markdankers123

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 66)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Cilinderkop Z22YH op een Z22SE Onderblok Help Help Help #18297724

    @Opeltje17 wrote:

    Aanzuigbuis zit idd gekit.

    oke ik ga dit weekend het carter liften
    omdat de oliesensor terug geplaats moest worden
    die is eruit gelaten omdat de draadjes breken na demontage
    heb nu een andere

    In reactie op: Cilinderkop Z22YH op een Z22SE Onderblok Help Help Help #18297723

    @Opeltje17 wrote:

    Cilinderkop is wel degelijk anders!!

    Z22YH is direct ingespoten!! en nog meerdere dingen zijn knap anders.

    Z22YH: http://www.ebay.co.uk/itm/vauxhall-vectra-2-2-cylinder-head-Z22YH-RECONDITIONING-/380310378959″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Z22SE: http://www.ebay.co.uk/itm/vauxhall-vectra-2-2-cylinder-head-Z22SE-RECONDITIONED-/160803534898″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Dus moet gewoon van een Z22SE zijn.

    Je bent toch al knap lang bezig zo met je Z22SE niet??

    Ja inderdaad het is geen z22yh die is totaal anders

    ja ben best lang bezig maar heb er een tijd mee gereden
    en nu vond ik hem niet meer goed lopen

    In reactie op: Cilinderkop Z22YH op een Z22SE Onderblok Help Help Help #18297721

    @Haasje17 wrote:

    Maakt niks uit, zijn gewoon uitwiselbaar en mag geen oliedrukverlies opleveren.

    Ik zou eerder denken aan O ring vergeten bij de aanzuigbuis ofzo. Of foutief gemonteerde oliepomp.

    ik dacht ook aan zo iets
    maar o ringen hoe bedoel je het carter bevestig je toch met pasta
    ik heb de aanzuigbuis niet gedemonteerd gehad

    en de cilinderkop heb ik ff goed vergeleken
    het is zeker geen z22yh die heeft een sensor en ziet totaal anders

    dan zijn er 2 types z22se cilinderkoppen een met 5 gaatjes (onder kleppendeksel)
    en een met 6 gaatjes (onder kleppendeksel)

    bvd mark

    Had ook de compressie gemeten
    Alle 4 bijna 15 bar
    Ook vrij goed dacht ik

    Dan gebeurt er niks ik ga nog nie ligge jagen
    Rustig aan

    Dat full power da kan die nu nog nie aan
    Als alles goed blijft krijgt die volgense maand drijfstang bouten

    Eerlijk is eerlijk beter kan die nie!!!
    Op drijfstangbouten na

    goed nieuws de auto rijd prima
    geen rook meer
    alles tot nu toe is perfect

    ook ben ik tot een andere conclusie gekomen
    het andere blok was niet kapot!!!

    stuk karton in de carterpan
    vandaar dat jankt geluid uit de pomp

    (controleerd door een professioneel bedrijf!!!)

    maar goed heb een goed blok tot nu toe
    zonder honen
    zonder nieuwe drijfstangbouten
    zelfde lagers

    toch bedankt allen!!!!!

    Hey
    heb de zuigers gemonteerd
    Alles is perfect verlopen morgen cilinderkop erop
    En rijden hoop ik hahah

    Houd jullie op de hoogte

    Tot morgen:)

    @Haasje17 wrote:

    Drijfstangbouten niet hergebruiken! En nieuwe plaatsen op juiste aanhaalmoment en grades he.

