Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@astraTD wrote:
@petrolhead wrote:
mooie foto’s :thumb die eerste is in epen toch ? daar heb ik ook eens foto’s gemaakt met de kadett..( zoekende)
ik zal je waarschuwen als we weer gaan.
Is op sintpietserberg allebei de fotos op zelfde plek genomen.
Ik hoor van je :thumb
Kwil wel is mee foto’s gaan nemen van de astra’s ;)
Ik rijd altijd tot het lampje aangaat en ik tank altijd vol, ik doe met een volle bak rond de 775km, vooral binnenwegen en af en toe autostrade.
Dus al bij al valt mijn verbruik nog mee denk ik toch ..Hoeveel km’s doe je met een volle tank AstraTD?
Vertrouwen heb ik wel in de tds blokken ;)
:)Supermooie astra f, zowel interieur als exterieur!
Ja tuurlijk, zeg maar waar en wanneer, kijk ik effe of ik ook kan :).
Ik meen te hebben gehoord dat er elke dinsdag ergens wat gepland stond ?Hier op de slopen in België rusten niet veel astra f’jes meer spijtig genoeg. En degene die ik vond waren er erg aan toe en waren al volledig kaal geplukt met andere woorden geen bakjes geen klemmen kadastra ef :( .
gsi rudi; die klemmen van e kadett breken ook snel zeker?
Mr f; danku voor de info!Bedank voor de info allemaal, Oenatje doet u dat bakje ook van de hand ? mag in pm.
@trashmetal wrote:
Helemaal top :thumb
kan marco_tds nog wat van leren ;)king:, beetje je met jou eigen zaken bemoeien kerel, heb je al werk genoeg..
@trashmetal wrote:
@marco_tds wrote:
@trashmetal wrote:
dus in 1 uur en 5 minuten kun je dit gedaan hebben, knap
en je veer kan wel naast de schotel komen te zitten aan de voorzijde
als je achter ook -60 veren hebt geplaatst en daar bij vrijhangen van de wielen ook veel speling hebt
speel je met je leven want die kunnen er helemaal van onder klappen
of je rijd altijd als een opa, dan ben je safe :Dals je goed hard door een bocht gaat komt het grootste deel van het gewicht van de auto op een kant te hangen
zodat dus de veerpoot aan een kant ingedrukt word, en de andere kant uit getrokken….
en zo kan dus aan de voorzijde de veer naast de schotel komen te zitten, of op de rand kun je het beter noemen
aan de achterkant zou hij er zelfs vanonder kunnen klappen als de speling te veel isen een originele schokbreker is berekend op een bepaalde slag/diepgang
met -60 zit je al over de helft dus is de kans heel groot dat ze lekslaan
haal de plastic topjes van je toplagers er maar eens afNOGMAALS…
verlagen met originele schokdempers kan tot – 35 a -40
lager heb je kortere nodig
en hier in nederland komt je auto gewoon door de keuring als je het juist monteert, al ligt ie op de straatEn wat typ ik dan een paar posts terug ? Misschien was begrijpend lezen moeilijk bij jou ik weet het niet..
Ik citeer mijn vorige post; je originele schokdempers zijn zoiezo te lang als je in combinatie verlagingsveren steekt… Daar zijn die originele schokdempers ook niet voor gemaakt hè.
Ik met mijn TDS hard door een bocht… :???: , tis geen circuitauto dus waarom zou ik hard ermee gaan rijden, die dient louter en alleen voor droog op mijn werk te geraken. Men TDS heeft amper is de 140 aangetikt op de autostrade :worsTjonge jonge jonge jonge jonge wat ben jij een eigenwijze flapdrol zeg
Gebruik de zoekfunctie maar eens dan zul je overal zienDAT JE TOT -4CM KAN MET ORIGINELE SCHOKDEMPERS LAGER HEB JE KORTERE NODIG!!!!!!
nu ga ik hier verder niet meer posten in dit topic want raak het beu
mensen zoals jij verpesten het Opelforum
ik wil mensen helpen met GOEDE adviezen
en NIET met oplossingen waar de gemiddelde beunhaas zelfs NEE! van moet schudden!!Ik ben niet eigenwijs, U leest gewoon niet goed.
