MantasticB1

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 758)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: EPC online #17987728

    ik heb weliswaar geen partnummer ingetoetst maar ik kan de site gewoon openen.

    In reactie op: bijzondere optiesCentrale vergrendeling Vectra B #18153434

    bij mijn vorige vectra b heb ik ooit een raamsluitmodule ingebouwd en dat zat rechtsonder bij het rechter voetenpaneel van de a stijl, als ik me goed herinner…mss kun je de dakraam draad er vanaf halen? (ik had geen dakraam dus ken de situatie van die draad niet)
    :hmmz

    In reactie op: lekkage langs verdeler #18153485

    @ShockWave wrote:

    @MantasticB1 wrote:

    bij mijn 2E en 1.9s zitten ook geen pakkingen onder de verdeler hoor. mss is je carter ventilatie in het kleppendeksel verstopt. dus ff afnemen en met remmen reiniger door spoelen/spuiten en met perslucht door/droog blazen. of zelfs prut in de carterventilatieslang/filterklep?

    Kleppendeksel is net schoon gemaakt en de ventilatie loopt via een catchtank en dar is allemaal netjes open.

    Zal dit weekend eens een pakking maken en die monteren met wat extra vloeibare pakking.

    toch heb ik bij beide motoren nog nooit olielekkage gehad langs de verdeler…mss teveel overdruk in het carter? :hmmz
    ik had enkele jaren een open luchtfilter met losse carterventilatie filter die verstopt raakte en zelfs meermaals de olie peilstok er uit drukte(met een olieramp onder de kap en op straat ten gevolge), toen ik de stok beter vastzette plopte de kunststof blindstop ernaast er zelfs uit! van daar mijn gedachtegang…..bij jou zal die stop er niet inzitten maar is dicht gegoten bij de productie van het blok. er moet naar mijn mening toch veel druk in het carter zijn om daar olie uit te drukken. heb je al eens een compressietest gedaan? mss lekt er compressie langs bijv. de zuigerveren…is maar een gedachtegang die mij zo te binnen schiet.

    In reactie op: lekkage langs verdeler #18153482

    bij mijn 2E en 1.9s zitten ook geen pakkingen onder de verdeler hoor. mss is je carter ventilatie in het kleppendeksel verstopt. dus ff afnemen en met remmen reiniger door spoelen/spuiten en met perslucht door/droog blazen. of zelfs prut in de carterventilatieslang/filterklep?

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18070415

    en die wijsheid komt waar vandaan?
    @mies&geri wrote:

    en in de eerste kamer is er geen meerderheid voor invoering belastingplicht oldtimers

    In reactie op: storingen na A.P.K. fel piepend geluid #18153497

    geen steentje tussen de achterplaat en de schijf? of een boutje vervangen dat net iets te lang is en af en toe iets kan raken?

    In reactie op: Velgen opel Rekord #18152465

    bij sommige draaibanken kun je een stuk bedding wegnemen…:)

    of een zenith inat 35/40 als het de grote “ronde” is. die zit bij mij op mijn ’77’er. :hmmz :angel

    In reactie op: Hans vunderink #18140037

    wij proberen ook op tijd in Budel te zijn, anders rijden we alsnog door naar Heeze…

    In reactie op: Manta b1 SR 1981 #18137024

    in Nederland heb je producten van het merk HG in de winkels, dat is ook een etsende roestomvormer bij die de roest in witte poeder omvormt, daarmee kun je iig de roest “binden” om weg weg te kunnen schuren. :thumb verder idd borstel om je machine maar niet te heet laten worden door te hard schuren! dan krijg je een golfplaat.

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18070204

    @vectra208v wrote:

    @ikdenman wrote:

    denk eens aan de eigenaren van een oldtimer op lpg waar een dik taxatie raport op zit , de zien hun trots ineens een stuk minder waard is !!!!!! iedereen is genaait door de regering met hun doordauw politiek ! de meer vermogende mensen maakt het niet zo veel uit maar de gemiddelde oldimer liefhebbers met een klein salaris is gewoon het haasje en kan zijn of haar hobby vaarwel zeggen ! en zoals popke zegt ,

    ik kan mij perfect vinden in de nieuwe regeling de oude troep ruimt dan lekker op en de kwaliteit oldtimers op meetings word ook beter .

    dat vind ik dom gelul net als of een liefhebber alleen een totaal gerestaureerde oltimer mag hebben ! als je naar een meeting gaat ben je een liefhebber ongeacht de staat van de auto !!!!!!!!!!!!!!

    +1

    mijn manta uit 1977 was perfect in orde totdat ik in scheiding en de wao geraakte en nu staat ze al 4 jaar buiten in weer en wind omdat ik geen garage meer heb. en dat doet een rode auto geen goed! bergen laswerk staan me dit jaar te wachten…en dan maar de laatste 3,5 jaar uitzingen…
    dat ze iedere auto in nederland maar eens verplichten 25 jaar volledige wegenbelasting te betalen! net als iedere andere nederlander ook! DAT zou pas eerlijk zijn!

