Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
schoane plaatjes andrew, enne een hele fijne vakantie nog. mooi km standje heeft je ommi.gr,martijn
dat ligt eraan hoever je het er uit gesneden wil hebben. ik heb nog wel en gsi voor onderdelen staan die ondr het raam nog hard is maar verder helemaal verrot is. is alleen nog een complete auto, maar een complete zijkant is dat niet beter? of is de rest nog hard? gr,martijn
dit is als ik mij niet vergis in duitsland en is geen recente foto. gr,martijn
ik ben zelf toch regelmatig in wijchen, anders kom ik wel een keer langs kan ik je mv6 in het echie zien.of je komt een keer naar de h.s.wijk krijg je van mij een bakkie, en krijg je een lekker stuk gebak erbij:jerry. mits je dat oke vind:jerry. opels mag ik graag naar kijken. en die bordeaux rode omega is van omega kokkie hier op het forum,is ook weer herstelt gr,martijn
heb je duidelijke foto’s van je oude velgen? want ik wil ze wel eens zien, mischien is er nog wat van te maken.gr,martijn
heren super dat het jullie gelukt is om het forum weer de lucht in te krijgen, en nu die wasa cracker nog pakken. die persoon of personen vervelden zich zeker, loser(s):fy1
goed dat er ook oplettende forummers zijn.
gr,martijn`mij lukt het ook niet. g,martijn
graag gedaan raymond. daar zijn we hier toch voor.:D. en ik snap heel goed waarom je een 2de hads regelaar hebt, was je nog op de stoel blijven zitten na mijn mailtje?:jerry en die taart kun je sturen naar……. in….:jerry:jerry maak jij er nog eeen how too van? gr,martijn
:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors
wat doe je met het blokkie enz.?origineel gepost door Foenky
Aan het kloten geweest om oude en lelijke 17″ velgen te vervangen door 16″ Opel velgen …Kloten, omdat na het verwisselen van de achterbanden de boel aanloopt …
Iemand ideeen?

Nieuw en oud (vlnr ;-) )ik denk je wiel bouten.je hebt nu orginele velgen van de omega, ik denk dat bij je andere velgen langere bouten ziten, ff orginele bouten scoren. maarre wat voor 17inch had je er onder liggen dan? want 17 inch staat ook niet verkeerd. en is het nog wat die velgen, of zijn ze slecht ofzo? ik zoek namelijk nog een setje wielen. gr,martijn
origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Vandaag aan het werk geweest met de Omega, waarbij ik in de pauze nog even wat plaatjes heb geschoten :D

mooi plaatje lars:thumbup. maarre was je als werk aan het vissen? :jerry gr,martijn
ter aanvulling op het champion eigenaren gedeelte. de mijne is zwart, en in ik dacht 1998 geimporteerd.gr,martijn
origineel gepost door frenkie
origineel gepost door martijn_maja
vanaf begin 88 is de 16v geleverd, de mijne is namelijk van 88 op kenteken.gr,martijnmet coscast kop. en geen kath. 156pk:wub
inderdaad, en in de kleur grijs, ik heb de auto alleen over gespoten in iets donkerder grijs, met een goeie metallic lak laag er over. en jaja met zijn eerste dorpels en randen,ik heb deze gsi voor jaren terug van de 1e eigenaar gekocht met brand schade en keihard:P.ik heb ook nog 2, “86er 1.8i gsi’s staan en beide nog bikkel hard, alleen bij de rode is de lak wat verweert.
zover ik weet is de kadett gsi,en gewone kadett gebouwd tot eind 91.ik heb ook nog een champion 16v staan, met alle opties die er te krijgen zijn voor de kadett. alleen de vorige eigenaar verzaakte het onderhoud, dus auto ziet er niet echt uit en moet nodig aangepakt worden, koppakking eruit, roest en schade, deze jonge is van half of eind 91, helaas een importje. want erzijn kadetts met een 92 en zelfs 93er eerste toelating. zoals bmw manu al bevestigd:D.
gr,martijn25 juni 2009 om 16:02 In reactie op: Sleutels in de auto, nu opengebroken maar slot defect. #17491504of je gebruikt je reserve sleutels:P
als je motor verder goed draaid en niks raars vertoont kwa gedrag,dan heb je of je lambda die niet meer lekker is, de temp sensor kapot, of zoals jou motor heeft je onstekings module van je delco ontsteking kapot, en delaatste 2 zijn vak de oorzaak. met een slechte lambda lopen ze probleemloos allenwat hoger verbruik. ff uitlezen en je weet je probleem. een delco ontsteking is niet goedkoop, en gebruikt moeilijk te krijgen, een goeie dan.gr,martijn
vanaf begin 88 is de 16v geleverd, de mijne is namelijk van 88 op kenteken.gr,martijn
@Martijn… Har Vaessen… ehm… waar is dat?
Ik heb meegereden vanuit Venray. [/quote]die zitten in swalmen. die paarse scania op een foto heeft de kleuren van har vaessen. ik meeen die foto in je album gezien te hebben.gr,martijn
wijchen? man daar kom ik vandaan. als je wil kan ik er 1 meenemen. vanavond. check je u2u.gr,martijn
in een daf nog wel:P. maar ik zag ook een foto van jullie omega, bij een scania trekker van har vaessen kan dat? gr,martijn
ja die bedoel ik. meet deze maar door als je ventilator het wel doet dan zal dit je boosdoener zijn. maar heb je ook je zekeringen gecontroleerd? en kijk eerst eens of je elementje wel stroom krijgt. wel je ecc in schakellen, mischien een overbodige opmerking, maar heb je bij het controleren van je ventilator ook je ecc in geschakeld gehad , op zowel koud als warme temp stand? als de ventilator dan nog niet wil lopen, is hoogst warschijnlijk je elementje naar de eeuwige elementen hemel:D, ik weet niet waar je woont, anders kun je er van mij wel 1 proberen,
je hebt geen fout melding in je ecc? krijg je een paar streepjes te zien. en bij werkende airco loopt je ventilator dan ook niet?gr,martijnloopt de motor met de bak in zijn vrij wel normaal?
heb je nog wel voldoende olie in de bak zitten?, of is je bak olie soms erg oud of verbrand,controleer dit eens. is dit inorde dan zou ik de auto eens laten uitlezen. mischien storing in de pc of in het cirquit ervan. olie pomp slecht. hoe is je remvloeistof niveau? dit van wege je hydraulische koppelling.gr,martijnorigineel gepost door dopke
dopke, raymond had zich al aangemeld op 10 juni:vertag:jerry gr,martijn
oke maar eerstse post was dus op 17-06-2009 …. [/quote]
ja,sie haben fullig recht:P
origineel gepost door allthepall
Hoi.Ik heb de Dashboard delen gedemonteerd. Nu zitten er nog 3 ventilatiebuizen. Hoe krijg ik deze eruit? Ze lopen helemaal tot ver in de middenconsole. Durf er ook niet aan te wrikken ofzo.




