Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Marc O
DeelnemerMooie auto man, gefeliciteerd :thumb
Kleur is daadwerkelijk mooi………..maar knight-rider strip :puke
Mijn mening hoor, het is jouw auto king:
Welkom hier!30 december 2011 om 22:25 In reactie op: Allemaal prettige kerstdagen en een fijne jaarwisseling #17572728Marc O
DeelnemerEen fantastisch 2012 toegewenst vol met geluk, liefde en gezondheid
…….en schadevrij…… :D
30 december 2011 om 18:39 In reactie op: 8 januari 2012, 5e Opel Wintermeeting te Roermond! #17894905Marc O
DeelnemerWil wel……heen en terug 400 km…… :( :cry Verbruik is wel overheen te komen als je het tegen de gezelligheid wegzet…..
Moet je maar geen 3.0 v6 rijden zeggen we dan….. ;) :D
Zijn er toevallig nog meer Opel liefhebbers uit Nrd-Holland die misschien ook gaan?
Marc O
Deelnemer@dion87 wrote:
@Marc O wrote:
@dion87 wrote:
ik vin het echt geen gezicht, alsof ze bezuinigd hebben op de lak.
ben echt fan van de insignia, maar het hoort gewoon allemaal meegespoten te zijn
Koop een zwarte…valt het minder op…… :lol:
al had ik de knaken kocht ik liever de OPC, maar das vrij logisch
En daar heb je helemaal gelijk in…….. :jerry
Vorig jaar in Essen een hele mooie gezien….. :worsMarc O
DeelnemerVod :fy1 ik ben er klaar mee, teveel me kop gestoten…..
Marc O
Deelnemer@dion87 wrote:
ik vin het echt geen gezicht, alsof ze bezuinigd hebben op de lak.
ben echt fan van de insignia, maar het hoort gewoon allemaal meegespoten te zijn
Koop een zwarte…valt het minder op…… :lol:
Marc O
Deelnemer:thumbup :wub Fantastische auto, wat een plaatje……rij privé Opel….natuurlijk…… :jerry . Zakelijk moet ik VW rijden….. :cry . Ook geen straf zeg ik heel eerlijk…… Had ‘m zeker besteld
Marc O
Deelnemer@camper wrote:
heb wel een compleet rolgordijn met rail liggen
en nog wat meer ondedelen
heb een b2 gesloopt
groetjesHai kerel,
Altijd interessant, vooral dat rolgordijn heb ik wel interesse in :jerry , welke kleur is deze?
Wat heb je nog meer voor moois?
Gr.
Marc O
Deelnemer@ xr1 , sorry voor de vertraagde reactie, was een tijdje weg voor mijn werk.
Mat ziet er goed uit, wat zou je ervoor willen hebben? Weet niet meer of je al een bedrag genoemd had, beetje druk gehad zo einde van het jaar :D .Marc O
Deelnemer@trashmetal wrote:
welke tang? ik ram al jaren op het eind van het oude filter een schroevendraaier er door
en draaien maar :thumb
wel ff een lekbakje er onder :DMario
Moet ook eerlijk zeggen dat ik deze “beproefde” methode ook enkele malen met succes heb toegepast…… :thumb ;) :D
Marc O
DeelnemerVervelend!!!!!! :cry :cry Jullie waren zo blij met de auto, als Omega rijder kan ik beamen dat het heel fijn en heerlijk rijd.
Toch ben ik overtuigd dat een ander blok wel de oplossing is…..je moet alleen wel een goed blok tegen het lijf lopen voor eenschappelijke prijs en die ook nog eens op de juiste manier ingebouwd wordt……wederom tegen een schappelijke prijs.
Bij mij in de regio is een Opel sloperij waar ikzelf goede ervaringen mee heb, ik zal eens informeren als ze toevallig iets hebben liggen…..
Zo ja laat ik het jullie weten.Marc O
DeelnemerBij mijn Omega zit het oliefilter “ingebouwd” in een behuizing die ik makkelijk kan losdraaien met een steek-, dopsleutel.
Bij het merendeel van de filters moet je een speciale “tang” hebben om ‘m los te draaien, al moet ik er eerlijk bij zeggen dat mij altijd is aangeraden om deze filters altijd handmatig aan te draaien wat ik altijd zonder problemen heb gedaan….incl losdraaien ;)
Deze tang kan je meestal voor niet teveel geld aanschaffen, bij de doe het zelf waar ik kom kan je ‘ma gewoon even lenen…
Marc O
DeelnemerVoor €12,– huur ik bij mij een mooie brug bij een doe het zelf garage, voor €5,– extra huur ik een professionele vloeistoffen opvangbak incl het afvoeren van de “oude” vloeistoffen…… Ik mag vrij gebruik maken van de standaard gereedschappen.
In dat uur pak ik ook gelijk alle filters mee, benzine-, interieur- en oliefilter.
De laatste keer gelijk m’n koelsysteem gespoeld en vervangen, was iets over het uur heen, maar deden helemaal niet moeilijk, €20,– neergeteld, iedereen blij.
Castrol Magnatec vol syntheet koop ik voor €40,– 5 ltr, 5W40
Om een lang verhaal kort te maken……ik doe het lekker zelf :jerry , weet natuurlijk niet of jij in de buurt een doe het zelf garage heb.
