Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
je kunt deze doos idd alleen testen door aan het slangetje te zuigen als je de klep handmatig opentrekt.
en ja idd met een goed werkende carb. zou je zelfs met de eerste klep moeten kunnen rijden al is het niet erg pittig!
weet je zeker dat de timing op de juiste cilinder op tijd staat?
heb je een bosch(met klemmetjes) verdeler of een delco met schroefjes?wat denk je zelf? heb je vacuüm in je spruitstuk als de motor niet loopt?;)
origineel gepost door tomvdrunen
er komt genoeg brandstof uit.
of mijn acceleratiepomp werkt weet ik niet
hoe kan ik deze testen.
als ik mijn gaspedaal volledig ingetrapt houd dan krijgt ik de motor met moeite aan de praat. hij draaid dan c.a. 1000 toeren.
zodra mijn voltmeter vanuit het rode gebied omhoog springt naar 14 volt dan valt de motor weer uit (dynamo schakelt in denk ik)
maar toen ik mijn carberateur schoongemaakt heb viel het mij op dat de 2e klep eigenlijk niet open gaat, als ik mijn gas volledig openzet doet de 2e klep niks, ik kan hem dan wel zo met de hand open duwen (of werkt dit alleen als de motor loopt?ja dat membraan(vacuüm doos) houd constant je 2e klep op spanning om hem open te duwen/trekken, maar de mechaniek van de 1e gasklep houd hem zolang tegen tot hij zover opendraait en die mechaniek de 2e klep vrijgeeft en de vacuüm doos de klep bedienen kan.
origineel gepost door tomvdrunen
ik heb de carberateur schoongemaakt en er weer opgezet
hij loopt helaas nog steeds niet.als ik gas geef blijft dit rolletje gewoon staan, deze word dus niet ingeduwd
duwd dit membraam hem dan open door het motorvacuum ?
wanneer doet hij dit ? en is dit niet te simuleren ?kan iemand aangeven wat de stelmoeren zijn, en waar ik absoluut af moet blijven?
origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door MantasticB1
sja zo kom ik aan een verkeerde tankvlotter…….ook geen reactie meer uit belgie….
zie mijn topic mss weet iemand waar deze dan wel van is?:wtf
misschien Kadett D GTE ? die zien er volgens mij ook zo uit
ik lees overal dat desbetreffende opel vlotters boutjes hebben ipv een bajonet….of zijn er ook vlotters met een bajonet?
origineel gepost door henk 400rr
Ja en nee, om een voorbeeld te noemen;1.6N/S, 1.9S/N/E en 2.0N/S hadden 8″, de 2.0E had 8,5″ de 2.0D had zelfs 9″
hebben die dan elk ook een andere bevestigingssteek voor die drukgroep?
of zijn ze in principe uitwisselbaar?origineel gepost door Christian-tsx
gewoon een dag de auto van binnen goed warm stoken met een kacheltje.
zodat alle benzine verdampt. ramen op een kiertje zetten zodat het mooi ventileerd.
en eventueel de stoelen laten reinigen?er zijn bedrijven die auto’s van buiten EN binnen kunnen reinigen.
een collega van mij heeft zn auto chemisch laten reinigen omdat het een zwijnenstal was. is nu echt weer als nieuw.bij een autospuiter hebben ze daar vast adresjes voor, dus probeer het daar eens.
kacheltje? wil je hem in de fik laten vliegen? dan is de geur er idd ook uit <_<
origineel gepost door Black Magic
bij hun is alleen deze te koop en de twee andere varianten niet
zijn al geruime tijd
en als je goed zoekt een stuk goedkoper op bv ebay te vindenik kwam het toevallig tegen en dacht het ff te posten maar ziet er wel leuk uit :)
en ja bol.com is duur.com….:hmmzleuke maat 1:18king:
veel mensen zijn te gierig om winterbanden te kopen omdat ze idd denken dat is veel te duur voor die paar dagen per jaar.
nou het is wel meer dan een paar dagen per jaar kouder dan 7 graden……
als je een keertje in een bocht rechtdoor glijd en een paal of nog erger een mens raakt dan is het achteraf huilen geblazen:fy1ik heb op beide manta’s winterbanden omdat ze me te zonde zijn tot op een hoop schroot ineen te persen….gezwegen over mijn en andermans veiligheid dat is het belangrijkste want het scheelt enorm al is daar ook nog veel mindere kwaliteit in!:agent
doe het nou maar en kijk de banden tests maar eens na welke in jouw klasse als goede band uit de test rollen!
