Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heren,
Bedankt voor her reageren ik had al eerder een reactie geplaatst maar zie dat ie niet is doorgekomen.
Ik ga met jullie reacties aan de gang. :dank-u:Groet Sonny
Bedieningspaneel raambediening bestuurders deur pasagierskant gedemonteerd en contacten gereinigd.
Als luisterd nou weer prima naar de commando’s, wat een verademing :applause02: :applause02:Groet Sonny
Danny,
Ik heb dat ook, is heel normaal, vergelijk het maar eens alsof je hele tijd plank gas rijd.
Dan word de waarde wel weer wat lager maar dat is precies wat dappie ook zegt “je verbruik stabiliseert dan weer” dus zou me eigen er niet druk om maken het tenslotte maar een indicatie je boordcomputer is niet nauwkeurig genoeg om het precieze verbruik aan te kunnen geven op het moment dat je gas geeft.
Op het moment dat ie stabiliseert komt het heel redelijk overeen met de werkelijkheid. :wacko: :whistle:Oke heren even een update (zoals beloofd),
Zoals aangegeven nieuwe schokbrekers besteld (gewoon standaard) deze woensdagmiddag binnen gekregen, woensdagavond meteen gemonteerd (was nog geen uur werk).
Donderdagavond vertrokken richting Hoenderloo kogeldruk iets zwaarder gemaakt, al met al een wezelijk verschil.
De oude schokbrekers zat een duidelijk verschil in, tussen de beide oude schokbrekers zat ruim tellen verschil in met naar beneden drukken.
Al met al zeer gelukkig met de nieuwe schokbrekers :good: :good: :good:Groet Sonny
Dappie,
Ja 1500 kg mag ik trekken met de 2,2 direkt die er bij mij inligt.
Daar heb ik hem ook om gekocht, ik had hiervoor een Zafira A met een 2,2 DTI motor (diesel).
Dat ding sleurde hem met twee vingers in zijn neus dat was echt de beste trekauto die ikheb gehad.
Van deinen had ik geen last maar zoals iemand anders al zei ( en waar ik even niet bij stil had gestaan) is de overhang bij de Vectra C1 station natuurlijk wel wat groter als bij de Zafira dus dat gaat ook mee spelen.
Voor de rest kan ik na hemelvaart iets meer zeggen als ik er een stukje mee gereden heb, en dan hoop ik dat de eerste klim bij koblenz in sept dit jaar net zo leuk gaat worden als met de Zafira. :applause02: :applause02: :applause02:Jac,
Ik heb je advies ter harte genomen en ondertussen 2 schokbrekers besteld, weliswaar geen monroes maar wel gas.
Bedankt voor je input ik kon er echt wat mee :happy02: :happy02: :good-job:Van de week ga ik ze er onder zetten en zal ze met hemelvaart eens gaan uitproberen, tenslotte is dat de generale repetitie voor de trip naar Italië.
Groet Sonny
Jac,
ik las een bericht van je dat je bij otosam was geweest en toen vermoede ik dat je dus bij mij uit de buurt vandaan,
groet sonny
Jac,
Ik wist dat ik er ergens iets over had gelezen en ben even voor je gaan zoeken.
Toets in de zoekbalk snufje/weetjes/gadgets en je krijgt een link naar deze topic desbetrefende de vectra c.
Daar vind je het 1 en ander over de mogelijkheid die jij zoekt, kan zijn dat het alleen mogelijk is als je een full option pakket heb.
Maar goed lees maar eens, ik hoop dat ik je iets verder heb gebracht.Groet sonny
Ik dacht dat ik ooit eens gelezen had dat dit alleen mogelijk was bij electrisch inklapbare spiegels. Ik zou daar eens op zoeken als ik jou was jac.
Groet sonny
Jack je heb ook wel gelijk, het is zonder twijfel echt wel beter.
Nu ik er een nachtje over geslapen heb voelt het alweer beter.
Ik gebruik de ervaring die ik bij deze wissel heb opgedaan om de volgende bus beter voorbereid uit te voeren.
Ik heb op YouTube iets gezien met gaten zagen, die nemen netto minder ruimte in.
Eens kijken of het met de andere kant beter zal gaan, tevens had ik het draadeind moeten invetten.
Aldoende leert men en dus ook ik ?Vandaag dus begonnen met het vernieuwen van de draagarmrubber links achter.
Eruit halen van het oude rubber/bus viel best nog wel mee,eerst een goed plan gemaakt waar ik de krikken ging neerzetten en wat ik moest ondersteunen en wat of ik moest kunnen laten zakken.
