Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
11 december 2011 om 21:50 In reactie op: Project SAABSTRA ( astra gsi c20xe–>saab b204l )TOTALLOS! #17948023
het was meer om te laten zien hoever de motor opschuift ten opzichte van een xe,
foto had ik gevonden via google op Engels forum via “astra mk2 b204”
8 december 2011 om 08:37 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #179451986 december 2011 om 21:56 In reactie op: Project SAABSTRA ( astra gsi c20xe–>saab b204l )TOTALLOS! #17948019@kadett4x4 wrote:
alleen de chassisbalk aanpassen.
als dat alles is, ga ik toch eens goed nadenken of het een c20let, of een b204 gaat worden.
5 december 2011 om 14:40 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945176gaaf project,
bellhouse is inderdaad gigantisch bij zon ding.
ben je er al over uit wat voor rembekrachtigingssysteem je gaat nemen?
ik zou voordat je hem inbouwt alle carter/vacuümslangen checken, 90% is altijd verrot.
ook zou ik even de oliepompboutjes controleren of ze vastzitten, deze trillen nog wel eens los.
4 december 2011 om 11:17 In reactie op: Project SAABSTRA ( astra gsi c20xe–>saab b204l )TOTALLOS! #17948006denk dat in jou geval het addertje is dat het blok er niet direct in past.
het saab motorblok deelt de eigenschappen van het astra onderstel, niet van de kadett.
motorsteun(en) zal je dus zelf moeten maken, in jou geval enkel de distributieketting kant als je de 4x4bak erachter zet
dan zit je enkel met nog een klein probleempje, de saab motor is iets breder als de c20let, in een astra is het al vrij krap aan de distributiezijde voor de multiriem,
laat staan in een e kadett,
fototje van een astra met een b204 ter indicatie van hoeveel ruimte je heb aan die kant:
30 november 2011 om 15:34 In reactie op: Project SAABSTRA ( astra gsi c20xe–>saab b204l )TOTALLOS! #17947997en vooral niet vergeten de verwarmde elektrische inlaat begrenzer eruit te halen :wink:
mooi werk allemaal,
nog wat kleine tips,
heb je ook een toplager geplaatst in de krukas? anders gaat je koppeling heel vreemd aanvoelen en de lagers in je versnellingsbak vinden dat niet zo leuk.
ik zag dat je de onsteking verplaatst heb, netjes. heb je ook het gat in de nokas afgedicht? anders loop je wat oliedruk mis
de pijlstok van de C20xe is iets anders qua maat van de 1.8s motor, aangezien je die carterpan heb is het wijs om die hoogte aan te houden van je oliepijl.
een hitteschild tussen je rembekrachtiger en de uitlaat is ook een aanrader, simpel stukje alu scheeld al de helft.
pijpje aan de kant van je distributiedeksel is retour, die moet naar de bovenkant van je radiateur (aansluiting zelf maken) of de bovenkant van je expansievat, net wat voor systeem je wil.
die 2 vacuumslangen, de onderste waar die 2 koelslangetjes opzitten is voor je carterventilatie. let wel op dat dat gaatje open is want ze zitten eigenlijk altijd dicht! gewoon even op het slangetje blazen en je weet genoeg.
succes :thumb
strak bakkie geworden hans, hoop dat hij een beetje naar tevredenheid rijd, of is hij op de aanhanger naar de rdw geweest?
hoeveel weegt hij nu op kenteken?
ziet er heel goed uit hans,
probleem met de koppeling al opgelost?
ieder zn meug, maar ik heb zo iets van je maakt hem orgineel, of je maakt hem zoals je zelf wilt.
en dan maakt het niet uit of je een “opel” motor pakt of die van een ander merk,
of je nou een LET in een c kadett hangt of een T5 motor of een m3 motor, het is allemaal niet meer “orgineel”
“best of both worlds” moet je maar denken:P
als je genoegen neemt met de helft aan vermogen en koppel van de 2jz en een hekel heb aan turbo’s is dat een hele goeie oplossing:P
[rquote=1911824&tid=146173&author=BlitzKicker]Hoe vet zou het zijn om een RB26DET(T) in een Manta te lepelen :P[/rquote]
dan pak je natuurlijk wel meteen een échte motor he, de 2jz-gte natuurlijk :P
die heb je al vanaf 2k ondertussen, zo duur zijn ze niet meer :angel
zorg ook dat je een roller neemt met aan beide kanten een afgeronde hoek,
anders zal je het nooit helemaal streeploos krijgen ;)
origineel gepost door Orang-pinda
Naja de turbolader op de Kadett GSI van mijn broer kwam daar weg, had amper 1000KM gereden en toen begon ie al te smoken en na nog een paar honderd kilometer was het alleen nog maar blauwe rook wat uit zijn uitlaat kwam. Nu even de oude turbolader van mijn Corsa erop gezet en de rokerij is voorbij. (alleen bij lang stationair draaien niet, maargoed dat was ook zo bij mijn Corsa)Turbo ziet er van buiten nog als nieuw uit ook, best wel grappig. Misschien dat dit een rotte appel was, kan altijd natuurlijk alleen ik begin er niet aan. Turbo is ook pas na anderhalf jaar na aanschaf in gebruik genomen, dus geen garantie meer. Me broer heeft hem even uit elkaar gehaald, maar hij gooit alle olie naar de kamer van de uitlaat. Weet niet hoe dat ding heet wat stuk is, weet iig wel waarom ie lekt.
ik had hetzelfde probleem bij mijn gereviseerde k16 van turbo’s hoet.(zal best een goede zaak zijn maar stuur a.u.b niet je k16 erheen) echt roken als een schoorsteen als je gas geeft bij stationair draaien na een tijdje file rijden, toen ik het lagerhuis waterpas had gehangen was dit volledig over.
als je goed kijkt zie je dat de foto die lauwe heeft geplaatst dezelfde auto is, maar dan met een andere motor ;)
met de xe heb ik niet zo lang gereden.
daar heb ik destijds ook mee geexperimenteerd, als je dat doet houd dan wel de hall-sensor in de gaten.