20 december 2009 om 13:39 In reactie op: Historische Opels [Oude kalender Pics van Kadett,Rekord, Man #17539118origineel gepost door MonzaRon
Kijk, wat we nu weer gevonden hebben in een ‘oude schoenendoos’:oOngveer 50 mooie historische Opels [reclame foto’s]
hier alvast de eerste 5 foto’s, de rest plaats ik later :thumbup
ik heb ze in ware grootte gelaten, om de orginaliteit in takt te houden :D
veel plezier ermee, mooi voor in een plakboek :D:kewlpics





later meer ;)
helaas opent de eerste foto er niet van :(
edit (de 3e keer) het kost een paar pogingen eer alle foto’s openen :Porigineel gepost door henk 400rr
tuurlijk heeft zo’n stuur wel een naaf, hij zit alleen geklonken aan de plaat van je stuurwiel.de stuurstang is vrijwel massief op dat stuk wat inelkaar kan schuiven, dus als die krom is, dan is er wat meer gebeurt dan alleen het stuur eraf halen.
de buis zelf met dat stuk gaas kun je vrij gemakkelijk weer rechtduwen.exact het is wel uit 2 stukken weliswaar geklonken en dus als 1 geheel te zien!
en wat vervormen kan is idd de kreukelzone(gaas werk om de stuur as heen!)
ik weet alleen niet of dat voldoende zou zijn om het stuur te laten slingeren…een stuur zelf stelt ook nis voor mss heeft het stuur zelf wel een slag door een botsproefje?als hij hoog oploopt en dan te ver terugvalt zou ik het toch eerder in de radiateur en fan combi zoeken…
hij kan het dus wel maar slaat de temp meteen flink omlaag…
mijne komt niet eens hoger maar blijft meteen daaronder hangen ondanks de nieuwe voeler en thermostaat…
mss zijn beide thermostaten standaard bij de handelaar aan de lage kant<_<?origineel gepost door Freestyler
gsi stuur heeft geen naaf, dus is echt de stangik heb het stuur er zelf nooit afgehad dus het stuurtis 1 deel?
dan is je stuurstang krom en daar hoef je niet veel voor te doen heb ik gehoord….
origineel gepost door kurtmanta
ja als ik het stuur nu draai
lijkt de stuurstang zeker niet gecentreerd
scheelt een pakzo een harde mep hebben we der thans niet op gegeven met het sportstuur los te halen
haal de stuur naaf er eens af? of het de as is of de adapter/naaf of evt. een montage beschadiging?
origineel gepost door Freestyler
voor beide, hang eens een losse temp meter aan je voeler. kijken of het een afwijking in de meter is.ik heb ook toen verschillende meters geprobeerd.. maar met een losse voeler moet ik wel de temp van het water kennen…
bij welke temp gaat de thermostaat normaal open?
dus die temp zou ongeveer de helft moeten zijn…..:hmmzdan heeft je stuurkolom kreukelzone mss een tik gehad….?
haal het stuur er eens af en krik heb voren van de grond.
draai eens met de wielen van links naar rechts(of andersom) en kijk op je stuurkolom niet krom is;)ik heb hem al een keer vernieuwd maar het maakte geen vershil ook de voeler vernieuwen maakte niks uit…
origineel gepost door Freestyler
origineel gepost door MantasticB1
in de zomer komt hij bij mij nauwelijks boven 1/4 uit en in de winter doet de kachel het ook niet erg geweldig omdat er natuurlijk geen water komt met een voldoende temperatuur om lekker te verwarmen..
zo’n koude motor is ook niet gezond volgens mij…origineel gepost door googempie
Ik had ook problemen met de temperatuur. Kachel warmde niet zoals het hoort ondanks dat deze kachels toch al nauwelijks functioneren. Ik heb toen een warmere thermostaat besteld. Sinds dien word de manta mooi warm. Temp meter staat halverwege (ja ik weet dat deze vaak niet te vertrouwen is). Ik rijd zelf een manta A op gas. Met vriesweer neemt de verdamper ook nogal veel warmte af. En idd ook een dikke radiateur dus koelen doet ie wel. Zou dus voor een andere thermostaat gaan. In de zomer is de radiateur die je nu hebt toch wel lekker.Controleer je thermostaat eens, want gezond is het zeker niet.
