Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
valse lucht gechecked? van je inlaat? of uitlaat?
stop anders eens een doek in de uitlaat samen met de meetsonde van je CO kast, dat je net een beetje druk opbouwd, maar net niet afslaat.
laat dan eens weten wat voor waarde hij dan aangeeft
6 oktober 2009 om 20:40 In reactie op: c20let setup voor 350pk? Waar hebben jullie je Zuigersproeie #17531529origineel gepost door Cheungy
Hallo,De volgende onderdelen heb ik al in bezit:
H profiel drijfstangen
ik neem aan dat je dan niet vergeet zuigerbodemkoeling te plaatsen? anders zal je er niet lang plezier van hebben
26 september 2009 om 12:33 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430531hij is al een flink stuk opgeschoten, daar zullen vast wel fotos van komen binnekort.
als je het stelmechanisme in de auto eruit haald, dus niet afplakken maar echt eruit haald is het ook goed
maar je reflector in de koplamp moet wel vastzitten! die zit meestal aan de steller vast en als ze bedoelen dat dat afgebroken is..
origineel gepost door E+Bkadett
heb net de keuringsafspraak bevestiging binnen gekregen.
hier in staat:
soort keuring: KEUR.VOERT.LICHT BEOORD.GOEDK.MAX. 9 ASP
? wat bedoelen ze hier allemaal mee?
maak er zelf van: keuring voor een licht voertuig door beoordeling……???iemand een idee?
keuren voertuig licht (dus onder de 3500kilo) beoordeling goedkeur maximaal 9 aspecten
9 aspecten op je kentekenbewijs. gewicht, cilinders, cilinderinhoud, en dat soort dingen
blauwe platen kan je altijd bestellen, hoef je niks van in te leveren, al wil je er 500
grens licht op 1978, iig als je 4 cijfers in je kenteken heb staan mag je een blauwe plaat voeren bijv: 20-br-71 mag het wel,
maar 34-br-tk mag het niet
het word wel vaker gedaan, ik zie ze genoeg rijden. meestal krijg je een waarschuwing, als je ze er meteen weer op kan klikken, anders boete van 8 tientjes
origineel gepost door sw16v
Ik heb er net heen gebeld en een technisch mederwerker aan de lijn gehad.corsa 1.2s omkeuren naar c20let. 33kw naar 150kw.
hij zei auto moet je ten keuring aanbieden bij rdw. word daar technisch bekeken of alles deugelijk en netjes ingebouwd is e.d.
is dat goed zo ook de aslasten en emissie eisen etc.dan word er nog gekeken of hij naar lelystad moet voor een weggedrag/geluidstest (?????????????)
dat is wat die zei….. en volgens Marcel hoefde dat bij hem helemaal niet.
dusja…
het gaat erom, als het er allemaal half uitziet maar wel goed is, en dus dat ze in twijfel gebracht worden of het zaakje niet vertrouwen KUNNEN ze je altijd nog doorsturen naar lelystad
ik heb ook weer verschillende mensen gesproken die er langs geweest zijn, maar het komt er op neer dat als je wagen afgekeurd word, je gewoon naar een ander station moet rijden :vertag
over de uitlaat.. ik heb gewoon de orginele eronder gezet van die wagen zelf, ding was doodstil dus mischien hebben ze daarom geen geluid gemeten, of ze waren het gewoon vergeten, ze weten trouwens ook begod niet waar ze naar moeten kijken.
als je er niet uitkomt laat het dan even weten, dan komen we weer ff een bakkie doen ;)
origineel gepost door Orang-pinda
Pff ik weet niet wat jullie uitspoken met die luchtmassameters, maar ik heb na 3 x een c20let gereden te hebben er nog geen één keer last van gehad. Net als de Calibra Turbo’s die mijn vader de afgelopen jaren heeft gehad.Nou hopen dat het je ontstekingsmodule is.:thumbup
open luchtfilter cq keienvanger erop en dan die lekker insmeren met olie, moet je eens opletten hoe snel ze dan kapot gaan :P
probeer ook even het sproeibeeld te checken als je ze terug heb
je krijgt gewoon netjes een afkeur papiertje met de punten die niet in orde zijn, net zoals een apk keuring. je papieren worden niet ingenomen.
ik snap niet waarom iedereen zo moerlijk doet, gewoon erheen gaan.
dat heb ik vorige week ook gedaan, al die half verzonnen verhalen die op internet ronddwalen, de helft slaat nergens op.
ik heb mn bmw e30 met supra motor ook op kenteken gekregen dmv deze regeling, (geen 40% maar verdubbeling)

