Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door 14XE
deze maand is de wegenbelasting met 6.4 % verhoogdwel leuk die bpm maar zolang ik niks koop heb ik er niks aan .
eerst incasseren en dan later net doen alsof je de automobilist een handje helpt
nog tot juli dan duur betalen daarna is mijn 2e manta ook belastingvrij:P
origineel gepost door tomvdrunen
volgens mij zit er bij mij geen onluchtingsnippel hoor
(is het systeem niet zelf ontluchtend ??http://s1002.photobucket.com/albums/af141/tomvdrunen/?action=view¤t=S6000030.jpg
ik kan het nog even proberen door de slang eraf te draaien (alleen dan kan ik hem niet laten lopen want dan spuit het er aan de kant van mijn kachelradiateur uitdaar zit ook geen ontluchtingsnippel op dat huis maar je kunt wel de slang en het huis alvast vullen voor montage aan de radiateur:)
en tijdens het vullen moet je de slangen “masseren” om de luchtbel er zoveel mogelijk eruit te drukken en dan nog kan het voorkomen dat ergens een luchtbel blijft hangen maar dat zal de voeler niet merken.origineel gepost door kurtmanta
ja begrijp ook niet dat het zo krom is
leek echt geen harde slagwant wist dat je daardoor mss die pennekes kon over slaan
in elk gaval toch weer blij dat er een rechte stuurstang in staat
vanaf nu toch maar met een pollie trekker werken
:Dpcies een poulie trekker mag ook:P!!:jerry
1 januari 2010 om 13:37 In reactie op: 2.0s met injectie (le-jetronic)Smoren/ploffen bij vermogen v #17580048origineel gepost door postbusmanta
Volgens mij staat de ontsteking nu te laat.Je hebt hem op het vliegwiel op tijd gezet?
Bij een injectie doe je dat op de voorste poelie.
Die staat op 5graden voor-ontsteking.
Werkt je vacuumvervroeging?
ontstekingslamp aansluiten. Slangetje van de vacuümvervroeging loshalen bij het spruitstuk.
Motor laten lopen en aan het slangetje zuigen terwijl je met de lamp naar het kogeltje in het vliegwiel kijkt (of streepje op de poelie). Als deze verdraaid en je kan geen lucht aanzuigen werkt de vacuumvervroeging goed.
Werkt de centrifugaalvervroeging?
Vacuümvervroeging afgekoppeld laten en even op 3000 toeren laten draaien. Kun je nu met de lamp bekijken hoeveel graden de ontsteking verdraaid?Heb je wel een ontsteking erin van een injectie?
voor beide afstellingsvarianten geld dus dat de flitslamp op 0 graden staat!
de vervroeging zit hem in de markeringen.ik heb wel eens meegemaakt dat een startonderbreker zo reageerde…
sluit deze niet ook de benzinepomp af?
als de start motor niet onderbroken word maar de benzine toevoer krijg je dat ook volgens mij…origineel gepost door Black Magic
dat is het precies
een opol gt in een j uitvoering
net als de andere modellen dat hadden zoals de manta ascona en kadettowkeej dus eigenlijk een GTE in budget uitvoering :P
injectie kon er niet meer vanaf :jerrymet winterbanden was hij waarschijnlijk stoerder geweest :P:D
ik neem aan dat je het over een a manta hebt?
bij de b1 zit er een relais onder de kap tegen de a-stijl mss zit het bij de a manta ook onder de kap:)
en bij mij is het relais een vrij groot aluminium doosje ik schat 2x3x4 cm ongeveer met een grote rechthoekige stekker..
mss krijg je morgen wel meer info van een a manta rijder:):)foto? wat moet ik onder een opel gt/j voorstellen ik ken die type aanduiding alleen van de manta b…
een opel GT in een “j” uitvoering?
origineel gepost door asconahobbyist
bij de senator en monza komen vaak koplampwissers voor.
Een Ascona C daarentegen zie je er bijna nooit mee,vandaar dat het blijkbaar ook niet in het electrisch schema te vinden is.
Kennis van mij heeft voor zn c ascona een set koplampwissers gekocht,die ook echt daarvoor is.,alleen geen bekabeling,en we komen er wat betreft aansluiting niet uit.
we hebben : de ene motor heeft rood,zwart en bruine draad,de andere dezelfde 3 plus nog een blauwe.
