Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door mr-turbo
ja ook mijn idee.. teweinig olievullen gaat via de pijlstokpijp als ik me goed herinner?
en dan in de P of N lees ik met een warme bak en dan? met draaiende motor of herinner ik me dit fout?
ik heb bij deze manta geen moderne handleiding die erbij hoort.:worsorigineel gepost door GSE
Had gisteren precies hetzelfde probleem,mijn 3-gang viel ook met regelmaat uit in de bochten,en dan heb is je olie niveau te laag,heb er gisteren een halve liter bij gekiept en vandaag was ie weer als vanouds.Te weinig olie kan zulke klachten veroorzaken,olie moet gepeilt worden met hete bak in de P of N.
En mocht na bijvullen van je bak het nog niet helpen,dan neem je gewoon een andere bak die wel goed is,die zijn er zat en van een 1.2 tot een 3.9 zijn ze allemaal gelijk op de koppelomvormer na die moet je van je eigen bak houden,die van een 18S en 1.2L passen niet.
ja oke moet dat dam met een warme bak en met draaiende motor gebeuren als ik me goed herinner?
origineel gepost door gt/w
kijk eerst eens of er voldoende olie in zit, die van mijn monza doet dit ook, maar die is lek, olie weer op peil, en het is overkeej zal ik morgen doen;)
origineel gepost door hoedemaker
origineel gepost door wim-v6
dan mogen alle Chevy Vans en VELE andere ameikaanse pick-ups (ook moderne / de zusjes Escalade – Avalanche bijvoorbeeld) en busjes niet niet op de weg, deze hebben origineel de uitlaatpijp rechts (aan de stoepzijde dus).Willem
Origineel mag altijd, anders hebben ze ruzie met de fabrikant.
een type goedkeuring kan mss anders beoordeeld worden dan een klus karwei? persoonlijk oordeel van de keurmeester?
ook als de basis afstelling van de carb. niet op de juiste hoeveelheid vacuüm afgesteld staat bokt de auto bij gas geven..
alsof er een “gat” valt bij het optrekken….hij hikt als het ware?
velgen en wielkasten passen NIET lekker bij elkaar …
velgen verschrotten:puke
deurgreep links en rechts verschillend? zakgeld op?
stuurtje..smaken verschillen …stoort mij iig niet bijzonder:)
engelmans gemonteerd op de originele vierkante spiegel voetjes?niet mijn smaak iig, maar Duitsers dan zijn wel ook apart volk eyyy?:jerry
overigens zie ik een aan passing aan het slangetjes gebeuren tov van de jouwe.
het ontluchting slangetje dat strak onder de chassis balk doorloopt naar de vulpijp heeft bij mij een T-stukje en een open slangetje naar de felsrand van de tank lopen en dan met klemmetjes langs die rand tot bijna bij de uitlaat (een ander slang pilaartje op de hoek bij de uitlaat)en dan gewoon open….:hmmzUPDATE!!! dat losse slangetje hoort op een slangpilaartje te zitten! nl. op de hoogste punt zitten 3 slangpilaartjes, 2 bij elkaar meer aan de voorzijde en 1!!! meer aan de achterzijde!
ik heb 2 draadjes vanuit de kabelboom aan mijn tankvlotter..een eigen massa draadje en het pinnetje…:hmmz
iig heb ik de blauw-zwarte en bruine tegen elkaar gehouden en het metertje werkt dus wel!
alleen bij dit klokkenstel reageren de meters tergend langzaam<_<en ik heb een vlotter van een gewone tank geprobeerd en het werkt dus wel!
ik heb dus een andere cc-vlotter /tank nodig!
die is hopeloos verbrand Mark:swear
mss als papier gewicht voor de vraagbaak bruikbaar maar niet in zijn oude functie!:wors
ik denk dat die merken een eigen forum hebben zoals hier de mensen opel minded zijn….king:
origineel gepost door postbusmanta
Ja, kleine pinnetje.Ja, er zit een haakse slangverbinder tussen.
:D
nou de cc is iig goedgekeurd:jerry
verder denk ik dat de tankmeter RIP is..
het kortsluiten van de draadjes bij de tank gaf geen reactie terwijl er wel 12v op staat al is dat geen constante 12v, echter de koelwater meter krijgt , volgens schema, dezelfde spanning en die doet het wel.
het voltage fluctueert op een of andere manier….maar aangezien de andere meter er wel op werkt zal het wel goed zijn ik heb ook een andere spanningsregelaar geprobeerd geen verschil….
morgen eens een andere meter proberen….
ik hoop iig niet dat het de tank vlotter is want die heb ik niet<_<dat kleine pinnetje net voor je rubberen slang bedoel je?
en hoe zit jouw dikke benzine slang daar zo haaks? zit daar een haakse slang verbinder?
daardoor zat mijn slang ook dubbel omdat die de bocht niet lekker neemt daar..zelfs niet met overdreven krul er in..morgen ff kijken kan me niet herinneren dat daar iets van kabel aan zat… behalve die van de pomp…
mss heeft de onderkant een polyester coating ondergaan?:hmmz:P
volgens mij moet de uitlaat voorbij het laatste zijraam gaan dat te openen is en niet aan de stoepzijde uitkomen.
dus heb je aan de zijkant naast je achterbank te openen raampjes heb je pech dan moet die achter het achterwiel!
