Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De myOpel app is een ramp. Opel loopt al 8 a 9 jaar enorm te tobben met de digitalisering. Ze kunnen de ontwikkelingen die leveranciers aanbieden voor de auto en de software van de telefoons niet bijhouden. Dat maakt dat de oplossing voor het ene platform weer een probleem bij een ander platform veroorzaakt. Eigenlijk is dit gewoon een geld kwestie door onvoldoende goede mensen bij Opel. In heel Europa klagen klanten en zou tijd worden als een consumentenplatform hier eens in ging duiken. Het is gewoon niet meer van deze tijd. Andere merken zijn veel verder. Het probleem zit ‘m vooral in de BT software. Daardoor wordt android auto instabiel en kan telefoongeluid niet volledig connecten met de auto. De problemen zien we terug bij Android en Iphone. Als je de handleidingen op de site en servicepagina’s van Opel naast de handleidingen in de app, het boekje en soms zelfs die van dealers zie je hoe groot de paniek en onkunde is. Er is geen 1 handleiding gelijk en ook dealers krijgen geen voet tussen de deur. Op ingeschoten casus wordt niet gereageerd. Je kan logboeken sturen wat je wilt, maar het is een drama. Wellicht gaat er snel wat veranderen als iedereen massaal klaagt en via de app problemen instuurt. Want die is echt een kwestie van onvoldoende aandacht en prioriteit bij Opel.
Ik ken iemand die heeft de fan er een keer andersom ingezet, dat gaf vergelijkbare problemen.
Ik heb die instelling niet Theo, dus kan je niet helpen.
Ik ben wel heel benieuwd hoe je de app werkend heb gekregen. Ik heb inmiddels de services geabonneerd en er is een update op mijn auto geweest. In de app blijven de services op niet geactiveerd staan. Daar krijg ik steeds de melding dat ik 5 minuten de motor moet uitzetten en 20 minuten moet rijden. Afgelopen week meerdere ritten uitgevoerd langer dan 20 minuten. De info op de site en in de app spreken elkaar tegen. Ik krijg de services in de app niet actief.
Ik heb de app nog steeds niet werkend, laat staan de services aangemeld via connect. Opel laat hier zijn klanten letterlijk en figuurlijk in de kou staan. Heb zelfs iemand aan de lijn gehad die zei dat Opel de nieuwe Bluetooth versie gebruikt die Android nog niet aan kan. Dan snap je er heel weinig van. De BT versie die opel gebruikt is alles behalve actueel. Ik ben er vrij zeker van dat er een bug ergens in het systeem zit. Ook omdat op soms gekke momenten de verbinding van android auto weg valt bij het bedienen van het scherm.
Onder de knop klimaat kan je bij voorinstellingen een schema instellen voor het klimaat in de auto. Ook ik ga op verschillende tijden weg. En dan is het instellen van een vast schema niet handig. Ook hier loopt Opel jaren achter bij de concurrentie.
De auto rijdt prima, maar er zijn te veel issues die maken dat ik alles behalve tevreden ben.
Voorverwarmen kan je instellen in het menu van klimaat (voorinstellen oid). Je kan de tijd aangeven dat de auto om tempratuur moet zijn. Of via de app, die bij jou wel werkt ;-)
vanavond kwam ik er achter dat in het opbergvak voor inductief opladen ook een lampje zit. Niet die van de oplaadstatus, maar een lampje tegen de middenconsole aan. Het was me niet eerder opgevallen of het was ineens aan. Nu lijkt het alsof dit lampje niet uit gaat. Ik liep later langs mijn afgesloten auto en zag het lampje nog branden. Vreemd en irritant. Klopt dit? hebben anderen dit ook of kan je het ergens uitzetten?
Opel lijkt de problemen met de connected services helemaal te hebben opgelost. Ze zeggen nu in de myopel omgeving en de app dat je geen recht heb op connected services of geen mogelijkheden hebt met je auto. Wat een puinzooi daar.
Er lopen er meer tegen aan wat betreft de Myopel app. Ik heb zowel bij de dealer als Opel klantenservice het probleem en en error neer gelegd. Vooralsnog geen bevredigend antwoord. Eigenlijk een schandaal. Ik heb het vermoeden dat er een bepaalde tabel niet goed staat. Alsof het VIN in beheer is bij een andere eigenaar en dat deze eerst vrij gegeven moet worden. Ik heb wel verbinding met de auto, maar kan de services niet activeren.