Toen het oude rubber/bus eruit was viel me meteen op dat de oude nu hij eruit was zo slecht nog niet was.
De nieuwe erin persen dat viel niet mee, de ruimte die ik aan de ene kant had en bij het erin persen aan de andere kant nodig had was er niet.
Ettelijke uren later toen het nieuwe rubber/bus op zijn plaats zat en ik er helemaal klaar mee was had ik echt een gevoel van waarom heb ik dit in hemelsnaam gedaan ?
Dit was volgens mij achteraf gezien totaal overbodig geweest.
Het kraken kwam er achteraf gezien niet vandaan en dek conditie van het oude rubber/bus was volgens mij zo slecht nog niet.
Al met al een beste kater aan over gehouden, en zal me nog wel eens een tweede keer bedenken eer ik hier nog een keer aan begin.Wellicht een zekering over het hoofd gezien in je normale zekeringen box (vooraan) ?
Beste Computerburg, bij mij is het niet zo dat de deuren niet dicht of niet open gaan.Bij mij is het zo dat als ik 1 x op de zender druk alleen de bestuurders deur opengaat druk ik nog een keer dan gaan alle andere deuren van slot. En dat is nou juist ook mijn manco ik zou graag zien dat bij 1x drukken gewoon alle deuren van slot afgaan. Bij de Vectra C2 kan je dit zelf inregelen door op een knop van de deur tegelijk met de zender te drukken.
Cristian,
Ik was heel nieuwsgierig hoe jou auto nou uit de winter gekomen is( MET ANDERE WOORDEN HEB JE NOG EEN MOOIE FOTO VAN DIE PRACHTBAK VAN JE ?)
GROET SONNY
Beste Dappie,
Als je je TPMS sensoren uit je band laat halen, dan zal je je wielen daarna opnieuw moeten laten balanceren.
De TPMS sensor is nog van die formaat dat hij echt uitgebalanceerd werd toen hij er in werd geplaatst en dus ook weer gebalanceerd dient te worden indien je ze verwijderd.
De kosten die dat met zich mee brengt was in mijn geval Ong 30 euro duurder dan dat ik de sensoren liet uit programmeren.
Vandaar dat ik gekozen heb om de sensoren uit te laten programmeren, wat betreft de sloten van de deur daar erger ik me eigen groen en geel aan.
Ik zou gewoon heel graag met 1 druk op de knop alle deuren willen laten openen, maar dat is zoals je zelf al zegt een persoonlijk iets haha.
Bij de Vectra C2 staat in de manual hoe je dit moet doen maar dat werkt dus niet bij vectra C1 die half Canbus is ( als ik het allemaal goed heb begrepen )Groet Sonny
dappie
Dank je wel, ben er meteen even achteraan gegaan, heel fijn dat je even de moeite heb genomen om mij te informeren.
op kenteken crunch
@63wilfred wrote:
ik wil geen profiel op facebook :hmmz
Zieke baas :wors :wors :wors ik heb ook geen facebook en wil ook geen facebook, zou het toch ook op een andere manier mogelijk zijn om toch de software te kunnen downloaden ?
mijn op-com lijkt ook van de rel ik kan in ieder geval geen total vehicle readout doen :swear :wtf :hmmz :wtf :swear:angel @brooklyn75 wrote:
lekker actief forum dit :-?
en ????? wat heb jezelf al geprobeerd uit te vinden ? in plaats van het hemelvaartsweekend uit te proberen voor een reactie te krijgen van mensen die misschien wel een lekker lang weekendje weg zijn .
gr sonny
kom eens met wat meer informatie zodat de mensen mee kunnen denken en niet alleen tegen je zeggen check je zekeringen want dat heb je natuurlijk allang al gedaan ???????????? :angel :angel
@RicoHere wrote:
EGR zat ik al aan te denken, die ga ik van het weekend maar eens een keertje reinigen.
Ben in het verleden hiervoor een keer een howto tegen gekomen, maar kan deze niet meer vinden.
Iemand nog ergens een linkje ?OPCOM komt ergens uit China, heb ik een jaar geleden via EBay besteld.
hierbij het linkje naar een prachtige set foto’s van willem
Snap helemaal wat of je bedoeld ik had het ook helaas was ik op weg naar italie en gebeurde het net over de grens in duitsland,
in eerste instantie zij de opeldealer dat het de egr klep was, 700 euro armer en niks opgelost, nogmaals in italie er naar gekeken maar daar is het ook niet opgelost,eenmaal terug in nederland na veel zoeken uiteindelijk een vacuumklepje vervangen en dit bleek wel het probleem te zijn.