Marc O
DeelnemerHoor je het vandaag nog…..? :shock:
Marc O
Deelnemer“…….op hoop van zegen…….!”
Marc O
DeelnemerHoop het echt voor jullie… :D dat als er iets aan de hand is, het dan de pakking is, of iets minder erg natuurlijk….
Een koppakking vervangen is in principe met wat geduld en aandacht zelf te doen, misschien dat er in de how to’s…nog wat staat?
In de handel zijn er zat kant en klare set’s te koop aan pakkingen, kopbouten en extra benodigdheden.
Probleem is toch het aandraaien van de bouten, dat luistert letterlijk nauw en moet op een bepaalde spanning met een moment sleutel.
Denk persoonlijk niet dat de kop gevlakt hoeft te worden, misschien dat anderen een andere mening hebben?Eerst maar eens afwachten wat onze vod zegt. :(
Marc O
Deelnemer:D klopt, heb ik ook al naar gekeken… Maar eerst een nette, schone originele eronder, daarbovenop doe ik z’on rubberen mat.
Heb een BoerBoel als hond…..93 kg….. :jerry , die af en toe wel eens meegaat in deze auto, met alle nattigheid, zand, modder, etc, etc, geen polonaise in m’n auto, daar hebben we een ander voor….. ;)
Marc O
Deelnemer@ Opel Power 89
Hoop het echt voor Saima, dat zou het mooiste zijn (het minst erge van de twee kwaden :( ) maar als ik zo de klachten hoor, rook uitlaat/blok, start problemen, denk ik eerder aan de kop zelf.
Of de pakking is er echt voor een deel volledig uit, dat zou bovenstaand ook verklaren, links om/rechtsom eerst die kop er maar vanaf.Marc O
Deelnemer:D heb ik zelf ook aan gedacht, maar er is geen eer meer mee te behalen. Er zitten vlekken in, ongelooflijk :shock:
Morgen rij ik langs een goede interieur reiniger, misschien kan hij er wat mee, diep stomen, reinigen, etc.
Mocht het echt niet gaan pak ik de mat van XR1, mocht deze de juiste kleur zijn.
Marc O
DeelnemerHai, hai,
Volg met veel plezier al een tijdje je post’s…. :D
Kan je enthousiasme zeker waarderen, rij zelf alweer een tijdje met een 3.0 v6 sport ‘2000.Heerlijk.
Wat vervelend voor je (jullie) deze laatste problemen, persoonlijk zeg ik een gescheurde kop….
Rook/damp, diesel in de olie….oei.Zit er ook olie/diesel in de koelvloeistof?
Mocht de kop gescheurd zijn is denk ik de goedkoopste oplossing een goede kop ergens op de kop te tikken.
Wel even rekening houden met olie/koelvloeistof spoelen/verversen incl filters en natuurlijk pakkingen/kopbouten ivm het vervangen van de kop.De geleiderol pak je gelijk mee, de ribbels moet je echt zoeken in je ophanging/voortrein, spoort de auto nog goed? Geen gerammel als je bv een drempel op rijd?
Hopelijk komt het goed!!! :D
Marc O
DeelnemerHai,
Top! Mijn dank! Ding van mij is echt ranzig, ligt nu een stuk uitgesneden stuk tapijt overheen, voor de looks.
Mag ik vragen of de mat in goede staat is? Is deze lichtgrijs of juist wat donkerder, anthreciet?Afstand moet geen probleem zijn, zit regelmatig voor mijn werk in die hoek.
Mvg,
MarcoMarc O
DeelnemerHi :wors
Marc O
DeelnemerHi :wors
Marc O
Deelnemer@ GSI Racer precies :thumbup
Zou lekker 10w40 aanhouden, b.v Castrol Magnatec, weet dat veel forum jongens deze gebruiken, mijzelf inclusief
Geen reinigende middelen in de olie, buiten het feit dat de toepassing vrij nauw luistert heb je gewoon kans dat dus een ervaren blok gaat lekken op plekken waar nooit een druppel uitkwam.
Heeft te maken met bepaalde reinigende stoffen die in de betere oliën zitten en bepaalde additieven zoals Wynn’s en Forte, die zorgen ervoor dat bepaalde inwendige aanslag wat in eerste instantie geen kwaad kan verwijdert wordt met lekkages als gevolg.
Ander probleem is dat het “losgeweekte” vuil de kleine oliekanaaltjes verstopt met alle gevolgen van dien.
Als je geen problemen heb, oliewissel met een vers filter, that’s it.Heb bovenstaande middelen wel eens met succes gebruikt, maar alleen bij aanwijsbare problemen zoals sludge e.d
Marc O
DeelnemerHai,
Zou persoonlijk 10w40 van een goed merk erin doen, afhankelijk van de km’s misschien zelfs 5w40.
Het probleem van het tikken bij het starten zou met deze oliën opgelost kunnen zijn, het eerste getal vertelt je hoe snel deze smeert bij de koude start, het tweede bij warm.Sommige mensen, site’s zullen misschien adviseren om nog beter te gaan, 5w30, zelfs 0w30 . Buiten dat deze oliën veel geld kosten zijn ze veels te dun en te goed, bedoel daarmee te zeggen dat ze bij een blok die al veel “ervaring” heeft ze tevens een te goede reinigende werking hebben met alle gelazer van dien.
-
AuteurBerichten