Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door GTvirus
Het hoeft niet geheel op vrijwillige basis uiteraard, wil uiteraard wel een vergoeding doen. Mag uiteraard wel:worshahaha zelfs en betaalde kracht moet vrijwillig meewerken ;):jerry
origineel gepost door firoz
storing opgelost met een extra veertje
allemaal bedankt:)niet TE strak maken hè… anders springt de mechaniek (bij koude motor) niet meer op zijn hoge stationair stand.
ff checken;)
kleine moeite groot plezier king::thumbuporigineel gepost door firoz
heb net gekeken is rond +/- 5cm net als in een c-kadett. veertje is niet kapot maar is wel beetje aan de zwake kant kan het daardoor komen?want als ik met de hand terug duwt dan draait die weer normaaldat zal idd het probleem zijn en met een varajet ben je niet minder problematisch af..
die is veel storingsgevoeliger door o.a. inwendige lekkage via de scharnier asjes van de gasklep..
ik zou die enkele carb. in orde maken:angeldat kun je sowieso niet met een gewoon mag lasapparaat doen omdat die met wisselspanning last en voor alu moet je een lasgelijkrichter hebben (op gelijkspanning)en die zijn best wel prijzig zoals je al eerder las..
en dan nog……..het last heel anders en is voor een geoefende lasser die op alu overstapt nog niet vanzelfsprekend dat het mooi word..suc6 met de zoektocht naar een vrijwilliger;)
neem de deksel dan maar eens van de luchtfilter en omschrijf de vorm van het carburateur gedeelte dat je ziet…
rond +/- 5cm?rond +/- 10cm?(ff gegokt)
ovaal?
rechthoekig?er kan namelijk ook nog een ombouw setje van automatisch naar hand opgezet zijn.
hoe dan ook ik vermoed dat het verhoogde stationair gedeelte niet werkt zoals het hoort!
mss is het veertje dat hem los moet trekken los of gebroken…origineel gepost door firoz
nee het is geen automatiche choke en hij doet het ook als die warm is iederkeer als ik bij een stoplicht stopt draait die heel hoog dan op gas in trappen dan is die weer normaal.nou dan vertel ons eens wat voor een carburateur er op zit?
want er zit origineel een varajet II met automatische choke op.
:angelorigineel gepost door kermitc
is de automatische choke als je varajet hebt maar dat neem ik aan van wel.doet ie dat alleen bij koude start?
:thumbup:jerry:angel… de automatische choke;)
het zijn soms rukkers in die garages….:puke
origineel gepost door Makko
Waar zit de bezinefilter eigenlijk bij een 1.9s standaard? op de pomp onder het blok?nou moet ik ff goed nadenken of er in de carburateur nog een zeefje bij de aansluiting van de benzine slang zit….
ik ga er vanuit dat je er nog de grote ronde zenith inat 35/40 op hebt zitten?
en anders alleen evt. een kunststof ding in de slang.(ff op de pijl richting letten bij vervanging ;)je kunt er gerust aan de bak zijde opvullen met ringetjes ik rij er onderhand ook al 10 jaar mee bij een gereviseerde bak. en ff smeren dan met een of ander hardnekkig spuitbus vet..;)
sja is het niet 187.000 of een andere klok? is iig een bekend/normaal verschijnsel en makkelijk op te lossen;)
op tijd stellen van de ontsteking maar ook of er geen flitsjes “wegvallen”
nieuwe contactpuntjes en bougies zijn iig geen luxe als je een probleem probeert te vinden. of je de oude bougies wil terugzetten is je eigen keuze daarna;)
en wat de bougie kabels betreft…. die kunnen “doorgeslagen”zijn en in het pikkedonker zie je dan mss een “leuk” onweer vanuit de kabels naar de carrosserie schieten ;)gegruikt zal ik het meeste nog wel hebben liggen op de ruitenwissel hendel en tankdop na.
en wat de achterruit verwarmingsschakelaar betreft zijn er 2 versies..
met eigen lampje en die wat het licht van de schuiven erboven reflecteren dmv een wit schermpjeorigineel gepost door biancaatje
ben zelf officieel van noord holland maar woon nu 6 jaar in het prachtige limburg.. voel me hier super thuis zou van alle provincies niet willen dat ze samengevoegd worden iedere provincie heeft zijn eigen identiteit en dialect etc. daar moet je niets aan veranderendank je wel lieverd, je mag blijven.. :P:angel
origineel gepost door Makko
ik las dat je ook het luchtfilter eraf kan halen en dan rechtstreeks in de cab. spuiten?
