MantasticB1

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 758)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: manta B cc start niet meer #17567641

    je kunt deze doos idd alleen testen door aan het slangetje te zuigen als je de klep handmatig opentrekt.
    en ja idd met een goed werkende carb. zou je zelfs met de eerste klep moeten kunnen rijden al is het niet erg pittig!
    weet je zeker dat de timing op de juiste cilinder op tijd staat?
    heb je een bosch(met klemmetjes) verdeler of een delco met schroefjes?

    In reactie op: manta B cc start niet meer #17567639

    wat denk je zelf? heb je vacuüm in je spruitstuk als de motor niet loopt?;)

    origineel gepost door tomvdrunen
    er komt genoeg brandstof uit.
    of mijn acceleratiepomp werkt weet ik niet
    hoe kan ik deze testen.
    als ik mijn gaspedaal volledig ingetrapt houd dan krijgt ik de motor met moeite aan de praat. hij draaid dan c.a. 1000 toeren.
    zodra mijn voltmeter vanuit het rode gebied omhoog springt naar 14 volt dan valt de motor weer uit (dynamo schakelt in denk ik)
    maar toen ik mijn carberateur schoongemaakt heb viel het mij op dat de 2e klep eigenlijk niet open gaat, als ik mijn gas volledig openzet doet de 2e klep niks, ik kan hem dan wel zo met de hand open duwen (of werkt dit alleen als de motor loopt?

    In reactie op: manta B cc start niet meer #17567637

    ja dat membraan(vacuüm doos) houd constant je 2e klep op spanning om hem open te duwen/trekken, maar de mechaniek van de 1e gasklep houd hem zolang tegen tot hij zover opendraait en die mechaniek de 2e klep vrijgeeft en de vacuüm doos de klep bedienen kan.

    origineel gepost door tomvdrunen
    ik heb de carberateur schoongemaakt en er weer opgezet
    hij loopt helaas nog steeds niet.

    http://s1002.photobucket.com/albums/af141/tomvdrunen/carberateur%20vauxhall%20cavalier/?action=view&current=carberateurvauxhallcavaliersport-5.jpg&newest=1

    als ik gas geef blijft dit rolletje gewoon staan, deze word dus niet ingeduwd
    duwd dit membraam hem dan open door het motorvacuum ?
    wanneer doet hij dit ? en is dit niet te simuleren ?

    http://s1002.photobucket.com/albums/af141/tomvdrunen/carberateur%20vauxhall%20cavalier/?action=view&current=carberateurvauxhallcavaliersport-2.jpg&newest=1

    kan iemand aangeven wat de stelmoeren zijn, en waar ik absoluut af moet blijven?

    In reactie op: Marktplaats handelaar gezocht… #17561960

    origineel gepost door GlennGSI

    origineel gepost door MantasticB1
    sja zo kom ik aan een verkeerde tankvlotter…….ook geen reactie meer uit belgie….
    zie mijn topic mss weet iemand waar deze dan wel van is?:wtf

    misschien Kadett D GTE ? die zien er volgens mij ook zo uit

    ik lees overal dat desbetreffende opel vlotters boutjes hebben ipv een bajonet….of zijn er ook vlotters met een bajonet?

    In reactie op: verschil 4 en 5 bak #17571453

    origineel gepost door henk 400rr
    Ja en nee, om een voorbeeld te noemen;

    1.6N/S, 1.9S/N/E en 2.0N/S hadden 8″, de 2.0E had 8,5″ de 2.0D had zelfs 9″

    hebben die dan elk ook een andere bevestigingssteek voor die drukgroep?
    of zijn ze in principe uitwisselbaar?

    In reactie op: benzine uit gelopen in de auto #17571401

    origineel gepost door Christian-tsx
    gewoon een dag de auto van binnen goed warm stoken met een kacheltje.
    zodat alle benzine verdampt. ramen op een kiertje zetten zodat het mooi ventileerd.
    en eventueel de stoelen laten reinigen?

    er zijn bedrijven die auto’s van buiten EN binnen kunnen reinigen.
    een collega van mij heeft zn auto chemisch laten reinigen omdat het een zwijnenstal was. is nu echt weer als nieuw.

    bij een autospuiter hebben ze daar vast adresjes voor, dus probeer het daar eens.

    kacheltje? wil je hem in de fik laten vliegen? dan is de geur er idd ook uit <_<

    In reactie op: carrera-evolution-opel-manta model #17571115

    origineel gepost door Black Magic
    bij hun is alleen deze te koop en de twee andere varianten niet
    zijn al geruime tijd
    en als je goed zoekt een stuk goedkoper op bv ebay te vinden

    ik kwam het toevallig tegen en dacht het ff te posten maar ziet er wel leuk uit :)
    en ja bol.com is duur.com….:hmmz

    In reactie op: manta a schaal 11 118 124 143 #17571111

    leuke maat 1:18king:

