Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
thnx Duits is net ff makkelijker dan engels wat ik wel al had :) :thumbup
done! grtzz
ik heb wel een geruchten gehoord dat een nachtje in de vriezer ook zou resetten…?…
heb hem jullie gemaild, grtzz king:
:thumb @soepkiepe wrote:
ver genoeg.
mijn denk vermogen ligt simpelweg niet zo hoog als een advocaat dat voorop.
maar dat in overige landen van de eu de auto bij 30 een oldtimer is en nederland er net een schepje boven op wil doen vind ik al een goeie reden.
voor zo ver ik de doelstelling begrepen heb is dat de regel minimal word dat de grens naar 30 jaar word getrokken.. net zoals de rest van eu.
ik denk dat dat al een heel sterk punt is.@mies&geri wrote:
inmiddels krijgen steeds meer diesel en LPG rijders de rekening dat ze dus vanaf 1 jan al moeten betalen en niet vanaf datum tenaamsteliing zoals vele beweerden
en de rekeningen liegen er niet om
de regeling gaat per 1 januari 2014 in…. en de leeftijd op 1 januari is wat telt…dat spreekt toch niet zo moeilijk te begrijpen?! :wtf
manta B1 1977 bijna 22 jaar in bezit en dat blijft voorlopig ook zo! manta B2cc ruim 14 jaar in bezit. :) king:
geen sigaretten meenemen bespaard nog veeeeeel meer! king:
vroeger bleef de kofferbak verlichting wel eens branden en dat zag je natuurlijk niet..lol…en de accu conditie op zich? met een beetje lage temperaturen word dat alleen maar erger…
dus het afdoppen bij een x16xel kan wel? sommige motoren schijnen dat nl. niet te accepteren…
@TedMechanic wrote:
@Haasje17 wrote:
Simpel zat, als je ze zo snel op de sloop hebt staan, ben je ook geen oldtimer liefhebber geweest, maar was het enkel omdat ze goedkoop konden rijden.
Mee eens. Hetzelfde geldt voor mensen die ‘m bewust in de prak rijden. Ik denk dat een echte liefhebber ‘m liever voor wat minder geld naar een andere liefhebber ziet gaan, dan dat die op de sloop terecht komt.
en vervolgens gaan de premies omhoog omdat er zoveel schades uitgekeerd worden… krijgt de rest van de auto “vrienden”…NOG een rekening te slikken… :wtf
let daarnaast ook op de draagkracht van de band en het gewicht van je auto! een T-band is ook een “lichtere” band dan de originele, niet dat de snelheidscategorie T niet voldoende zou zijn maar de cijfers ervoor geven het aantal kilo’s dat de band mag dragen en de signum is geen lichte auto (aan de voorkant)
7 december 2013 om 20:41 In reactie op: start problemen bij een b manta uit 1976 iemand tips? #18197066koude start injector blijft mss vasthangen?
@TedMechanic wrote:
Ik heb het over invoeren van een Mercedes om een duidelijk voorbeeld te geven. Natuurlijk, als je de keuze hebt om in een Polo te rijden of een Mercedes voor dezelfde prijs, dan kies je de Mercedes. Zelfde verhaal als Corsa/Senator. Voor een dubbeltje op de eerste rij. Mijn punt had verder niks met die Mercedes te maken, mijn punt had te maken met het feit dat als mensen een auto willen gebruiken, dat ze daar belasting over moeten betalen, of die nu nieuw is of 25 jaar oud. En daar ben ik het mee eens. Als je kunt aantonen dat je een “liefhebber” bent, hoef je dan ineens geen belasting meer te betalen? Dan wil ik best aantonen dat ik een liefhebber van mijn Astra ben.
En alleen auto’s op origineel Nederlands kenteken vrijstellen lost dat ook niet op. Waarom zou ik als liefhebber (die maar 2x per jaar in z’n oldtimer rijdt) geen auto uit Duitsland mogen invoeren? En waarom mag jij wel dagelijks in je Mercedes rijden die origineel Nederlands is.
Maar je hebt gelijk met die landbouwvoertuigen. Dat gaat allemaal vanzelf. Vanaf het punt dat mensen misbruik maken van de situatie, wordt er iets aan gedaan. Als ik een bakje pepernoten neerzet met de boodschap dat iedereen er 10 mag pakken en vervolgens gaan er een paar mensen er steeds 20 pakken, dan denk haal ik m’n bakje pepernoten ook weer weg. Jammer voor de gene die er netjes 10 wilde pakken maar, dan maar geen pepernoten.
IK WIL OOK PEPERNOTEN! king:
voor sommige mensen zijn kleine auto’s geen optie vanwege hun lichaamslengte/-formaat…en dus ook geen kleine oldtimer.
dan kunnen ze de voorstoelen verwijderen en op de achterbank gaan zitten…
vanaf 25jaar nederlands kenteken vrijstelling en voor de nieuwkomers tot die 25jaar in Nederland zijn, de kwart tariefregeling is ook een optie. :hmmz@Freestyler wrote:
Deze maatregel is enkel bedoeld als graaimaatregel, om de begroting rond te krijgen.
Meer niet. Dit is letterlijk door Weekers gezegd (het is een budgettaire maatregel)Het verhaal van misbruikers en milieu is enkel opgehangen om sympathisanten te winnen.