Ben benieuwd hoe je de online services hebt geactiveerd, want ik krijg het niet voor elkaar. Na aanmelden steeds een error.
Zit in 2 optiepakketten en zit niet ‘standaard’ in 1 van de uitvoeringsmodellen. Denk dat ze overal dezelfde spiegels op hebben gezet en daarmee lijkt het voorbereid dan wel aanwezig.
Ik krijg de services via MYopel ook niet geactiveerd. Verbinden met auto lukt wel. Netjes de kilometers en VIN. Maar de (proef)services lukt niet. Steeds een error. Mij lijkt het vooral handig om de laadgegevens te zien en op koude dagen de auto vast voor te verwarmen.
Verder heb ik een ander vreemd iets. In het boekje zie ik op he driver info display centraal onderin de totaal afgelegde kilometers staan. Bij mij op het scherm staan die niet. Ik zie wel rechts de km tot tankbeurt maar de totaal aantal gereden kilometers zie ik niet staan. Hoe is dat bij jullie?
Heb de mijne na anderhalf jaar inmiddels geleverd gekregen.
Ligt aan de uitvoering. Dealer kan het best antwoord geven, maar ook die weten eigenlijk vrij weinig. Benzine uitvoeringen zonder trekhaak worden tov andere uitvoeringen redelijk snel uitgeleverd.
Ziet er netjes uit. Gezien het moment waarop jij te horen kreeg dat je auto was geproduceerd en ik, is duidelijk dat het niet echt soepel loopt bij Opel het het transport. Ik kreeg een week eerder te horen dat de auto was gemaakt, maar de Opel is nog altijd niet afgeleverd bij de dealer. En als ik naar de foto’s kijk is het dezelfde dealer (H&H). Er is echt geen touw aan vast te knopen. Of ga jij in mijn wagen rijden :yahoo:
Herkenbaar. Vorige week bericht dat auto geproduceerd is, maar er is totaal geen zich wanneer bij de dealer wordt afgeleverd. Kan kort of lang duren. Ik kreeg de indruk dat ze bij de dealer ook gek worden van de onzekerheid en het totale gebrek aan beheersing van het leveringsproces. Niet alleen productiedata worden niet gehaald, maar qua transport is het helemaal een zootje.
We wachten nog maar even af.
Mooi en veel veilige km. Hopelijk kan ik snel dezelfde verwachten. Wel schandalig van Opel dat de chromen lijst onder de ruiten niet geleverd wordt. Dat zat wel bij de uitvoering in die tijd. Enige compensatie of een andere optie gehad daarvoor?
Zeker bijzonder dat zonder uitleg en overleg over eventuele compensatie de chrome strips niet weer worden geleverd. Straks besluiten ze de auto zonder remmen uit te rusten. Het zat in het pakket/uitvoering dus is toch voor betaald?
Herkenbaar verhaal. Ik hoorde van iemand dat de leveringsproblemen vergroot zijn toen vorig jaar de uitvoeringsvarianten zijn veranderd. Doordat instellingen in de fabriek aangepast moesten kiezen ze ervoor dit zo min mogelijk te doen. Dat betekent dat oude bestelling pas van onder de stapel gehaald worden als er ‘even ruimte is’ in het reguliere proces.
Daarnaast gaan we nu het spel krijgen dat leasemaatschappijen eigen lijk in november en december geen nieuwe auto’s willen uitleveren (op kenteken zetten). Dus massaal druk erop. Vanaf 1 januari gaat nl de fiscale waarde weer omhoog.
netjes! welke uitvoering?
Mijn bestelling weer uitgesteld, gaan nu echt de 18 maanden over. Zowel de dealer als de leasemaatschappij zeggen dat de levering van Opel in hoge mate zeer onbetrouwbaar is en de communicatie beroerd.
Dat is een mooi vooruitzicht. Welke kleur?
