Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Marc O
DeelnemerHai,
Mijn advies is doorsparen voor een goede versterker, wat ik eerder al aangaf, JBL heeft ook goede versterkers.
Kijk op Marktplaats naar de iets oudere oranje GTO serie’s, die kan je al voor weinig kopen.Blijf heel ver weg van de onbekende merken, beloven veel voor weinig, wat gewoon niet kan!
Net als met auto’s, als je goed, duurzaam en ECHTE pk’s wil kost dat gewoon geld!Gebaseerd op de JBL sub, moet je een versterker hebben met MINIMAAL 350 watt aan 4 ohm bij 14,4 volt. 1 kanaals of 2 kanaals kan allebei.
Hou er rekening mee dat je nog ongeveer €40,– kwijt bent aan bekabeling. Ook hier, goedkoop is duurkoop met alle storingen van dien.
@EppeRRR , MTX, mooi merk, maar 150w rms bij hoogstwaarschijnlijk 14,4 v is niet veel gezien je auto terwijl je rijdt ongeveer 12,5 v geeft, probeer maar eens met verlichting, verwarming en ruitenwissers aan, stort in elkaar. Nou zijn daar ook wel oplossingen voor.
Je vermogen klettert gelijk naar beneden, mensen gaan de knop van het volume knop verder
open draaien met het resultaat dat de versterker “veel” vermogen moet leveren met te weinig stroom….stuk of gaat in de beveiliging.
Als je b.v een c20let turbo blok tuned, je vraagt vermogen, maar je benzine aanvoer is niet goed, zouden b.v je zuigers kunnen smelten :cryMarc O
DeelnemerHai,
Voor deze sub met kast moet je zeker een versterker hebben! De keuze is goed, JBL bied mooie spullen aan voor een goede prijs/ kwaliteit verhouding.
De JVC radio kan je goed combineren met een JBL versterker, er staan er zat op Marktplaats voor niet al teveel geld.
Wel belangrijk dat je een versterker neemt (met deze specifieke sub) die minimaal 250 w levert aan 4 Ohm bij 14.4 volt (lager is beter, maar dan ga je weer de hoogt in qua aanschaf)Een actieve sub kan je direct op de tulp uitgangen aansluiten van je JVC, probleem is alleen, je heb een grote auto, als je een te kleine actieve sub neemt, dat zijn ze voornamelijk, heb je de beleving niet, met als resultaat dat je continue de sub overstuurt, overbelast met als resultaat dat hij het begeeft.
Eerste oplossing is beter!
Aansluiten is een ander verhaal, maar daarvoor kan je mij benaderen.
Marc O
DeelnemerHai,
In principe moet je voor elke sub een versterker hebben!
Een sub kan je niet direct op de autoradio aansluiten.Via je tulp uitgang een tulp kabel (afgeschermd!) naar de versterker, 1 of 2 kanaals (mono schakelen)
Het probleem is simpelweg dat een sub behoorlijk wat vermogen nodig heeft om lucht te kunnen verplaatsen, dat red je gewoon niet met je autoradio van b.v 4x 50 watt (effectief….4×25 als je geluk heb….!)
Het kan zijn dat ze op de doos bedoelen dat je mid/laag speakers zou kunnen aansluiten….daar kan je bijvoorbeeld 16.5 cm / 17 cm speakers voor gebruiken maar die moeten dan weer op de juiste frequenties afgefilterd worden. Of dat kan ligt weer aan de autoradio/versterker.
In de “handel” wordt heel veel beloofd voor zeer weinig geld, kan niet, watt’s, kosten geld. Daarnaast spelen er nog een heleboel factoren mee….merk, combinatie van radio, versterker (niet alles werkt qua geluid goed op elkaar), bekabeling, stroom en stroom reserves!!!!, daarnaast wat wil? Moet het hard zonder kwaliteit, wil sound quality? Dan gaan ook geluidskasten meespelen, frequenties, dempen van externe geluiden, filteren van + – . Etc, etc.
Wat voor merk/type is het? Duik ik er wel even in voor je als je dat wil.
Blauwe kabel is de remote voor b.v een versterker, op het moment dat je je radio aanzet gaat ook tegelijkertijd de versterker(s) aan.
Marc O
DeelnemerBen benieuwd, morgen eens de plaatselijke Opel dealer eens verblijden met een telefoontje mijnerzijds en vragen wat zo’n arm kost :???:
Denk wel dat jullie gelijk hebben, de gehele arm maar vervangen voor een nieuwe is gewoon op zeker…
Misschien heeft er iemand op ’t forum er nog eentje liggen voor “wenag” :jerry
Iemand een brug en ervaring met het monteren/demonteren?
Marc O
DeelnemerDat zal denk ik wel, heb eerst nog netjes gevraagd, ze gaven toen al aan dat er maar twee Omega’s stonden. Is niet anders :(
Mijn dank voor alle hulp, morgen sloperij de Ooievaar bellen in de buurt van Hoorn, who know’s
:-D
Marc O
Deelnemer@ Wim, ben ff wezen kijken in Leiden, stonden inderdaad 2 Omega’s, alleen eentje was een 4 cyl waar het luchtfilterhuis al uit was :(
De andere was een v6, daar lag alleen de deksel van het luchtfilterhuis onder de motorkap. Nog even gekeken in, rond, onder de auto maar helaas…..geen bak.Niet geslaagd, maar bedankt voor de tip :wors
Marc O
Deelnemer@ allemaal, dankjulliewel voor de reacties
@ Willem, je heb gelijk, heb ondertussen de juiste plaats voor een topic zoals deze gevonden, sorry, net nieuw :D
Woon in Hoofddorp, Leiden zit om de hoek, ga die gasten zeker even bellen, of langs van de week.Zou graag de andere oplossingen ook wel willen, heb vorig weekend bij Dbilas in Essen, nog gesproken over hun systeem. Top. Maar financieel even niet te doen, misschien een keer een tweedehands voor “wenag” :D
-
AuteurBerichten