Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
mijn fout het gaat inderdaad om de opel astra g maar moest 1998 zijn
sleepring die ik er nu in heb zou ik dus moeten gaan vervangen ??
ik was uiteindelijk verplan om toch een andere radio te kopen ( liefst een klapscherm van alpine )dus om alles even op een rij te zetten
( stuurbediening )
(sleepring)
(stalk adapter )echter heb ik niet veel meer nodig ??
wat is precies een sleepring ?? en deze kan ik niet aanpassen ??
darknl08 zal je even mailtje doen
@Dennikx wrote:
Zo ik heb een Rockford setje gekocht.. Dacht bouw het vandaag even in… Dus niet. Ik kreeg het niet voor elkaar om de zwengel van de raam eraf te halen. Heb zeker een uur ervoor gezeten maar ik heb geen flauw idee. Iemand een idee hoe ik die eraf kan halen? De rest van de schroeven heb ik al gevonden( onderkant deurpaneel en 3 bij het handvat )
dit was misschien ook wel een goede oplossing geweest
http://www.acr-helmond.nl/shop/versterkers/ktp_445_alpine_ktp-445.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
dit is een versterker die je er gewoon tussen zet
zo krijg je net iets meer bass in je compo ( iets is stukje meer ;) )
klopt zit een soort van een veer overheen ( iets naar voren trekken je hendel en goed erachter kijken en die los wippen ) raak hem inderdaad niet kwijt of krijg hem tegen je smoel aan ;)
@Rene_AstraG2.0 wrote:
@ Marijn
Waar heb jij je voedingskabel naar binnen gestrokken ?
Kon het zo even niet zien .Ik heb hier nog een versterker en sub van 600 rms van audio system staan .
Zou het er graag in willen bouwen en misschien achter betere speakers .Orginele spul kan niet zo heel erg hard jammer genoeg .
ik heb mijn voeding naar binnen gedaan bij de ruitenwisser ( komt bij me pedaal uit )
dit heb ik geboord
helaas was mijn kabel te dik dus daarom heb ik hem zo gedaan ( je kun een kleinere kabel ook bij de kabelboom door drukken…
let wel op als je het zelfde doet als mij dat je de gat erom een rubber doet of afkit ( afvoer van het water ( gat heb ik naast de motorkapkabel geboord ) daarna goed afgekit zodat het niet gaat lekken)haha mijn systeem maakt erg veeeeeeel lawaai ( je kunt niet lang in de auto zitten ) :wors
14 juni 2012 om 16:55 In reactie op: 27 Juli NO LIMIT crew & Photograph-D meeting @ Deventer #18036220ik zal hier ook aanwezig zijn
alleen niet met mijn auto ( opel astra g )
deze is nog niet show waardig
dus ik kom met me vrouwtje die rijd ook duits alleen een golf 3 ( strak en best dik gemaakt )
zal zeker aanwezig zijn !!ziet er erg goed uit !!!
:thumb
zou zelf ook graag zoon blok in mijn astra g willen hebben ( dit is mogelijk )
alleen kan ik dit zelf niet en kosten om dit te doen zijn te hoog
maar fuck was is dit een lekker blokje :thumb@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
de radio zit er al in maar vind het geluid nog niet mooi vandaar deze keuze haha
Gaat niet hard genoeg zeker :P
Mr T: Wanneer moet je andere kabels voor je speakers leggen dan? Of anders gezegd, ik neem aan hoe hoger het vermogen hoe dikker de kabel als ik het goed heb.
Jep
Tot welk vermogen kan ik de standaard bedrading gebruiken? Of is het misschien verstandiger om een versterker aan te schaffen?
Wacht even. voordat we verwarringen gaan creëren.
1: Op de standaard bekabeling kun je boxen aansluiten met eenzelfde aantal wattages (wat deze zijn, zou je eens een kapje los moeten halen, deze zijn eruit te wippen) staat ergens op de box.
2: Op het moment dat je zwaardere boxen gaat plaatsen dan die standaard worden gelevered, kun je beter een set-up maken waarbij je alles doorlust vanuit versterkers die je zelf plaatst in je auto.Hoe hoger het aantal wattages, hoe dikker de VOEDINGSKABEL EN AARDING KABEL worden.
Je hebt geluk dat ik morgen mijn eigen setje ga aanleggen, dan kan ik je foto’s maken die het verhaal verduidelijken. dan weet je hoe een STANDAARD set up uit komt te bestaan.
