
Ik zit tegenwoordig zoveel in het engels, dus dan schiet het er soms ff bi in.Ik bedoelde inderdaad 13cm en 16cm…
Ook een optie inderdaad.
Meest makkelijke is de tussendemper te vervangen voor een tussendemper vervanger.
Ligt het er even zelf aan wat je wilt: Zelf een stuk pijp ertussen lassen of kant en klaar 1 kopen (wat ik gedaan heb. Destijds bij NLPower gekocht voor €69).Dat is de meest snelle optie om wat meer geluid te krijgen.
Zelfs op een 1.2 8v (zoals mijn Corsa B) komt er instant meer geluid uit.Carbjes FTW of niet Fearless :P
Eerst zorgen dat je absoluut GEEN originele of heldere koplampen erin hebt zitten.
Zorg dat je Angel Eyes erin plaatsen met lenzen/projector bollen.Doe je dat niet krijg je teveel strooilicht ben je nagenoeg zeker van een APK afkeur.
Been there, done that.Overigens heb ik in de B een set van Pilot Xenon en in de C een set van HID zitten.
Alleen bij de C in het begin last gehad dat de ballasten niet goed waren, maar die heb ik kostenloos direct kunnen ruilen.
Verder met beide sets geen problemen gehad.Gewoon je originele luchtfilter vervangen voor een K&N of Green inlegfilter.
Ik heb zelf in mijn B een K&N inductie kit liggen.
Krijgt er iets meer geluid van maar zeker geen meer vermogen wat je overigens sowieso niet moet verwachten van zo’n open lucht filter.Is het niet zo net als bij de B dat er standaard 10″ in zit en dat als je adapter platen koopt je er 16″ in kwijt komt?
Tenminste zo was het bij de B zo.Nu hoef ik gelukkig geen compo set of speakers meer te plaatsen voorin want de vorige eigenaar had er al een composet in gedrukt van CDT.
Mijn C is van 2001 en klinkt ook niet hol ofzo.
Zit ook alles electrisch in.
Zit in ieder geval een groot verschil in de B en de C die ik heb…Ga ik wellicht dan even een domme vraag stellen:
Veren de veren (grappig) dan niet scheef in zeg maar?
Ik heb dus totaal geen ervaring met dat soort dingen.
Ik heb tot nu toe alleen nog maar die clip-on dingen gezien die je om de zuigerstang doet.
Ik ga er vanuit dat die dus onder de originele stop komt te zitten en dus daardoor de originele verhoogd komt te zitten.
@Wessaa: Hoe bevallen die dingen dan?
Want in eerste instantie zeg ik van die dingen zien voor geen meter uit, ondanks dat ze eigenlijk niet ziet zitten.Jo Jeroen,
hoorde het deze week van je.
Mooi bagger.
Maar het lijkt dat hij nu in orde is (hopelijk niks ergs aan over gehouden).
Lijkt mij alleen heel verstandig eraan te doen om in ieder geval er voor nu even rusig mee om te gaan, omdat je dat getik eraan hebt overgehouden.
Wellicht een kromme klep? (zoveel verstand heb ik dan ook weer neit van de B, gelukkig nog nooit eerder zelf iets aan de motor hoeven doen).Persoonlijk zou ik dat getik nog even laten checken. Je hebt erniks aan dat je het blok weer de soep in draait.
Laat desnoods iemand van het forum hem checken en breng hem anders naar Van der Meij.
Die lui zijn goed en over het algemeen niet duur. Onze B gaat daar ook altijd naar toe.
De Corsa C van ons is altijd in orderhoud van Opel zelf geweest en dat wil ik ook het liefst zo lang mogelijk zo houden.Hier bij de Twimva in Enschede wel.
Heb er eens op gelet. De prijzen die ze mij altijd noemen zijn de ex BTW prijzen die op HBase genoemd worden. BTW komt hier dus nog bij.27 juni 2010 om 21:01 In reactie op: Binnenverlichting corsa swing 1995 1.4 i is kapot (HELP) #17692101Plafondlamp:
van binnen uit in de auto gezien, zitten er aan jouw kant 2 clipjes (als ik het goed zeg).
Het plastic doorzichtig kapje zit in een metalen framepje in het hemeltje.
Gewoon voorzichtig achter het kapje setken met een platte schroevendraaier.
Gewoon geduldig en voorzichtig zijn, komt het allemaal goed.26 juni 2010 om 22:28 In reactie op: Binnenverlichting corsa swing 1995 1.4 i is kapot (HELP) #17692098Welkom op het forum.
Om de lampjes van het dashboard en middenconsole te vervangen kun je op de volgende link kijken:
http://www.steve010.nl/toepassingen/corsa/corsab_inbouw.htmHet lampje boven in het plafond kun je er zo uitwippen door er voorzichtig met een schroevendraaier even langs te steken en iets naar beneden te buigen.
Je kunt dan vanzelf zien waar je goed steken moet.Denk dat we dat duimpje er maar in moeten houden.
Mooi herkenningsteken van O-F…origineel gepost door Njoy_Corsa
origineel gepost door Riltoe
Ik krijg het helaas niet voor elkaar om de foto’s neer te zetten.
Op één of andere manier pakt ie alleen de link.
Vandaar dat ik hieronder een link heb neergezet:Als je hier op klikt, kom je op mijn hyves.
Daar staan een aantal foto’s van mijn corsa BHej bekende! :P
hier je foto’s ;)

Zow die velgen….
Heel erg mooi…
De hele B is btw to be honest very flush…Jo Rob,
Velgjes zien er goed uit onder de B.
Maar wat je in godsnaam met je achterbumper gedaan???
De laatste keer dat ik hem gezien heb, zag hij er toch echt niet zo uit.origineel gepost door Njoy_Corsa
Damn that picture is bloody nice!!!
Nice car mate , nice car….Boh das kick kerel.
Een engelse B. Dat zou ik ook nog weleens graag willen. Een echte rechtsgestuurde Opel/Vauxhall.
Vorig jaar in Engeland (love the place) in een Astra H gereden. Ook rechts. Gewoon vet.Btw mooi voorbumpertje. Heb hem zelf ook op de B zitten.
Misschien nog een mooie online winkel toevoeging:
Vind je allerlei merken om je auto schoon en shiny te houden.
Heb er nu een paar keer wat besteld en bevalt me goed. -
AuteurBerichten