Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Maar, hoe kun je de turbodruk stellen als je de wastegate niet kan verstelllen?



Dat zijn ze, super netjes nog, alleen een paar kleine vlekjes op de achterbank maar die komen er wel weer uit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Vanmorgen een paar stoelen en een achterbank van een E Kadett Luxus gescoort.
Dat wordt passen en meten want ze passen helaas niet 1 op 1 in de Kadett. Maar, wat niet past is pas te maken!
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Kwam vandaag toch wat moois tegen op de sloop! Een paar gave wieldoppen van een E Kadett.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ja is wel in de buurt, maar eerst de Wastegate nog, 1,7 bar gaat me iets te gek, moet naar 0,4 bar.
Het is geen verstelbare wastegate dus ik moet hem zelf aanpassen
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

En en ander eindstuk, net zo dik als de rest van de uitlaat.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk



De uitlaat zit er helemaal onder, lekker zwaar geluidje maar niet overdreven.
Nu alleen de ontsteking nog, hij staat op 40graden voorontsteking, is veel te veel, dat is de oorzaak dat de koppakking er tussenuit klapte. De voorontsteking naar 5graden zetten en dan eindelijk rijden
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Als hij klaar is eerst een weekje rijden, en dan op de bank.
De bedoeling was een open pijp van voor tot achter, maar dat maakt me toch wat te veel lawaai, dus ben opzoek maar een middendemper met 60mm diameter aansluiting
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Turbodruk gaat naar 0,4 of 0,5 bar, dat zou weinig tot geen problemen moeten geven
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Kopbouten heb ik idd iets strakker gedraaid, over het aantal pk’s zeg ik niks tot ik de uitdraai van de testbank heb gezien.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
@Duurt wrote:
tegenwoordig kunnen ze met een laser zo ene snijden, alleen het programmeren
Maar dat vind ik alsnog te veel geld voor een pakking. En de standaard pakking houdt het ook wel
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Heb de kop laten vlakken, en bijna alles zit er weer op, moet alleen nog de inlaat en uitlaat monteren en olie en kvs in het blok.
Helaas zijn stalen koppakkingen niet te vinden voor een 12s, en om er een te laten maken gaat me wat te gek.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

En daar ging de kop er weer af..
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Helaas kon de koppakking niet tegen al dat vermogen, gelukkig lag het niet aan de koppakking maar de kop is niet helemaal recht. Deze even laten vlakken en dan zo snel mogelijk banken

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Een universele powerfilter
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ga zelf een uitlaat maken met 60mm buis, en een collega van mij heeft ook een testbank tot zijn beschikking
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Heb er een carb van een Renault 5 GT Turbo op zitten.
En een 5 bak komt er denk ik niet op.Hij staat op het moment bij Van Der Heide in Haulerwijk, uitlaat moet er nog onder, ga ik maandag doen ;)
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
@Duurt wrote:
zo dat heb je snel gedaan, heb zelf eens een Kadett C 1.2S met twee carburateurs gehad en moet zeggen dat die een stuk lichter zijn en betere gewichtsverhouding dan een met CIH en zodoende rap kon meekomen.
Heb je er ook een dikkere brandstofpomp op gezet?
Nee, gewoon de originele
@Pino Libra wrote:
Hee dit is leuk om te lezen! Heb je de carb ook nog aan moeten passen?
Ben zelf ook bezig met een 1.2 s maar dan zonder turbo.
Maar een volgend project is snel geboren!Het enige wat is aan moest passen waren de tapeinden in het spruitstuk.
Een 10s is ook een OHV ;)
Ik ben er zelf ook zeer benieuwd naar. Heb geen idee wat ik moet verwachten, na het eerste rondje gereden te hebben dacht ik wel van: Zo kneiters dat gaat wel hard.
Ik heb werkelijk waar geen idee hoeveel pk en nm er uit te halen valt.
Bijna iedereen die een snellere motor wil legt er een 2 liter 16v in.
En een 12s Turbo zie je niet zo vaak.En alleen die blow off al :wub
Vroeeeeem psssssssst vroeeeeem :thumb
Van de week ook nog met PeterNoFear zijn nieuwe aanwinst


Dit blokje wou ik eerst gaan gebruiken, maar was helaas niet heel fris meer, toen die maar gebruikt om alles op te bouwen.
Vanmiddag tussen door een paar foto’s geschoten:


Vandaag de Turbo er op gezet, kneiters wat gaat dat fijn zeg.
Loopt als de brandweer.
Alleen nog de uitlaat en dan binnenkort maar even op de testbank. -
AuteurBerichten