Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Klopper wrote:
Klinkt allemaal vrij bekend in m’n oren… Je zou eens zelf kunnen proberen de kop eraf te halen en kijken of er een klep gesneuveld is.
Waar heb je het auto’tje staan?
Rotterdam.
Heb overigens wel 2 andere corsa gsi’s alweer op het oog :D
Update:
Gister dus langs de garage geweest, monteur heeft ernaar gekeken en concludeerde dat er olie lekt in cilinder 4. Lekke koppakking of gescheurd oliekanaal is waar hij aant denkt.
Nieuwe bougies mochten niet baten.
Van de oude bougie van cilinder 4(niet 1 zoals ik eerder zei, maar 4) is zelf dat puntje helemaal weggesmolten of iets dergelijks. :wtf
Heb vandaag naar andere autos zitten kijken, maar ja, niks binnen mijn budget (max 1400) rijdt zo lekker als een Corsa GSI wat ik tegen ben gekomen en proef heb gereden.
Dus zit er aant denken om er eventueel een nieuw blok in te laten zetten.
Enig idee aan wat voor kosten ik dan moet denken?Nieuw blok + arbeidstijd.?
Dank voor de reacties.
Ik kan pas vrijdag druktest enzo laten doen. Zal dan posten wat daaruit naar voren komt.
Gr
Martin
Vandaag ff naar laten kijken
Cilinder 1 werkt niet.
Bougie vonkt wel
Enig idee? Misschien een te zwakke vonk, of toch wss iets anders?
@wim-v6 wrote:
Enige wat ie wel doet is Liters olie zuipen!!!
Maar dat is dan ook de rede dat ie eruit gaat
Willem
De mijne lust ook zo’n 1 liter op de 1000km :-P
Corsa was wel goed warm dat wel hoor :P
Maar is goed, ik zal wel ff de Corsa laten uitlezen.
Trouwens misschien ook wel belangrijk om even te vermelden:
Op de heenweg gister op de snelweg, lichte het motormanagement ook heel even op rond de 160 km/h, toen ff gas terug, ging ie weer uit, daarna weer gas erop en toen ging ie weer aan.
En dus 3 uur later terug naar huis, gebeurde dat probleem dus.
@trashmetal wrote:
uitlezen kun je makkelijk zelf
zoek maar even op “paperclip methode” dan staat er ergens een how to ;)
zo’n motor loopt ook met een open pijp van voor naar achter dus druk kan het niet zijn
kijk je bougiekabels maar eens na en de bougies evt vervangen of schoonmakenMario
Ok, zal ik van de week even doen dan, dank jullie wel.
@corsaagsi wrote:
Laat hem eerst maar ’s uitlezen of vervang de bougies eens, als je geluk hebt is het probleem dan opgelost.
Uitlezen kan ik ff week wel ff doen, bougie’s mag ik ook wel weer eens vervangen.
Maar als een bougie stuk is, lijkt het me niet dat ie zo’n geluid gaat maken. Toch?
Denk zelf dat ik me uitlaat beschadigd heb, en daardoor er te weinig tegendruk is.
Zou dat ook kunnen?offtopic: Mooie CBR 600 F trouwens :thumb Heb zelf op 1,5 jaar op een 96 Yamaha YZF 600 R Thundercat gereden en heb nu een Yamaha R1 99 sinds een paar maanden.
7 juni 2011 om 18:33 In reactie op: Motormanagement lampje brand telkens en motor valt uit #17884233@wim-v6 wrote:
SNELHEIDSSENSOR!!!!!!!
100%
Willem
Ok :D
Thx voor jullie hulp weer :D
Ga ik ff ergens zo’n sensortje vandaan halen(en anders ff kijken wat ie bij de Opel kost)
Gr
Martin
30 mei 2011 om 15:51 In reactie op: Motormanagement lampje brand telkens en motor valt uit #17884231Ben afgelopen vrijdag bij de Opel dealer geweest, daar is me Corsa nog ff uitgelezen, ook daar kwam uit: Snelheidsensor.
Voor de rest geen andere storingen.
Alleen zeiden ze daar ook, dat ze denken dat dat het waarschijnlijk niet is, aangezien de snelheidsmeter het al langer niet deed. Daarvoor deed ie het gewoon grotendeels van de tijd niet en had ik af en toe heel ff het MM lampje aan voor max 20 sec, maar viel toen niet uit ofzo.
Wat wel nu zo is, sinds dat ik het probleem heb dat het motormanagement lampje bijna heel de tijd brandt, is dat de snelheidsmeter het ook totaal niet meer heeft gedaan.
Wel van de week bij de Opel toen ze hem stationair lieten draaien voor een paar minuten, toen ging de teller naar 20 km/h, terwijl ie dus stil stond.
Bij de Opel denken ze in elk geval dat het met de regeleenheid/stuurcomputer te maken heeft.
Wat denken jullie ervan? Zou het misschien toch kunnen helpen de snelheidssensor vervangen?
