Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is een pixelfout op het display, geen aanduiding dat er iet mis is. Behalve met je display dan ;).
misschien is dat het, klinkt vergelijkbaar
Ik snap het ook niet, maar het was wel zo :D
@wim-v6 wrote:
Rookt ook als je vooruit gaat, alleen zie en ruik je het niet
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Kan ik begrijpen, maar als je achteruit rijdt en je hebt zo’n beetje zo’n rookwolk als op de avatar van “kadett4x4” dan moet je dat ook wel in je achteruitkijkspiegel zien bij vooruit rijden. En dat is dus niet het geval. ;) Moet zeggen dat ik het dit jaar nog niet gespot heb bij mij.
Heb ik ook last van, voornamelijk in de winter. Geen idee wat het is. Z20LET in een Astra G trouwens.
Astra G 17″ hoort origineel 215/40-17 op.
Denk het wel, op deze pagina kan je het beoordelingsprofiel van de verkoper bekijken:
http://feedback.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback2&userid=auto_service_technik&&_trksid=p2047675.l2560&rt=nc&iid=120983154992&sspagename=VIP:feedback&ftab=FeedbackAsSeller” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het past sowieso niet “precies”, maar een beetje schroeven moet je niet bang voor zijn. Ik heb ooit onder een andere auto een Renault Laguna lip gezet en die moest op de eindes afgeknipt worden en een beetje bijgebogen. Verder zitten er natuurlijk geen kant en klare schroefgaten onder je bumper dus je moet er een paar gaatjes bijmaken… Zoiets zal je nu ook moeten doen.
Vast wel, dat is gewoon een Seat Leon Cupra lip.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/de/thumb/5/56/OPC_Logo_alt.svg/2000px-OPC_Logo_alt.svg.png” onclick=”window.open(this.href);return false;
Z20LEH turbo heeft normaal gesproken een gele sticker met “DZ” erop op de wastegate actuator zitten. Maar dit stikker kan er natuurlijk ook afvallen ;)
De beste manier is om de onderste slang naar de intercooler eraf te halen. De Z20LET turbo heeft een gladde flens, de Z20LEH heeft ribbels (lijkt op schroefdraad).


Ehm nee dat is de kleppendeksel pakking. :)
Klepseals zitten diep in de cilinderkop verstopt en lekken olie de cilinders in als deze versleten zijn.
Even een andere kijk op het hele ruziegemaak hierboven :):
Die pijpjes zijn zogenaamde “anti-resonantie” pijpjes en zorgen ervoor dat er minder aanzuiggeluid is. Hierdoor wordt de motor stiller. Inderdaad zorgen ze door deze methode ook voor een restrictie. Vergelijk het met een uitlaat demper. Standaard zitten er vaak schotten in een demper terwijl een sportuitlaat een rechte pijp is met absorptiemateriaal eromheen. Hogere doorvoer, maar ook meer geluid.
En wat betreft lange of korte inlaattrajecten, dit heeft wel degelijk effect. Heel veel fabrikanten hebben inlaatspruitstukken met meerdere trajecten die met kleppen open of dichtgezet kunnen worden om voor meer koppel of meer vermogen te zorgen, afhankelijk van het toerental. Opel zelf gebruikt dit ook en noemt het TwinPort.
Dat blok (de A20NFT) zit ook in de Astra J OPC.
De mijne komt binnenkort te koop dus als je nog een maand of 2-3 kan wachten? :)
2002 Coupe Turbo, Europa Blue, 130.000km, volledig origineel.
Met creme leer, stoelverwarming, climate control, xenon, cruise control etc.
Ik weet niet of je ook de LEH Turbo olieretour hebt maar de olieretour van de LET gaat ook vaak lekken.
Je kunt je huidige internals overbouwen in een Astra H klapsleutel. Vereist wel wat werk.
Een en ander is hier te zien: http://www.youtube.com/watch?v=52Z2Sx7P_D0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Op Astra G die af-fabriek met 17″ geleverd zijn (zoals mijn Coupe Turbo) zit 215-40/17.
1-2 minuten voor je thuis bent rustig rijden zou al voldoende moeten zijn, tenzij je echt hebt lopen blazen. ;)
Ikzelf zorg altijd dat als ik mijn woonplaats in kom rijden na een snelwegrit dat ik niet meer boven de 2500 toeren kom. Dit is dan wel met een standaard auto, als je hoge druk oid rijd zou je misschien 100 euro kunnen investeren in een goeie turbotimer.
Koelwater loopt idd na door middel van een elektrisch pompje, kun je makkelijk controleren door te kijken of er nog koelvloeistof je expansievat instroomt nadat je de motor hebt afgezet.
Zal de Siemens NCDR 1100 zijn. Let wel op want voor zover ik weet zijn de radio en het scherm “uitgehuwelijkt” zoals dat heet. Ze zijn dus gekoppeld aan elkaar. Als je een los scherm en losse radio hebt moet je die volgens mij bij de dealer aan elkaar laten koppelen.
Ja als je op de eerste foto kijkt zit je over de hele breedte van de kitlaag om de 10-15cm zo’n puntje zitten. Ik denk dat daar ook gaatjes achter zitten. Denk dat ik morgen de achterbumper er ff afschroef.
Edit: Als ik er een schroevendraaier insteek kom ik op de dubbele wand uit, niet buiten dus. MAAARRRR ik heb het achterlicht eruit gehaald en als ik daar water giet (langs de onderkant, tussen body en bumper zegmaar) dan komt het door dat gaatje naar binnen. Morgen dus toch ff bumper eraf en kijken hoe dat zit. :)
Ja dat met die zaklamp heb ik al gedaan, zo kwam ik achter dat gaatje. ;)
De vraag is nu hoe het water bij dat gaatje komt, en daarbij opmerkend dat ik ook niet zeker weet of dat gaatje daar wel hoort. Ik heb de achterbumper er nog nooit afgehad maar misschien is hij dat wel al eens geweest en mist er een schroef oid? Vandaar de foto’s, ik hoopte dat iemand wist of dat gaatje daar hoort.
Anyway, ik ga morgen nog eens verder kijken. Alvast bedankt voor de tips. :)
Nou het komt 100% zeker daar eruit, alleen ik weet niet hoe dat paneel daarachter eruit ziet. Achterlicht heb ik er al uit gehad en daarachter is het droog. Ik zou wel nog via het achterlicht wat water naar binnen kunnen kiepen en kijken of het dan ook door dat gaatje naar binnen komt…
Ter info, ik heb een emmer water over het dak en achterruit gekiept, dus het is sowieso water dan van boven erin lekt, niet water dat opspat tijdens het rijden oid.
Right, sorry voor de topic hijack maar ik heb mijn lekkage gevonden. Heb ff wat fotos gemaakt want ik snap niet helemaal waar het vandaan komt:
Overzicht foto, het gaat dus om het gaatje wat rood omrand is.

Ingezoomd

Ik begrijp niet waarom daar een gat zit en of ik het schaamteloos kan dichtkitten.
Ik heb ook rechtsachter vocht in de kofferbak van mijn Coupe. Heb nog niet gevonden waar het binnenkomt. :(
-
AuteurBerichten