Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja, die heb ik ook.
Van mij was iets goedkoper, via Ebay gekocht uit Engeland maar deze is Nederlandstalig, ook wel handig ;-)
Verschillende versies maakt niets uit, over het algemeen, hoe nieuwer hoe beter. Kan zijn dat je een nieuwe Opel niet kan uitlezen met een oudere versie.Valt me reuze mee die Adam! In het begin dacht ik gaat nooit wat worden. Maar nu ik hem zelf in de showroom heb zien staan moet ik zeggen dat het toch echt wel geslaagd is. Het is lang niet zo’n vrouwenautotje als bijvoorbeeld de Fiat 500 of een Mini..
Ik zou me niet schamen als ik hierin reed, maarja financieel (nog) niet haalbaar EN er is (nog) geen diesel leverbaar :fy1Goeiendag eem,
Van harte welkom hier :thumb
Altijd gezellig volk uit Drenthe. Heb een tijdje in Dwingeloo gewoond :-)
In Drenthe rijden ze het hardst!7 maart 2013 om 23:21 In reactie op: Y20DTH moeilijker starten, roken en niet constante snelheid #18113144De retour leiding stuk richting de pomp is van buitenaf beschadigd zo te zien nog niet lek. Helaas kan ik er niet bijkomen it te vervangen want de EGR klep zit in de weg en der krijg ik er niet af zit muurvast.
Zal ik bij een garage even langs. Toch denk ik niet dat deze leidingen echt valse lucht zuigen want hij slaat wat dat betreft wel vlot aan en als ik hem een paar dagen laat staan maakt geen verschil. Maar het zou kunnen.@ astraTd: Oké dal ik dat ook eens proberen.Hoop dat dat het is maar lijkt me stug omdat de weerstand wel in orde is.
De 1.9 CDTI loopt juist erg mooi en rustig voor een diesel. Knap werk van de Italianen!
Die TDI’s nagelen er lustig op los en hoor regelmatig 2.0 TDI’s die écht niet lekker lopen, vooral veel taxi’s.Een beetje zoemend bijgeluid rond 1500 toeren hoor ik ook bij mijn vectra. vooral tijdens uitrollen. Dit merk ik bij meer dieselmotoren bij een bepaald toerental. Heb het idee dat dit met de turbo te maken heeft, niks ernstigs in mijn ogen. Tenzei het érg luid wordt.
Wiellagers zul je bij een bepaalde snelheid horen, niet bij een bepaald toerental.Ik zou hem inderdaad niet verkopen, integendeel! Je hebt het duurste er al zowat in geinvesteerd, die koppeling en vliegwiel kunnen nog wel even mee!
Wellicht zul je binnenkort de EGR klep krijgen, als die al niet is geweest, die gaan vaak rondom 100.000 tot 150.000 stuk, maar die kun je ook laten uitschakelen of afdoppen evt.7 maart 2013 om 19:44 In reactie op: Kan mijn laknummer nergens vinden (z 40 h opel astra h 2004) #18114010Bij de opeldealer kunnen ze aan de hand van je kenteken je lakkleur bestellen. Heb ik van de week ook gedaan voor me Astra. Nocturno Blau voor 17,50 euro en dan krijg je er blanke lak bij. Dit is de originele lak van GM. Nauwelijks kleurverschil, ideaal.
Bij een schadebedrijf kunnen ze vaak je kleur speciaal aanmengen maar dat kost ook wat en de “imitatie” lak zou ik niet zomaar gebruiken, denk dat je daar eerder kleurverschil mee zult krijgen.Klopt bij warm is het over ja maar schokt hij ook in stads verkeer bij gas beweging? Dan zal die dat warm ook doen.
Ja, dan hoort die het te doen.
Een Corsa B 1.2 16v?
Heb het ook gehad. Ging bij mij de lamdasonde kapot, even later de luchtmassameter.
Als je rijdt, schokt hij dan ook extreem bij gas geven en gas loslaten? Dan is het vrijwel zeker de luchtmassameter.
