martijnlentjes

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: handrem #18246627

    We waren met zn tweeen, eentje heeft aan de kabel getrokken bij het wiel terwijl we met de borging los drukte, we hebben eigenlijk alleen maar schroevendraaiers gebruikt…. wel uitkijken met het kunststof is bij mij gebroken gelukkig niet zo ver dat het kwaad kon

    In reactie op: handrem #18246625

    Laatst heb ik een vergelijkbaar probleem gehad, had de handrem kabel eraf gehaald om zo de remklauw te demonteren en deze is ff deftig schoon te maken… helaas kwam ik er later pas achter dat de automatisch steller meteen zijn werk gaat doen als de handremkabel los hangt :(

    ik heb toen bij de automatische steller alles terug moeten duwen, 1x klikt is de spanning er misschien een beetje af maar je moet de kabel zo ver mogelijk terug schuiven, hij stelt zich daarna vanzelf weer automatisch bij als je alles weer in elkaar geknutseld hebt..!

    succes !

    In reactie op: CD30 vervangen door JVC 2din #18238228

    Hoi Vas,

    Dat is een puik radiootje !! voor het monteren van een aftermarked 2din radio, moet je dan ook eerst een frame (waar vervolgens de radio weer inschuift) plaatsen in het dashbord of zit deze er al in van de CD30 ?

    groetjes Martijn

    @gwriemersma wrote:

    Heb je pm gestuurd

    Sorry voor de late reactie maar ik heb je PM niet mogen ontvangen…

    zou het kunnen dat de bijlage te groot is ?

    ik stuur je wel een pm met mijn prive mail adres

    in ieder geval bedanktt !!

    In reactie op: [HOW-TO] – Beschadigde velgen repareren #18245208

    al ervaring met het leggen van nieuwe banden?? ben benieuwd hoe de plamuur zich houdt

    In reactie op: Turbo valt uit vectra gts 2.2 DTI #17714247

    Dat weet ik niet, een vriend van me zit op tuning-forum, hij wist me te vertellen dat daar een aantal forum leden er mee bezig zijn.

    In reactie op: Stuurbekrachtiging foutcode #18116223

    het is uitgelezen maar het leek er op dat het met een piekspanning te maken heeft… het is gereset hopen dat het weg blijft, ik wil sowieso de olie vervangen

    In reactie op: Turbo valt uit vectra gts 2.2 DTI #17714245

    EDS kan bij een Y22DTR niet de EGR er uit schrijven, ook niet de Traction-controle eraf zetten..

    Er zijn maar weinig tuners die dit kunnen, ik hoorde wel dat er een ’thuis-tuner’ er mee bezig is…

    In reactie op: Stuurbekrachtiging foutcode #18116221

    Topic is al een dik jaar oud, ik heb nu zelf problemen met de stuurbekrachtiging…

    bij koude start nooit geen problemen echter als ik een poos gereden heb dan gaat de lampbranden en valt de stuurbekr. uit (dan moet je een partij trekken aan het stuur pfffff) als ik de motor laat afkoelen een 15min doet die het gewoon weer…. kan dit ook te maken hebben met oliepeil ?

    mvg Martijn

    Eerst de oorzaak van de warme inlaatlucht achterhalen, chip ziet er goed uit als we naar de parameters kijken

    @gwriemersma wrote:

    Heb de op-com er vandaag even aan gehangen
    En de volgende waarde’s kwamen tevoorschijn

    Boost Pressure Command,166 kPa
    Boost Pressure,164 kPa
    Boost Pressure,2.60 V
    Mass Air Flow Sensor,259 kg/h
    Mass Air Flow Sensor,3.26 V
    Intake Air Temperature,31 °C
    Intake Air Temperature,2.11 V
    Fuel Temperature,46 °C
    Fuel Temperature,2.40 V
    Engine Oil Temperature,85 °C
    Engine Oil Temperature,2.03 V
    Start of Delivery,26.5 °CA
    Actual Injection Quantity,24.5 mg/strk
    EGR Position Commanded (Exhaust Gas Recirculation),78 %
    EGR Pulse Ratio (Exhaust Gas Recirculation),75 %
    EGR Feedback (Exhaust Gas Recirculation),Okay

    Deze waardes krijg ik bijj een constante snelheid als er versneld word dan gaat de temperatuur zo’n 10 graden omhoog om vervolgens weer terug te zaken naar deze waarde’s

    Als er nog andere zaken zijn die ik voor je kan bekijken laat het me maar weten :thumbup

    dank je wel voor deze gegevens!

    als het mogelijk is, zou ik de gegevens (Excel-sheet) van de parameters bij een vollast run vanaf +-1400 rpm tot +- 4400 rpm kunnen krijgen? op dat excel sheet staan alle gegevens per 100rpm geloof ik.