    En die lagers hergebruiken weet je de volgorde nog? Ander zoiezo nieuwe pakken en zeker de lagerschalen en krukas niet schuren.

    ja volgorde weet ik nog

    ik ga het doen als volgt

    1.Drijfstang bouten zijn duur van arp
    Dus die zijn geschrapt
    tevens de revisie heeft ze ook hergebruikt
    ook zeide ze dat dat eigelijk niet de bedoeling was
    dus zou nou ook wel goed gaan hoop ik

    2. Ik heb een kapotte lager !
    Die wil ik vervangen met nog een goede van mij half gereviseerd blok
    Of zeg je dan zou ik alle lagers vervangen die uit het half gereviseerd blok
    komen
    Of eigen lagerschalen behouden en 1 lagerschaal vervangen

    Zie foto boven: Heeft lichte krasjes (niet voelbaar) komen uit gereviseerd blok
    Datum lagerschalen 01.2014

    3. Ook het honen laat ik zitten (niet slim i no)
    Er zit een licht hoon patroon in
    Hij krijgt wel andere zuigers met nieuwe veren

    4. en ja alles word vast gedraaid met het juiste aanhaalmoment
    de drijfstangbouten krijgen een klein slagje minder met loctite

    hopelijk word het wat!!

    @2000 wrote:

    @markdankers123 wrote:

    of is het beter de bestaande zuigers te laten zitten
    de zuigerveer groeven reinigen

    alleen de zuigers hebben allemaal klepafdrukken

    hopelijk kan iemand me helpen

    wou geen of weinig geld uitgeven en hem netjes rijdend hebben

    En daar zit in mijn beleving een klein deel van het probleem. Het kost nu eenmaal geld, zeker dit soort dingen. Eigen blok stuk gelopen, vervolgens een blok in Polen gehaald waarvan de historie onbekend was.
    Ik zou door de zure appel heen bijten en een 2.2 halen bij bijvoorbeeld de gebr. gunnewiek, met garantie.
    Al met al wel lullig, maar het was wel een behoorlijke gok die uiteindelijk toch duur uitvalt.

    Ja dat wel
    Maja is niet anders
    En nieuw blok halen nee niet meer
    Wou me eigen blok zo goed als repareren
    Met wat ik heb liggen

    Dus het plan is nu
    Even wachten op het hoon apparaatje
    Honen andere zuigers met nieuwe veren
    En de lagerschalen die op de fot staan ga ik gebruiken

    Hopelijk word het wat
    Ik houd jullie op de hoogte

    Bedankt alvast

    of is het beter de bestaande zuigers te laten zitten
    de zuigerveer groeven reinigen

    alleen de zuigers hebben allemaal klepafdrukken

    hopelijk kan iemand me helpen

    wou geen of weinig geld uitgeven en hem netjes rijdend hebben

    @markdankers123 wrote:

    @kiyamizio wrote:

    Nieuwe zuiger veren kunnen kunnen niet zonder honen. Nieuwe Zuiger veren altijd honen anders slijten die niet in

    de cilinderwand ziet er netjes uit

    wat als ik toch de nieuwe zuigerveren zet of desnoods alleen de olieschraapveer

    verlies ik dan veel compressie of wat zijn de gevolgen

    olie verbruik was heeeel extreem
    en vette blauwe walm

    kunnen die nieuwe veren de niet een beetje verhelpen

    het hoeft nie 100% te zijn maar wel rijdbaar

    gr mark

    @kiyamizio wrote:

    Nieuwe zuiger veren kunnen kunnen niet zonder honen. Nieuwe Zuiger veren altijd honen anders slijten die niet in

    de cilinderwand ziet er netjes uit

    wat als ik toch de nieuwe zuigerveren zet of desnoods alleen de olieschraapveer

    verlies ik dan veel compressie of wat zijn de gevolgen

    olie verbruik was heeeel extreem
    en vette blauwe walm

    kunnen die nieuwe veren de niet een beetje verhelpen

    het hoeft nie 100% te zijn maar wel rijdbaar

    gr mark

    @Helmer opelfan wrote:

    Niet honen? Alles is op elkaar ingesleten. Heb je helemaal bovenin de cilinders een randje? Dan heb je kans dat met nieuwe zuigerveren dat randje gaan raken. En binnen de kortste keren de boel weer kapot hebt. Is net een randje waar de zuigerveren net niet komen.

    Heb jaren bij een scooter zaak gewerkt. Met 2takt motortjes. In principe het zelfde !?

