Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Met een als afkeur afmelding mag gewoon op de weg gereden worden zolang, de apk nog geldig is…..
Dit komt omdat de apk vervaldatum niet vervalt….
Niet vandaag, maar van de week…..
Me cruise-control compleet gemaakt…. stekker en een lange kabel van een sintra
2 kleppendeksels van een vectra X25XE :afro :afro :afro
Motorkap verlichting…….
En een hogedruksproeierpomp voor de koplampsproeiers……
Dus weer genoeg tedoen aan de calibra……
aapje1963 wrote:Ik vind dit ook voorbarig….Ik heb totaal geen slecht ervaring, zelfs niet nu mijn auto door een elektronica storing bijna 2 weken bij de dealer staat, ik kom af en toe zo maar aanwaaien, en staat keurig in het hek, soms wordt er gereden…ben hem zelfs een keer tegen gekomen,chef die reed deed zijn werk… dit gebeurt soms rijdend.
Chef zegt nee komt niet op straat te staan dan krijgen we portier putten dus…kijk das top!
Ik komt er s avonds wel eens langs en kijk toch ff staat de vectra altijd binnen in de werkplaats geparkeerd.. bijna beter als thuis langs de straat .
Ik heb keurig een leenauto …spreekt vanzelf ben ik net zo zuinig op als op mijn eigen auto (gebeurt ook wel eens anders door klanten!!
En nu we een weekje naar Luxemburg gaan keurig een hagel nieuwe astra J Demo voor mijn deur..uiteraard ben ik daar ook zuinig op..en als hij vies zou zijn lever ik hem zelfs schoon af.
Dit is onderling vertrouwen.. wij hoeven nooit te tekenen voor een leen auto.Dus nee niet elke dealer is slordig en ragt je auto af…
Moet @wesley015 wel gelijk geven… vooroordeel
Voor hetzelfde held is de OPC van de monteur???Ben het helemaal met je eens……
:wors :wors
Airbag lamp mag branden.. is een aantekening op het apk rapport……
Ben alleen bang dat hij niet door de viergasmeting zal komen……
Zit er geen overgangs weerstand in de bedrading van de fan ivm nogal hoog stroom verbruik……
Ik zou zelf eens je accu laten testen, heb toch het idee dat de accuspanning tever daalt als de ventilator in slaan…….
Of meten met een multimeter wat de accuspanning is als ze draaien..
Links is los….. En rechts is vast….
Lekker flauw…
Ik heb onlangs ook m’n klepseals vervangen….
Zou toch de cilinderkop eraf halen, ivm zware vervuiling van de kleppen met name aan de uitlaatzijde…
Zie dit topic… http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=19&page=3
[rquote=1900899&tid=10885&author=2slow]Blijft een mooie deze, je hebt de orignele bbs-en er bij gezocht. :thumbup[/rquote]
Jazeker, moest ff goed zoeken maar toch echt een hele mooie set gescoort….:angel:angel
Nu nog een setje vauxhall spatlappen….
Bij deze enige foto’s van m’n DTM’er




[rquote=1898767&tid=145114&author=Calibra Boerke]Goeiemorge.
Onderhoud heeft hij een halve maand geleden nog gehad, nieuwe distributie en grote beurt etc. Het is een 2.5 v6 en als ik hem eraf haal dan loopt hij zekr nie meer? En waar staat het nummer dan ergens?
Bedankt. Groete bart[/rquote]Calibra V6 Heeft 2 klopsensoren !!!!!!
Elke cilinderbank heeft er 1, dus dat betekend welke is er stuk, tevens kan je hem loshalen hij zou moeten lopen zonder sensor, uiteraard gaat hij wel in noodloop.
[rquote=1896722&tid=144967&author=giuliettaevo]Bij de RDW keurden ze het goed…:cool:
Overigens kun je ook mooie vangbanden maken van oude gordels.;) [/rquote]
Ja het is zeker goedkeur….
Hoe denk je dat bij bladgeveerde voertuigen de assen begrenst worden….
Met een staalkabel :jerry:jerry
[rquote=1896027&tid=144935&author=kiyamizio]zimmerman schijven in combinatie met ferodo ds2500[/rquote]
:jerry:jerry
Ik heb deze setup onder m’n zaf en calibra……
echt super…
Zo na een weekend zwoegen loopt de Z20LET weer als herboren….
Waar het olieverbruik vandaan kwam ook gevonden, 4 klepseals los in de cilinderkop, tevens gelijk de zuigerveren aangepakt en alle pakkingen, o-ringen, keerringen, waterpomp, distributie met looprollen vervangen…
Had ik het maar een jaar eerder gedaan hij heeft echt nog nooit zo goed gelopen..:jerry:jerry
Hier enige :kewlpics :kewlpics



[rquote=1867296&tid=142587&author=erve156]Waar zijn deze te koop ? Brezan, Broekhuizen of welke andere autoshop ? En wat kosten ze ?[/rquote]
Courtney, E-bay vindt ze hier in nederland erg aan de prijs..