We hebben allerlei mogelijkheden geprobeerd maar de motortjes geven geen kik (ze kunnen ook stuk zijn natuurlijk)
Zijn het bij senator/monza dezelfde kleuren??
En zo ja,weet iemand wat waarvoor is??volgens mij staat het in de haynes vraagbaak van de manta B omschreven…
ik vraag me af of een kapotte regelaar ook te weinig zou kunnen weergeven?dus een te grote weerstand….?
ik ken het interieur niet….
of is kapot altijd te hoog?:hmmzorigineel gepost door mauscona
als iemand nog intresse heeft in een automaat bak van een 18s,
50 euro en is 200% in orde.
ff mailen naar mause30@gmail.com
kijk niet vaak alle reacties want mijn email notificatie werkt niet.die email notificatie werkt bij niemand drm gaan we ook een dezer dagen op een andere server kwebbelen ;)
origineel gepost door Freestyler
Ik blijf erbij dat een hobbie leuk moet blijven. En als ze dan 20 euro gaan vragen voor 45 min werk, vind ik dat toch wel afzetterij.
Dan vind ik 10 euro een veel vriendelijker en leuker bedrag.Maar zou je me wel eens de weestand van die pot meter door kunnen meten? Ben ik wel eens benieuwd naar.
een POTmeter is wel leuk maar die koolstofbanen branden ook in..
dan zou mijn voorkeur naar een “vaste” unit gaan:)ik heb de kapotte toen weggegooid en alle goede hier in de sorteer doos gelegd :P
je hebt een gesloten systeem en dat staat dus idd onder druk:)
ik heb er nog wel een paar gebruikte maar als ik het zo lees offer ik maar eentje op :P
geeft het originele blokje dan ook die 10V ? of zit er dan nog een afwijking in?origineel gepost door tomvdrunen
gisteren ben ik erachter gekomen dat mijn nieuwe bougies (die pas 2 weken oud waren)
kapot waren, ze vonkten niet tussen de elektrode maar meer aan de zijkant. ik heb toen maar weer mijn oude bougies erin gedaan, vanmiddag even nieuwe bougies halen, zou dit een rede kunnen hebben dat mijn bougies zo snel kapot gegaan zijn? verkeerde wartmegraat of teveel spanning van de bobine ofzo??ik zal ook met de auto naar de garage gaan om het co percentage af te laten stellen ik heb namenlijk het idee dat mijn bougies iedere keer vet slaan (vooral de bougie van cylinder 2 is telkens helemaal nat) op welke co percentage loopt een 1600 cc carberateur motor van een manta het beste?
hij heeft al een paar keer redelijk gelopen, alleen zodra ik ermee ga rijden houd hij bij de 2500 toeren heel erg in en gaat stotteren, na een korte proefrit hield hij er zelfs weer helemaal me op, zelfs met verwijderd luchtfilter
onder de carberateur (in het spruitstuk zit een klein schroefje met hiernaast een soort van druk ventieltje, hier komt rook uit, waar is dit ventieltje voor bedoeld, en waar dient deze schroef voor, zou het kwaad kunnen dat hij hier wat rookt?
Tom
ik vraag me af of je daar niet ook dat bi metaaltje hoort te hebben zitten op het spruitstuk….mss is dat weg?
dan heb je eigenlijk een gaatje met ernaast een gaatje met schroefdraad zitten…origineel gepost door Freestyler
Zoals vele wel weten hebben vele oude opels een spanningsstabilisator achter op het dash.Nu willen die dingen nog wel eens problemen geven. Met als gevolg, dat de tank vol aangeeft, terwijl de tank maar half vol is. Of de temp meter te ver door slaat, terwijl de temp goed is.
Nu is daar een simpele remedie voor.
De spullen die je nodig hebt zijn:
– transistor 7810
– 2 condensatoren 0,1 µF
– paar korte stukjes draad
– krimpkous
– bout met moertje M3
– geleide pasta
– soldeerbout
– geduld :PHet beruchte blokje (spanningsstabilisator):

Alle oude meuk er al uit, en plek gemaakt voor de nieuwe meuk.