Gr. Raymond
raymond, die bovenste is een verwarmings buis, deze zit links net achter je midden console op je verwarmings unit geschoven,deze kun je met wat beleid eraf trekken, wat zeg ik die moet je eraf trekken:D. rechter uit einde van de buis ligt in je dash. in dit gedeelte zit je buis wederom over een verloop heen geschoven,als ik het goed zie op de foto is deze er al af bij jou, dan kun je de buis los halen, en weghalen. die zwarte plaat onder de buis is je kabelgoot.
hier ligt je kabelboom in, deze zit net aan de onderzijde van je midden console vast geschoven doormiddel van kunstof schuif klik bevestiging. in je dash. aan de andere kant het zelfde principe alleen metaal op kunstof, het kunstof zit doormiddel van een lipje aan beide zijde verankerd, als de lipjes weg geduwd zijn dan kun je de kunstof goot naar je ventilator schuiven (zit in mekaar geschoven). let op doe dit voorzichtig, en met beleid,je trekt die electra goten heel snel kapot bij de pootjes. deze electra goot kun je daarna verwijderen als je het plakband erom los snijt. maar je kunt hem ook iets of wat verleggen en dan heb je met wat pas /meet en stoei werk de ventilator er ook uit.
maar om alles heel te laten kun je de electra goot ook weg halen, los is deze toch al. en de gootjes zijn niet goed koop bij de dealer:jerry.
sorry ik was dit gister vergeten erbij te zetten:sleeping.
zo moet het lukken. die ventilator moet je ver naar buiten trekken , want het hele schoepen wiel moet er hast uit zijn voor je kunt kantellen.mocht de kabelgoot toch onbruikbaar gemaakt worden geef maar een gil. gr,martijn
mocht je nog een ventilator zoeken, kan ik je daar ook wel aan helpen.gr,martijn
raymond, zekering nog heel?ik heb er geen how to van maar: je dashboard kastje moet eruit. deze zit onder en boven (achter je airbag afdekking) met 2 schroeven vast. die airbag kap zit met 3 torx bouten vast, deze zitten in je dash.kastje. ook je rechter lucht ventilatie rooster met de volledige bak demonteren. de kap aan de zijkant voorzichtig los halen (zit geklemt) en de bak zit met ik dacht 5/6 schroeven vast. denk om je verlichtings stekker die daar ligt, deze ook los maken.als je deze bak eruit hebt zit er aan de bovenkant van de airbag plaat een inbus bout, deze zit ver naar binnen, dus lange pijp heb je nodig, deze los draaien tot de kap makkelijk omhoog gaat. of bout eruit draaien en helemaal eruit trekken kan ook ,maar is niet nodig. als dash. kastje eruit is zie ventilator zitten. je kunt voor het gemak je circulatie buis voor de voeten weghalen, en die voor de kachel loopt ff weghalen. voor je de fan uitbouwd, meet eerst ff of deze nog spanning krijgt, mischien zekering kapot? heb je spanning,motor met torx uitbouwen. kijk ff of je spanning hebt op de motor zelf want je kan ook je temp regelaar kapot hebben,deze zit links van de ventilator. succes gr,martijn
ps. meer foto’s aub:jerrydopke, raymond had zich al aangemeld op 10 juni:vertag:jerry gr,martijn
-
AuteurBerichten