Voor het mentale plaatje van een EXTERNE set-up (die buiten de standaard bedrading valt van je auto)
De accu (beginpunt) stuurt stroom door het cirquit (+). Vanuit de + pool gaat een voedingskabel naar de versterker. (afhankelijk van het aantal wattages wat je versterker vraagt, wordt deze kabel dikker).Je versterker is het middenpunt.
– Je radio verbind je met je versterker d.m.v RCA kabels. (deze vervoeren het geluid)
– Je radio verbind je met je versterker tevens ook met een REMOTE kabel (die stuurt het signaal aan zodat je versterker aanspringt op het moment dat je radio aanspringt. BLAUWE KABEL op je ISO kabel van je radio) er zijn kabels te koop waarbij je RCA en Remote ineen zitten.
– Je versterker ontvangt op dit moment stroom en signaal vanuit je radio.
– vanuit je versterker lopen outputs waaruit je SPEAKER kabels gaat aansluiten, deze sluit je aan op de speakers. (Door deze kabels ontvangen de speakers stroom en signaal vanuit de versterker)
– Vanuit je versterker loopt als laatst een AARDE kabel. Dit is in principe het (-) punt van je set-up. Deze kun je aarden op je carrosserie voor het circuit rond te maken.EDIT: (verveelde me en heb dus liggen krabbelen)
RCA kabel kun je beter van een goed merk nemen ( bijvoorbeeld vergulde rca kabel )
http://audiodiscount.eu/mohawk-audio-signaal-rca-mzn-3-0.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Een soortgelijk schema bestaat ook al in je auto, alleen is deze maar gelimiteerd in het aantal wattages dat deze kan dragen.@Dennikx wrote:
Goeieavond,
Ik ben sinds 2 weken geleden trotse eigenaar van een Opel Astra G-CC Hatchback uit 1999. Een leuke fijne auto alleen ik ben niet tevreden met het geluid dat erin zit. Daarom wil ik graag mijn speakers vervangen voor betere speakers. Alleen aangezien ik geen audioexpert ben wil ik graag om hulp vragen. Dit is trouwens mijn eerste auto.
Allereerst heb ik een nieuwe radio gekocht, een Kenwood KDC-BT51U met 4×50 Watt vermogen.
Ik heb op internet gekeken voor speakers van het merk Pioneer, Hertz en JBL. Maar ik weet niet wat de diameter van de speaker is en ik kon dit ook niet een twee drie vinden op internet. Ook weet ik niet of ik 50 Watt boxen moet pakken vanwege de radio of kan dit ook hoger zonder versterker?
Hebben jullie tips voor mij qua speakerkeuze? Het belangrijkste vind ik dat het geluid zuiver is en dat de lage tonen goed zijn aangezien ik wel hou van een lekker bassje. :wors
Alvast bedankt voor jullie reacties en tips!
http://www.facebook.com/#!/marijn.lenting/photos
bekijk even bij de video’s
ps misschien heb je hier wat aan
en ik draai hier op half vermogen van me sub en versterker ( aan de achterkant staan hij zou goed als uit ) :D
mijn ervaaring
ik speel alles van het merk ground zero !
waarom ??
omdat dit merk hoog in de lijst staat
voor heb ik inderdaad 16.5 cm boxen (Ground Zero GZRC 16X )
achter heb ik ook een ground zero composetje van 13cm (Ground Zero GZRC 130FX)
dit speel ik gewoon zonder versterker via de radio ( aplhine radio )
dan heb ik nog een mono versterker van ground zero (Ground Zero GZTA 1.2000MK² ) ( moeilijk te vinden) deze versterker geeft 1900 watt rms op 1 ohm ik draai op 2 ohm en dit komt opneer dat hij 1200 watt rms geeft
subwoofer heb ik ook van het merk ground zero de (GZRW30SPL)
in dan de (Ground Zero GZUC 1200X 1,2 Farad )hoe klinkt dit ???
ummmm erg goed !!! en erg hard !!! :afroground zero :wors
red-bull wrote:mooi hoor.heb zelf ook zo’n stuur in me astra gehad en is echt een heel verschil.
stuur is trouwens te koop nu ik me astra verkocht heb ;)[/quote
wat is de prijs dan ??