Een forum dient voor meningen te geven dacht ik, maar schelden ???
Wat dat je ook zegt over verlagen boeit mij niet, jij hebt kenbaar jou mening, ik de mijne.
ORIGINELE SCHOKDEMPERS + VERLAGING is zoiezo NO GO, je dempers blijven te lang in combinatie met een kortere veer… Originele schokdempers zijn te zacht voor toch wel zeer harde stugge veren.Heeft die trommels achter of schijfremmen, als je trommels hebt kunnen ze ringetjes tussen de as en de trommelrem steken zodat het wiel toch iets positiever komt te staan, hetzelfde geldt voor de sporing. als deze teveel toespoor heeft door het verlagen gaan de bandjes aan de buitenkant beginnen slijten.
@astraTD wrote:
@marco_tds wrote:
Nog 500 km en de 260000 km stand is eeen feit :o
Bijna de helft wat ik heb… je kan nog wat jaren door blijven rijden..blokjes zijn niet stuk te krijgen.
Ben van plan tot eind volgend jaar met hem te rijden, daarna komt er iets anders in de plaats en word deze uit elkaar gedraaid en word alles aangepakt wat me stoort, ik ga het niet over mijn hart krijgen deze te verkopen want hij rijdt veel te goed :D ..
Nog 500 km en de 260000 km stand is eeen feit :o
@astraTD wrote:
Dat is in de buurt! namelijk vorig week nog geweest :-P
Ik kom ook veel in Maastricht, voornamelijk op Donderdag bij de koopavond, dan gaan we wel is het centrum in ofwel naar de media markt of jumbo en dan parkeer ik meestal op die Q park parking. Alleen met de astra zo is dit geen lachertje :D, daarom nemen we meestal onze andere wagen…, hoop u astra wel is te spotten, kzie meestal heel veel astra’s rijden in Maastricht, maar ik heb u nog niet gespot :).
Daaaaaaamn mooie E !
@astraTD wrote:
@marco_tds wrote:
@astraTD wrote:
@marco_tds wrote:
Men TDS heeft amper is de 140 aangetikt op de autostrade
Dat is not good… deze blokjes leven pas boven de 140km/u 10tallen minuten op 170180km/u vind die heerlijk.. en dat ga je zeker merken als je weer in de stad rijd.
@trashmetal
Ik bedenk me nog effen anders krijg je een dikke PM van mij :thumbPak meestal binnenwegen naar men werk, en als ik dan eens op de autostrade zit dan is 140 hard genoeg in België ;), kheb al genoeg betaald aan snelheidsboetes :( ..
Tja ik heb het ook geleerd binnen un jaar 1050,- mogen weg geven..
Paar km en zit op het duits :thumbupWelke kanten kom jij van belgie?
Op een kwartiertje van Maastricht ;), Bilzen namelijk. :)
@astraTD wrote:
@marco_tds wrote:
Men TDS heeft amper is de 140 aangetikt op de autostrade
Dat is not good… deze blokjes leven pas boven de 140km/u 10tallen minuten op 170180km/u vind die heerlijk.. en dat ga je zeker merken als je weer in de stad rijd.
@trashmetal
Ik bedenk me nog effen anders krijg je een dikke PM van mij :thumbPak meestal binnenwegen naar men werk, en als ik dan eens op de autostrade zit dan is 140 hard genoeg in België ;), kheb al genoeg betaald aan snelheidsboetes :( ..
Vraag 1, ik had bij mijn eerste astra f een gaatje gemaakt achter het handschoenkastje en zo naar de motorruimte.
Naderhand wat afkitten aan de kabel en rond het schot waar de kabel doorgaat en geen last van vocht naar binnen toe.