    Als het kan zonder te honen
    En nee er zit geen randje op

    @markdankers123 wrote:

    De kras is lichtjes.voelbaar echt heel lichtjes
    En die lager schalen zijn die bruikbaar?

    En kan ik die kras nie een beetje bewerken met iets

    De kras is lichtjes.voelbaar echt heel lichtjes
    En die lager schalen zijn die bruikbaar?

    Oke bedankt ik gs dadelijk de zuigers meten als die het zelfde zijn ga ik ze er in het weekend in zetten

    Meer tips en info altijd welkom

    Goedenmorgen allemaal

    ik heb gisteren me cylinderkop gelicht
    en inderdaad de kleppen zijn in botsing gekomen met de zuigers

    De cylinderwanden zijn niet beschadigd
    ook zie ik dat er olie langs de klepgeleiders loopt

    nu is mij vraag is dit te verhelpen met een andere cylinderkop??
    Of moette de zuigers vervangen worden

    ik heb andere zuigers met nieuwe veren
    Kan ik die zo overzetten indien nodig?

    ik post enkele fotos
    hopelijk kunnen jullie me een beetje verder helpen

    wachtend op jullie reacties

    bedankt alvast:)

    @2000 wrote:

    Het eerste wat ik ook dacht dat de (een) zuigers vervormt zijn door versprongen/gebroken distributie. Hierdoor kunnen de zuigerveren/olieschraapveren gaan klemmen.

    Oke ga ik controleren
    Het viel me wel op
    Nadat ik het foefje met remvloeistof heb uitgevoerd (remvloeistof in cilinders)
    Dat er een dag later nog steeds remvloeistof in een cylinder stond

    Betekend dit wat?

    En de compressie is wel redelijk goed 2 cilinders 13 bar en de andere 2 hebben 14 bar

    @Haasje17 wrote:

    Montage volgorde in omgekeerde volgorde. Zeker bij de ze aluminium blokken.

    Overigens boren en honen is niet nodig als de zuigers niet vervormt zijn en schade hebben veroorzaakt in de cilinderwand.

    Heb het werkplaatshandboek oook geprint
    Laat morgen meet weten

    Bedankt alvast

    En is er nog een speciale volgorde bij losschroeven van de kopbouten

    Bvd

    @Haasje17 wrote:

    Veel gevallen nieuwe zuigers, cilinders honen of eventueel boren en dan honen.
    En vervoglens kleppen vervangen en opnieuw inslijpen of nieuwe goede kop monteren.

    Goede nieuwe kop heb
    Morgen ga ik beginnen met de kop demonteren
    Hopelijk is er geen schade aan de zuigers
    Als dat wel het geval is houd het op voor mij

    Ik zat te denken bij schade aan de zuigers
    Kan ik de zuigers van mij andere blok dan niet overzetten
    Zonder te honen

    Ik zal binnekort enkele fotos plaatsen

    Hoor het graag van jullie

    Bvd mark

    Nieuwe kettingseys en spanner zitten er natuurlijk al op

    Maar kan ik dit zelf oplossen
    Met een andere cylinderkop
    Heb ook nog zuigers met nieuwe veren

    Kan ik die zo overzetten??

    Hoop van wel anders gaat die vandaag op marktplaats
    Met veel pijn

    Misschien is er nog wat van te maken

    Hoor het graag van jullie

    Compressie met warme moter 13 /14bar zonder olie op zuigers
    Klep afdrukken moet ik nog bekijken

    Wil van de week beginnen met cilinderkop demontage
    Heb nog een gereviseerde liggen

    Heeft iemand nog meer tips waar ik op moet letten

    Gr mark

    nee bart geen nieuwe seals
    maar de seals kunnen die extreem veel rook veroorzaken
    bvd

    In reactie op: Help revisie oliepomp (tips en trucs) #18266408

    Had nog een vraag:P

    weet er iemand hoe die grote tanding erin moet met het merkpunt na boven of onder
    of maakt dat niet uit

    bvd mark

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 66)