@2e-c14nz wrote:
Het voordeel aan een schroefset is dat in ieder geval de dempers voorzien zijn van een schroefdraad zodat je dus zelf de verlaging in kunt stellen. Echter wanneer je gewoon op 1 hoogte wilt rijden kun je het beste gewoon een vaste verlagingsset bestellen. Wanneer je een vaste verlagingsset besteld zijn de dempers afgesteld op de hoogte van de veren. Wanneer je alleen verlagingsveren wilt monteren is het aan te raden om niet lager te gaan dan 4cm als ik het goed heb. Bij onze corsa b waren de dempers ook aan vervanging toe, de auto zwabberde als een gek over de weg. Omdat we de auto wilde verlagen maar niet te extreem, hebben wij er voor gekozen om een vaste set te (laten) monteren van 50-35 mm. Dit houdt in dat hij voor 50 en achter 35 mm is verlaagd. Dit in combinatie met 13” staal ligt hij mooi laag maar niet te overdreven.
Qua comfort hebben we iets of wat ingeleverd, maar het is absoluut geen stuiterbal geworden. Vooral bij een oudere auto is het wel aan te raden om gelijk je dempers mee te vervangen, en uiteraard na het monteren uitlijnen.


PS domme vragen bestaan niet, juist hier op het forum zijn we er om elkaar te helpen :)
wat voor setje is dit dan ???
ik heb misschien intresse in het setje van hottuning
alleen weet ik niet of dit goed spul is ja of de nee
http://www.hottuning.nl/shop/fk-high-tec/verlagingset-fk-high-tec-35-40-mm-opel-astra-g-limousine-en-coupe.html” onclick=”window.open(this.href);return false;of beter dit setje en dan veren apart kopen zodat ik wel redelijk aan goed spul zit??
http://www.hottuning.nl/shop/streetstar-dempers-per-4/set-van-4-vervanging-schokdempers-streetstar-opel-astra-g.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
@marijnl1988 wrote:
@BlueAstraG wrote:
Als dat de statistieken zijn van je wielen zou ik persoonlijk voor de combinatie 35mm voor en 20mm achter kiezen wat betreft de verlagingsveren.
Bij Winparts.nl heb je verlagingsveren van Weitec, voor een mooi prijsje en perfecte kwaliteit. Heb ze zelf ook, toevallig ook deze combinatie. Omdat ik ook van die uit-stekende wielen heb.
En je krijgt een beetje het face down, ass up idee. Erg dik.
Zie avatar.

zo wil ik rijden brede bandjes en mooi plat op ze bekkie ( wielkasten zitten vol ) rest vind ik niet mooi maar velgen wel haha

@BlueAstraG wrote:
Als dat de statistieken zijn van je wielen zou ik persoonlijk voor de combinatie 35mm voor en 20mm achter kiezen wat betreft de verlagingsveren.
Bij Winparts.nl heb je verlagingsveren van Weitec, voor een mooi prijsje en perfecte kwaliteit. Heb ze zelf ook, toevallig ook deze combinatie. Omdat ik ook van die uit-stekende wielen heb.
En je krijgt een beetje het face down, ass up idee. Erg dik.
Zie avatar.

zo wil ik rijden brede bandjes en mooi plat op ze bekkie ( wielkasten zitten vol ) rest vind ik niet mooi maar velgen wel haha
heeft iemand toevallig foto’s van ze auto die is verlaagd ??
ik wil namelijk wel dat hij goed is verlaagd met 17inch velgennou ik wil niet voor een schroefset gaan
ik heb namelijk hier nog een schroefset liggen
dat gaat mij te stug en veert echt geen mm mee
ik gebruik hem elke dag plus minus 60 kilomter
ik heb geen zin om elke dag hoofdpijn te hebben
me vriendin hebt hem verlaagd maar dit veert nog wel een beetje tot redelijk mee
en zo wil ik ook gaan rijden mag wel stug maar niet te stug…
inderdaad zou ik alles in 1x vervangen dus dit is geen probleem
maar een schroefset is voor mij te !
ik heb hier namelijk nog een nieuw setje liggen van tuningart
me zwager heeft dit setje onder zijn golf3… dit is veeeeeel stug voor mij@BlueAstraG wrote:
Ja, je kunt verlagen met verlagingsveren op de originele schokdempers.