reed prima, alleen heb ik later een mooiere oplossing bedacht.
maar hans heeft daar niks aan denk ik.
orginele onsteking is niet gemaakt voor zijdelingse krachten, het zal best werken maar voor hoelang.
zoals hans zegt, de 1.8s onsteking is gelagerd ipv met een glijbusje zoals de orginele onsteking.
origineel gepost door GTS2.2DTI
Doet afbreuk aan de prachtige lijnen van een A. En het is niet in de 70er jaren dat een lijntke populair was maar eerder in de 50er en vroege 60erjaren. Komt nog bij dat je volgens mij nooit je raamrubbers hier goed overheen zal krijgen zonder de nodige kit te gaan gebruiken..Ik zou het zekers niet doen..
C rekord en A commodore hadden het ook in de kap, die begonnen rond de 1970. zelfde bouwjaar als manta A,

kwestie van smaak, je maakt een auto 100% orgineel of je maakt er wat van wat je zelf mooi vind,
in dit geval vind ik het een orgineel idee, beter als een setje spoilers lijkt me
ben wel benieuwd hoe het eruit ziet als het straks gespoten is
je werkt erg netjes overigens! succes
iemand al iets gehoord over verscherping van de regel per 1 januari? daar was toen sprake van. maar dat kan ook gewoon heel goed weer zon indianenverhaal zijn.
let wel op met uitboren, de kop is zachter als het boutje zelf dus je gaat snel scheef. ff centeren scheeld al wat.
origineel gepost door D_Valentino
Nog een goed idee is om er een japanse powerplant in te bouwen een 2jz toyota motor,
blijft 1 van de grootste powerplants !mocht de c20xe te langzaam worden ;)
nee man, die horen alleen in toyota’s en bimmers :jerry

maarreh, stoer project een xe in een sierra, lekker flamen op een ford meeting :vertag
al dik 7jaar,
kadett is indd verdwenen, maar niet verloren. hij moet helaas zn dagen nu gaan slijten met een saaie atmosferische motor:vertag
hier werd hij opgehaald door iemand van het kadett c forum, volgens mij is die er nu nog steeds mee bezig

origineel gepost door opel_omega_steinmetz
200PK op de achterwielen, waarom niet !?Dat dat teveel is voor als je net een rijbewijs hebt vindt ik onzin.
Mijn eerste auto (die ik nu nog rijdt) kocht ik net toen ik mijn rijbewijs had, en dat is een Omega 3.0 V6, het is gewoon hoe je er zelf mee omgaat.Ik hoef mijzelf niet te bewijzen tegen over een ander, wanneer je denkt dit wel te moeten doen heb je een grotere kans dat het mis gaat.
die dingen hebben traction control geloof ik? dat maakt het wel wat simpeler allemaal.
bovendien is 200pk op 1700 kilo een heel ander verhaal als 200pk op 900kg, je heb gewoon zo weinig asdruk met een lichte auto, je ben hem zo kwijt in een bocht of met regen. een turbo heeft zowiezo een heel andere vermogensopbouw als een v6..
900 dat is wat mijn c kadett c20let woog op de weegbrug
ik zou deze auto NOOIT van me leven meegeven aan iemand die net zn rijbewijs heeft, die rijd zichzelf compleet te pletter tegen de eerste boom.
ik kan best zeggen dat ik aardig wat ervaring heb met rwd autos, maar zelfs deze wagen liet zelfs mij soms schrikken door onverwachts uit te breken op een regenachtige weg bij 80/90km/u gelukkig weet ik dan wat ik moet doen, maar als je dat niet gewend ben dan ben je gewoon weg.
apart ding, zijn de achterste raampjes uitneembaar?
ik wil geen paniek zaaien of iets dergelijks maar,
ik hoor steeds meer gesmoes dat ze keihard bezig zijn om deze regeling er weer uit te gooien
kan iemand hier iets discreets over zeggen??
edit: dit las ik vandaag weer, deze gozer was er ook geweest.
De keurmeester was het er duidelijk niet mee eens dat die regel nu gold, maar kon niet anders… Tevens werden er door zijn collega veel foto’s gemaakt want ze waren een verzoek aan het indienen om de wet terug te wijzigen zei hij en oa mijn auto was daarbij een voorbeeld… :? Ok dan…
-
AuteurBerichten