    In reactie op: Dopje carter Manta B GTE (CIH 2.0L) onvindbaar #18109977

    ik heb dat ook gehad toen mijn extern oliefiltertje vol troep zat.
    ook mottig gezocht naar een propje, kunststof prop gedraaid, 1x ingezaagd als een plug(vergelijkbaar met het systeem van sideskirts manta b) gaatje boren tot aan de zaagsnede en vette parker er in.
    rvs parkers zijn vaak te zacht om zo stevig aan te draaien… suc6

    In reactie op: usbstick zn vectra b wordt gedoneerd #18087581

    ziet er goed uit zeg! nu mis je wel nog koplamp sproeiers want die zijn verplicht bij xenon verlichting…:)

    In reactie op: manta bcc achterklep bedrading #18065731

    nou..weinig kennis of zin om te reageren op dit topic denk ik?

    ik heb het zelf al uit gepuzzeld mss dat een ander iets met deze info kan.

    alles zit achter het linker achterlicht verwerkt, achterruit intervalrelais e.d., dus ook de draadboom van de achterklep zit hier aangekoppeld.
    het verraderlijke was dat je het niet zomaar voelt waar de draad naar de klep heengaat.
    voor deze moet je wel heel erg diep en hoog achter het linkerachterlicht voelen dat deze goed verstopt, tussen een dubbelplaatwerk, in de c-stijl verdwijnt richting dak.

    In reactie op: verschil ruitenwissermotortjes #17979495

    merk verschil?

    In reactie op: kofferdeksel Kadett C openmaken zonder sleutel #17959367

    als het nou een ander slot was dat niet open kan, je sleutel/slotnummer staat nl. op de strip die aan je kofferbak slot cilinder zit…
    en idd de tank zit achter de achterbank, heeeeel kleine kans dat je daar iets kunt bereiken.. er zitten niet toevallig oude luidsprekergaten in/onder je hoedenplank?

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18069788

    ff wat olie op het vuur of redelijk overtuigend bewijs wrm wij als oldtimer liefhebber nu het haasje zijn? :wtf

    [youtube:2iftqb19]http://www.youtube.com/watch?v=tAWabU03gn4[/youtube:2iftqb19]

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18069732

    @KadAstra-EF wrote:

    Nou mensen:

    Hieronder een link naar een Opel die speciaal gekocht is om belastingvrij terijden.
    Nu deze regels veranderd worden doet meneer/mevrouw hem maar gauw weer weg :swear :swear

    Wel het kenteken even natrekken, dan valt je meteen een paar zaken op :shock:

    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=223012047&cd=634869334520000000″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Rik ;)

    aufwiedersehen dus! :agent

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18069720

    en wat als je meerdere oldtimers hebt en met ieder niet meer dan de 5000km p.j. rijd? zo kun je ook onbeperkt reizen. king:

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18069719

    juist! gewoon km klokje op tijd verwisselen en weer terugzetten…niet te controleren bij oude auto’s..

    @saluma wrote:

    En hoe wordt dan die 5000 km gecontroleerd?Ik kan ook nu zeggen dat ik maar 1000 km gereden heb dit jaar met de Kadett.

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18069718

    drm juist en ruimte kost geld! :agent

    @asconahobbyist wrote:

    denk dat dat wel meevalt,kost ook een hoop ruimte,maar inderdaad is daar vast wel een regeltje van te maken dat schorsen weer niet meetelt voor die 2 jaar,denk dat dat inderdaad het mooist is.

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18069689

    denk dat die gewoon 2 jaar opgeschort blijven staan en dan de markt op komen. denk dat 4 jaar betalen op een minimaal 30 jarige import oldtimer de commerciële kick wel grotendeels zal killen.

    @ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:

    Ik heb de perfecte oplossing gevonden!

    Als nou iedereen die al een oldtimer heeft deze regel geldig blijft.
    Dat als je een auto laat invoeren/koopt etc etc… je blijft liefhebber dan moeten ze de eerste 2 jaar belasting betalen zo haal je de handelaren/ profiteurs weg en kunnen liefhebbers na 2 jaar belastingvrij rijden :angel
    Stel dat ik mijn Manta verkoop aan Pietje of Klaasje dan moet Pietje Klaasje eerst 2 jaar belasting betalen voordat hij kan genieten van zijn belastingvrije auto :thumb
    Het is dan gebeurd met die import profiteur bakken :angel

    Idee of niet :wors

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18069688

    :thumbup @ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:

    Waarom zou je een auto op naam van je vriendin willen zetten ???
    Tja als er water bij de wijn moet dan leek mij dit de beste oplossing :angel

    In reactie op: Ruitensproeier vervangen #17973305

    denk je er aan dat kunststof met koud weer erg snel breekt/scheurt!? :shock: :angel

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18069676

    @mies&geri wrote:

    simpel

    alles wat nu belastingvrij is belastingvrij houden

    alles wat nu ge-importeerd word eerst 25 jaar wegenbelasting betalen
    dan lost het probleem zich ook vanzelf op

    oldtimers als dagelijks gebruiken dan moeten ze ook onderhouden worden
    en ze slijten sneller dan auto’s waar maar paar 100 KM p/jaar mee gereden word

    :thumbup
    of seizoens kentekens net als duitsland.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 758)