Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Eerste achterkant gespoten. en key mod uitgevoerd xD
haardroger van vader gebruikt :DEindlaag zonder velg vergeten op de colage te zetten


ipv 500km 580km maar prob is ik heb nu nog niet anders moeten doen of mij opjagen met de auto dus hopelijk als ik wat rustiger ben en niet the pedal to the metal moet rond rijden. eens je een 525bmw van je schoonvader moet bijhouden :shock: :D
in shock rijden valt me 2min aan 50km/u en hij draait normaal.
zie het aan het verbruik bij stationair draaien
sterke spiegels hebben die vw’s :p
welcome let the km of fun roll!
@usbstick wrote:
weet je wat als beginner nog erger is dan alle poetsmiddelen bij elkaar…het iet er zo verdomd makkeijk uit… totdat je het machine op je auto zet ;) krijg eerst dat maar eens onder de knie..
inderdaad zoals die vrijft 4keer en voila .. tot je het zelf doet ;D je doet me terug denken aan vroegen :angel .
@Jefkere wrote:
Ik krijg ALLE bouten los, behalve die eene en na een hele dag behandelen met kruipolie/WD40 zelfs niet…
Achja… heb die originele bochtsleutel van mijn reservewielkit ook liggen, maar daar kon ik zeker geen kracht mee zetten :p
Btw, als 2 volle stalen sleutels breken, zou die ook wel vast geplooid ofzo zijn, want die bochtsleutel is niet vol…
Dat is toch wat ik denk :)
Heel men k*nt ziet blauw van die sleutels… telkens weggevlogen met mijn …. op de beton!Wat heb jij toch stoute bouten!! heb je die nu ingevet en roest indien er op zit afgedaan bij het terug monteren
probleem is, dat ik het iets van te zelf sprekend op nam denk ik.
ik moet even rekening me houden wat voor mij voor de hand liggend is, bij een ander beginneling niet geweten is.
het was totaal de bedoeling niet om op jou kap te zitten in tegendeel.
iedere detailer kan iets meer weten door een ander.
waarom zou er anders dan een forum voor gemaakt zijn :D .
het was gewoon maar mijn ervaring iets veiliger te werken met geen hevige siliconen als je daar een fout me maakt als beginneling… :ptrouwens juffer1 ik zou iedere starter willen afraden om met woolpads te werken en jij? … dit is gewoon lauter een vraag hé
@Jefkere wrote:
Gewoon 2 kruissleutels… 1 van een autozaak en de andere uit de oude mercedes van mijn opa… 2 volle stalen kruissleutels…
Die momentsleutels heb ik niet… kost waarschijnlijk ook wel wat.de mijne kreeg ik er af met de sleutel een L die bijgeleverd was + staaf er me af.
raar eingelijk eh :D@usbstick wrote:
volgens mij is het voor een bmw dat de bedoeling was..
Om dat ik het niet zeker was, speelde ik op safe met menzerna
dit wil niet zeggen dat er geen andere merken bestaan met de zelfde eigenschappen en werking.
of zelfs betereik stop er nu over …
@Juffer1 wrote:
Je bedoeld : Als je magifoam van autobrite in de juiste verhouding en op de juiste manier toepast dan is het redelijk veilig.
Als je het zo bedoeld dan ben ik dat helemaal met je eens.inderdaad wat is dik voor wie… inderdaad overdrijf niet met doseringen, dat heeft bij geen enkel merk nut.
in tegendeel. zoals ik hierboven al eens meld staat er op de flessen werkt tot 30min om eerlijk te zijn alsje dat doet gaat de wax/sealant afgebroken worden.@juffer1 wrote:
Dat doen alle merken en autobrite dus ook. Er is geen leverancier die van een goed karma leeft, allemaal willen ze geld verdienen. Ieder merk heeft zijn voor en tegens, het is gewoon een kwestie van het juiste product bij jou wensen zien te vinden. Er is geen enkel product wat op iedere lak hetzelfde effect geeft, alles staat en valt met de eigenschap van die desbetreffende lak.
inderdaad dit was misschien wat fout ge formuleert, maar niet ieder product is even goed voor je lak werk … toch? dan daar doet de prijs er tot niets toe. inderdaad alles draait om geld, maar bij sommige toch wel iets meer over kwaliteit.
Over het polijsten en waxen waar ik over bezig was.
@juffer1 wrote:0,0 te maken heeft met de discussie of foam nou wel of niet je waxlaag aantast.