Hij hoort dan eigenlijk een motormanagement lampje aan te geven maar dat deed ie bij mij alleen voor de EGR klep, welke wel in orde was.Ik zou het niet aandurven hiermee 190 over de autobahn te gaan. De band ziet er zo op de foto al best verouderd uit.
Rijd zelf een Vectra met een 1.9 cdti motor. Bij mij doet ie het heel soms ook. Inderdaad bij constant tempo en als je dan ineens gasgeeft.
Is bij mij niet echt hinderlijk en is zo over. Maar het valt inderdaad wel op.
Het is eenmalig kort inhouden en daarna pakt die weer normaal op. Is dat bij jou ook zo?
Het komt inderdaad alleen op snelheden beneden plusminus 70 kmh voor en het gebeurt ook lang niet altijd.Ik heb zelf het idee dat het de EGR klep is die af en toe blijft haken. Dat zal alleen maar erger worden en uiteindelijk zul je de EGR klep moeten vervangen (duur geintje) of laten reinigen. Bij mij gaat het al 1,5 jaar “goed”. Omdat het mijn eigen auto niet is heb ik er nooit een diagnose naar laten doen, ik zie het wel als er een lampje gaat branden.
Echter het is mij nog nooit opgevallen dat het met koud weer NIET zo is. Dus jouw probleem zou ook iets anders kunnen zijn dan EGR. Maar bij warm weer komt het inderaad vaker voor dan bij koud.
Is eigenijk een beetje te makkelijk met op com.
Zat er laatst ook mee te spelen, schrok ervan toen mijn km stand daadwerkelijk op 50.000 ging staan.
Snel weer terugveranderd. Beetje fraudegevoelig dat je de security code niet eens nodig hebt. :hmmzGefeliciteerd met je nwe aanwinst. Veel plezierige KM toegewenst.
Ben benieuwd naar je bevindingen met deze motor op deze km stand. Die van mij heeft nog niet eens de helft gedraaid!Ook 20 jaar jong
Na een Corsa B en twee Astra’s G Hatchback nu sinds drie maanden een een Astra G Sedan 2.0 DTH
Ook nog een Vectra C 1.9 CDTI maar die staat niet op mijn naam, gebruik ik voor niet-prive ritten zal ik maar zeggen ;-)



Hem nu mijn derde Astra G en ze hadden allemaal bij aankoop nét even te weinig stuurbekrachtigings olie er in zitten. Hooguit een cm onder de pijlstok. Bij geen enkele heb ik lekkage kunnen ontdekken.
Dat geeft voor mij aan dat de garage er niet naar heeft gekeken. Misschien kijken ze er pas naar als ze het stuurhuis daadwerkelijk zien zweten of lekken. Anders kijken ze er niet naar om heb ik het idee.
De Y17DT heeft een afdekplaat aan de onderkant zitten, als het stuurhuis lekt, komt dat volgens mij niet meteen op de weg terecht, dat wordt wel van de afdekplaat af geblazen als je op de snelweg rijdt :angeledit: Het wil ook wel eens zo zijn de olie bij de vuldop er uit vliegt, dan is je potje een beetje smerig aan de buitenkant. Dit zou kunnen komen doordat de dop er niet goed op vast zit of dat de rubber ring in de dop gescheurd is.
Hoelang duurt het voor de stuurbekrachtinging in komt? Enkele seconden is normaal. Heeft mijn Astra G ook, na 2 of 3 seconden werkt de st.bekr.
De st.bekr. haalt zijn energie uit de accu en wordt niet door de multiriem/V snaar aangedreven. Er zit een elektrische hydropomp op.
Als de dynamo niet werkt of geen spanning opwekt, wordt de st.bekr. niet ingeschakeld. M.a.w. gaat je dynamo onderweg kapot, valt je st.bekr. ook gelijk weg.
Blijft het rode acculampje in het dasboard ook voor een langere tijd branden na het starten?Nee, bij olievervangen dient het filter ook vervangen te worden. Dan is het wel handig dat je er een beetje makkelijk bij kan ;)
Oliefilter volgens mij. Althans, het filter zelf zit dan onder het deksel
Heb zelf dat blok ook gehad, stond iets op van aanhaalmoment 24 Nm ofzo.@Juffer1 wrote:
Dit zijn toch niet die beruchte 100watt lampjes ?