na 25jaar trouwe dienst vraag ik me af of dat rubber nog wel zo veerkrachtig was als toen hij nieuw was
sterker nog ik heb wel eens gezien dat hij ten opzichte van de binnen en buitenkant was verdraaid, door de lijmlaag van het rubber heen.
koste wel een setje kleppen trouwens.
even een riem checken of hij op tijd staat zonder onderste poelie eraf te halen en merkteken van de dynamopoelie te gebruiken
origineel gepost door tom kadett
zal mijn kadett c er dan toch ook eens moeten opzettenfoto
ben een stukje gaan rijden en de banden slepen nogal moet ik zeggen
bij elke verkeersdrempel of wagen met 4 personen er in gaat helemaal niet
graag respons
ik ben er een beetje down van
wat is daaraan te doen ?
wielkasten binnenboordje afslijpen of iets dergelijks ???
goretn tom
anders gaat de 2.2 als een banaan
nog een vraagske
loodvervanger of niet ?
ervaring iemandwat voor veren heb je eronder?
ik heb 195 45 15 banden en dit loopt niet aan, ook niet met inveren en opritten, hiervoor zat er 185 60 13 op met 7j ats
mischien scheeld dat,
praatje bij het plaatje:

weekeindje nurburgring was geslaagd trouwens, viel me niks van tegen.



origineel gepost door JvV
2. matzwarte C-Kadett (C1). Zag er op het 1e gezicht netjes uit maar had aan de achterkant wel wat afgebladerde verf,waardoor duidelijk te zien was dat het van origine een okergeel exemplaar was.Hier ligt een C20LET in. 280PK :O.. Is van een jongen uit Zoetermeer
hijs zeideglans, niet matzwart.:vertag
2 oktober 2008 om 15:31 In reactie op: Restauratie Manta A –> Voorbereiden voor Tulpenrallye #17430462ziet er leuk uit die spit nu hij in elkaar staat,
kom binnekort wel ff naar je nieuwe body koeleloeren
weet iemand welke overbrengingen een senator 265 versnellingsbak heeft?
ik hoorde vandaag dat een getrag 240 namelijk een langere “5” heeft als een 265
ik heb wel de overbrengingen van een rekord e 1.8s gevonden maar die van een manta schijnt ook weer een kortere 5 te hebben.
rekord c 1.8s:
1 3.71
2 2.01
3 1.31
4 1.00
5 0.80origineel gepost door Mirage
Turbo Hoet of C&Eals ie gereviseerd kan worden vanaf 700
als ie kapot is reken op een euro of 1200In duitsland kunnen de prijzen anders liggen.
hoet kunnen de wastegatezitting niet (meer) repareren. zou daar even mee opletten als je hem daarheen brengt,
ok, ik begrijp hieruit dat bij een LET een GOED afstelde open air valve effectiever is dan de standaard klep in de kkk16 turbo omdat deze veel dichter bij de gasklep zit (moet je hem daar natuurlijk wel plaatsen)
iig bedankt king:
wat zou voor een LET beter zijn denk jij arthuur? een open dump valve of een recirculatie klep?
zou het kwaad kunnen om met een open dumpvalve te rijden op een LET?
6 januari 2008 om 17:10 In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17359985:kewlpics
blijft dat blokkie dr in?
origineel gepost door janc-kadettsedan
net zo knikkerbus :P
maar wel mooie wagen maar moet wel echte kleur weer op :vertaginderdaad, hij zou hem helemaal matzwart/zeideglans moeten maken.:hmmz
Origineel gepost door modfreak
Ik denk dat er wel geinformeerd moet/kan worden bij de firma glyco.vaak komt het voor dat bij getunde motoren deze lagers gebruikt worden.
Ik ben er overigens niet van op de hoogte of zij ook specifiek versterkte maken.Vaak denk ik dat het beestje maar een naam wordt gegeven terwijl het gewoon nog steeds dezelfde fikkie is.
voor de turbo zou ik niet al te dikke olie gebruiken.
maar voor het inlopen zowieso standaard 10w40800-1200 km
olie koeler ? tja afhangkelijk van de temp en de olie grade.
okay, en dat is dan mineraal of halfsynteet?
kijk daar heb ik wat aan.
zijn dat toevallig ook de versterkte modfreak? mijn duits is nie zo goed:( of zouden stnd gluco’s ook voldoen bij een phase 2/3?
watvoor olie gebruiken jullie trouwens voor de eerste kilometers als het blok gereviseerd is? met een turbo uiteraard..
gaaf project:kewlpics
matzwart is DE kleur
gele kadett c1 station in berken en rodenrijs (ZH)
vet apperaat!
ree zelf met een zeideglans C1
-
AuteurBerichten