Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dank je wel LOL hoeft niet te vloeken LOL :D
zal ik morgen testen, auto staat niet hier… erg irritant dat de nieuwe generator ook geen spanning afgeeft trouwens….
Hoi Willem
Bedoel je dat dunne draadje, dat aan de plus van de generator zit? Zou het lampje dan uit moeten zijn wanneer dat draadje niet verbonden is? Maar kan dat er tevens voor zorgen dat de generator niet de gewenste spanning afgeeft dan??Marcel
ik had al een vermoeden… Het rare is dat het plotseling gebeurde, kan het aan het contactslot liggen?
het lampje gaat uit wanneer de auto wordt gestart…. Maar het brandt zelfs wanneer ik het contact uitzet, dus sleutel eruit.
update: Nadat ik de oude generator er uit heb gehaald, bleek dat de pluskabel vastgesmolten was (kortsluitinkje???). Heb een andere generator er in gezet, maar de spanning blijft onder de 12 volt wanneer de motor loopt. Heb de batterij doorgemeten zonder verbindingen, blijkt dat deze langzaam spanning verliest, dus daar is ook iets nie goe…. Zou het niet zo moeten zijn dat zelfs wanneer de batterij gaar is dat de generator nog steeds moet pogen om op te laden, dus ongeveer 14.4 tot 14.6 volt zou moeten aangeven op de multimeter???
De dynamo is gaar, nadat ik de accu heb opgeladen en de motor gestart, dan begint op de multimeter gelijk de spanning terug te lopen, jammer, maar dat bertekent dus een andere dynamo. Bedankt voor de reacties :-)
wow, bedankt voor je snelle antwoord Jeroen :-) Ik zal kijken of ik ergens een multimeter kan vinden. De accu is nog geen maand oud trouwens :-(
Ik hou je op de hoogte :-)
Ik moet wel zeggen dat de massa kabel die van de dynamo naar het blok loopt er aardig verrot uitziet, zou het daaran kunnen liggen? -
AuteurBerichten