20 mei 2011 om 22:30 In reactie op: Motormanagement lampje brand telkens en motor valt uit #17884230@wim-v6 wrote:
Rechts boven de rode cirkel op de foto: (bij het begin van de afgeslepen schakelstang zeg maar).

Willem
Dank je wel voor je hulp en foto, zal van de week even kijken of ik het kan vinden in real life :D
Gr
Martin
20 mei 2011 om 16:44 In reactie op: Motormanagement lampje brand telkens en motor valt uit #17884227Wim dank je
Ik heb net ff gekeken, teller begint bij de 0 (nooit op gelet, kijk er alleen naar als ik langs flitspalen rij haha :D )
Heb vanmiddag op de zaak me Corsa uit laten lezen, deze gaf een foutmelding van de snelheidssensor.
Vind het wel een beetje apart, aangezien me snelheidsmeter de laatste 2000 km vaag doet(50% van de tijd werkte ie toen niet, laatste 200 km heeeeel soms). Maar had dus af en toe dat het lampje ging branden eerst, en pas de laatste 200 km ofzo gaat ie elke keer branden als de motor in geval op temperatuur is en dan valt ie ook uit wanneer ie brandt.
Maar anyway, kan je/iemand me vertellen waar de snelheidssensor zit? :D
Geloof iets gelezen te hebben dat deze op de versnellingsbak zit? Dus de brug op neem ik aan en waaraan herken ik dat ding dan :D ?
GrMartin
16 mei 2011 om 21:34 In reactie op: Motormanagement lampje brand telkens en motor valt uit #17884225@wim-v6 wrote:
Storing heeft met snelheids signaal te maken, motorlampje en afslaan gaat samen met een niet werkende tellersignaal.
Mechanische teller (snelheid begint bij 20km/u), mechanische kabel vervangen
Electrische teller (snelheid begint bij 0km/u), teller pulse gever vervangen.
Willem
Dank je voor je reactie, uhm…. het is een Corsa GSI uit 1996, die heeft toch gewoon een electrische?(aangezien me snelheidsmeter het onder de 20 ook normaal ‘deed’ :P)
Als het dit is, is het dan een duur geintje of valt het wel mee?
15 mei 2011 om 22:18 In reactie op: Motormanagement lampje brand telkens en motor valt uit #17884223Ja ik ga hem vrijdag bij me stage ff laten uitlezen als het kan. Thx in elk geval
14 mei 2011 om 17:28 In reactie op: Motormanagement lampje brand telkens en motor valt uit #17884221Ja ik snap hem wel dat ik hem moet laten uitlezen, maar misschien dat er hier iemand zit die hetzelfde probleem heeft gehad en weet wat het kan zijn :-P
14 mei 2011 om 17:03 In reactie op: Motormanagement lampje brand telkens en motor valt uit #17884219Kickje
Ok dank jullie voor de reacties, maar het ook wanneer de auto in het contact zit, ook als die aanstaat.
Dikke Corsa Tim GSi!
Edit: Zag net het andere topic dat ie verkocht is, beetje late post van ij:P Ach ja, blijft gewoon een dikke wagen:agent
Kan je een C20Xe blok er zo in hangen dan? Neem aan dat de ophangpunten van het blok anders zijn. Want als er niet al teveel hoeft worden aangepast doe ik dat misschien wel.
Ja ik heb eigenlijk me corsa te koop staan, wil voor een motor gaan of een saxo vts. Tja ben beetje stuntfreak(wheelies enzo wil ik ook op de motor doen haha, tot nu toe op de scooter). Maar als ik hem niet kwijtraak en ik wat meer verstand heb qua sleutelen enzo(doe nu opleiding werkplaatsmanager mobiliteitsbranche) dan wil ik hem wel flink opvoeren.
Maar wat is eigenlijk beter om flink op te voeren, een corsa b gsi of een saxo vts(de 1.6 16v uiteraard). Want standaard heeft de saxo 12 pk meer en weegt volgens mij 50kg minder. Maar wat is goedkoper om bijvoorbeeld tot 170-200 pk op te voeren? Een corsa b gsi of een saxo vts, of maak dat niet zoveel uit?
En hoe zit het eigenlijk met de apk? Want kom je met een c20xe blok in een corsa b gsi wel door de apk? En kan een c20let blok ook in een corsa b en dat ie nog door de apk komt??
Wat ik het liefst wil is een corsa gsi of een saxo vts, die opvoeren tot 170-200 pk, en zonder problemen door de keuring komen. Is dit mogelijk?
Ja dat bedoel ik
Omg, het was inderdaad die dimmer denk ik. Het is nu in elk geval weer goed. Vind het alleen wel raar, want hij was wel 100% fel met me lichten uit, of is dat normaal?
Ja maar dan zou dat niet 7x achter elkaar gebeuren:P
Hmm ok, maar vind het wel raar, want als me licht niet aanstaat dan is het licht wel 100%. Maar ok, zal het even proberen.
Bedankt voor de reacties, heb de auto in elk geval nu 6 weken, en heb dit probleem sinds net pas, dus denk idd iets met de accu of dynamo.
-
AuteurBerichten