Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Een zilver grijze Zafira a opc om een uurtje of half 12 vanaf de velsertraverse richting wijk aan zee.
Ik zag je telaat, maar zwaaide nog wel en hoorde als reactie nog de claxon ff afgaan. :thumb
(Was met een blauwe corsa opc)
Beetje speling in de versnellingspook is geen probleem, mijn oude opc had dat ook en ik heb daar bijna 70000km mee gereden…
Verder de problemen die ik ken met de zafira’s zijn
– Turbo Olieverbruik. Blauwe pluim ff intercoolerslang loshalen.
– Klepseals Olieverbruik (Te testen door hem ongeveer 2 minuten stationair laten lopen en dan plotseling gasgeven, bij een blauwe, pluim zijn ze gaar.)
– Luchtmassa meter. (Gaat hij in houden en de storingslamp gaat branden.)
– Radiateurs scheuren op de plastic bakken. (2 keer gehad bij mijn vorige opc.)
– Bobine (Loopt onregelmatig.)
– Airco condensor’s rotten aan de onderzijde weg.
– Stuurkogels. (Speling in het stuur.)
– Druklager koppeling jankt bij optrekken. (Lager vervangen incl koppeling.)Dit is wat ik allemaal heb gehad met mijn oude zafira opc, verder wass het een dijk van een auto….
7 januari 2014 om 19:12 In reactie op: Lange gezocht, toch gevonden opc1 First pics inside #18205148Als je koppeling werkend wil krijgen wordt lastig volgens mij, want er was geen ruimte voor een sensor.
Foto’s heb ik nog wel ergens zal van de week eens kijken, tevens zat er bij mij een verlaging set van nlpower onder. Deze was wel in hoogte instelbaar…
Gr. Martijn
7 januari 2014 om 17:58 In reactie op: Lange gezocht, toch gevonden opc1 First pics inside #18205146Koppelingspedaal zit geen sensor, heb ik toen d’r tijd niet aangesloten…. :angel :angel
verder werkte de cruise perfect heb hem toen ingebouwd voordat ik met hem naar Spanje ging.
Gr. Martijn
5 januari 2014 om 18:34 In reactie op: Lange gezocht, toch gevonden opc1 First pics inside #18205108Dat is alweer 4Jaar geleden dat ik hem ingeruild heb km-stand was toen ongeveer 192.000 Uit me hoofd, eigenaar voor mij was monteur bij het motorhuis in heemskerk. Heeft toen de tijd de motor nog gewisseld hij had hem opgeblazen op de duitse autobaan…. Alle bonnen zaten er toen bij tevens toen ik hem inruilde….
5 januari 2014 om 17:57 In reactie op: Lange gezocht, toch gevonden opc1 First pics inside #18205131He dat is mijn ouwe liefde :agent :agent :agent
Was echt een dijk van een auto weinig aan gehad, had hem nooit in moeten ruilen op m’n zafira OPC…..
Veel plezier ermee :thumb :thumb
Ja…. deze past zonder problemen….
Oh dat is geen probleem dat het afgebroken is aan de achterkant van het luchtfilterhuis….
Rij d’r al 3 jaar me rond zo…. Ze moeten bij de dealer ook aan de omzet denken. ;)
Zo ik dacht dat mijn radiateur duur was!!!
200 euro incl verzending uit Engeland, volledig van aluminium……..
Geleverd door txautosport staan vast nog wel op eBay…
Gr martijn
Welke uitvoering zoek je….
De astra OPC type 1 (deze heeft geen turbo..)
Ik heb d’r eentje gehad voor dat ik m’n Zafira kocht, echt een heerlijke auto zonder problemen mee gereden.Of astra OPC type 2 Z20LET motor dezelfde als in de Zafira A, ik rij daar nu 3 jaar mee rond, toch wel het enige aan gehad……
Turbo en een motorrevisie vanwege olieverbruik, en alle sensoren zijn nu ook wel vervangen.. Maar als die goed loopt dan heb je wel plezier….Of zoek je een astra H OPC…. Bij mijn weten loopt deze een stuk beter….
Persoonlijk zou ik een type 2 nemen, staat een knappe tekoop hier op het forum.
Hoop dat je hier wat aan heb gr martijn
Heb je nog meer vragen dan zie ik het wel….
D’r is maar een waardige opvolger voor wat ik nu rij…..
Een Insignia OPC. kleur wit in de 4 deurs uitvoering :wub :wub