    In reactie op: slecht grip op het wegdek #17570817

    veel mensen zijn te gierig om winterbanden te kopen omdat ze idd denken dat is veel te duur voor die paar dagen per jaar.
    nou het is wel meer dan een paar dagen per jaar kouder dan 7 graden……
    als je een keertje in een bocht rechtdoor glijd en een paal of nog erger een mens raakt dan is het achteraf huilen geblazen:fy1

    ik heb op beide manta’s winterbanden omdat ze me te zonde zijn tot op een hoop schroot ineen te persen….gezwegen over mijn en andermans veiligheid dat is het belangrijkste want het scheelt enorm al is daar ook nog veel mindere kwaliteit in!:agent

    doe het nou maar en kijk de banden tests maar eens na welke in jouw klasse als goede band uit de test rollen!

    origineel gepost door MonzaRon
    Kijk, wat we nu weer gevonden hebben in een ‘oude schoenendoos’:o

    Ongveer 50 mooie historische Opels [reclame foto’s]

    hier alvast de eerste 5 foto’s, de rest plaats ik later :thumbup

    ik heb ze in ware grootte gelaten, om de orginaliteit in takt te houden :D

    veel plezier ermee, mooi voor in een plakboek :D:kewlpics

    later meer ;)

    helaas opent de eerste foto er niet van :(
    edit (de 3e keer) het kost een paar pogingen eer alle foto’s openen :P

    In reactie op: stuurstang #17570392

    origineel gepost door henk 400rr
    tuurlijk heeft zo’n stuur wel een naaf, hij zit alleen geklonken aan de plaat van je stuurwiel.

    de stuurstang is vrijwel massief op dat stuk wat inelkaar kan schuiven, dus als die krom is, dan is er wat meer gebeurt dan alleen het stuur eraf halen.
    de buis zelf met dat stuk gaas kun je vrij gemakkelijk weer rechtduwen.

    exact het is wel uit 2 stukken weliswaar geklonken en dus als 1 geheel te zien!
    en wat vervormen kan is idd de kreukelzone(gaas werk om de stuur as heen!)
    ik weet alleen niet of dat voldoende zou zijn om het stuur te laten slingeren…een stuur zelf stelt ook nis voor mss heeft het stuur zelf wel een slag door een botsproefje?

    In reactie op: hoe warm hoort een manta te worden?? #17568738

    als hij hoog oploopt en dan te ver terugvalt zou ik het toch eerder in de radiateur en fan combi zoeken…
    hij kan het dus wel maar slaat de temp meteen flink omlaag…
    mijne komt niet eens hoger maar blijft meteen daaronder hangen ondanks de nieuwe voeler en thermostaat…
    mss zijn beide thermostaten standaard bij de handelaar aan de lage kant<_<?

    In reactie op: stuurstang #17570389

    origineel gepost door Freestyler
    gsi stuur heeft geen naaf, dus is echt de stang

    ik heb het stuur er zelf nooit afgehad dus het stuurtis 1 deel?

    dan is je stuurstang krom en daar hoef je niet veel voor te doen heb ik gehoord….

    In reactie op: stuurstang #17570382

    origineel gepost door kurtmanta
    ja als ik het stuur nu draai
    lijkt de stuurstang zeker niet gecentreerd
    scheelt een pak

    zo een harde mep hebben we der thans niet op gegeven met het sportstuur los te halen

    haal de stuur naaf er eens af? of het de as is of de adapter/naaf of evt. een montage beschadiging?

    In reactie op: hoe warm hoort een manta te worden?? #17568735

    origineel gepost door Freestyler
    voor beide, hang eens een losse temp meter aan je voeler. kijken of het een afwijking in de meter is.

    ik heb ook toen verschillende meters geprobeerd.. maar met een losse voeler moet ik wel de temp van het water kennen…
    bij welke temp gaat de thermostaat normaal open?
    dus die temp zou ongeveer de helft moeten zijn…..:hmmz

    In reactie op: stuurstang #17570380

    dan heeft je stuurkolom kreukelzone mss een tik gehad….?
    haal het stuur er eens af en krik heb voren van de grond.
    draai eens met de wielen van links naar rechts(of andersom) en kijk op je stuurkolom niet krom is;)

    In reactie op: hoe warm hoort een manta te worden?? #17568733

    ik heb hem al een keer vernieuwd maar het maakte geen vershil ook de voeler vernieuwen maakte niks uit…

    origineel gepost door Freestyler

    origineel gepost door MantasticB1
    in de zomer komt hij bij mij nauwelijks boven 1/4 uit en in de winter doet de kachel het ook niet erg geweldig omdat er natuurlijk geen water komt met een voldoende temperatuur om lekker te verwarmen..
    zo’n koude motor is ook niet gezond volgens mij…

    origineel gepost door googempie
    Ik had ook problemen met de temperatuur. Kachel warmde niet zoals het hoort ondanks dat deze kachels toch al nauwelijks functioneren. Ik heb toen een warmere thermostaat besteld. Sinds dien word de manta mooi warm. Temp meter staat halverwege (ja ik weet dat deze vaak niet te vertrouwen is). Ik rijd zelf een manta A op gas. Met vriesweer neemt de verdamper ook nogal veel warmte af. En idd ook een dikke radiateur dus koelen doet ie wel. Zou dus voor een andere thermostaat gaan. In de zomer is de radiateur die je nu hebt toch wel lekker.

