Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vectra C wordt vaak gebruikt volgens mij. Of het wat uitmaakt, daar lees ik nogal tegenstrijdige verhalen over maar het kan nooit kwaad lijkt mij.
Nou de capaciteit is lager. Met een K03 haal je misschien ook wel 200pk maar mocht je meer vermogen willen dan zit je met de K03 eerder aan de limiet van de turbo.
Standaard Z20LET is K04 en een K03 is kleiner volgens mij (kleinere schoepenraden etc).
Beetje zoals het verschil tussen een T25 en een T28.
In Frankrijk kan je bijna alleen nog maar E10 tanken langs de route du soleil maar ik vind het maar tricky. Ik heb gelezen dat het op langere termijn slecht is voor het rubber in slangen en afdichtingen…
en sowieso doen met de deur dicht!
Nou het valt gelukkig mee, die terugslagklep zit met 2 plastic nippels tussen de slang en 1 zo’n nippel is gescheurd. Er komt dus gewoon geen vacuum meer naar de bekrachtiger. Morgen ff nieuw slangetje bestellen. :D
Ook als de ruit naar beneden gaat wachten op het klikje.
Dus ruit naar beneden, knopje ingedrukt houden tot je het klikje hoort. Dan ruit naar boven en knopje ingedrukt houden tot je het klikje hoort. Doe dit met de deur gesloten. Misschien daarna een keer contact eraf en weer erop ofzo. Het is een beetje trial en error, ik heb het ook een paar keer moeten doen nadat de accu losgekoppeld is geweest.
Een Kenwood KDC-BT8041u, met Bluetooth en iPod control etc. Heb een origineel Kenwood kastje erbij gekocht dat geschikt was voor Opel. Gewoon ertussen klikken en alles werkt.
Fijn he. Ik heb het ook gedaan met mijn Kenwood radio. Display werkt ook nog, ik kan zelfs in de radio instellen wat er op het externe display getoond moet worden.
Hier instructievideo, kan je zelf bepalen of je het laat uitbesteden:
Deel 1: http://www.youtube.com/watch?v=O3MiyxEg3TQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deel 2: http://www.youtube.com/watch?v=kEiPHdsqp-U” onclick=”window.open(this.href);return false;Ondanks dat ik het eens ben met de stelling “als het daar staat is het nog niet rechtsgeldig” denk ik dat die text alleen gaat over informatie die op de website staat. Maarja, wie koopt er nu een auto vanaf een website. Je gaat toch altijd even kijken en praten etc. En als ze je dan letterlijk in je gezicht vertellen dat de auto uit duitsland komt terwijl hij uit spanje komt, dan heb je wel een punt.
En bij een APK kijken ze echt niet naar stofjes in de lak op de bumper hoor. ;)
Je moet D2S lampen hebben.
Misschien heb je hier wat aan?
Opel chassisnummer
WOL(1) 0000(2)35(3)L(4)2(5)017825(6)1 = chassisnummer
WOL = Adam Opel AG / Vauxhall Motors Ltd.
SCC = Lotus
WJR = Irmscher
VSX = GM Spanje
4GD = GM USA2 = plaats voor nieuwe modellen
tot Modeljaar 1998 vrij (0000), nur die letzte Stelle wurde für das mögliche P benutzt.
vanaf Modeljaar 1998 zur weiteren Kennzeichnung genutzt.
2.1 Stelle: Sonderidentifikation
0 = kein Sonderfahrzeug
P = Postvoertuig
2.2 Stelle: GM-Code
A = Astra H
E = Speedster/VX220
H = Agila
J = Vectra
M = Astra F
S = Corsa B, Combo B, Tigra A
T = Astra G, Zafira
V = Omega B
X = Corsa C, Combo C, Combo C Van, Meriva, Tigra B
Z = Vectra C, Signum
2.3. Stelle: Modellbezeichnung
A = Agila, Speedster/VX220, Tigra A
B = Corsa B, Combo B, Vectra B, Omega B, ook Speedster
C = Corsa C, Meriva, Tigra B, Vectra C
F = Astra F
G = Astra G, Zafira
H = Astra H
2.4 Stelle: GM-Code Ausstattung
C = ? LS
D = ? GL
E = Bestandteil GM-Code Karosserieform
F = Ausstattungscode Standard, Swing, GL; sonst Bestandteil GM-Code Karosserieform
L = ?