Wat zijn de statistieken van de velgen en banden? Bijv. 17 inch/ET35/8J velgen en 215/40r17 banden.
keskin kt2 17inch voor 8.5j achter 9.5j et35 als deze zo worden geleverd
banden weet ik niet welke erop komen plat mogelijk en uitelkaar getrokken
@red_astra wrote:
hallo, als je nog zo een opc 1 bumper lip zoekt ik heb nog eentje liggen verkeerd besteld geweest deze mag voor appel en ei weg zit nog in de verpakking
ik heb zeker intresse !!
wat voor prijsje ??@t-yo wrote:
Bij onderstaande (Nederlandse) webwinkel staat hij voor €95,-:
http://www.mj-carstyling.net/index.php?main_page=product_info&cPath=19_55_56&products_id=1001″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Is wel polyester…Gr. Theo
ja deze had ik ook gezien alleen probleem is dus dat ik erg laag wil gaan rijden
dus zal de lip vast wel een keer raken daarom zoek ik deze lip in beweegbaar matriaal…zodat hij niet gaan got gereden word maar thanks voor je bericht !!ik ben meer van de opc1 lip
alleen wil ik hem niet in kleur
hij moet gewoon zwart zijn zoals op foto 1 en 2
wil heb redelijk orgineel houden maar wel mega dik hebben
verlagen uitlaat dikke velgen (kesking kt1 )
achtervleugel achterklep iets cleanen ( ruitenwisser weg en slot )
enkele ruitenwisser aan de voorkant andere spiegel ramen blinderen
en leer in mijn auto
en keer helemaal laten spuiten en dan de motorblok er nog een keer uit en een rivisie geven
dan vind ik mijn astra g 2.0 wel klaar voor mij zelf hou niet echt van overdreven tuning
inderdaad 2 astra g gaan rijden hahah ;)
keuze tussen deze 2 lips is wel moeilijk alleen van die laatste als je daar een heuvel mee pakt is hij of kapot of beschadigd…@akonings wrote:
@marijnl1988 wrote:

deze is ook wel erg dik maar weet niet of deze wel goed gaat passen
Weet iemand wat dit voor lipje is / waar het van vandaan komt ??????
nx voorlip zo uit me hoofd
je kunt deze alleen krijgen bij nlpower google even naar nlpower
deze bumper word voor de klant gemaakt en duurt 4 weken voordat hij hij klaar ligt voor de klant maar wel super dikke bumperlip vind ik@dion87 wrote:
het is dat je al een nieuwe rail heb gekocht.
ik heb op me z20let een regelbare brandstofdrukregelaar, met aangepaste retourleiding.
en dat leek me makkelijker dan een hele nieuwe rail erop :Pja klopt rail was goedkoop vond ik 12.50
dan heb ik die ook gelijk nieuw he…
is dit veel werk dan deze rail vervangen ??
leek mij wel makkelijk tot gewoon normaal klein klusje…
ik kreeg alleen mee dat dit beter voor de motor is niet dat hij er sneller door word
klopt dit of is dat niet zo ik heb hier namelijk geen verstand van…@dion87 wrote:
@marijnl1988 wrote:
@dion87 wrote:
hier issie ietsje goedkoper
kijk dit gaat steeds iets beter kwa prijs alsnog veel te duur vind ik zelf
( hij zal er wel keer komen maar prijs bevalt me niet echt )ja dat is het ook met alles wat OPC is, dat is nou eenmaal prijzig :P

deze is ook wel erg dik maar weet niet of deze wel goed gaat passen
maar voor dat geld kan je net zo goed een leuke coupe bumper op de kop tikken@dion87 wrote:
@marijnl1988 wrote:
@dion87 wrote:
hier issie ietsje goedkoper
kijk dit gaat steeds iets beter kwa prijs alsnog veel te duur vind ik zelf
( hij zal er wel keer komen maar prijs bevalt me niet echt )ja dat is het ook met alles wat OPC is, dat is nou eenmaal prijzig :P
maar voor dat geld kan je net zo goed een leuke coupe bumper op de kop tikken
jawel maar 200 euro voor een lip ?? dat is wel erg gewoon…
nee ben helaas niet van een coupe bumper ik wil mijn opel strak maken en met de bestaande onderdelen niet teveel andere spullen erop… misschien heeft hier iemand nog een 2ehandse lip??? -
AuteurBerichten