Maar ja nu de spaarrekening nog….
Gasklep (electronische) bediening defect…..
Zal een nieuw gasklephuis opmoeten denk ik…..
Wil je het zeker weten ff uitlezen.
Gr martijn
Airco koeler past bij deze radiateur er goed voor, ik heb hem er ook inzitten zodoende…
Ik heb alleen een steuntje van de intercooler aanmoeten passen, en verder geen andere onderdelen gebruikt..
kijk anders ff in m’n topic…
Idem…….
22 september 2012 om 14:49 In reactie op: TX autosport 200 cells cat en Friedrich demper Zafira A OPC #18067693Anders kun je nog bome performance mailen of bellen.
(Daar heb ik de mijne besteld, hier hoef je geen verzendkosten tebetalen)
Hierbij de Link
http://www.bome-performance.nl/webshop/index.php/catalogsearch/advanced/result/?name=&description=&short_description=&sku=&price%5Bfrom%5D=&price%5Bto%5D=&make=Opel&model=Zafira&year=2002″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Gr Martijn
20 september 2012 om 21:11 In reactie op: TX autosport 200 cells cat en Friedrich demper Zafira A OPC #18067675Kijk anders ook eens naar een milltek systeem, deze heb er nu twee maanden onder zitten en ik moet zeggen dat het een heerlijk systeem is met een perfect geluid.
Je kan deze ook bestellen met een katvervanger en sportcat kijk maar ff op de engelse eBay. Ik heb het systeem vanaf de kat gemonteerd en de pasvorm is echt perfect, ik over freidrichs wel andere dingen gelezen op enige Duitse forums.
Gr martijn
Al een andere luchtmassameter geprobeerd, kan het probleem ook vandaan komen…
Gr martijn
Heb ik laatst ook gehad, nieuwe bougies gemonteerd en hij ging weer als een speer….
En terug :thumb
Ja de brandweerauto’s die ken ik wel ;) Komt een nieuwe aan had ik gehoord, vectra kan ik niet zo snel voor de dag halen zal eens op gaan letten…..
@2000 wrote:
@astrastationgsi wrote:
gaaf hoor je calibra heb je eigenlijk nog nooit zien rijden in beverwijk
Ik ook niet, de opc wel :thumbup
Ik heb jouw kadett echt vaak genoeg gespot, calibra is de mooi weer auto ;)
Maar rij dan erg vaak met een vrachtwagen werk in velsen bij de MAN/DAF…Die kadett zit er ook zeker gelikt uit…
:wors@Oenatje wrote:
bedankt voor je info, was het aansluiten en programmeren moeilijk van zo’n omvormer?
Het aansluiten van die printjes stelde echt niks voor, zitten 4 draden aan de plus de min
Pulse in en puls out….Daarna afstellen met de knopjes op de print pulse up en down dan set indrukken en klaar…
Tevens blijft de waarde erin staan als ze stroomloos zijn geweest.Past op elke Opel met electronische teller aandrijving….
@2slow wrote:
Hoe ga je dat nu doen met de oliedruk en voltmeter? Vind dat denk ik niet zo mooi combineen met een digidash.
Wou ze er wel uit gaan halen, spookt in me hooft nog iets rond van een dubbel Din radio met stuurwiel bediening, maar dat is wat de toekomst zal leren..
@Oenatje wrote:
graag wat meer info over de omvormers aub
De omvormers heb ik in engeland besteld bij picbit’s, je kan ze zelfs op een enkele ABS sensor laten draaien..
Hier de Link: http://www.picbits.co.uk/catalog/product_info.php/cPath/61/products_id/168″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Zo maar weer ff dit topic afstoffen, en gelijk een update doen.
Na lang twijfelen en uitzoeken of het mogelijk was is het er nu toch van gekomen, er zit een zelf omgebouwde DIGIDASH in de V6 :jerry :jerry
Gelijk enige :kewlpics

Leeg Dashbord…

Opstart, tevens de Check Control werkend….

Stilstand met stationair lopende motor, snelheid en toerental zitten puls omvormers tussen welke je zelf kan instellen.
Zullen de komende tijd nog wel meer update´s komen
:jerry :jerry
Gr Martijn
-
AuteurBerichten