Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
-offtopic
-offtopic
-offtopic
-offtopic
@red-bull wrote:
hey,
ik heb de bakken die ik heb gewogen, en het verschil tussen de f18 en f28 is nog geen 12kilo.
nu is het niet de bedoeling dat ik sprints ga rijden met de tigra (de nodige auto’s eruit rijden zou wel leuk zijn)
ook al gaat wel de achterbank en zoveel mogelijk andere overbodige bagage eruit .dus ik ga voor alsnog verder met de 6bak op de xev.
en met de aanpassingen op het blok zou het in theorie toch wel leuk moeten rijden .JULLIE MENING IS ALTIJD WELKOM!!
volledige kop revisie (geen uitleg nodig)
cilinders opgeboord tot 2e overmaat incl nieuwe zuigers natuurlijk en kop en onderblok gevlakt.
rondom nieuwe lagers(schalen)
alle egr rommel er vanaf
ballansassen zitten er al niet in (oud type xev)
c18xe inlaat plus bobine steun
egr tunneltjes weg gefreest uit de kop
scherpe nokkenassen
lichter vliegwiel
spaghettie uitlaat
sport kat.
groep A verder naar achter
en een chip op maat met deze setup .verdere tips om nog wat pktjes te winnen zijn wederom welkom !!
hoeveel pk zou dit blok nu moeten krijgen ?? :hmmz
waarom niet je kleptunnels vergroot ??
kan 3mm per klep tunnel weg ( max voor je standaard kleppen )
daar behaald je redelijk wat meeik gok op max 150/160 pk op je wielen
-offtopic
-offtopic
-offtopic
plekken genoeg





-offtopic
schiet even wat duidelijke foto’s
want kan het vanaf hier niet zien namelijkvacuum komt pas ter pas bij bepaalde toeren
elke x20xev heeft vacuum-offtopic
-offtopic
31 maart 2015 om 22:32 In reactie op: Klepseals vervangen voor Zafira A OPC 2002, wat kost het ?? #18175262x20xev z20let z20leh x20xer hebben altijd last van de seals die lek zijn
echt een keiharde afknapper van deze motorenLeuk project… :thumb
Ben zelf dan 1 van de meeste die een 2 liter aan het opbouwen is ;)
controller wel even je slotspeling je cilinders zijn alleen gehoond neem ik aan dan wel even met of dit buiten of binnen je tolerantie is..Zuigveertang en gereedschap word zelf afgeraden Door mijn revisie boer die heeft mij laten zien met een bepaalde draai dat het niet eens nodig is en veren niet eens mee buigen dus je rekt ook niks uit was wel leuk om te zien hoe hij het deed…
maar wel leuk project om te volgen
Eens wat anders dan inderdaad de gemiddelde die alleen maar 2 liters pakken ;)Ik zeg lekker bezig en post vooral foto’s :)
26 maart 2015 om 17:27 In reactie op: Inlaatspruitstuk X20XEV "verbouwen" is zelf maken geworden.. #18278833maar hoe wil je hem inkorten dan ???
aangezien je met de startmotor zit
( die zit dan namelijk in de weg )
mijn inlaat zit nog niet vast maar je hebt hooguit 1cm speling


-offtopic
-offtopic
-offtopic
mijn fout niet goed gelezen king:
-offtopic
-offtopic
Bout is al getapt en geboord en geflakt
Zie mijn x20xev revisie :thumb-offtopic
-
AuteurBerichten