M = Ausstattungscode CD (nur Omega B); sonst Bestandteil GM-Code Karosserieform, GSi?
N = GLS, CD ?
P = Ausstattungscode MV6 (nur Omega B); sonst Bestandteil GM-Code Karosserieform
R = Bestandteil GM-Code Karosserieform3 = Model
91, 92 = Corsa A (2-deurs)
93, 94 = Corsa A (3-deurs)
96, 97 = Corsa A (4-deurs)
90, 99 = Corsa A (5-deurs)
71 = Corsa (Combo)
33 = Kadett E “Basis” (3-deurs / Hatchback)
34 = Kadett E “Basis”(4-deurs / Hatchback)
35 = Kadett E “Basis” (3-deurs / Caravan)
36 = Kadett E “Basis” (5-deurs / Caravan)
37 = Kadett E “Basis” (3-deurs / bestelwagen)
38 = Kadett E “Basis” (Combo)
39 = Kadett E “Basis” (4-deurs / Notchback)
43 = Kadett E “Luxus” (3-deurs / Hatchback)
44 = Kadett E “Luxus” (5-deurs / Hatchback)
45 = Kadett E “Luxus” (3-deurs / Caravan)
46 = Kadett E “Luxus” (5-deurs / Caravan)
47 = Kadett E (3-deurs / Bestelwagen)
48 = Kadett E “Luxus” (3-deurs / Bestelwagen-Speciall)
49 = Kadett E “Luxus” (4-deurs / Notchback)
51 = Astra F “GL” (5-deurs / Caravan)
52 = Astra F “GLS” (5-deurs / Caravan)
53 = Astra F “GL” (2-deurs / Hatchback)
54 = Astra F “GSi” (2-deurs / Hatchback)
55 = Astra F “GL” (3-deurs / Bestelwagen)
56 = Astra F “GL” (4-deurs / Notchback)
57 = Astra F “GLS” (4-deurs / Notchback)
58 = Astra F “GL” (4-deurs / Hatchback)
59 = Astra F “GLS” (4-deurs / Hatchback)
53-B = Astra F “GL” (2-deurs / Cabrio)
81, 88 = Ascona C (2-deurs)
86, 87 = Ascona C (4-deurs)
84, 89 = Ascona C (5-deurs)
86 = Vectra A “LS” (4-deurs / Notchback)
87 = Vectra A “GL” (4-deurs / Notchback)
88 = Vectra A “LS” (4-deurs / Hatchback)
89 = Vectra A “GL” (4-deurs / Hatchback)
36, 19 = Vectra B (4-deurs / Notchback)
38, 68 = Vectra B (4-deurs / Fließheck)
31, 35 = Vectra B (4-deurs / Caravan)
53, 58 = Manta B
75 = Tigra
85 = Calibra
11 = Rekord E “Basis” (2-deurs)
16 = Rekord E “Basis” (4-deurs)
17 = Rekord E “Luxus” (4-deurs)
18 = Rekord E “Luxus” (2-deurs)
64 = Rekord E “Basis” (Caravan 2-deurs)
65 = Rekord E (Bestelwagen)
66 = Rekord E “Basis” (Caravan 4-deurs)
67 = Rekord E “Luxus” (Caravan 4-deurs)
14 = Commodore C (2-deurs)
19 = Commodore C (4-deurs)
21 = Senator A
29 = Senator A CD
21 = Monza A
22 = Monza AC
29 = Senator B
25 = Diplomat B
26 = Kapitän B
27 = Admiral B
A6 = Sintra
16 = Omega A “LS” (4-deurs)
17 = Omega A “GL” (4-deurs)
66 = Omega A “LS” (Caravan)
67 = Omega A “GL” (Caravan)
19 = Omega A 3000 (4-deurs)
21 = Omega B “GL” (Caravan)
22 = Omega B “CD” (Caravan)
23 = Omega B “STC” (Caravan, MV6)
25 = Omega B “GL” (4-deurs)
26 = Omega B “CD” (4-deurs)
27 = Omega B “STC” (Limousine, MV6)4 = modeljaar
C = 1982 D = 1983 E = 1984 F = 1985 G = 1986 H = 1987 J = 1988 K = 1989 L = 1990 M = 1991 N = 1992 P = 1993 R = 1994 S = 1995 T = 1996 V = 1997 W = 1998 X = 1999 Y = 2000 1 = 2001 2 = 2002 3 = 2003 4 = 2004 5 = 2005 6 = 2006 7 = 2007 8 = 2008
5 = Montagefabriek