    @z20leh wrote:

    al gedacht aan water/methanol injectie :-)

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

    Haha zo ver wil ik het niet laten komen ;) wel een leuk idee

    @remutr wrote:

    Het is net als op de racefiets, in de regen rijden is niet lekker maar je zit niet zo naar adem te happen.

    Maar nu nog de oplossing, je bent niet voor jan met de korte achternaam naar eds gegaan. Van de intercooler heb ik geen verstand, met de benzine Vectra weet ik alleen dat een schoon lucht filter veel kan schelen.

    Inderdaad, er zijn al wat zaken die ik kan gaan controleren… anders zit ik toch te denken aan een andere intercooler..
    Luchtfilter kan het niet zijn op het moment dat die getuned is zaterdag heb ik meteen een hagelnieuw pipercross luchtfilter gekregen :D

    @remutr wrote:

    Ik heb geen verstand van Diesels maar met regen heb je meer zuurstof in de lucht, en als hij dan beter loopt zou het een lucht diesel mengsel verhouding kunnen zijn.

    Je motor ademt met het hoge zuurstof gehalte veel beter dan met die warme droge lucht.

    heeeel lang geleden op school heb ik nog wel eens de termen ‘droge bol en ‘natte bol’ temperatuur meegekregen. Door de regen kan de intercooler zijn warmte makkelijker afvoeren waardoor de aanvoerlucht meer afkoelt :thumbup de dichtheid van de lucht neemt weer toe :thumbup dus meer zuurstof :thumb en daarbij genomen de terechte opmerking van jou aanvoer lucht is al beter dan is het winst,winst,winst :D :D

    Top dat iedereen meedenkt!

    mr. Riemersma, ik ben benieuwd naar de gegevens! is het ook mogelijk de Excel sheet met de data op te sturen ?

    Cookie, ik heb de motor volledig laten reinigen in het begin van het jaar maar ik zal de EGR er nog een keer afhalen, ik ben wel benieuwd hoe je de temperatuur sensor kan door meten?
    Hogere temperatuur is niet erg zolang deze maar onder de 61 graden blijft ;) dan gaat de motor aanzienlijk terug regelen :(

    PS. vandaag in de regen naar mijn werk gereden en merk toch dat met koude weersomstandigheden meer gang in de motor zit :hmmz

    Wat ik begrepen heb van zo’n ellendige EGR is dat deze voornamelijk bij een koude motor en bij deellast zijn werk doet en daarmee de motor goed aan het vervuilen is… bij vollast doet de EGR niets meer…

    dan moet ik ook echt naar een andere intercooler liefst een front mount uitvoering eentje die niet de koude lucht met de airco hoeft te delen. want vanaf 3000 toeren is Fred Flintstone sneller als mijn Vecje…

    Ik zou moeten kijken of ik nog meer slangen naar de filterbox gaan er is me tot nu toe nog geen opgevallen..

    Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat de LMM kapot is uit de gegevens tijdens testrun kwamen daar goede waardes naar voren uit de OP-COM…

    @jraaf wrote:

    Ok,

    Kun je wel de EGR werking checken met de opcom op een DTI? Dat apparaatje zorgt namelijk voor nog al wat warmte boven in de toeren als ie dicht staat. Zou dan open moeten staan. Riemersma heeft er ook zo een ‘cheater’ tussen. Vraag hem eens naar zijn temperaturen. Hij heeft ‘m nog niet laten chippen. En ja, je IC zou lek kunnen zijn maar dat zou dan denk ik toch eerder een foutmelding gaan geven op de BC. En die heb je(nog) niet.

    Of een verstopte katalysator je intake temp waarde omhoog brengt durf ik niet te zeggen. Het zal wel je vermogen beperken. Maar ook hier zou ik dan een BC storing verwachten.

    Groet jraaf

    Ja hij geeft wel aan of die werkt en hij werkt ook maar door de cheater blijft de EGR dicht zitten. Ik zie alleen nog niet helemaal waarom de inlaat lucht zo warm wordt als de EGR dicht zit… de motor zou dan juist alleen maar koude lucht moeten aanzuigen en geen uitlaatgassen meer? of snap ikde werking van de EGR nog niet helemaal, had verwacht dat het alleen maar beter zou zijn :(

    ik verder geen foutcodes

    Wat jou ervaring na het monteren van de FORGE IC? zit bij jou nu de airco condensator er ook nog voor ?

    @Bartjex88 wrote:

    Zit je katalisator of uitlaat niet verstopt? Dan krijg je dit ook.
    Mvg Bart

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Hoi Bart,

    als de uitlaat verstopt zit dan zou je aan de hoeveelheid lucht toch iets aparts moeten kunnen zien ?
    Kat zit er nog wel tussen maar ik denk dat ik deze op zeer korte termijn verwijder !

    bedankt voor het meedenken

    @jraaf wrote:

    ECU grijpt idd in als de ‘waarde’ overschreden wordt. Ik weet niet wat de norm van die ‘waarde’ is. Check eens de volgende punten:

    Luchtfilter schoon?
    Interkoeler niet lek?
    Interkoeler slangen niet poreus?
    Heeft EDS de EGR uitgeschakeld en dicht gezet? (opcom check)

    OPCOM er aanhangen en een ritje maken en de waardes opnemen met opcom en uitlezen.

