marson

Aangemaakte reacties

7 berichten aan het bekijken - 76 tot 82 (van in totaal 82)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Y22DTR P0400 #17885961

    @Bartjex88 wrote:

    wow, opgelost, was een lekkende vacuumslang

    Bij mij had het ook te maken met de vacuum deze blijkt heel erg belangrijk te zijn bij de diesels, bij mij was er een electronisch gestuurd klepje in de vacuumleiding die te vroeg afblies/open ging, voorbeeld je turbodruk bouwt op tot 1,6 bar daarna lost hij de druk die dan teveel zou zijn in mijn geval blaaste hij al af bij 1,2 bar waardoor de auto de extra turbodruk nog nodig had maar er niet meer was.
    de auto ging dan in noodloop totdat de druk hersteld was (lees nog niet nodig) en dan ging het lampje wer uit en ging de auto ook weer uit de noodloop waardoor je dacht dat er niets meer aan de hand was.
    Een lekkende vacuumslang kan in principe een soortgelijk probleem veroorzaken.

    Fijn voor je dat je het gevonden heb.

    Gr Sonny

    @wim-v6 wrote:

    Tja, daarom doen wij zoveel mogenlijk zelf, en hebben we hier de mogenlijkheid tot uitlezen.

    het probleem is, dat er door de klant gevraagd word een storing op te lossen, helaas gaat dat niet altijd in een keer, omdat de meeste storingen meerdere sensorfouten en of onderdelen kunnen zijn.

    Helaas dient voor deze service, al dan niet gelsaagd, betaalt te worden.

    zo gaat dat tegenwoordig.

    mag ik vragen wat er precies aan de hand is??

    Willem

    Beste willem wat er aan de hand is is een diepgeworteld onrechtsgevoel dat er in mijn geval ong 800 euro voor niets is uigegeven om een eerder probleem aan mijn zafira 2,2 diesel op te lossen.
    Ondertussen heb ik natuurlijk ook een op-com aan geschaft om in het vervolg zelf mijn storingen uit te kunnen lezen, maar het gevoel is en blijft een beetje krom en ik denk dat meerder mensen hier wel mee lopen.

    BTW ik begrijp dat er betaald moet worden voor een dienst dat is natuurlijk heel logisch echter als ik al mijn klanten dingen laat betalen voor niet goed opgeloste diensten dan geeft mij zelf dat ook altijd een krom gevoel en zou het eind eigenlijk wel zoek zijn.

    Willem in het verleden heb ik wel eens een lijst hier op het forum gezien die iemand geplaatst had met foutcodes, nu ben ik eigenlijk weer op zoek naar die lijst maar heb hem nog niet kunnen vinden, heb jij enig idee waar ik hem kan vinden?

    P.S. destijds contact opgenomen met opel nederland over bovengenoemde problematiek maar daar natuurlijk niets mee verder gekomen

    In reactie op: op-com service interval reguleren #17881283

    @GRSBK wrote:

    aanpassen kun je zelf zo niet.
    maar als ik het goed begrijp brand er een sleuteltje op je dashboard bij de tellers
    Deze kun je verwijderen door de dagteller knop ingedrukt te houden en dan het contact erop te zetten.

    Nee er brand geen sleuteltje op mijn dashbord vermoedelijk gaat dit over 58 dagen wel branden en juist dit wil ik voor zijn door dit softwarematig met de service interval in de op-com software aan te passen. :hmmz

    gr sonny

    In reactie op: Y22DTR P0400 #17885958

    @Bartjex88 wrote:

    juist nog even gekeken, oliepeil is goed,egr is schoon (klep en in de inlaat zeer proper) , staafje van de wastegate kan ik ong halve cm induwen met draaiende motor, iemand enig idee wat dit kan zijn?

    Beste Bart dit heb ik ook gehad met mijn auto indien nog aktueel wil ik je wel uitleggen wat of er aqan de hand is

    Gr sonny

    In reactie op: radiateur ventilator werkt niet meer #17880164

    @wim-v6 wrote:

    > Lampje in Aircoschakelaar
    dat er geen licht brand op het knopje heeft een andere betekenis, namelijks niks minder dan lampje in de schakelaar kapot…

    lampje word niet gebruikt voor inschakeling van de airco, maar brand normaal altijd als Contact op staat, als je dan de knop indrukt komt het lampje dichterbij het glaasje en geeft het meer licht.

    > Thermosstaat
    Thermosstaat: is een mechanische afsluiting van de radiateur, als deze niet juist functioneerd, word de motor tijdens RIJDEN te warm of blijft te koud.

    > Thermoschakelaar(s)
    Thermoschakelaar(s) zit(ten) in de radiateur en stu(u)r(t)(en)de koelvin(en) aan.

    in geval van airco doen de thermoschakelaars dat via de betreffende relais.

    Willem

    de thermo schakelaars zijn wellicht eenvoudig te testen door de draden hiervan even met elkaar kort te sluiten, maar gewis je er van te voren dus wel even van dat je wel zeker weten een goede 12 volt heb ( dus check inderdaad eerst even je zekering.
    Daarbij moet je er altijd rekening mee houden dat je last kan hebben van een dubbele storing bijv dat de mechanische thermostaat wellicht niet goed functioneerd en misschien wel de hele tijd open staat ( de moter blijft dan koeler als normaal waardoor de noodzaak om de koelventilator aan te sturen misschien niet eens wordt bereikt.)
    Het lijkt allemaal heel gecompliceerd maar fouten aan het koelsysteem zijn vaak wel door logisch na te denken goed te testen en te verhelpen.

    Gr sonny

    In reactie op: Temperatuur zafira #17881024

    @JanV wrote:

    Ik ben er al achter. De koelventilator slaat onder geen enkele omstandigheid aan, terwijl hij dit vroeger netjes deed bij 90 graden. Is dit een dure reparatie?

    Dat hangt ervan af of de koelventilator daadwerkelijk defect is of dat er bijv een zekering is doorgebrand.
    eerst even kijken of de zekering dus defekt is zo ja nieuwe plaatsen let goed op het juiste amperage ( indien je er een te zware zekering in doet dan kan het namelijk zo zijn dat je draad in plaats van de zekering doorbrand met mogelijk brand in je auto tot gevolg).
    Indien je zekering regelmatig door zou branden betekent dan kan dat betekenen dat je moter van je koelventilator te zwaar loopt ( misschien op te lossen door een drupje olie op het asje) in het ergste geval is je koelventilator daadwerkelijk defekt en zal je dus aan een nieuwe moeten.

    Om ee.e.a. te testen kan je natuurlijk even direkt 12 volt op je koelventilator zetten en kijken of deze functioneerd ( probeer wel een toevoerdraad te maken met een zwevende zekering erin op genomen zodat je kan zien waneer hij er uit klapt kan je doen met verschillende amerages aan zekeringen)

    gr sonny :agent

    misschien wel wat laat maar laat ik een poging wagen, als je begin volume te laag staat (lees bijv op 1) dan gaat ie wel harder als je harder rijd ( dat is namelijk een instelling in de radio net als je begin volume) maar zal hij weer heel zacht of zelfs helemaal uit gaan als je stil staat.
    Je kan je begin volume instellen in je radio, volgens mij moet dan je radio weer goed functioneren.

    gr sonny

7 berichten aan het bekijken - 76 tot 82 (van in totaal 82)