Nieuwe meuk met geleidingspasta

Nieuwe meuk in het blokje
mss een betere foto of schema hoe de solderingen zitten met de onderdelen?
deze foto is net ff te vlak genomen:)grtzz G.
vergroot de foto maar eens..
koplampglas l.v. is maar een halve, scherm l.v. is maar een halve:P
w.kast rand links achteren is rot incl. de hoek onderaan en de naad a.scherm achterplaat.
a. bumper en spoiler mag joost weten hoe die er zo belabberd uit komen te zien, mat geschuurd om te spuiten mss?
C stijl links donkeren plek..wellicht roest?
achterklep geforceerd?iig een flinke hoeveelheid roest eromheen..
stoel is al kapot dus 39.000km is een fabeltje….
stoel onderstel roest ook al dus het is denkelijk een aquarium met de bijbehorende verrassing onder de rubberen mat….behoeft geen toelichting denk ik…:cry
plaatje voor de inspuit module is er ook af dus wellicht ook ergens problemen gehad met lopen/starten?en dat is pas wat ik van de foto’s kan afzien….
incl. apk €500 is dik betaald!origineel gepost door henk 400rr
Dat is al weg als ’t goed is.Een goed alternatief is adapters van 4 naar 5-gats, dat kost zo’n 500 euro en is te bestellen in elk gewenste afmeting bij Harry Schippan http://www.schippan-shop.de
’t is een goed adres en vriendelijke man, hij verstuurd door heel europa.
ff de link aangepast deze werkte niet ;)
en goed om te weten die is net geen uurtje rijden van mij vandaan gaan vestigen :Porigineel gepost door Govers
Heb 6j velgen met standaard 185 R14 erop.Heeft iemand ervaring met 165 op een 6j velg?
Zit de band er dan nog een beetje normaal op, dus niet getrokken?
Dit ivm monteren van winterbanden.
welke 185 ligt er dan normaal op? 185/65R14?
minimaal 175 en max 195..dat zit “normaal”
neem je 165 dan krijg je waarschijnlijk 165/80 en dat wil je gegarandeerd niet want die zijn zo hoog dat je veel minder zijwaartse steun hebt en het daardoor behoorlijke “dweil gevoel” niet prettig rijdt!
ik zou NIET smaller dan 175 gaan! eigen ervaring bij een B manta..origineel gepost door postbusmanta
In de oorspronkelijke opzet zat er zeker een ontsteking in met contactpunten?
Deze wordt gevoed vanaf het contactslot met een weerstands-draad.
Tijdens het starten komt de voeding tijdelijk vanaf de startmotor, zodat er een hogere spanning op de bobine staat, waardoor hij iets makkelijker start.Nu heb je zeker een electronische ontsteking? Hier hoort een andere bobine bij en ook de voeding vanaf het contactslot hoort dan niet meer via een weerstands-draad te lopen. Hier moet dan een andere kabel te worden aangelegd en achterop het contactslot te worden gesoldeerd.
en andersom?
ik heb een conventionele ontsteking op mijn 2E zitten.
dat zou dus ook kunnen betekenen dat een gewone bobine via een weerstandsdraad te weinig spanning krijgt en dus slechter ontsteekt?origineel gepost door hum
niemand king:king:het enige wat ik ervan weet is dat deze deze constante slip van je koppel omvormer wegneemt en je dus een soort starre verbinding krijgt waardoor je zuiniger rijd.
een koppel omvormer slipt eigenlijk constant een beetje waardoor je eigenlijk toeren/vermogen/benzine verspilt.
maar of die alleen in de hoogste versnelling werkt of dat die ook eerder functie heeft weet ik ook niet..heb geen praktijk ervaring met dit systeem, is zuiver horen zeggen wat ik je kan vertellen.:angelgeen problemen met mijn 185/65R14 winterbanden op de originele ronals..
zelfs met de automaat rijdtie als op rails:):thumbup king: of the road met winterbanden!!:angel
origineel gepost door stillekracht
Hahahahaha gewoon een mooi plaatje van de zapf in de sneeuw……Hier hadden we net een rit achter de rug van 250 km waarbij geheel Nederland vast stond en wij heerlijk genoten hebben van de grip.
En toen we aankwamen bij ons “huisje” en de oprit geheel onder een dek van 30cm sneeuw lag, is het toch geweldig dat je zonder problemen, en zonder glij en glibber werk je door de sneeuw ploegt.En een ieder die beweerd dat winterbanden onzin zijn lullen uit hun nek !!
-
AuteurBerichten