markdankers123

Aangemaakte reacties

16 berichten aan het bekijken - 51 tot 66 (van in totaal 66)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Problemen na verkeerd doorlussen ECU aansluiting #18260948

    @Haasje17 wrote:

    Doet het lampje in het handschoene kastje het nog? Die hangt aan dezelfde zekering Zekerin 1.28.
    De 3e rij de 5e zekering (middelste) vervang die maar ook al lijkt die niet stuk is een 5A zekering.

    Ja ramen werken weer en het liftje van het dashbord kastje werkt
    Alle zekeringen zij. 1 voor 1 gecontroleerd
    Maar het binnen lichtje werkt nog steeds niet

    Bedankt alvast voor je hulp

    In reactie op: Problemen na verkeerd doorlussen ECU aansluiting #18260945

    @Haasje17 wrote:

    Nee dat doet de multitimer. kan ook nog zijn dat die stuk is. Maar ik zou je zekeringen toch eens goed controleren.

    Multi timer laat die ook me raam een stukje zakken als ik de deur openmaak??

    In reactie op: Problemen na verkeerd doorlussen ECU aansluiting #18260944

    @wim-v6 wrote:

    Zeker zekeringen goed Controleren.

    Via paperclip uitlezen gaat alleen bij de motorcodes beginnend met een X en zijnde GEEN Diesel motor.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    het betreft een z22se benzine
    normaal als ik de deur open maak zakt de raam een stukje dat werkte daarna niet meer
    en het binnenlichtje ging uit
    kan toch geen zekering zijn heb alles gecontroleerd

    In reactie op: Problemen na verkeerd doorlussen ECU aansluiting #18260940

    ja weet het al maar regelt die ook mij licht ??
    en waar zit die??

    In reactie op: Problemen na verkeerd doorlussen ECU aansluiting #18260939

    @Haasje17 wrote:

    Zowel naar boven als naar onder inhouden. Nadat je klik hoort, dan leert die de raam opnieuw in. Als dat niet werkt zal je kiekert wel stuk zijn.

    wat is een kiekert?
    haha:)

    In reactie op: Problemen na verkeerd doorlussen ECU aansluiting #18260937

    @markdankers123 wrote:

    Hey heb een fout gemaakt
    op internet stond dat ik de ecu handmatig uit kan lezen
    alleen heb met een kabeltje de verkeerde contactpunten doorgelust

    ik zag een vonkje en het binnenlicht ging uit
    ook de ramen gaan niet naar beneden en omhoog
    als de deur geopend word

    wat kan er kapot zijn????
    heb alle zekeringen gecontroleerd
    en relais omgedraaid maar ook niets
    De auto start wel

    Kan iemand me helpen??

    het betreft:
    Opel astra G coupe 2.2 uit 2000

    BVD Mark Dankers

    of de bcm module?

    In reactie op: Problemen na verkeerd doorlussen ECU aansluiting #18260936

    @Haasje17 wrote:

    binnenlicht werkt dat nu wel weer? Zonee toch zekering. Zoja even ramen helemaal naar beneden doen en helemaal naar boven en de knop steeds paar seconden ingedrukt houden.

    nee binnenlicht werkt niet en heb alle zekeringen gecheckt
    en als ik de raam nu omhoog doe dan kan de deur niet dicht
    en hoe inhouden naar boven of na onder?

    bedankt alvast

    In reactie op: Rare harde tik (video’s bijgevoegd) z22se #18259619

    @Opeltje17 wrote:

    Ik weet hoe je de timing moet controleren.

    Als je de ketting erom legt, leg je hem met de gekleurde schalmen op de goede plek.

    Zou je hem dan rond draaien staan de schalmen op een andere plek, en dan kan je niet “exact” zeggen hoe die moet staan.

    Dus voor het goede gebruik gereedschap.

    Zou er voor het goede 2 nieuwe ketting setjes op zetten weer je zeker dat het goed zit.

    Motor klinkt verder niet stuk dus zou hem gewoon monteren.

    2 kettingsetjes 460 samen speciaal gereedschap is 150 euro een set
    kan ik die spanner niet controleren
    en als ik de krukaspoelie draai dan jumpt de ketting een beetje in het midden tussen de 2 nokkenas tandwielen
    is dit normaal

    als de hele moter goed werkt dan wou ik een nieuwe distributie doen

    gr mark

    In reactie op: Rare harde tik (video’s bijgevoegd) z22se #18259617

    @Opeltje17 wrote:

    Zijn de kettingen allebei vervangen na de ”revisie”??

    En ga nou eerst maar eens kijken of alles op tijd staat, voor de distributie ketting heb je speciaal gereedschap nodig om te kijken of ie op tijd staat, anders blijf je gissen.

