Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Marc O
Deelnemer:cry :cry Sowieso de gemonteerde spullen eruit en de “oude” weer terug laten zetten.
Wettelijk zijn ze ook verplicht jou de vervangen onderdelen terug te geven!
Geld terug minus een redelijk bedrag voor het trachten op te lossen van de problemen (klein stukje arbeidsloon)
Dit word altijd verzwegen, maar je heb er recht op.
Wordt hoogstwaarschijnlijk geen leuk gesprek :argue
Marc O
DeelnemerSorry, heb het over Astra, bedoel Vectra… ;)
Marc O
DeelnemerHi :thumb
Marc O
DeelnemerVan Pioneer kan je een module kopen die de originele Opel Astra stuurbediening op je Pioneer radio kan laten werken.
Module kost ongeveer €55,– , afhankelijk van het model.Let op! Niet iedere Pioneer radio heeft de mogelijkheid om deze module aan te sluiten!
Volgens mij heeft dietz.de ze ook.
Marc O
Deelnemer@-BlendjuH- wrote:
Waren ze de vorige keer nog aan het bouwen :-o
Maar goed … mij zie je daar toch niet …
Ga wel een koffie met appelgebak halen :jerryTrouwens dit hele gebeuren begint om 12 uur …
Kunnen sommige mensen nog uitslapen van de drukke nacht
die ze gehad hebben ;)Adresje :
AC De Meern
Meerndijk 59
3454HP De Meern01-Blendjuh- met Blendjuhs mate … misschien met de vec of met de astra
02 Sjouke OVB
03 Navy
04 Vectraroels OVB datum
05 90’s koekje
06 Deep-Purple
07
08
09
10Kom :jerry
Marc O
Deelnemer:puke :D
Marc O
DeelnemerZou persoonlijk max 5W40 aanhouden van een goed merk. Castrol Magnatec b.v., is volsyntheet en betaalbaar.
5W30 word gelijk prijzig in aanschaf.Vermoed dat het tikken wordt veroorzaakt door een te dikke olie tijdens de koude start….(15 voor de W)
Altijd het filter verwisselen, zelfs bij de vod is deze een paar euro, kleine moeite.
Marc O
DeelnemerUit welk jaar is de B?
Marc O
DeelnemerZal de div Duitsers eens aanschrijven, kijken hoe de huidige stand van zaken is tegenwoordig.
Ben er wel van overtuigd dat die jongens er meer verstand van hebben en meer op maat werken dan anderen.
Dankjulliewel voor alle tip’s, ik houd jullie op de hoogte!
Marc O
DeelnemerJaaaaaaaaaaaaa :wors , graag met 6.9 v8 compressor……..+/- 700 Pk OPC uitvoering :jerry :jerry
Iets minder pk’s mag….., maar niet veel minder…. ;) :D
Marc O
DeelnemerLekker niet bij de vod halen………of je moet geld over hebben natuurlijk…. :D
Castrol Magnatec vol syntheet 5W40 5ltr voor €40,– !!!!! Bij de dealer heb je daar krap 2 ltr voor :puke
Dat je het filter daar haalt, prima, doe ik ook, lekker origineel en kost je de kom niet.
Vod koopt zijn olie ook bij de grote jongens in, alles in bulk (vaak Shell), je zou denken, bulk, lekker goedkoop, nope, paar keer over de kop……. :fy1
Marc O
DeelnemerMooi ding, US look staat ‘ma goed :thumb
Marc O
DeelnemerVervangen kan altijd nog……
Klinkt als voeding/massa, ff radio eruit en de connectoren nakijken op de radio zelf en het blok wat er vlak achter zit.
Meerdere mogelijkheden, kleine Pioneer connector op de radio die naar twee (Iso) connectoren gaat iets verder op de bekabeling.
Of de twee Iso connectoren gaan direct de radio in.
Afhankelijk van het model Opel zou het kunnen zijn dat er voor de Iso connectoren nog de originele Opel connector zit, dan vanaf die connector een verloop naar Iso.Bekabeling zit met kleine metalen pinnetjes in de connectoren, wil nog wel eens loslaten ook al zitten ze geborgd.
Voeding op de Iso’s bestaat in principe altijd uit rood en/of geel draadje, massa is zwart.
Zit er een aparte zekering op de bekabeling vlak achter de radio, die natuurlijk ook even nakijken.
Ik heb het over connectoren, ga ervan uit dat alles netjes op die manier aangesloten is en niet “houtje/touwtje” aan elkaar geknoopt…..
Iso connectoren, maar ook de Opel connectoren zijn in de handel voor een paar euro te koop, de vod vraagt er goudgeld voor…..
Succes, kom je er niet uit hoor ik het wel.
Marc O
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Zou bij deze hoog Compressie motoren niet teveel gaan klooien met bougies, voor je het weet heb je een Gat in de zuiger, of andere motorschade……
Bij mij in de V6 zitten nu bosch 4punts bougies welke voorgeschreven zijn voor de Vectra-C 3.2 V6 (zaten in de nieuwe motor, die zou je wel kunnen proberen…
Willem
Gebruik ook al jaren de Bosch 4-punts, prima dingen, heb trouwens nooit geloofd in die ‘speciale” bougies, zoals Splitfire toentertijd. Niet in een standaardblok in ieder geval.
Marc O
Deelnemer@Corsa_GSi wrote:
Heb mijn 3.0 hier laten chippen:
http://www.fasttech.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;Ze doen het met de rollenbank tests voor- en achteraf.
Het ging bij mij om een 3.0 blok met 2.5 computer + aanbouwdelen.
