Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Opeltje17 wrote:
Hoezo moeten de tandwielen eraf??
Nieuwe tandwielen zitten niet eens bij een nieuwe set.
jawel zitte nieuwe tandwielen bij
en die bestaande zijn de tandjes botbvd
ff een update!!
Heb nieuwe tanding gekocht (die was aardig versleten en de speling was te groot)
En heb een nieuwe balansas ketting kit gekocht (die was ook op t einde)
Hopelijk is het geluid hierna weg!!Heeft iemand nog tips bij het monteren ??
BVD Mark
ben ik gelukkig niet de enigste hehe
bvd
markhttp://www.fsrs-opelwebshop.nl/balansaskettingset-opel-astra-signum-speedster-ve.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
dat is die ring langs dat tandwiel
@b07 wrote:
voor de z22se kom ik niks tegen maar misschien passen andere type’s ook, zou hun even mailen sales@fsrs-carparts.nl :
http://www.fsrs-partswebshop.nl/en/pump-assy-oil-opel-astra-omega-speedster-zafira-c.html” onclick=”window.open(this.href);return false;kwam een repairkit tegen, weet niet wat het inhoud:
http://www.ebay.com/itm/Rep-Set-Oil-Pump-646068-Org-Opel-Astra-Signum-Vectra-Zafira-Z20NET-Z22SE-Z22YH-/231272645405?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35d8ec831d” onclick=”window.open(this.href);return false;die pompen zijn wel onwijs duur zeg:
http://www.ebay.com/itm/Oil-Pump-646093-Org-Opel-Astra-G-Speedster-Vectra-B-Zafira-a-Z22se-/400798422660?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d51729684″ onclick=”window.open(this.href);return false;dealer heeft ze zo en zo
dat is een andere pomp
ik heb deze:
http://www.ebay.com/itm/Astra-G-Zafira-B-Z22SE-2-2-16V-Oil-Pump-Side-Panel-GM-24450057-FREEPOST-/161497953683?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AZafira&hash=item259a073593&vxp=mtr” onclick=”window.open(this.href);return false;@roger rabbit wrote:
Maakt ie ook hetzelfde geluid als je hem laat lopen zonder oliedop?
Ja geluid is er constant ook zonder olie dop
En waarom vraag je dat??Oke bedankt
Waar kan ik die pomp het beste kopen
Ik zie zo niks op internet hebben jullie een web winkel
Of weet iemand iets in de buurt van Eindhoven@Haasje17 wrote:
Koude olie is dikker en vult ruimtes op dunne olie zal minder ruimte vullen en dus eerder geluid maken.
Overigens heb je de oliepomp vol met vet / olie gedaan bij montage? Anders heeft de motor te lang geen olie gehad bij starten en zullen lagers ook al wel wat schade hebben opgelopen.
nee dat niet in de meeste gevallen gestart zonder bobine
daarna bombine erop en startenhoop geen schade dat blok kost me handen vol geld
ff een spec€660
cilinderkop vlakken / afpersen / controle
onderblok rivisie / drijfstanglager / bouten / zuigerveren
€500
gereviseerde cilinderkop gekocht bij bedo opel demontage
€200
distributieketting set nokkenasrest is filters bouten 2x olie keerringen enz enz enz enz enz
dus veeeel te duur denk ik
bedankt voor het meedenken
@b07 wrote:
olie lampje gaat ongeveer branden als de druk onder de 0,5 bar komt.
ik zou zelf de oliepomp vervangen voor een nieuwe en, geen 2e hands dan weet je zeker dat je een goede pomp heb die ook goed ze werk doet.
ik zou dan ook de olie en, oliefilter verversen om eventueel ijzerslijpsel er uit te halen, als de olie nog niet zo oud is en, je zit wat krap dan zou je de olie ook nog door een hele fijne zeef kunnen gieten dan kan je het weer hergebruiken maar, zie je slijpsel in je zeef dan zou ik het risico niet nemen en, gewoon nieuwe olie erin doen
ja logische verklaring
ik heb er nieuwe moterolie in zitten,
maar tienallen kilometers mee gereden in lage toeren
ga even de olie controleren en de pompWeet je toevallig hoeveel spelling er mag zitten tussen de tanding vn de pomp?
bedankt alvast!!!