    Dat verhaal van de kettingspanner is namelijk ook een beetje vaag(lijkt me dus dat de kettingen niet vervangen zijn) en dan ben je echt verkeerd bezig.

    nee zijn niet vervangen wil ik nog gaan doen
    2 jaar geleden is de nokkenas ketting vervangen
    en op youtube staat een how to zonder speciaal gereedschap
    zijn enkele punten waar je het mee kan controleren

    heb zojuist de ketting eraf gehaald en hij was inderdaad versprongen
    de boegie’s waren alle 4 zwart

    hoe kan ik de spanner controleren ???
    en kan er schade zijn de moter heeft ma even aangestaan

    en die harde tik in dat filmpje heb je dat gehoort??

    bvd mark

    @midnight black wrote:

    Ik neem aan dat de kettingen bij de revisie van de motor vervangen zijn en dat de motor daarna goed liep.
    Dat je vervolgens de koelvloeistofpomp hebt vervangen en sindsdien het geluid er is: daarom denk ik dat je het in de pomp moet zoeken: is het een originele of imitatie?
    Verder nog een paar dingen die ik niet begrijp: Je zegt dat de krukaspoelie blijft hangen??? :shock:
    Hoe kun jij controleren dat de kettingspanners goed aanliggen? (Heb je de distributiedeksel verwijderd gehad?)
    Nokkenassen zijn droog? Zit er genoeg olie in het blok? En is er goede oliedruk?

    Het sissen bij handmatig rondraaien is de gecomprimeerde lucht die uit de cilinder stroomt op het moment dat de klep opent.

    Hey ff een update dat piepend geluid is nu weg
    Lees even hier onder de kettingspanner zat vast
    Nu i er een 2e probleem opgetreden
    Een onregelmatige tik en de moter is Zwaarder gaan lopen
    Lijkt wel
    Alle informatie is welkom
    Wie kan me helpen omg Helmond
    Kan ook filmpje sturen via whatsapp 0655690110
    BVD
    Mark dankers

    @Opeltje17 wrote:

    Heb je zelf de pomp vervangen?

    Ketting eraf gehad? Of vervangen zonder de ketting los te halen?

    Zelf de waterpomp vervangen zonder de ketting eraf
    Heb de ketting deksel nogmaals geopend en de kettingspanner
    Zat vast die werkt nu weer
    Nu start ik de auto
    Hoor ik een lelijke onregelmatige tik
    Best harde tik
    Dat tikken is weggegaan toen ik de moter even liet lopen
    Ook de nokkenas ketting lag slap onder
    Kan het zijn dat de timing niet meer goed is
    Of dat tikken waren dat de kleppen
    Kunnen die krom zijn ??
    Wie kan me helpen de auto staat al 4 maanden stil
    En iedere keer is het wat anders

    Kan ook een filmpje sturen via whatsapp 0655690110

    BVD mark

    @Dolby wrote:

    Het zouden de balans assen kunnen zijn. Die worden ook door een ketting aangestuurd.

    Zie filmpje over distributie ketting, en balans assen tijd 2 min, 20 seconden
    https://www.youtube.com/watch?v=GpigBDiBVlE” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Als het de balans assen zijn moet die ook shake
    Dat doet die niet kan het niet zijn dat de kettingapanner er naast zit ofzo
    In die richting

    Mvg mark

    @Opeltje17 wrote:

    Laat hem eens lopen zonder multi riem, zou ook de dynamo kunnen zijn.

    Kettingen staan allebei op tijd?

    Oke ga ik doen maar denk de dynamo niet
    En dat ze op tijd staan denk ik wel ben niet aan de nokkenass ketting geweest
    En de moter stottert ook niet of iets
    Nog meer ideeën

    Alvast bedankt
    Mvg mark

    Hij verloor koelwater uit het bougie gat niet naar de cilinders toe
    En hoe kan je weten dat het onderblok krom is ?
    En de cilinderwNd daar zie je lichte krassen is dat erg?

    Wat kan ik nu het beste doen

    Mvg mark

    Er zit een scheurtje net boven de schroefdraad in het bougie gat
    Daar kwam water in omhoog
    En hij is overhit geraakt door het verliezen van koelwater
    De koppakking was van te voren niet stuk

    En hoe kan ik er achter komen als het onderblok krom is?

    En wat als ik doorrijd met een krom blok?

    De auto heeft trouwens 132000 km gelope

    BVD mark

    @wim-v6 wrote:

    Zou wel het onderblok goed na (laten) kijken, dit is een volledig aluminium motor, deze heeft makkelijker schade van over verhitting.

    Willem

    oke bedankt wou nog even toevoegen dat de moter nog perfect draaide

    gr mark

16 berichten aan het bekijken - 51 tot 66 (van in totaal 66)