[rquote=1867163&tid=142414&author=turbosix]ik dacht eerst ook de bobinebrug bij mij zelf, maar er zat ook vocht bij de bougies.
ook bij mij een rustig toeren verloop geen probleem en bij vol gas stotteren als een gek.
je kunt eerst standaard bougies proberen, die zijn niet zo heel duur.
ik zeg absoluut niet dat het niet de brug is maar voordat je een dure brug besteld,
zou zonde geld zijn als die goed bleek te zijn.[/rquote]Als het de bougies zijn gaat je Motormanagmentlampje niet branden, deze gaat alleen branden bij een defecte sensor, bobine of andere electronische actuatoren
Met andere woorden ff uitlezen, komt hieruit dat de bobine defect is deze verv, en gelijk ff goeie bougies monteren, zal niet de eerste en zeker niet de laatste bobine zijn die defect gaat door verkeerde bougies…:cry:cry
[rquote=1866672&tid=142501&author=tijgetje57]M-TECH is geen favoriet hier, hij zal het gerust goed doen en goed bedoelen. Maar goede bedoelingen zijn beladen met teleurstellingen. De eerste teleurstelling is de prijs. Vergelijk bijvoorbeeld eens met Courtenay/Regal/EDS.
[/rquote]
Ja echt goed spul voor een goede prijs…….:wors:wors
Ik heb zelf ook een LEH turbo gemonteerd op m’n zafira en geen softwareupdate en loopt gewoon perfect, beter als met de LET turbo..
Ik zit nog te twijfelen over chippen maar als ik het laat doen komt er alleen een EDS aanpassing op en anders helemaal niks….
[rquote=1866676&tid=142414&author=erve156]kan dit aan de bougies liggen… Bij gelijkmatig toerenverloop heb ik geen last van het stotteren, alleen bij ineens gas in trappen rond de 2,500 toeren. Lampje is een gevolg van teveel benzine/teweinig lucht of andersom….
kan het de LMM zijn, die verkeerde waarden meet bij vol gas, dit omdat de turbo dan aanslaat ???[/rquote]
99% zeker dat je bobinebrug de geest heeft gegeven……
Ik heb deze ook al vervangen voor dit probleem……
Ik zou hem bestellen bij courtney motorsport, dat scheelt echt geld…….
Respect….. :wors:wors
Dit is eht tegek gedaan en zit er erg goed uit….
Nu uit kijken en h’m heel houden..
[rquote=1848862&tid=140933&author=zetos]Mischien eens je warmte wisselaar nakijken ken ook iemand die veel olie verbruik had bleek warmte wisselaar te lekken.
Schiet me net pas te binnen sorry…
Of weet je echt zeker dat het intern zit? Dan heeft verder kijken geen zin.[/rquote]
Nou ik weet zeker dat het intern zit….
Blauwe rook uit de uitlaat met starten, en met wegtrekken bij het stoplicht….
[rquote=1847829&tid=140933&author=belgium turbo]1 liter op 750km en amper 130000km !!
Wat is er gebeurd ??[/rquote]Ik zou niet weten wat er gebeurd is, de vorige eigenaren hadden het niet zo op onderhoud….:swear:swear
Ben daar het laatste jaar wel achtergekomen jammer genoeg… Daarom nu maar goed doen en daarna hopelijk nog veel plezier hebben met deze OPC…..
[rquote=1848094&tid=140933&author=OPCdriver]Dacht dat Courtenay m’sport LEH blokken verkocht.
Kost wel een beetje meer dan een revisie ben ik bang.
Maar je hebt wel behalve een vers blok zuigerkoeling en geen balansassen.[/rquote]Kan ik beter een Zafira B kopen……..
In iedergeval net delen besteld bij courtney….
Balansassen blijven erin zitten, wel de versterkte arp bouten besteld en verder bestel ik nog het een en het ander bij de opel….
[rquote=1847349&tid=140933&author=Baas J.]Ligt er aan tot hoever je gaat reviseren….. nieuwe zuigers, drijfstangen, kleppen, lagers etc etc?[/rquote]
Zat tedenken aan het volgende:
Zuigerveren, Drijfstanglagers, Balansasdeletekit, distributieset,waterpomp, en dan gelijk alle pakkingen en keeringen vervangen…
Motor heeft namelijk nog maar 130000 Km gedraait.Ik heb in de toekomst geen tuning’s wensen met deze auto, daarom vindt ik persoonlijk nieuwe zuigers en stangen niet nodig…
Dinsdag 18-1-2011
omstreeks een uurtje of negen…..
Een zwarte Calibra in orginele staat, richting het Dudokhuis op het TATA Steel terrein. (In de volksmond CORUS of Hoogovens.)
Afgetankt….. Dat deet weer pijn……
Ruitensproeier gevuld, gaat erg snel met koplampsproeiers op de calibra…
-
AuteurBerichten