Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dit zijn directe throttle bodies ( intake)
maar je hebt ook echte itbs
wat is het verschil tussen deze 2 dan.?
Gelukkig wel chef king: :jerry
Bedankt he :thumb :jerry
Op me werk zeggen ze altijd dat ik hem dicht moet houden komt te veel onzin uit :jerry
volgende update komt eraan dus trek me mond dan wel weer open haha
Ik ben er dus ook mee gestopt om te reageren king:
Als jij je mistlampen werkend wilt hebben zul je inderdaad ook de Lichtschakelaar nodig hebben…
waarschijnlijk heb je nu enkele knops in zitten…welk bj is je auto..?
Toeren wil ik behouden zoals hij nu is
Want hij hoeft zeker niet op max gaan draaien en belachelijk veel toeren gaan maken
het moet namelijk betrouwbaar blijven aangezien het gewoon een auto blijft die word gebruikt
met gebruikt bedoel ik weekenden en mooi weer ( uiteindelijk )
inderdaad heb ik wel naar gedacht over een andere type blok ( let leh )
maar dit is standaard binnen de tuning we gooien en een let blok is met leh blok bam 250 pk
dit is dus wat ik niet wil je ziet niet mega veel x20xev met een een turbo of supercharger en vooral niet met itbs
heb over deze 3 ook naar gedacht
a itbs ( gewoon weg brut geluid en wil niet max draaien )
b turbo ( leuk maar rijden te veel mee wat voor mij niet meer uniek maakt )
C supercharger ( is en blijft uniek voor een x20xev )Wat ik begreep uit Google is een supercharger binnen de tuning gewoon wel de goedkoopste
Maar daar gaat het niet om word een lange project waar ik alle tijd voor neemwat ik las op enkele forums
Supercharger
beugels laten maken
buizen traject
dubbele polie
v snaar
( eventueel grotere injectoren )
Brandstof druk regelaar
lmm moet dit aan kunnenZat aan de eaton m45 te denken
of een supercharger van een water scooter ( rxp 215)maar goed alle tips zijn echt welkom
Zo leer ik er natuurlijk ook vanik denk misschien te makkelijk maar weet donders goed dat het allemaal lang niet zo makkelijk is ;)
Ik heb ook nooit verteld dat het een goedkope klus word of dergelijke…
project is het ook nog niet eens het is meer een idee voor de toekomst…
binnenkort haal ik namelijk een 2 motorblok wat ik vast wil voorbereiden op een grotere update…
Echter heb ik wel wat info op gedaan alleen wat veel mensen beweren is dat je met een standaard blok tot 0.3 /0.4 bar kunt rijden zonder problemen ( echter betwijfel ik dit dus ) vandaar dat ik mijn 2e motor blok compleet wil reviseren en wil voorbereiden op een grotere update…
Vandaar dat mijn vraag ook ergens moet beginnen en dat was deze bijvoorbeeld 1 vanAhaaaaaaaaaaa gevonden !!!!
binnen 1 min :jerry :jerryhttp://www.fsrs-opelwebshop.nl/koplampsteunen-reparatieset-opel-astra-g.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Je kunt zelfs losse beugels kopen…
maar waar ben ik ze tegen gekomen :hmmz
Wil rond de 200 pk uit komen uiteindelijk
Mag iets meer of iets minder zijn…maar aanrader om me zuiger wel te vervangen dus..?
Zuigers met een lagere compressie verhouding..?En dan nog een vraagje…
wat voor zuigers heb je nodig als je met een supercharger wilt rijden..?
Moet ik dan lager compressie zuigers nemen of hoge compressie zuigers.?
Of kan ik zelfs de standaard zuigers gebruiken ( of van een z20let )https://www.youtube.com/watch?v=8_mMjdsdLn8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
pin 26 eruit trekken ( je hoeft geen duits te kunnen om het te begrijpen)
succes !! :thumb
geen probleem
hier een filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=10Weq5X4TS8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Je dynamo ontspannen dan haal je de riem er zo vanaf..
Brandstof leidingen is gewoon kwestie van volgen vanaf je gashuis
of los koppelen ruik je het vanzelf wel
+1 :jerry
dat zijn mijn gedachten dus ook ;)
hebben jullie ook half gecleande voorbeelden ???
hieronder 2 foto’s wat ik bedoel


dus kenteken nog op de plek waar die hoort ??? :)
ik heb niet een hele duidelijke foto van me kont omdat deze geleden heeft door een jarloers kreng :p
ze vonden destijds leuk om krassen te trekken met een scherp voorwerp zo diep dat je blank staal ziethier 2 foto’s hoop dat je kunt bewerken zou erg tof en vet zijn


Klopt haasje…
je hebt nieuwe types en de oude types
oude types zijn naar mijn mening stuk sterker
Maar je hebt ook nog verschil in de carterpannen
en je hebt verschil in de waterpompen dit heb ik zelf enkele keren mee gemaakt…Heeey
er staat hier een advertentie op dit forum…
Hij verkoopt kabelbooms voor enkele motoren ook die voor een x20xev..
persoonlijk zou ik een kabelboom pakken van een x20xev omdat je deze ook gaat plaatsen…
Vanuit daar kun je makkelijkste en fijnste werken naar je bestaande systeem…Persoonlijk heb ik veel moeite met fb forums hun negatieve reacties
Voorbeeld : je plaatst een foto van je auto
reacties : lelijke auto/ ga je die velgen nog keer opknappen zo ziet hij er niet uit / lelijke voorbumper / haha kneusje je hebt geen opc maar wel willen rijden met opc spullen/ enz enz enz
Wat ik daar gewoon weg erg mis is respect voor iemand werk en hobby…
mensen trappen iemands hobby in de grond terwijl ze als 2 jaar ronden rijden met een ongespoten bumper
weten het allemaal maar beter…Hier op het opel forum kom ik zulke dingen zelden tegen
of je komt tegen ( ik zou dat persoonlijk niet doen maar dat is kijn smaak )
Of mensen reageren gewoon weg niet op dat topichier hebben we respect voor elkaars opels :thumb
Lekker bezig :thumb
wel veel werk of niet zo subframe eronderuit halen..?
met zijn dikke kadet :) :wors
20 juli 2014 om 15:44 In reactie op: dashboard verlichting valt uit met aanzetten verlichting #18243510rechterwieltje helemaal naar boven :)
anders ergens kortsluiting :hmmz
Leuk project !!
Wel een tip voor jou behandel je roest bij je tank zo spoedig mogelijk voor je het weef zit er gaten in…
Hier mijn pagina misschien leuk als inspiratiebron ;) -
AuteurBerichten