We begonnen met 186pk en eindigden op een nette 210pk / 330Nm op euro95.
Ze konden nog een kleine 20pk meer krijgen, maar dan was het advies altijd op super+ / 98 te gaan rijden.Hai, dankjewel.
186 pk standaard, “oude” V6 blok neem ik aan?Voor de rest tevreden? Geen problemen gehad?
Marc O
DeelnemerTop! Weer een Omega gered. Zoals beloofd ga ik morgen bij mij in de buurt even kijken bij die Opel sloperij, als er wat staat hoor heet wel.
Marc O
Deelnemer:fy1 :fy1 :cry :cry :argue :argue
Heb het hier al een keer gezegd….stuur mij die dierenbeulen nadat ze vrijkomen, mogen ze proberen om een vuurpijl aan een van mijn twee BoerBoels van bijna 100kg p/st te bevestigen……
Wens ze veel succes……!!! :twisted: :twisted:
31 december 2011 om 15:58 In reactie op: Al vuurwerk gehaald? Veel, weinig of sla je over dit jaar. #17965543Marc O
DeelnemerNet als elk jaar weer hetzelfde gezeik….. :argue , we doen het niet, we doen het wel…..met als resultaat dat er op het laatste moment toch weer voor een vermogen gehaald wordt….. ;) :( :D
Geen ruggengraat als het om de kinderen gaat….. king:
31 december 2011 om 09:56 In reactie op: hallo allemaal ik ben nieuw en op zoek naar wat informatie #17966291Marc O
DeelnemerHai,
Je kan een module kopen die je simpelweg aansluit tussen je bestaande centr. portiervergrendeling, vaak bij je zekeringkast, die stuurt je bestaande systeem aan.
Bij die module zitten afstandsbedieningen bij geleverd.Als je een beetje handig ben, 20 min werk….
Via internet kan je zat van dat spul krijgen.
Welkom trouwens :thumb
Marc O
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Krijg vaak olie, welke een jaarje in een nieuwe opel heeft gezeten, kilometer of 3000 a 5000 oud, prima zat voor in de oliebrander van me…
Kan ik weer vrolijk in de rondte stinken…
Ik kan je wel mede delen dat de dikkere olie niet veel gaat helpen tegen het olieverbruik, zijn er al zat je voor geweest met proberen…
Willem
Als de oliebollenkramen morgenavond klaar zijn met bakken kunnen we misschien een rondje doen….? :lol: :lol: :lol:
Marc O
Deelnemer@ries e wrote:
Er rijden heel veel c16xe, x16xe en x16xel motoren in de ronte met vergelijkbaar olieverbruik, maar met de hydraulische klepstoters die in deze motoren zitten zou ik er geen hele dikke olie in gooien.
15 w 40 dikker niet.Vind persoonlijk 15w40 te dik voor de koude start voor deze motoren, sluit me aan bij Willem, 10w40 is volgens mij prima. Misschien zelfs 5w40, afhankelijk van de km stand.
Het verbruik is, vind ik, wat aan de hoge kant, maar is zeker niet verontrustend.
Marc O
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Castrol 5W50 Racing (wat ook in de BMW Circuitwagen ging) in de V6 motor gehad, je had m moeten horen na een Ritje Autobahn (300km zoveel mogenlijk Vol gas…)
Zo in NL gaf het geen problemen, maar als de motor goed warm werd werd het een punt, te lage oliedruk bij stationair…
Willem
Gebruik op dit moment 5W40 in mijn X3.0XE, gaat goed, nooit een ratel of tik, in mijn LET ging 10W60, ook prima. Alles tussen 5W30 en 15W40 wel een keer gebruikt in de verschillende Opels, nooit problemen.
Misschien iets te heftige “circuit” olie voor jouw V6……? :DMarc O
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Jupzz inlegfilters zijn wat duurder dan Blikkies, die kosten origineel GM (longlife) een euro of 3.
en nee, ik hoeft geen Castrol, gaat ie alleen maar van tikken en nagelen…
Willem
Ha, ha, klopt, haal mijn filters in principe altijd bij de vod…..heb een nette korting daar, wil ik gewoon origineel, de mijne is ook inleg.
Castrol heb ik in principe altijd in mijn Opels gehad, altijd prima, niets nagelen, behalve bij m’n diesel toentertijd….. :D
Marc O
DeelnemerHier wordt ik misselijk van bah!! :fy1 :fy1
Degene die ‘m kan ophalen mag ‘m bij mij brengen…..heb hier twee BoerBoels rondlopen van allebei bijna 100 kg…..die lossen het wel op!
Marc O
Deelnemer@wim-v6 wrote:
@sw_reijnders wrote:
Tja, bandenboer rekent ook nog kosten voor balanceren van de nieuwe band en monteren. Vaak 15 euro per band.
dus dan ben je nog 300 euro kwijt voor 4 banden.En een grote beurt, ja daar betaal je ook voor bij de dealer.
Tegenwoordig betaal je al snel 100 euro voor 5L olie (ik wil vaak wel 1 litertje extra van de olie die er in zit)1 liter maar, dan heb je wel een HEEL Goede Smallblock motor :jerry
28 euri voor 5 liter volsynthetische 5w40 van Valvoline…
€39,– voor 5 ltr Castrol Magnatec vol syntheet ;)
Die €6,50 is toch wel incl BTW Willem….? :D
Prima olie hoor, Origineel Opel oliefiltertje erbij, voor 6,50 (inleg filter), Huppa oliebeurtje klaar.
Willem
-
AuteurBerichten