Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
owja volgens mij was dat idd voor de fsi/vervanger nodig..
dat ie uit een ascona komt scheeld idd een boel werk :)
ja die kan je gewoon laten zitten
dan loop je tegen uitlaat spruitstuk aan.. omlassen of geld uitgeven
kachel zal je wel weten..of dis ontsteking..
carroserie wat onder je kachelbak zit die flens weg halen of na beneden buigen kijk uit voor remleiding (dan heb je ruimte voor je waterslang wat achterop de kop van de 16v zit)
versn bak
carroserie op de vooras iets hoger leggen.. (ik heb er bijna een cm stalen plaat tussen zitten) zodat je kap fatsoenlijk dicht kanen zo kom je vast nog wel wat tegen
vanmiddag rond 1600 uur op de a17 richting bergen op zoom een rode manta 400..
ik reed aan de andere kant..jawel via autostyle en de betere automaterialen zaken
bouten van de schokbreker los maken en de auto opkrikken tot je de veren er tussen uit kunt pakken..
makkelijk dus..
gereedschap 2x sleutel 17 (of 19) en een krik..
origineel gepost door brobbel1
nog ff wat anders.
2.2 is dat standaard geleverd in een cc?
of is dat iik zo’n ombouw project.
waar alles van is aangepast?nee is in elk geval niet standaard..
ik heb nog een heel mooi setje 17 inch 7j et 38
wou die ook onder de manta doen (ooit) maar dat gaat dus niet passen ??zolang je niet in de spiegels kijkt als je ermee rijdt zie je niet dat het een cc is..
cc is heeel handig kwa ruimte achterbank kan mooi plat en volladen… heb mezelf er al eens mee verhuisd dat gaat perfect.. kastjes bed koelkast etc etc past er zo in.. vooral als je bij de winkel staat en je vraagt de verkoper of ie even mee wil helpen je vriezer in de auto te doen.. aan mij vroeg ie waar stat je busje dan.. en toen kwam ik met de manta cc .. dat gezicht van hem was onbetaalbaar dat past nooit zei hij.. nouja achterbank plat vriezer erin en de klep ging nog dicht ook:thumbupcc heeft niet mijn voorkeur maar is wel een handigge auto..
origineel gepost door larsjeG40
waarom zou die die rand weg willen halen?omdat er zand en smeer op blijft liggen..
misschien massa kabeltjes ??? achter je dash ergens..
het is na mijn idee echt een electriesch probleempje.. de rest werkt volgens mij goed..ik heb nog wel een temp metertje die niet verder komt dan net uit het blauwe.. tenzij je hem een flinke mep geeft dan schiet ie soms na de goede temp… die mag je wel hebben……:wors
origineel gepost door Astraman
Zaterdag in Uden Centrum, eeen rode B1 CC Vandaag een gele A, en in een ooghoek zag ik aan het eind van de middag ook een bruine B voorbij komen. Beetje manta town daar, zie er regelmatig manta’s voorbij komen. Een een donker grijze B, en vorige week ook al een matzwarte A zien staan.die mat zwarte is waarschijnlijk van mijn oom
kleppen deksel eraf halen
en proberen of je hem met een waterpomptang nog kunt pakken en eruit kunt krijgen..of
misschien met een scherp dreveltje al tikkend (schuin dus) proberen eruit te draaien
en anders… uitborenik heb nog nooit een sileconen laagje extra erbij op gedaan bij de kleppendeksel pakking..
ik denk dat je pakking verschoven is tijdens het monteren…
en als je de boutjes afbreekt heb je ze al best vast zitten volgens mij… (jij geluk dat je een stalen kleppendeksel hebt en niet 1 van alluminium waarschijnlijk was die dan stuk geknapt)
hey eddy lees dit topic even..