Bedoel daar me dat ik geen last heb dat de wax 100% weg is van mijn wagen. ik ken er veel die hun wagen 5x perjaar in waxen …
trouwens ik gaf je geen 100% ongelijk, veel producten zijn te agressief en die moet je proberen te vermeiden …
@Jefkere wrote:
Ik heb geluk gehad dat ik er niet mee in mijn carrosserie ben gevlogen…
Aangezien ik maar een amateursleutelaar ben heb ik al dat materiaal niet :vertag
Het is zoals je zegt Willem, muurvast wil zeggen grote sleutel, maarja… snap het niet zo goed hoe die ééne zo vast kan komen…Alleszins, hier de foto’s.. nog met de 16″ velgen (voorlopig) en het is ook wel gsm kwaliteit… maarja.


En inderdaad, zoals OpelMark al aangaf, Hammerite trekt vanzelf mooi egaal tijdens het drogen, want ik sloeg in het begin al in paniek…
PS: Je ziet het niet met mijn wielspaak, maar de remblok is NIET meegedaan natuurlijk.
mooi resultaat jeffkere!
welke sleutel had je wel?
ja ik had die perongelijk méé gespoten maar dat slijt wel :D.@D.J.R. wrote:
@marzaz wrote:
@D.J.R. wrote:
Was ik gisteren even bij de garage om een afspraak te maken voor de APK kom ik bijna de zelfde auto tegen. :D :jerry
Laat ik hem er even naast zetten en een fototje van nemen. (zie je niet dagenlijks) :kewlpics
Zou bijna niet weten welke die van mijn is maar aan de hand van de nummerbord wist ik het weer. :hmmz :hmmz
Dirkjan
altijd de zwaarste met het miste kilometers en schade nemen. werkt altijd :thumb :jerry :jerry
Dan wordt het toch die van mij.
Net 5 maanden motor revisie gedaanDirkjan
:jerry :jerry gelukkig dan dan ben je nog tevreden over je voertuig :D
juffer1 inderdaad op keramische lakken laat ssr de wensen wat over.
maar denk niet dat zijn auto op de advatar een harde lak heeft.. of heb ik iets in de posten gemist?? “niet gelezen voor welke auto”@benoben wrote:
Gewassen!! :wors al dat zand er altijd op :(
het ligt niet aan jouw het is dat stom weer :p liever zon en mist smorgens ;)
@kwuyts wrote:
Verdorie :D
En eerst geclayed ook? :D3de foto idd :D altijd eh anders als er hars of ander Briel/viezigheid/contaminatie op zit wrijf je dat uit over de lak en dat is niet zo leuk :D
@D.J.R. wrote:
Was ik gisteren even bij de garage om een afspraak te maken voor de APK kom ik bijna de zelfde auto tegen. :D :jerry
Laat ik hem er even naast zetten en een fototje van nemen. (zie je niet dagenlijks) :kewlpics
Zou bijna niet weten welke die van mijn is maar aan de hand van de nummerbord wist ik het weer. :hmmz :hmmz
Dirkjan
altijd de zwaarste met het miste kilometers en schade nemen. werkt altijd :thumb :jerry :jerry
@kwuyts wrote:
Netjes! :D
was van plan heel de wagen te doen tot ik zag …. dat ik de grove polish thuis had laten liggen :cry :cry jank jank.
Dus heb ik alleen de kont gedaan.
Volgend weekend de rest. dan volgen foto’s!zit bij de vriendin in het weekend :p king:
groetjes,
Bramwat staat deze netjes in de zon zeg!!!!
net gewassen? king: :thumbgroetjes,
bramusbstick zie pm ;)
normaal bestaat er van iedere polish een cleaner … anders festool of m3 heeft die ook en nog vele andere merken.
in ieder geval is het beter om een polish te gebruiken die niet veel residu/stof achterlaat.
pas altijd een beetje op voor het plastic maar als je die vlug afkuist met quick detailer zal het meestal geen kwaad kunnen.
ik gebruik dit wel niet “”blauwe tape van m3” “of schilders tape” voor lak aan het plastic aan brengen die laat geen sporen na.ik ben erg benieuwd naar c-dett zijn resultaat. als er iets niet werkt direct vragen eh ;) er zijn wss hier genoeg detailers :D daar voor ik niet alleen eh bedoel ik;)
@usbstick wrote:
daar heb je gelijk in..geen mensen onnodig bang maken met dingen die er niet zijn.. daarbij.. leren doe je met vallen en opstaan.. dus proberen en lukt het niet doe je het opnieuw.. heb elf ook wel eens een waxlaagje aangebracht en toen ik klaar was zag ik allemaal wolken haha… dus dat was niet goed
usbstick, ken dat gevoel mijn eerste keer was ook zo.
en witte vlekken op het rubber :shock: .als ik nog eventjes mag. Goedkope Goede veilige polishes gebruik Menzerna.