    Controleer je thermostaat eens, want gezond is het zeker niet.

    In reactie op: 2 jaar APK voor euro 14.95 #17569618

    hoe ben je daar achter gekomen? ik heb gisteren niks bij de gamma zien liggen…

    origineel gepost door ckad
    Vandaag is ie weer goedgekeurd. Aktie van de Gamma euro 14.95 voor APK bij kwik fit. Nu moet ik weer voor 23 december 2011. Dus mooi 2 jaar APK.
    Enige opmerking was dat 2 banden beneden de 2,5 mm zijn en over enige tijd moeten worden vervangen. Dus mocht er iemand gebruikte of nieuwe banden hebben liggen in de maat 235 55 15 dan houd ik mij aanbevolen.

    In reactie op: hoe warm hoort een manta te worden?? #17568730

    in de zomer komt hij bij mij nauwelijks boven 1/4 uit en in de winter doet de kachel het ook niet erg geweldig omdat er natuurlijk geen water komt met een voldoende temperatuur om lekker te verwarmen..
    zo’n koude motor is ook niet gezond volgens mij…

    origineel gepost door googempie
    Ik had ook problemen met de temperatuur. Kachel warmde niet zoals het hoort ondanks dat deze kachels toch al nauwelijks functioneren. Ik heb toen een warmere thermostaat besteld. Sinds dien word de manta mooi warm. Temp meter staat halverwege (ja ik weet dat deze vaak niet te vertrouwen is). Ik rijd zelf een manta A op gas. Met vriesweer neemt de verdamper ook nogal veel warmte af. En idd ook een dikke radiateur dus koelen doet ie wel. Zou dus voor een andere thermostaat gaan. In de zomer is de radiateur die je nu hebt toch wel lekker.

    In reactie op: hoe warm hoort een manta te worden?? #17568726

    nou ik heb de voeler en spanningsregelaar ook vervangen maar maakt geen verschil….ik denk dat ik gewoon maar een smallere radiator plaats ook al heeft een leverancier me deze radiateur 10 jaar geleden als vervanger verkocht:hmmz

    origineel gepost door manta1
    ik heb een a manta dus weet niet of er daar nog verscil in meter of sensor zit met een B. maar mijn meter komt net het blauwe uit. moet wel zeggen als hij koud is dan ligt de naald van de meter zelfs onder het blauwe gebied. dat de meter zelf nog iets af kan wijken omdat de spanningsregelaar achterop het dashboard kapot zou dan dus nog kunnen. nog een vraag mijn lampjes in me dashboard sneuvelen nu ook 1 voor 1 heeft. zou dat kunnen doordat het spanningsregelaar achterop kapot is?? want dan zou voor mij het verhaaltje toch al wel wat duidelijker gaan worden.

    In reactie op: lakstift voor vectra #17568763

    je kunt het nooit helemaal wegkrijgen met een lakstiftje maar het gaat wel een stuk minder opvallen ;)

    precies het word weer in kleur en de blanke lak moet het geheel weer glad strijken:)

    In reactie op: lakstift voor vectra #17568761

    origineel gepost door Silverspeed
    dat is wel slecht jah… motip heeft ook blanke lak lakstiftjes.. is het een grote plek die je bij moet werken dan? Ik had hier en daar ook wat kleine krasjes maar heb er geen blanke lak over heen gedaan.

    ik wou eens experimenteren met slotschade aan beide zijden….
    de deuren worden op een gegeven moment toch gespoten:angel

    In reactie op: hoe warm hoort een manta te worden?? #17568723

    allebei mijn manta’s komen nu nauwelijks boven het blauwe uit, de rest van het jaar overigens ook met met pijn en moeite op 1/4….alleen in de zomer met file komt hij boven de helft uit…

    In reactie op: lakstift voor vectra #17568759

    origineel gepost door Silverspeed

    origineel gepost door MantasticB1
    moet je bij een metallic lakstift eigenlijk alsnog met blanke lakstift afwerken, net als bij spuitbussen?:hmmz

    ja

    keej thnx dat ze dat niet in de winkel meteen erbij vertellen:swear
    gelukkig nog niks bijgewerkt…

    In reactie op: problemen met acceleren #17568873

    nou ik weet het niet meer sinds vandaag loopt hij weer als een tiet maatje DD:P:jerry

    hij startte ff moeilijk na 2 dagen stilstaan liep daarna prima op 1 plofje naderhand onderweg daarna als nieuw..:wtf
    denk toch dat er troep ingekomen was…ondanks alle zorgvuldigheid:cry:angel
    ff afwachten of het zo blijft:)king:

25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 758)