Ik hoorde van de week van iemand die bij een dealer werkt die oa Opel verkoopt dat het aantal afgeleverde Opels de afgelopen maanden enorm is afgenomen. Er worden er heel weinig in Oosterhout afgeleverd en daarmee ook zeer weinig op kenteken gezet, waardoor Opel een flink marktdeel aan het verliezen is. Men is totaal ontwetend hoe dit komt, want ze horen vanuit de Duitse fabrieken alleen maar rozegeur en maneschijn verhalen.
waarschijnlijk in een noodloop en voel je het ook als je het gaspedaal intrapt als de melding verschijnt. Kan van alles zijn. Van sensor tot tempratuur. Afspraak maken voor beurt en gelijk storing melden.
Dank Tourmeister, Ik heb een ST die geheel zwart is met idd een trekhaak. Toen ik vorig jaar contact had met de dealer werd mij verteld dat hybride ST 1.6 nog niet op de weg was en dat ik mogelijk de eerste zou zijn die ermee ging rijden. Inmiddels voelt het meer alsof ik de laatste ben die er mee gaat rijden. Gezien de belachelijke situatie en het totale gebrek aan controle en inzicht bij Opel heb ik het gevoel dat ze bij Opel er wel heel goed van afkomen met het uitblijven van een grote mate negatieve berichten. Mijn auto was eerst ‘gematcht’ voor productie in september. Nu zeggen ze dat er steeds weer vertraging is. Ik heb alle redenen al gehad: de kleur, hybride, chips, scherm, trekhaak, uitvoering, vakantie in fabriek. Tegen de tijd dat ik mijn ST krijgt zijn de fossiele brandstoffen vast verboden. :cry:
Dit draadje is alweer aardig weggezakt in het forum overzicht, maar ben benieuwd naar de ervaring van anderen. Ik heb bijna anderhalf jaar geleden via de lease maatschappij een Hybrid 1.6 business elegance besteld. De auto zou september 2022 geleverd worden. Dat kon snel omdat hij al in bestelling was. Vanaf moment van bestellen gaan we al richting de 19/20 maanden. En het begint in mijn ogen steeds schandaliger te worden. De dealer zei vorige maand nog dat de auto voor deze maand nog in productie staat planning staat, maar nu weten ze het ook niet meer. Er blijven leveringsproblemen. Het positieve is dat het al beter is dan een half jaar geleden. Alsof je daar wat aan hebt als koper. Ik heb ook de indruk dat dealers bij Opel NL niet echt willen klagen over het proces. Bang voor negatieve gevolgen. Het irriteert me dat aan de andere kant Opel maar reclame blijft maken alsof er niets aan de hand is. Ik denk dat het gewoon een enorme puinzooi is in het productieproces en de prijs voor de leaserijder wordt alleen maar hoger. Vanuit Opel en de dealer lijken er niet te gemoed te worden gekomen aan de onvrede. Hoe zijn de ervaringen bij andere wachters?
Vandaag mijn nieuwe Insignia opgehaald. Afgelopen maanden heb ik tijdelijk in een insignia van de dealer gereden die van begin dit jaar was. Dit kwam doordat er tijdens een eerdere aflevering een model stond met een interieur die ik niet had besteld. Vervelend maar keurig opgelost door de dealer. Hierdoor heb ik wel het genoegen gehad om 3 a 4 software versies van intellilink te ervaren (auto van testrit, auto eerdere aflevering, auto tijdelijk ter beschikking en huidige auto). En eerlijk is eerlijk de versie die vandaag kreeg geleverd is een stuk beter dan die ik de afgelopen maanden heb gebruikt en eerder heb gezien. Navigatie is beter. Vanuit het home menu rechstreeks actuele verkeersinformatie zien. Adresboek van zowel iPhone als android werkt probleemloos. Navigatie is beter en gebruiksvriendelijker. DAB+ is nu standaard en apple carplay werkt goed. Kortom ziet er naar uit dat de laatste software versie in de buurt komt van wat ooit is beloofd. Heb vandaag intellilink goed uitgeprobeerd. Bellen, navigeren, volume aanpassing, flitspalen, apps, verkeersinfo, media, sms voorlezen, audiobooks, dab+, siri het werkt allemaal perfect. Ik denk wel dat ik een aller, allerlaatste versie heb. Want doordat een eerdere bestelling fout is gegaan. Is door Opel NL de auto vanaf event 48 direct met single transport naar de dealer gebracht. Dus ik hoop dat eerdere versies geupdate kunnen worden.
-
AuteurBerichten