kost 10€ dus ben je niet in het zak gezet. is gemakkelijk in gebruik en denk ik bijna bij elke detailer te vinden.omdat iemand dit vroeg ;)
@usbstick wrote:
@marzaz wrote:
ik ben iets te fanatiek excuses daar voor dan, ik was niet bezig over de producten maar over de foamlans die zou schadelijk zijn voor jouw waxlaag.
dat is echt geen waar, het zei er een agressief product in zit. dan kan ik er volledig me akkoord gaan.wat ik eigenlijk wouw bereiken is blijf niet altijd bij het zelfde product staan en test eens andere uit. daarvoor niet degene waar ik gelukkig over ben.
ik heb trouwens niets met die website te maken. en hamer niet meer op het product dat ik vaak gebruik staat zelfs niet in mijn tekst hierboven.
ik wouw gewoon even mijn ervaring delen met jullie. volgens wat ik nu lees zou ik dat dan beter niet doen. spijt me zeer wouw echt niet overkomen als een troll.indien ik te ver gaat in mijn fanatisme plz replay en dan hou ik er me op :wors het forum licht me iets te nauw aan het hart om hier verstoten te worden!
verstoten wordt je nooit want je mag je mening natuurlijk altijd zeggen, alleen bij deze mensen is het zo dat ze gaan beginnen, en als ze dan beginnen met meguiars is dat een goed begin…
wat misschien wel een goede tip is.. neem workshops van verschillende merken,dan weet je wat de producten kunnen en wat niet… neem proef pakketten.. dan ervaar je het zelf…Ik weet wel usbstick,
Zelf ben ik begonnen met megiuars,. er zijn vele goeie producten hier van! maar er zitten er tussen die geen steek houden en die erg duur zijn. degene die ik aan rade zijn detailings producten die ik niet meer zal noemen als het niet gevraagd wordt ;) die geen kwaad kunnen als je iets mis doet. zoals je weet sommige sealants als je deze aan brengt op een verkeerde manier door de chemische reactie donkere strepen na laten op uw lak. die voor minder gevorderden “niet dat ik mezelf gevorderd noem” moeilijk weg te krijgen zijn.
omdat de meeste dingen die ik opzoek op waterbasis is en ph neutraal hoeven ze niet bang te zijn om hun auto om zeep te helpen.
ik geeft inderdaad toe ik meschien iets te fel mijn mening geuit had. was infiniete alleen de bedoeling om te reageren op die foam lans.
je moet geen mensen onnodig bang maken als dit niet nodig is. als je leest op het etiket hoe hard dit product is voor jou wax dan weet je wat de gevolgen zijn. en er bestaan inderdaat faom producten die schade doen aan je wax laag. en autobride heeft halfords zelfs ook en waar ik koop nog niet ;)Aangezien ik iets te fanatiek ben en iets teveel het merk promoot terwijl er nog zoveel andere goede producten zijn
heb ik bepaalde dingen geblurd. dus als je deze wilt weten pm me ;)Eventjes buiten gespeeld :D

ik ben iets te fanatiek excuses daar voor dan, ik was niet bezig over de producten maar over de foamlans die zou schadelijk zijn voor jouw waxlaag.
dat is echt geen waar, het zei er een agressief product in zit. dan kan ik er volledig me akkoord gaan.wat ik eigenlijk wouw bereiken is blijf niet altijd bij het zelfde product staan en test eens andere uit. daarvoor niet degene waar ik gelukkig over ben.
ik heb trouwens niets met die website te maken. en hamer niet meer op het product dat ik vaak gebruik staat zelfs niet in mijn tekst hierboven.
ik wouw gewoon even mijn ervaring delen met jullie. volgens wat ik nu lees zou ik dat dan beter niet doen. spijt me zeer wouw echt niet overkomen als een troll.indien ik te ver gaat in mijn fanatisme plz replay en dan hou ik er me op :wors het forum licht me iets te nauw aan het hart om hier verstoten te worden!
BTW: ik ben wel hevige fan van megiuars NXT 2.0 generation die zijn echt bangelijk! dus ben nog zo anti nog niet :p
@Smithy wrote:
Is dus een grote momentsleutel die gebruikt wordt bij vrachtwagens, je moet dus veel minder kracht zetten om een bout los te krijgen door de grote hefboom :thumb
die kende ik niet bij mij is het de standaard alusleutel met een ijzeren staaf van 1m25 ;)
@Smithy wrote:
Waarschijnlijk wel ja :D
met zo eentje ging hij onmiddelijk los bij mij :

dat ken ik niet …
-
AuteurBerichten