Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
SCV kleppen inmiddels vervangen.
Geeft vooralsnog geen problemen meer en lijkt beter te presteren, of is dit het placebo effect :D@ C00kie bedankt dat je tijd vrij hebt weten te maken
Opel heeft volgende codes gelezen
P0093 na – brandstof druk
B0959 aanwezig – parkeerhulp
U2103 aanwezig – bcm
U2103 na – storing abs/esp
U2103 na – storing canbus
C0800 ns – systeemspanning te laagEn waar praat je dan over in €?
Ik noemde wel motormanagement, maar het is het lampje auto plus sleutel.
Als lampje brandt dan kom ik niet boven 500-600 bar.
Waarde lmm en inlaatdruk weet ik niet.Las ook iets over druk sensors, wat ook bij deze melding wordt vermeld
Laten meten, kwam volgende uit
– P0093 foutmelding
– grote brandstoflek als aanvulling op de melding
– tijdens rijden common rail druk gemeten, stationair 300 bar in bedrijf tot 1400 bar. Na dip niet hoger dan 500-600 barHeerlijk die Opel dealers, hebben allemaal geen tijd, ook niet om uit te lezen.
Contact gehad met een allround garage, deze leest hem vanmiddag uit.
Verwacht aan de hand van mijn verhaal dat het de luchtmassameter isAls ik contact uit zet en weer aan is lampje weg.
Ga wel uit laten lezen, maar dacht misschien heeft iemand dit al eens meegemaaktHEt zou dus eventueel kunnen zijn dat hij al op de claxon is aangesloten?
Hoe kan ik dat controleren zonder opcom of mijn deur open te breken?Het is inderdaad iets wat uit de motor komt. Van de week starte ik de auto en toen stond hij bijna te tippen, is eenmalig gebeurd en was na wegrijden al stukken minder, maar lijkt mij niet goed. Dit lijkt mij dan toch geen EGR probleem?
@ Juffer1, dan moet je wel een OPCOM of Tech2 hebben ;)
Stel hij wordt wel ondersteund, wat zou zoiets dan nog kosten?
Blikkerig geluid alleen bij koude motor en bij hogere toeren, bij warme motor is het weg. Zelfde geldt voor schokken
Velserbroek
Heb de Z30DT handbak
-
AuteurBerichten