hoe ben je daar achter gekomen? ik heb gisteren niks bij de gamma zien liggen…
origineel gepost door ckad
Vandaag is ie weer goedgekeurd. Aktie van de Gamma euro 14.95 voor APK bij kwik fit. Nu moet ik weer voor 23 december 2011. Dus mooi 2 jaar APK.
Enige opmerking was dat 2 banden beneden de 2,5 mm zijn en over enige tijd moeten worden vervangen. Dus mocht er iemand gebruikte of nieuwe banden hebben liggen in de maat 235 55 15 dan houd ik mij aanbevolen.in de zomer komt hij bij mij nauwelijks boven 1/4 uit en in de winter doet de kachel het ook niet erg geweldig omdat er natuurlijk geen water komt met een voldoende temperatuur om lekker te verwarmen..
zo’n koude motor is ook niet gezond volgens mij…origineel gepost door googempie
Ik had ook problemen met de temperatuur. Kachel warmde niet zoals het hoort ondanks dat deze kachels toch al nauwelijks functioneren. Ik heb toen een warmere thermostaat besteld. Sinds dien word de manta mooi warm. Temp meter staat halverwege (ja ik weet dat deze vaak niet te vertrouwen is). Ik rijd zelf een manta A op gas. Met vriesweer neemt de verdamper ook nogal veel warmte af. En idd ook een dikke radiateur dus koelen doet ie wel. Zou dus voor een andere thermostaat gaan. In de zomer is de radiateur die je nu hebt toch wel lekker.nou ik heb de voeler en spanningsregelaar ook vervangen maar maakt geen verschil….ik denk dat ik gewoon maar een smallere radiator plaats ook al heeft een leverancier me deze radiateur 10 jaar geleden als vervanger verkocht:hmmz
origineel gepost door manta1
ik heb een a manta dus weet niet of er daar nog verscil in meter of sensor zit met een B. maar mijn meter komt net het blauwe uit. moet wel zeggen als hij koud is dan ligt de naald van de meter zelfs onder het blauwe gebied. dat de meter zelf nog iets af kan wijken omdat de spanningsregelaar achterop het dashboard kapot zou dan dus nog kunnen. nog een vraag mijn lampjes in me dashboard sneuvelen nu ook 1 voor 1 heeft. zou dat kunnen doordat het spanningsregelaar achterop kapot is?? want dan zou voor mij het verhaaltje toch al wel wat duidelijker gaan worden.je kunt het nooit helemaal wegkrijgen met een lakstiftje maar het gaat wel een stuk minder opvallen ;)
precies het word weer in kleur en de blanke lak moet het geheel weer glad strijken:)
origineel gepost door Silverspeed
dat is wel slecht jah… motip heeft ook blanke lak lakstiftjes.. is het een grote plek die je bij moet werken dan? Ik had hier en daar ook wat kleine krasjes maar heb er geen blanke lak over heen gedaan.ik wou eens experimenteren met slotschade aan beide zijden….
de deuren worden op een gegeven moment toch gespoten:angelallebei mijn manta’s komen nu nauwelijks boven het blauwe uit, de rest van het jaar overigens ook met met pijn en moeite op 1/4….alleen in de zomer met file komt hij boven de helft uit…
origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door MantasticB1
moet je bij een metallic lakstift eigenlijk alsnog met blanke lakstift afwerken, net als bij spuitbussen?:hmmzja
keej thnx dat ze dat niet in de winkel meteen erbij vertellen:swear
gelukkig nog niks bijgewerkt…nou ik weet het niet meer sinds vandaag loopt hij weer als een tiet maatje DD:P:jerry
hij startte ff moeilijk na 2 dagen stilstaan liep daarna prima op 1 plofje naderhand onderweg daarna als nieuw..:wtf
denk toch dat er troep ingekomen was…ondanks alle zorgvuldigheid:cry:angel
ff afwachten of het zo blijft:)king: -
AuteurBerichten