Te meer daar het amendement Van Vliet al veel eerder het gewenste effect had om de misbruikers aan te pakken.
Daar zijn cijfers van om dit te ondersteunen.
Die cijfers waren er al, lang voordat weekers met dit gedrocht op de proppen kwam.juist! :thumbup :thumb
@Stender wrote:
@TedMechanic wrote:
Ja ook echt, erg belachelijk in mijn ogen. Nog los van het feit dat je praktisch 2 weken hebt om erop te reageren (wat absurd kort dag is) zal het ook stervensdruk zijn bij het RDW (om het over Marktplaats enzo maar niet te hebben).
dacht je dat er iemand te bereiken was tijdens de feestdagen?? de telefoons zijn uitgetrokken en liggen in de lades op kantoor!
alleen de arme drommels die dit jaar het haasje zijn krijgen de lawine shit over zich heen.
MAAR zelfs als het echt doorgaat dan krijgen we pas rond april een brief met de vraag van welke regeling we gebruik gaan maken voor het komende jaar.Deze winter speelt de regeling overigens nog niet heb ik ergens gelezen…
@Freestyler wrote:
geen idee, er is totaal nog niets bekend, enkel dat het belastingplan in zijn geheel door de 2de kamer is.
hij moet nog door de 1ste kamer, en daarna moet nog gekeken worden naar de uitvoering ervan.
Maar van wat ik begrepen heb, krijg je aan het begin van het jaar (maar pas zodra het definitief ingevoerd gaat worden) de keus, of volledig mrb of kwart tarief (voor de benzine rijders dan), maar mat kwart tarief mag je in de maanden dec-jan-feb niet op de openbare weg komen met de auto (ook nu weer, gaat pas in zodra alles definitief is)
De lpg rijders kunnen dan idd ombouwen naar benzine om dan ook in het kwart tarief te vallen (iets wat ik zeer waarschijnlijk ook ga doen). Anders betalen ze de volle mep.
diesel rijders vallen compleet naast de boot, en mogen de volle mep betalen (of ze moeten ombouwen naar benzine)Dat is zoals het er uit moet gaan zien, als de plannen er helemaal door komen.
Met een grote ALS, want voorlopig zijn ze er nog niet.
eerste kamer moet ergens begin december hier nog over stemmen. Dus daar kan het nog afgekeurd worden.18 december heb ik ergens gelezen..
@Stender wrote:
alsof dat nu al niet bij de vleet gebeurd… :vertag
Oh dat ontken ik niet, integendeel. Het zal naar mijn mening wel fiks gaan groeien met dergelijke ontwikkelingen.[/quote]
dan zal daar strenger op gecontroleerd worden en zullen er gegarandeerd een aantal door de mand vallen.. :agent
Dan verwacht ik dat er massaal origineel Nederlandse kentekens en chassisnummers worden misbruikt en dus massale registratiefraude. Heel makkelijk; origineel kenteken + chassisnummer scoren, overzetten op je importauto en je rijdt weer goedkoop rond. Gebeurd nu ook en dit zal naar mijn verwachting absoluut toenemen als dit soort regels worden geïntroduceerd.[/quote]
alsof dat nu al niet bij de vleet gebeurd… :vertag
@opapoes wrote:
Ik heb ooit ergens gelezen dat het idee was dat als er 25 jaar wegenbelasting was betaald in nederland voor een motorvoertuig deze belastingvrij zou worden . Dit is ook eerlijk , dan zijn alle motorvoertuigen die ingevoerd zijn pas belastingvrij als ze hier 25 jaar rond hebben gereden en ook 25 jaar wegenbelasting hebben betaald . Dan is het hele probleem van misbruik toch opgelost of niet ?
al is het dat ze 25jaar op Nederlands kenteken moeten hebben gestaan!
17 oktober 2013 om 10:47 In reactie op: waar nieuwe tankvlotter vectra/ascona inj, te vinden ? #18179764had via mobiel gelezen en niet in de gaten dat het in het topic was. dacht in pb te reageren ;)
16 oktober 2013 om 12:09 In reactie op: waar nieuwe tankvlotter vectra/ascona inj, te vinden ? #18179761nee wrm? om te vergelijken? b.t.w. die hebben niks van corsa. en ik heb een tankvlotter te koop, ik zoek niks.
gelukt en heel erg bedankt! grtz Guido
15 oktober 2013 om 06:30 In reactie op: waar nieuwe tankvlotter vectra/ascona inj, te vinden ? #18179759ik heb op opc gekeken maar betwijfel of het de goede is. volgens mij is het corsa a…..
http://ecat24.com/catalog/part/1/14/272/4254/19373/” onclick=”window.open(this.href);return false; onderdeel 1 lijkt er sprekend op (op de aanzuigbuis na die is hier niet getekend), maar geen van de vectra a vlotters..
ik heb hem ook een keer verkeerd opgestuurd gekregen van een malafide handelaartje uit belgie.grtzz Guido
15 oktober 2013 om 06:18 In reactie op: waar nieuwe tankvlotter vectra/ascona inj, te vinden ? #18179757de vlotter ligt in susteren dus desnoods op korte termijn te regelen. grtz Guido
-
AuteurBerichten