@b07 wrote:
het olie lampje hoort gelijk uit te gaan als de motor aan staat en, niet 1 seconde te blijven branden.
in de oliepomp zit een getande ring met daarin een tandwiel die ronddraait, als daar te veel speling in zit zou die wel eens herrie kunnen gaan maken.
die speling controleren ze normaal met een voelermaat en daar voor moet de pomp open .de poelie die je in het filmpje laat zien, daar lijkt ook de herrie achter vandaan te komen en, dan vermoed ik toch dat je oliepomp het geluid veroorzaakt.
aangezien je olielampje 1 seconde blijft branden, wat naar mij idee komt door de oliepomp die niet snel genoeg op druk komt omdat er speling op zit, in het ergste geval zit er daalijk ijzer slijpsel in je olie omdat het tandwiel in je oliepomp heen en, weer ratelt door de spelingja lijkt me een duidelijke conclusie
dus heb een kapotte 2ehands pomp gekocht
ga nu een nieuwe kopen helaasbedankt voor het meedenken!!!!
ga hem morgen weer demonteren
en kijken wat er binnen is gebeurt
ook ga ik de olie controleren
en hoe snel heeft een blok schade door weinig olie?nogmaals bedankt
markJa had er wat olie inb gedaan
En hoe merk jr. Als de lagers kapot zijn
En als het olie lampje niet brand
Dan is er wel druk tochWat kan ik het beste doen
Nieuwe pomp ofwat
???Help
En waarom is het geluid eral bij 2000 toeren
Bij een warme moter?Oke bedankt voor je info man
Kan ik wel rijde. Korte stukken want moet naar me werk enzo
Dit weekend krijgt die een nieuwe pompDus jullie zeggen zeker oliepomp??
En wanneer gaat het oliedruk lampje aan??Bvd
@Haasje17 wrote:
Kapotte oliepomp door foutieve montage!
Wat is er fout gegaan??
Zijn er voorbereidingen voor nodig?
Kan ik zo rijden zie dat er wel olie in filter huis komt
Olie lampje brand 1 sec bij koude startBvd
@midnight black wrote:
Waarom is oliepomp in eerste instantie vervangen? Is er een originele voor terug gekomen?
Had een hoop haarscheurtjes de deksel
Heb een 2e handse gekocht originele
De oude helaas weggegooidff een update:
heb vandaag alles gecontroleerd
niets kunnen vinden de kettingen liggen goed raken nietsde balansas ketting was een klein beetje slap
de kettingsspanner lijkt te werken ook de spanner van de nokkenas kettingEn bij een koude moter is het geluid er bijna niet
maar als de moter heet is hoor je het heel erg!!!!misschien toch de olie pomp???
heb gecontroleerd als die zuigt en ja lijkt voldoende
maar heb hem niet open gemaaktrara wat is dat geluid
iemand nog ideeën??
ff een update:
heb vandaag alles gecontroleerd
niets kunnen vinden de kettingen liggen goed raken nietsde balansas ketting was een klein beetje slap
de kettingsspanner lijkt te werken ook de spanner van de nokkenas kettingEn bij een koude moter is het geluid er bijna niet
maar als de moter heet is hoor je het heel erg!!!!misschien toch de olie pomp???
heb gecontroleerd als die zuigt en ja lijkt voldoende
maar heb hem niet open gemaaktrara wat is dat geluid
iemand nog ideeën??
@markdankers123 wrote:
@Opeltje17 wrote:
Dan staat de ketting dus niet op tijd.