Ik heb dezelfde moter als jij maar dan in een zafira, als ik je storing lees krijg ik alweer buikpijn.
zoek naar een kunstof grijs potje waar aan de ene kant 1 slangetje opzit en aan de ander kant 2 slangetjes, het is een electronisch geregeld potje dus er zit ook een stekker op.
uitleg volgens garage leerde mij dat de turbo druk/ vacuumdruk niet goed kon worden opgebouwd waardoor de auto in mijn geval zo rond de 2500 toeren in noodloop ging even rustig aan rijden en het lampje ging weer uit.
koste toen volgens mij ong 200 euro maar het onderdeel zelf kan je makkelijk zelf vervangen mits je een schroevendraaier kan vast houden en slangetjes ergens af kan trekken en weer opnieuw plaatsen.
ik neem aan dat je ondertussen wel even goed je vacuum slangen en aansluitingen heb gecontroleerd want daar kan ook veel mis me gaan.succes en als je het gevonden heb horen we het graag
btw het artikelnr van het onderdeel wat bij mij is vervangen is 9128022 en ze noemen het een valve
kan je het niet vinden dan maak ik een foto voor je
gr sonny
23 mei 2011 om 18:06 In reactie op: geld vragen voor uitlezen en niet achter de fout komen #17778325@Arjen wrote:
Je betaalt voor het gebruik van de apparatuur en het uurloon van de monteur. Het is geen no cure no pay organistatie
jaja dat is mooi echter ik heb nog nooit op de factuur zien staan GEBRUIK VAN WATERPOMPTANG €1,50
de discussie die ik probeer te hebben ligt niet in de orde van mij uitleggen waarom er voor betaald dient te worden, maar mag je voor een niet goed geleverde dienst geld vragen, en dat iedere keer opnieuw en opnieuw en opnieuw :hmmz :hmmz :hmmz
of zijn we er met zijn allen zo aan gewend dat we ook in dit geval al weer denken ach er is toch niets aan te doen we slikken het maar :agent
gr sonny
@Safira27 wrote:
Hallo,
Wij hebben onlangs een Opel Zafira 1.8 Elegance uit 2001 aangeschaft. Nu zitten daar geen instructieboekjes meer bij, weet iemand hoe wij daar aan kunnen komen?
Nog een vraag? De distributieriem van de Opel Zafira is 1x vervangen, zie gele sticker onder de motorkap, maar helaas door weer en wind niet goed meer leesbaar. De auto heeft nu 124.00 km op de teller. Wanneer zouden wij hem weer moeten vervangen. Op internet lees ik bij iedere 60.000 km of 4 jaar. De auto is dus bijna 10 jaar. Iemand advies… thnx
je kan even contact opnemen met opel nederland ik heb destijds ook daar even kontakt mee opgenomen en mij werd keurig netjes een boekje kosteloos opgestuurd dat was nog eens service.
Gr Sonny
22 mei 2011 om 12:44 In reactie op: geld vragen voor uitlezen en niet achter de fout komen #17778322@wim-v6 wrote:
maar wat is de storing als ik vragen mag…
ik ben ook met een Zafira DTi aan de rommel geweest waar een dealer al 100derden euro’s aan onopgeloste ellende heeft gekost.
vandaar mijn vraag over de problemen.
dit probleem heb ik voor een jong gebruikte CV-ketel opgelost haha….
code lijst: zoek eens in het vectra deel en dan het How-To topic.
willem
Willem nu op dit moment heeft mijn auto geen foutcodes 2 jaar terug had ik dit wel met mijn auto en sindsdien denk ik na over de kwestie geld vragen voor iets wat niet wordt opgelost cq geconstateerd.
Mijn auto zafira 2,2 dtr had de foutcode p0400 en toen bleek er uiteindelijk ee vacuumklepje (elektrisch gestuurd) defect te zijn als je wil kan ik van het desbetreffende onderdeel nog wel een foto maken om het je te laten zien.
gr sonny
Wim,
Een paar hele mooie foto’s die je geplaatst heb die het probleem vervuilde egr klep perfect illustreren, heel handig want iedereen kan hiermee te maken krijgen en zoals ik het zie ook nog wel zelf op te lossen.
mijn vraag aan jou is het volgende waar maak je die aan gedikte koek mee schoon?, ik kan me zo voorstellen dat je dat niet met van alles en nog wat kan doen.
gebruik je hiervoor brandstof ? of iets anders zoals carburateurreiniger ?Alvast bedankt sonny
-
AuteurBerichten