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=115190&page=1#pid1526778
die verbreders wat manta devil doorlinkt schijnen niet zoo best te zijn.. ik kon toen ook zo’n setje kopen maar vertrouwde het niet echt.. maar lees dat topic maar ffies door..
ik weet niet waar het inzit.. maar dat lijkt me onlogiesch..
als hij binnen 3 minuten op de meter aangeeft aan de kook, en met een losse meter in je radiateur +- 80 graden…
dan lijkt mij met mechanische gedeelte wel goed…maarja op een gegeven moment raak je rade loos..
als je ff onderste boven even onder het dachboard kruipt kun je zo bij het spannings blokjes komen.. langwerpig blokje met 3 pootjes..
ik denk dat die stuk is.. wissel hem maar ff uit met die van de cc (als die wel goed is) je hoeft het dach er niet uit te halen.. ff wisselen hooguit 5 minuten werk als je hem weet te vinden30 dacht ik toch ??
vanmiddag gespot in Zutphen. rond half 5 een grijze/champagne kleur manta b gt reed op de kruising van de industieweg
volens mij redelijk orginele manta b gtorigineel gepost door The_Undertaker
origineel gepost door mantadevil
heb ook wel eens gehoord dat ze er een beetje ATF bij doen waarom is dat????Volgens mij tegen ’t kleven
en iets soepeler schakelen.. vooral in de winter als alles koud is.. (dacht k)
gisteren 13-3 op de A73 ter hoogte van venray
de gele A manta Zastrow op de kar rond 1500 uur..en gisteren een blauwe i240 in de achterlanden van terwolde
origineel gepost door Opaul
Ik weet niet goed wat de aandachtspunten zijn. Maar volgens mij gaat loopt het van de simpele gebruikerssporen tot en met het onderhoud.Ik weet wel dat een taxatie geen garanties geeft. Mocht je schade krijgen, dan komt er altijd een taxateur langs die zich niets hoeft aan te trekken van jouw rapport. Hij kan het als leidraad gebruiken en de meeste zullen dat denk ik ook doen, maar je weet nooit zeker of je ook echt het bedrag krijgt dat de auto ‘waard’ is.
als je schade rijdt en een taxateur komt de schade opnemen kan het zo zijn dat het schade bedrag hoger is dan de waarde van de auto (financieel total loss) maar de schade taxateur kan volgens mij niet bepalen dan je auto ineens een stuk minder waard is dan waar jij hem hebt voor laten taxeren en aan de hand daarvan dus een totall los verklaring geeft.. JE BETAALD IMMERS EEN DUURDERE PREMI OMDAT JE AUTO EEN BEPAALDE WAARDE HEEFT…
maar de meeste zullen je taxatie rapport als leidraad nemen.origineel gepost door H-400
Of we binnenkort nog kunnen spreken over Opel-Antwerpen…?
volgens de laaste berichten wel… maar er gingen wel een boel mensen uit.. (ving toevallig gister zoiets op)
Waar zit het brandstof pomp relais… (die bij de wielkast of is die puur voor de injectie?)
die zit in het zelfde stukje kabelboom verwerkt als de stekkertjes van je luchtmassameter en je gaskleppositiesensor
dus volgens mij wel die bij je wielkast.. is voor injectie en brandstofpomp
gewoon contenu plus op de pomp kan gewoon.. wat hij teveel aan benzine heeft gooit hij retoer..
als hij veel lawaai maakt.. controleer even of je plus en min goedom hebtinjectoren kun je testen door ze van de injectie buis af te halen 3x m6 boutjes
en dan starten als ze om en om een spuit benzine geven is het goed.. (wel opletten waar de benzine heen gaat)wat ik meestal in dat geval doe als ie dan nog niet aan wil..
is
brandstof pomp op contenu plus
brandstofpomp relai eruit halen en door verbinden.. (dikke rode en de 2 die eronder ziten(in het blokje waar het relai zat))
en een contenu plus op de bobine..
kabel van de toeren teller doorschakelen met de kabel die los hangt bij de computer..(groene kabel meestal)dan moet ie aan gaan..
let wel als je hem nu start en hij loopt krijg je hem met de sleutel dus niet uit.. trek dan de plus van de bobine er weer af..
-
AuteurBerichten