Je hebt wel gekeken of ze hetzelfde vermogen hebben als je originele ?
Je hebt namelijk plastic units en die kunnen slecht tegen warmte.Oh dat is wel even goed dat je dat aanhaalt. Nee het is volgens de verpakking 55 watt.
Er staat wel in het klein op de verpakking op dat output power 100 watt is maar dat heeft volgens mij te maken met de equivalente lichtopbrengst.Nu we het toch over alternatieve verlichting hebben.. Erg leuk gedaan trouwens die led’s! Mijn complimenten :thumb
Kwam vandaag in de Karwei een setje blauwe “Xenon” H7 lampjes tegen voor een tientje. Volgens mij gewone H7 met een blauw glaasje.
In elk geval, even geprobeerd op de Astra G, ziet er wel strak uit en heeft ook serieus beter zicht met donker :D . Net echt Xenon!
Gelukkig verblindt het niet zo als echt xenon.Op de foto is links de nep Xenon en rechts de originele lamp, om het verschil te kunnen zien.

Vraag me overigens wel af of dit APK proof is…
@DOCTOR007 wrote:
Als ik naar je avatar kijk en geloof wat ik zie heb je 3 Opels daar staan. king:
Haha, ja dat was eens :D
Was begin december, had een Astra 2.0 DTH gekocht en had al een 1.7 DTI maar die moest ik nog even voor export zien te krijgen. Nu zijn het er weer twee :angelVandaag even in de schuur mijn Astra G aan de voorkant van de grond gehaald, wielen er af en nieuwe stabilisatorstangen geplaatst.
Ben ik weer van dat gerammel en gebonk op klinkerweggetjes en drempels af :DDirect achter de voorbumper? :???: Bij onze vectra C 1.9 CDTI zit het potje achter het motorblok aan de rechterkant in rijrichting, vlak voor het schutbord onderaan. Met een grote zwarte dop er op. Misschien dat het bij de 2.2 DGI anders is.
Heb het bij onze Vec C ook eens een klein beetje bijgevuld, het zweet onder de vuldop uit, hele potje is smerig aan de buitenkant bij mij.
Bij mijn vorige Astra G 1.7DTI met >3 ton op de klok zat er ook een CM te weinig in, stuurde altijd al wat zwaarder en is na het vullen niet anders geworden. Misschien hoort dat zo.Ja er zou lucht in kunnen komen als het niveau veel te laag is geweest, maar dan moet er wel erg veel uit zijn geweest. Geen idee trouwens of dit zichzelf ontlucht of dat je dat nog doen moet.
Ik zou zeggen vul het bij en kijk het even aan. Als het weer snel leeg is zal het wel ergens lekken. En als het slechte sturen er nog niet beter op is geworden zou ik het (laten) onderzoeken. Maar misschien heb je geluk en heb je er na het vullen nooit meer last van.
Mijn ouders hebben ook een Vectra 1.9 CDTI 120pk uit 2004. Nu 155.000 km. Ze rijden er altijd korte ritjes mee maar nog geen last gehad van de EGR, kan nog komen.
Wel is de thermostaat vervangen, dat is best duur als je het niet zelf doet.
Deze schijnen vaak kapot te gaan en dan blijft je motorblok koud als je de kachel gebruik.Een serie aircopompen gingen niet zo lang mee, net als bij deze uit 2004. Zal in bj. 2005 wel een andere pomp in zitten.
Voor de rest is mijn ervaring dat het een fijn motorblok is. Kan het gewicht van de vectra prima handelen en wil ook wel een karretje trekken.
Lekker zuinig ook, dankzij de zesbak kun je heel zuinig hoge snelheden rijden. Motor slaat wel snel af wij wegrijden zonder gasgeven.Het is zoals tim 106gti zegt een fiat blok, maar is anno 2005 door fiat al ver doorontwikkeld, deze motor was de eerste common rail diesel in een auto.
De 8 klepper (100 en 120pk) is de oudste versie dus het meest doorontwikkeld en schijnt betrouwbaarder te zijn dan de 16v met 150 pk. -
AuteurBerichten