Vraag 2, geen idee, staat het niet in het instructieboekje ?@trashmetal wrote:
dus in 1 uur en 5 minuten kun je dit gedaan hebben, knap
en je veer kan wel naast de schotel komen te zitten aan de voorzijde
als je achter ook -60 veren hebt geplaatst en daar bij vrijhangen van de wielen ook veel speling hebt
speel je met je leven want die kunnen er helemaal van onder klappen
of je rijd altijd als een opa, dan ben je safe :Dals je goed hard door een bocht gaat komt het grootste deel van het gewicht van de auto op een kant te hangen
zodat dus de veerpoot aan een kant ingedrukt word, en de andere kant uit getrokken….
en zo kan dus aan de voorzijde de veer naast de schotel komen te zitten, of op de rand kun je het beter noemen
aan de achterkant zou hij er zelfs vanonder kunnen klappen als de speling te veel isen een originele schokbreker is berekend op een bepaalde slag/diepgang
met -60 zit je al over de helft dus is de kans heel groot dat ze lekslaan
haal de plastic topjes van je toplagers er maar eens afNOGMAALS…
verlagen met originele schokdempers kan tot – 35 a -40
lager heb je kortere nodig
en hier in nederland komt je auto gewoon door de keuring als je het juist monteert, al ligt ie op de straatEn wat typ ik dan een paar posts terug ? Misschien was begrijpend lezen moeilijk bij jou ik weet het niet..
Ik citeer mijn vorige post; je originele schokdempers zijn zoiezo te lang als je in combinatie verlagingsveren steekt… Daar zijn die originele schokdempers ook niet voor gemaakt hè.
Ik met mijn TDS hard door een bocht… :???: , tis geen circuitauto dus waarom zou ik hard ermee gaan rijden, die dient louter en alleen voor droog op mijn werk te geraken. Men TDS heeft amper is de 140 aangetikt op de autostrade :worsHoezo moeilijk doen met de keuring ? Dat duurt mij een uur voor 2 veren te wisselen aan de voorkant, en 5 minuten voor de veren aan de achterkant. Ja dat is nogal moeilijk woooow!
Ik heb nooit niet gezegd dat je uit je nek lult, bij mij kan de veer niet langs de schotel komen ;).
Dit is mijn dagelijkse wagen voor naar mijn werk te rijden, staat altijd stil in de weekends. Mijn vrouw en kind zitten nooit in de astra omdat we nog een andere auto hebben…, maar veilig is hij wel anders had ik die veren niet gestoken.Op mijn vorige wagen heb ik een schroefsetje gehad als ik hem opkrikte kon ik ook met de veer wat bewegen, nooit problemen met de schroefset schokdempers gehad, na de geboorte van mijn zoontje had ik die schroefset er vanonder gehaald en had ik weitec verlagingsveren samen met mijn originele schokdempers gestoken, hier kon ik bij opgekrikte stand ook met de veer bewegen en nooit problemen mee gehad…, je originele schokdempers zijn zoiezo te lang als je in combinatie verlagingsveren steekt… Daar zijn die originele schokdempers ook niet voor gemaakt hè.
-6 cm, die speling is toch normaal als je hem opkrikt, want dan zit er weinig spanning op de veer ..
Hier in België is het ook afgekeurd op de keuring hoor ;), ik haal alles er vanonder als ik naar de keuring ga.Mijn astra f is ook verlaagd met ap veren op originele schokdempers, en ik heb nergens last van speling :???: ..
@Mr.F wrote:
Mijn nieuwe aanwinst vers uit Duitsland:
Astra F 1.6SE GLS Automaat met o.a. Airco, Vollederen bekleding, ABS, Stoelverwarming, El. + verwambare spiegels, Centr.Vergr, El ramen etc etc..





:wub :wub
Nu nog een beetje je elektrische antenne behandelen met wd40 en dan werkt die ook zoals nieuw :wors
Maar damn wat een prachtige astra !! :shock: -
AuteurBerichten