Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
slangen zijn ok. zitten nieuwe slangklemmen op en al wel honderd keer gecheckt. we denken toch de kachelradiateur. als ik de hendel helemaal op blauw zet, zorg ik er dan voor dat hij niet meer verwarmt?
kachelradiateur is niet nieuw. foutje. dat zou het dus goed kunnen zijn
moet ik dan niet iets aan de temperatuur zien? kachelradiateur is net gereviseerd en vervangen. kon niks ontdekken onder de motorkap
ja, ik weet niet hoe dat precies heet. Het zijn de draden die van het contact naar het zekeringenkastje lopen met zon wit blokje eraan.
laat maar even weten. zou superrelekst zijn.
Het slot werkt weer, dus dat is fijn! Nu is bij het demonteren van het stuurhuis de schakelaar voor de ruitenwisser kapot gegaan….En kwamen we erachter de draadboom op sommige plekken niet helemaal ok meer is. Dus.
Heeft er iemand nog een ruitenwisserschakelaar – dat stokje – liggen?
En heeft er iemand nog de draadboom + blokje liggen?Let me know!
dankjewel! Morgen kan ik er weer in rijdenrijden
Bedankt voor de tip. Wil toch eerst ff kijken of ik niet een los contactslot ergens kan vinden….Bespaart weer wat geld ;)
cool thanks
UPDATE
Gisteren heeft m’n vader het slot ook even getest: geen resultaat. Met als gevolg dat nu het stuur eraf ligt, de behuizing en dat met een ijzerzaagje het complete slot eraf is gezaagd. Dus inclusief beugel en alles. Toen we het cilindertje op z’n kop hielden vielen er allemaal kleine metaalstukjes uit. Kapot dus.
Daarom ook mijn volgende vraag:
wie heeft er een compleet contactslot voor een Opel Manta B uit 1978. Dus inclusief beugel, stuurslot, cilinder en niet te vergeten: sleutels. Ik kan eventueel een foto plaatsen van hoe het eruit ziet.i know, maar toch handig om het erbij te zetten :)
en zo zie je ook meteen m’n Manta
beter zo? ;)
Ik ga morgen met m’n vader ernaar kijken. Ik laat het weten als ik een nieuw slot nodig heb. Ik gok wel dat ik het complete slot moet vernieuwen. Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt voor alle tips in ieder geval!
voor een manta b uit 1978? Of maakt dat niet uit en past zo’n contactslot overal in? Ik zal eerst van het weekend kijken of dit slot nog misschien toch nog te redden is, dan neem ik contact met je op.
Dankjewel, zaterdag maar eens proberen. Eerst ff een nieuw contactslot ergens fixen.
Er hangt maar 1 extra sleutel aan de contactsleutel, dus dat kan het niet zijn. Het probleem is dat de auto op de parkeerplaats staat voor mijn huis en dat ik daar dus niet echt met een compressorspuit bij kan. Op zich kun je ‘m natuurlijk wel op ’n andere manier starten, maar ik ben veel te bang dat ie tijdens het rijden ineens op het stuurslot springt. Wat niet helemaal ondenkbaar is.
Hoe kan ik het contactslot verwijderen als ik de sleutel niet op I kan zetten? Zoals het volgens het boek moet? Gewoon met grof geweld? En hoe?
of de sleutel op ‘I’ zetten bedoel ik
Kan ik het wel op de manier verwijderen zoals in de ‘boeken’ staat? Want daarin staat dat je de sleutel op ‘0’ moet kunnen zetten en dat gaat niet. Heb ik speciaal gereedschap nodig om het wel te kunnen verwijderen?
nope geen resultaat. heb er een nieuw topic voor gemaakt. erg vreemd allemaal
ik ga binnenkort kijken naar de vlotter. Heb nu alleen een ander probleem.
We hadden sleutels bij laten maken voor het contactslot. geprobeerd, werkte niet. Maar nu werkt ook de originele sleutel niet meer en het stuurslot ook niet. De sleutel wordt geblokkeerd nadat je hem een halve centimeter draait. Wat nu? Nieuw contactslot? Heb al kruipolie geprobeerd, zachtjes met een hamer er tegenaan getikt…..
Dat klopt zeker. Ik nu vooral erg veel zin in de lente. Eindelijk een beetje rondrijden zonder sneeuw en ijs.
Ja, de teller stond op 39.000, maar hij heeft meer gelopen: sinds ’78 dus 139.000 km. Wat op zich nog niet veel is natuurlijk. Op dit moment zijn er eigenlijk geen mankementen meer. We dachten dat hij na de revisie toch nog wat lekte bij de versnellingsbak, maar dat lijkt over te zijn.
Hij heeft wat roest boven het sierlijstje van het linkerachterwiel en een stuk naar achteren. Verder is hij zeker nog strak. Het gaat nu nog om wat kleine dingetjes:
– schakelaars,
– benzinemeter,
– radio,
– bekleding van de achterbank (die is door de zon verweerd en daardoor zitten er twee naden los),
– kleine roestplekjes onder de motorkap en op andere plekkenVerder is hij zeker perfect in orde. Ik geloof dat hij eerst voor 2250 euro te koop stond en ik heb er uiteindelijk 1250,- voor betaalt. Niet onredelijk lijkt me.
Thanks. We hebben er al heel wat mee te stellen gehad, maar ook opgelost. Dankzij de jarenlange oldtimerervaringen van mijn vader.
– koppakking vervangen
– pakking kleppendeksel vervangen
– nieuwe radiateur + slangen
– nieuwe startmotor
– cilinderkop afgevlakt
– nieuwe pakking versnellingsbakdeksel
– alles schoongemaakt i.v.m. olie- en koelvloeistoflekkage
– alle schroeven, slangen etc schoongemaakt
– onderdelen gestraald en gespoten
– carbateur gereviseerd – liep maar op 1 trap-en ga zo maar door. post morgen wel een foto van de motor, dan zie je het resultaat. Maar hij loopt weer als een zonnetje, start koud perfect en gaat als een trein. Nu is de buitenkant aan de beurt.
Dit is ‘m dan. Afgelopen zaterdag gepoetst, alleen nog de bumpers en velgen goed oppoetsen. Afgezien van een aantal roestplekjes – linker achterscherm – is deze Manta B Berlinetta uit 1978 weer piekfijn in orde.
[img]

bij mij zit er een totaal andere schakelaar in. Maar die op de foto’s is precies zoals ik het bedoel. Zal ook eens kijken of de rest het doet.
– de schakelaar voor de aanjager, moet daar ook het venstertje oplichten?
– de hendels van de verwarming, moeten daar de blauwe en rode streep oplichten?De manta is trouwens weer thuis. Rijdt als een zonnetje. Gisteren nog een pakking bij de versnellingsbak laten vervangen en nieuwe versnellingsbakolie. Het lijkt wel alsof hij nog een klein beetje lekt. Doorzichtige vettige olie, maar blijf het in de gaten houden. Misschien is het nog oude olie. Morgen ga ik ‘m poetsen en zal ik foto’s posten.
-
AuteurBerichten