gaan je raampjes naast je achterbank NIET open zou je daar een side pipe mogen maken….aan de LINKERKANT..zo is het mij ooit uitgelegd…..:hmmz
of die regels nog steeds zo zijn weet ik niet….in mijn cc gsi automaat zit wel een benzine filter en wat mij gebeurde is dat de dikke benzine slang tussen tank en pomp iets getordeerd zat en naar binnen dubbel was geklapt.. het stof stond redelijk recht maar de rubber had losgelaten vanbinnen, mss is jouw slang ook niet meer open..
als je hard zuigt aan de slang door hoge snelheid zuigt de slang zich dicht..tenminste dat gebeurde bij mij<_<nu verklaard dat niet je roeten …mss een combinatie van..???
bij mij gaat de peilstok er maar in 1 richting er lekker soepeltjes in….
krul naar links of rechts maakt echt wel verschil uit!origineel gepost door bleuopel
Dat probleem heeft mijn schoonvader ook zingend geluid als hij vertrekt
wiellagers zijn al vervangen en zingt nogOlie nog niet nagezien kan misschien dan zijn
of weet iemand het anders :):)zingt je schoonvader nou of de auto???:hmmz:jerry
ja die heb ikzelf ook genoeg….jammer:(
het probleem met de inspuit computer is idd in het kastje, want met een andere maakt hij geen kortsluiting.
het enige dat ik me dan kan voorstellen (na openen) is de het mica plaatje achter een transistor, die zich koelt aan het alu. van het huis, doorgeslagen is.
met deze andere computer is het probleem iig weg:jerry:worsik heb er maar een oudere slinger op gemept voor de apk..hopelijk blijft die nog ff zitten…:angel
weet jij waar de tank vlotter gemonteerd zit? de tank meter doet het ook niet, mss ligt het draadje er naast:swear
ook mis ik een van de 2 kapjes van het achterbank slot(iig om de pen ervan)
pff balen dat ik die door de verhuizing niet meer vind net als de dopjes van alle binnen bekledingen:cry
ik denk dat ik het te goed heb opgeborgen en na 10 jaar denkend dat het in de auto ligt blijkt nu van niet:sweariig bedankt voor je moeite:wors
om de raamslingers zit ik wel erg verlegen…ik neem aan dat het grijze zijn? of heb je zwarte?
de wisserarm is luxe het kapje is kapot..
zou je me die slingers zsm kunnen toesturen?origineel gepost door postbusmanta
Antwoord op je vraag:Computer zit niet geïsoleerd bevestigd.
Als hij met zwevende computer wel loopt, ga je toch denken dat er iets in de computer niet goed zit.
Met verwisselde + en – geloof ik niet dat de boel dan gaat lopen.
Bij die duitsers is bruin de massa hè.
Wel eens verwarrend, omdat in een huisinstallatie de bruin de fase is.
ik zal er eens een andere aan hangen….
mss dat het ergens anders zit want ik heb de laatste eigenaar ooit eens kunnen achterhalen en die zij ook dat de auto er plots mee kon stoppen…
mss zit er een draadje niet goed en dus aan de carrosserie dat er niet hoort te zitten….die dan kortsluiting maakt…
mss kom ik volgende week zaterdag naar lelystad om iets van marktplaats op te pikken en ik vraag me af of jij me aan wat manta B spulletjes kon helpen…
ik vind niks meer na de verhuizing vorig jaar…..:swearwat ik vooral mis is;
-een stel raam slingers voor het laatste type met de grove vertanding.
-4 grote zwarte naafdoppen (lijken zwarte kunstof mokken)voor de stalen velgen. ik ben de mijne kwijtgeraakt ergens.
-1 ruitenwisser arm laatste type of alleen het kunststof kapje daarvan.
-1 rubberen geluidsdempingsmat voor onder de vloerbedekking.sommige dingen vind ik momenteel gewoon niet meer anderen heb ik niet…
mss heb jij nog wat voor mij liggen?up of isset noew op of auf? LOL:afro
origineel gepost door postbusmanta
Hé Guido…………leef je nog?Houten plank zit alleen bij de passagierskant. Hier zit niets achter.
Ontstekingsmodule is een heel klein zwart boxje welke op de voetplaat zit van de bobine. Hiervandaan gaat een kabel met stekker rechtstreeks op je verdelerhuis.
ik bedoel idd de stuureenheid van de injectie…
zodra deze de carosserie raakt staakt de motor bij mijn CC:crywanneer kan ik jou eens bellen ik heb wat vragen aan jou!king:
origineel gepost door H-400
Heb je het over de stuureenheid van een injectie?
Zo’n metalen doos met een grote stekkerverbinding ?
Die zit namelijk aan de passagierszijde tegen de zijkant onder je a-stijl onder
een voorgevormde kartonnen bekleding…ja dat dacht ik ook al maakt deze vet kortsluiting als deze tegen mijn carrosserie komt!
zeer vreemd iig…maar wat nu? zit deze mss geïsoleerd bevestigd?uhm je benzine lost de vloeibare pakking weer op tenzij je speciale benzine bestendige gebruikt….slecht idee uit ervaring…:angel
alleen papieren pakkingen gebruiken!desnoods dikker papier of meer lagen.ik kwam er vandaag toevallig achter bij mij manta cc dat de benzine slang een licht knik had en dus de rubber losgelaten had vanbinnen zodoende trok de slang zich vacuüm en dus plat…
het betreft hier dus het dikke stuk slang tussen tank en benzinepomp.
dat gaf een soortgelijk gedrag…
bij hoge toeren en hoge snelheid dus inhouden/uitvallen. -
AuteurBerichten