    Dit zal je een hoop informatie kunnen brengen over het probleem.
    Modificaties aan de luchtkoeling? Ja, ik heb(cdti) er een FORGE IC in gezet. Maar je zou zo ie zo het probleem niet mogen hebben na een chiptuning.

    Groet jraaf

    Hoi Jraaf,
    ik heb bij eds meteen een nieuwe pipercross filter laten zetten.
    ik hoorde turbo redelijke sterk afblazen en uit de gegevens van de test is de turbodruk wat gevraagd wordt, kan de intercooler dan nog lek zijn ?
    EGR kan niet uitgezet worden via opcom… ik heb een EGR-cheater er tussen gezet…

    Ik denk dat dit probleem zich al voor het chippen zich voor deed :(

    In reactie op: Vectra 2.2DTI noodloop probleem #18151012

    @Deperik wrote:

    Inlaattraject heb ik zelf al eens gedaan, uitlaattraject staat op de nog-te-doen.

    Verstuurd vanaf mijn JY-G3 met Tapatalk

    Ik heb zelf ook een de inlaat gedaan maar werkte maar een paar weken… daarna professioneel laten reinigen heeft echt geholpen,

    ik weet niet waar je ergens vandaan komt, ik heb het in Arnhem laten doen bij een specialist in storingen…

    In reactie op: Vectra 2.2DTI noodloop probleem #18151010

    @Deperik wrote:

    Na lange tijd geen last meer te hebben gehad is het de afgelopen dagen weer raak. Auto is bijna constant in de noodloop.

    Laat hem deze week uitlezen en gebruik zolang een andere auto want zo is er niet mee te rijden.

    Heb preventief zo’n EGR-cheater besteld.

    Waar zit de turbodruksensor bij de vectra? Deze ga ik dan ook vervangen.

    Las ook ergens dat het terugdraaien van de turbodruk ook wil helpen?

    Het gekke is dat ik gisteren een en ander heb losgedraaid & gereinigd, dat hij het de gehele proefrit perfect heeft gedaan (ca 30km) en vanmorgen richting werk nog geen 2 minuten gereden, paf in de noodloop.

    Verstuurd vanaf mijn JY-G3 met Tapatalk

    Heb je de hele motor al eens laten reinigen en laten controleren op vacuum?

    Ik heb inmiddels ook de EGR-cheater erin zitten, wel ff K*werk om alles te solderen, vooral bij de EGR houdt de ruimte niet over… maar het werkt perfect rijdt er nu ander halve week mee rond (+-800km) zonder problemen afgezien dat mn turboslang een snee had..

    Ik heb ook al eens contact gehad met EDS, ik weet echter alleen niet of dat ze een standaard programma inladen of het programma afstellen op de motor. Elke motor is immers verschillend…. weet iemand dat?

    Normaal gesproken zou ik naar Miruni (ook een forumlid) gaan, hij stelt namelijk ook een hoop race karren af… maar heeft helaas niet de goede software/hardware voor de psg16 module…

    @jraaf wrote:

    Goedkoop alternatief voor een Forge is prima te vinden op vectra-c.com :afro

    Groet jraaf

    Ik heb eens gekeken op dat forum maar ik kan de weg nog niet echt vinden, weet jij toevallig of de intercooler van de 1.9cdti het zelfde is als van 2.2dti ?

    @jraaf wrote:

    Add on boxen misleiden je ECU. Deze weet hierdoor niet of de veiligheids marges overschreden worden en zal de ECU niet ingrijpen als dat nodig is.
    Hierdoor loop je de kans dat je het blok overhit met alle gevolgen van dien. Daarnaast is de koppelkromme ook veel minder constant bij zo een box. Die vliegt echt alle kanten op. Hierdoor krijg je een hele zenuwachtige karakterestiek in het rijden. Ik zeg niet doen :vertag

    Maar da’s mijn mening en beleving.
    Groet jraaf

    @gwriemersma wrote:

    Chippen van een 2.2 is een delicate kwestie ik zou eerst een met de heren van U.T of KCP contact opnemen of met EDS Marl
    Zij hebben ervaring met deze blokken persoonlijk zou ik dit soort dingen links laten liggen

    Dank jullie wel voor jullie reactie!


    @gwriemersma
    , jij hebt ook een y22dtr ?! heb jij deze nog laten chippen? Ik vind de Y22dtr eigenlijk te traag, versnellingen vanaf 80/100km/h zou ik graag een flink stuk sneller willen hebben..

    In reactie op: Gwr’s Vec C1 SW: Afscheid ? #18184598

    Ik heb hem meteen maar besteld!

    heb jij je Vec toevallig ook nog laten chippen ?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)