Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ben daar ook wel benieuwt naar het is zeker een leuke optie ;)
Bij deze m’n X25XE in de Cali

Met vectra kleppen deksel’s :jerry :jerry
Alleen nog de afdek plaat een keer aanpassen.
14 juli 2011 om 16:35 In reactie op: Bigga bodem onderhoud, gecoate onderdelen terug + opbouw #17866571zo lekker bezig daar….
moet zelf ook nog het een en het ander bij spuiten bij m’n cali…
wat voor spuitbussen gebruik jij daarvoor??
Nou gisteren weer een productieve dag gehad met de cali…
– Stuurhuis gewisseld..
– Achterste cilinderkop gereviseerd en gemonteerd..Dus al met al lekker bezig geweest volgende week gaan we weer verder zal dan ff foto’s maken.
7 juli 2011 om 20:16 In reactie op: Druk verschil probleem. Na 15 maanden nog niet opgelost help #17908508Ik zou de turbo vervangen….. Een variabele turbo gangbaar maken is echt geen optie, bij de volkswagen’s op m’n werk vervangen wij ze ook altijd als ze stiefvader gaan en storingen gaan geven……
Wat je kan doen is ff ruiken bij je uitlaat….
Heeft een zoete geur dan zit er een koppakking aan tekomen, heb dat al met meerdere opel’s meegemaakt..
Vandaag begonnen met het super groot onderhoud…
– Distributieriem
– Waterpomp
– Bijde kleppendeksels vervangen voor de versie van een vectra (Tenminste niet die plastic ellende)
– Koppakkingen vervangen van bijde koppen.
– Tevens de Cilinderkoppen reinigen en testen.
– Grote beurt.
– Vervangen van het stuurhuis ivm lekkage (kan er nu wat beter bij ;) ;) )
– Vervangen achterremmen. (roest op de schijven)
– Inbouwen van een Cruise Control.
Dus voorlopig zijn we wel weer een paar zaterdagen lekker bezig. :jerry :jerryZal binnenkort enige :kewlpics :kewlpics plaatsen ;)
29 juni 2011 om 08:31 In reactie op: Bigga bodem onderhoud, gecoate onderdelen terug + opbouw #17866566Goed bezig daar……
En zeer leuke :kewlpics
Turbo moet je bij Courtney bestellen in de UK, snelle levering en goede prijsen, ik was 650 euro kwijt vorig jaar voor een LEH turbo met alle toebehoren…
3500 kilometer geredeen in de afgelopen vakantie, (Noorwegen)
Met een stevige rijstijl door de fjorden een gemiddelt verbruik van 1 op 12
Wel V-power racing getankt, dat viel dus erg mee thuis loopt ie gemiddelt 1 op 10 veel stad kilometers :wors :wors
:wtf echt onzin weer….. Tegen dus.
1ste bedrijfsautotechnicus en tevens diagnose technicus
Werk dus alle dagen aan bedrijswagens van het merk MAN en DAF
0.5 liter op 5000 kilometer….
Dit na een komplete motorrevisie en een nieuwe turbo, hiervoor was het een liter op 600 kilometer :wtf :wtf
@Gianluca wrote:
Ik heb nog een vraagje.
Weet iemand waar ik carbon sierstrips kan vinden voor de Astra H OPC.
Ik heb alleen de sierstrips voor het dashboard gevonden op http://www.originalcarparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; .
Ik zoek ze nu nog voor de deuren.Iemand een idee?
Greetzz
De dealer…..
Vaag verhaal….. Maar pakt ie geen valse lucht na de gasklep….
Zitten o-ringen onder misschien is er eentje defect, of een gasklep die door vervuiling wat stroef beweegt….
@opctje wrote:
Maar je hebt dis geen software aan gepast ?
Nee hoor niks aangedaan, turbo erop en rijden.
@opctje wrote:
Ff misschien stomme vraag maar als ik een leh turbo op een z20let blok monteer dan moet ik toch ook software aanpassen ivm dieslen ???
kan namelijk een turbo kopen maar dat is een leh turbo , wat zijn de gevaren als je Geen software aanpassingen doet ?
mvg Dennis
Geen enkel probleem geeft het ik rij al 2jaar zo rond, en heb 30000 km gereden dus mocht het problemen geven dan had ik dat al gemerkt……
@louis1990 wrote:
nog steeds zelfde hij starte nu wel liep ff met volle gas heel beroerd en
de slang op de lucht filter plofte nog steeds…. :(
wie weet wat dit kan zijn ?Verstopte katalysator…….
Ff de voorpijp los, starten en kijken hoe hij nu loopt….
Heb het zelf meerdere malen meegemaakt.
Gr Tijn
Mee stuurde
Heb net je hele topic gelezen………
Enige opties waar ik nog op kom…..
Aandrijfas tbv aandrijvingachterzijde….
Stuuroliepomp kunnen ook de meest waanzinnige storingen veroorzaken..
Trillen lijkt mij niet uit het stuurhuis gekomen, wat je ook kan doen auto op de brug iemand erin die hem op snelheid houdt en dan visueel de boel controleren op hoogte slag of iets dergelijks…..
Succes…..
Wat een plaatje……….
Echt eentje om zuinig op zijn…….
:kewlpics :kewlpics :kewlpics
@Maurice89 wrote:
Ik had alleen het onderste los gehaald met volgens mij de middeconsole en waar je doet schakelen dan kun je er wel bij
Oh dat is beter…… :D :D :D
Dan is het dus eigenlijk goed toedoen….. Eerst maar op vakantie, en dan maar ff delen bestellen bij de opel….
Waterpomp defect……
Gewoon aftappen…. als er niks meer uit de onderste slang komt, vullen met koelvloeistof!!
En niet met water en antivries, heb in de laatste jaren genoeg ellende daarvan mee gemaakt, weggerotte pakkingen, tot cavitatie gaten in cilinderbussen……Ze werken tegenwoordig allemaal met aluminium onderdelen, en dat kan echt niet tegen water…..
@soepkiepe wrote:
en dat is dus weer krom, want als je hem niet gekeurd heb rijd je ook een half jaar door met een potentieel gevaarlijke auto.
ik heb er geen verstand van, maar als ik eens gewoon logies na denk.
als je je auto keurt krijg je er een jaar keuring op.
je kan de auto maximaal 2 maand voor de verval datum al laten keuren.
als ik bijvoorbeeld een auto heb met keuring tot 1 maart, en ik keur hem op 1 januari, dan kunnen ze toch nooit de verval datum ook aanpassen van inplaats 1 maart naar 1 januariJa jij snapt hem……
Je krijgt dan eigenlijk een goedkeuring van 14 maanden……
Doe het met me eigen auto’s ook….. voordeel van zelf een leermeester zijn zeg ik maar….
-
AuteurBerichten