1 = Rüsselsheim
2 = Bochum
3 = Azambuja (Portugal)
4 = Zaragoza (Spanje)
5 = Antwerpen (Fabriek II)
6 = Antwerpen (Fabriek I) tot ongeveer September 1992
6 = Eisenach vanaf ongeveer September 1992
7 = Luton
8 = Ellesmere Port
9 = Uusikaupunki
A = Azambuja
B = Bertone, Turin
C = Eisenach
D = Doraville
E = Ellesmere Port
H = Hellas
S = Szentgotthard (Ungarn)
T = Dunstable
V = Luton
X = Ellesmere Port
Y = Luton
Z = Izmir, TorbaliStellen6 = lopend productienummer
Ik weet dat veel Nissan 200SX-en hier ook last van hebben en die monteren dan ergens een eenwegklep in een vacuumleiding oid? Zegt iemand dat wat?
krijg je geen rembalans problemen met 300 mm rondom (308/300)?
Waar heb je die schijven+blokken voor gekocht en wat was je kwijt als ik vragen mag? Ik ben ook toe aan een nieuw setje voor.
Kan de passagiers airbag niet uit? Meestal kan je die met de sleutel rechts in het dashboard als je de deur open hebt ofzo…
Heb eigenlijk nooit gekeken bij mijn Astra, maarja is ook niet aan de orde haha.
riem is om de 60k of 4 jaar
lol MSN smilies werken hier niet ;) :thumbup
Succes met de “spaghetti collector”, dat is meer een term voor een N/A motor…
De beste route als je iets met je turbo wilt doen is denk ik een custom spruitstuk en een Garrett T28 ofzo erop…
Air intake zou ik persoonlijk voor een CDTI setup met een leuk panelfilter gaan. Vergeet ook de grotere airintake achter de de grille niet.
waar woon je, heb inmiddels ook ervaring :P
Ik vond het meevallen, alles is vrij goed bereikbaar. De gevreesde uitlaatspruitstukbouten had ik zo los, zonder iets af te breken. Het enige probleem dat ik had was dat de turbo uiteindelijk niet te verwijderen was omdat hij klem zat tegen een harde leiding van de aircopomp. Die hebben we een halve cm verbogen en toen hadden we de turbo zo eruit. En ik had uiteraard meer werk omdat ik alle leidingen + intercooler schoon moest maken dus de bumper etc. moest er af.
Het enige waar ik nu nog mee zit is dat ik bijna geen koelvloeistof vanuit de turbo-retour leiding in het overstroombakje zie vloeien. Ik kan me ook niet herinneren dat ik dat eerder gezien heb. Hoe zit dat bij jullie? Ik lees heel veel tegenstrijdige verhalen erover.
yep, LEH van Courtenay. 2 dagen levertijd :D
Auto rijd weer, vanochtend half 10 begonnen en half 5 zat alles weer in elkaar. Had even een storing. Het lampje van het motorblok met ventilator, volgens het boekje is dat uitlaatmengselblablalba (lambda sensor?) maar die is vanzelf weer weggegaan. Zal hem morgen nog even uitlezen met de pedaaltest.
Iedereen bedankt voor de adviezen e.d. :thumbup
Denken jullie dat ik er nog mee naar een garage kan rijden? Zoals gezegd zit de inlaat wel vol olie maar ik moet hem toch ergens warm en droog krijgen (max 10km rijden) want ik ga niet op straat sleutelen met -5.
-
AuteurBerichten