Dus ketting eraf en hem er weer goed op leggen.
Al nieuwe kettingen gemonteerd?
ja maar nog steeds een harde tik zoals in het filmpje
heb alleen een nieuwe nokkenas ketting set
en de nokkenas ketting doet het zelfde als de oude
ook slap onder en boven tussen de 2 tandwielen
als ik de moter hand matig rond draai danharde tik is allang opgelost was de spanner van de balansasketting
die was in de unlock stand@Opeltje17 wrote:
Op de achtergrond lijk het wel of ik een klapperende ketting hoor :hmmz
En de deksel was aan de buitenkant gescheurd? gebeurt verder eigenlijk weinig met deze pompen.
Maar de olie druk is dus wel goed met de ”nieuwe” pomp?
ja aan de buitenkant ik denk omdat die niet in de pasbus viel
en door gebruik van schroeven in de trillingsdempr om hem tegen te houden tijdens aandraaien van de bout
amateur gedoe maarja te laat@Opeltje17 wrote:
Op de achtergrond lijk het wel of ik een klapperende ketting hoor :hmmz
En de deksel was aan de buitenkant gescheurd? gebeurt verder eigenlijk weinig met deze pompen.
Maar de olie druk is dus wel goed met de ”nieuwe” pomp?
heb heb handmatig getest door te kijken in de het gat van de olie filter
en heb met me vinger het gaatje dicht gehouden die vanaf boven komt
en er zat wel druk op
me vinger werd weggeduwd
heb verder geen oliedruk testerook bij koude start hoor je dat krassend geluid ook
maar verdwijnd dan als die 2 sec loopt
en is dan terug bij hoger toerental@GSE wrote:
Lijkt wel een mixer blender….
Haal het ding los en kijk naar de onderdelen,ik bedoel geluid van een telefoon is altijd slecht ivm hoe het echt klinkt maar ik hoor duidelijk een hoog constant snerpend geluid alsof iets schuurt,maar wat het is:
Ketting geleider die droog lopen-oliepomp-??Is zo niet te horen enkel kan ik zeggen dit is niet goed,daarom mijn advies haal de zaak los.
ja denk het wel alweer alles los
en controleren en droog lopende geleiders hmmm
ik geloof het niet@Opeltje17 wrote:
Wil maar niet lukken hé.
Neem aan de je nu wel alles vervangen hebt ook de balans as ketting alles nieuw?
Staan de kettingen 100% op tijd?
En waarom heb je de olie pomp vervangen?
heb de oliepomp vervangen omdat de deksel helemaal gescheurt was
de kettingen lijken op tijd te staan
heb de balansas ketting laten zitten (dus niet vervangen)
en nee het wil maar niet lukken iedere keer wat anders ‘
alles lijkt goed op da geluid na@Opeltje17 wrote:
Dan staat de ketting dus niet op tijd.
Dus ketting eraf en hem er weer goed op leggen.
Al nieuwe kettingen gemonteerd?
ja maar nog steeds een harde tik zoals in het filmpje
heb alleen een nieuwe nokkenas ketting set
en de nokkenas ketting doet het zelfde als de oude
ook slap onder en boven tussen de 2 tandwielen
als ik de moter hand matig rond draai dan@Opeltje17 wrote:
Ik weet hoe je de timing moet controleren.
Als je de ketting erom legt, leg je hem met de gekleurde schalmen op de goede plek.
Zou je hem dan rond draaien staan de schalmen op een andere plek, en dan kan je niet “exact” zeggen hoe die moet staan.
Dus voor het goede gebruik gereedschap.
Zou er voor het goede 2 nieuwe ketting setjes op zetten weer je zeker dat het goed zit.
Motor klinkt verder niet stuk dus zou hem gewoon monteren.
en als dat gereedschap dan niet past na het ronddraaien
wat moet ik dan doen
mvg mark -
AuteurBerichten