Ik zal van het weekend eens kijken.idd filters vervangen en ook ff de benzine slangen checken die willen wel eens van binnen opwellen en die rubber prut kan ook verstoppingen veroorzaken.
je kan het zowel in een benzinetank additief uitvoering kopen als in spuitbus vorm, beiden voor een iets andere toepassing!
op het flesje staat precies in welke hoeveelheid je het in tank moet gooien net voor het tanken dan mengt het zich mooi met de benzine.de spuitbusvorm in zowel; om de buitenkant te reinigen zodat het stangenstelsel weer mooi schoon is en gesmeerd! kan worden, als in de luchtaanzuig en andere openingen te spuiten om daar extra krachtig te werken.
ik zou beiden doen en het spuiten met de spuitbus (met het luchtfilter er logischerwijze AF! )met draaiende motor en dan pulsgewijs in de carb. spuiten hij zal nl. willen afslaan.
anders ff met de hand iets gas bijgeven dat de klep een beetje opengaat;)
daarna een beetje met het gas spelen(veel/weinig enz) en tegelijk reiniger erin laten zuigen…
dat is ff kort door de bocht wat je ermee moet/kunt doen. :angeldat schokken zou wel eens aan je ontsteking kunnen liggen… een flitslamp zou dat wel aan het licht kunnen brengen.
flesje carb. reiniger in je tank kan geen kwaad.
en ja lage poken rammelen meer dan korte omdat het schakelpook mechaniek uitlubbert.
ook een irritant gerinkel kan daarbij horen.. dat is de platte schakelstang aan de zijkant van de bak. ff opvullen met wat vlakke schijfjes met een “verende” ertussen doet in het rinkel geval wonderen;) ook zal de pook wat rustiger worden.ff checken dus..of je motor wel soepel draait… stationair is dat toch al vrij normaal als die erg laag staat afgesteld of idd “slagen” mist…
origineel gepost door Mijncorsa.nl
Mooi, dat sentiment hierzo…
Limburg is een schitterende provincie met eigen identieteit, en Brabant ook.Een provicie onderscheidt zich van anderen, omdat ze anders is;)
Dat wil je toch niet verloren laten gaan!:) Wees trots op je eigen provincie, maar wees je er ook van bewust dat die niet zonder andere provincies zou kunnen bestaan!
(ben zelf Brabander)
:thumbup
de manta b tank heeft toch een ontluchtingslangetje naar de chassisbalk rechts achteren liggen waardoor een ontluchting niet nodig is en zo te lezen zelfs ongewenst?
26 april 2010 om 18:52 In reactie op: draagarm raakt vooras –> afkeur –> alsnog goedgekeur #17662653origineel gepost door manus
Dat is geen afkeur,dan kun je bijna iedere omega wel afkeuren.
Het is alleen afkeur als er metaalcontact is als de auto op de wielen staat en dan metaalcontact maakt of als er sporen te zien zijn dat er met inveren metaalcontact is geweest.Zover uitveren dat je metaalcontact krijgt komt op de weg niet voor tenzij je idd gaat springen maar daar leent een omega zich niet echt voor.
denk ik ook…volgens mij iedere ophanging heeft een metalen veerweg begrenzing bij het uitveren, neemt niet weg dat hij verschil heeft tussen links en rechts..
ik denk dat de monteur dat heeft gezien en niet weet waar het aan ligt…origineel gepost door DEEF
@ 8klepper….ff over duitsers:als limburg er in de oorlog niet voor gezorgd had dat ze boven in holland kolen en vreten hadden,dan waren er geen hollanders meer geweest!ik weet waar ik het over heb aangezien mijn opa in de mijnen gewerkt heeft,en alle extra’s naar gezinnen in holland gingen!!na de oorlog mochten de mijnwerkers als dank op vakantie naar den haag.mijn opa en oma zijn ook geweest en die familie waar ze toen zijn geweest,die (klein) kinderen ziet m’n opa nog steeds!dus niet allemaal liggen zeiken op limburg daar in holland!det bedoel ig maar…:angel
26 april 2010 om 15:42 In reactie op: draagarm raakt vooras –> afkeur –> alsnog goedgekeur #17662651origineel gepost door andrew2
Het wiel is ook niet het probleem. In UITGEVEERDE toestand (dus met het wiel vrijhangend) komt de felsrand van de draagarm (een soort driehoekige constructie waar de fusee aan vast zit en die op 2 punten via rubbers aan de vooras bij het binnenscherm vastzit) tegen de kom waarin het achterste bevestigingsrubber zit. Gewoon ingeveerd is er dus niks aan de hand. De andere kant is wel goed, want daar zit 1 mm tussen. En er slijt ook helemaal niks, ik rijd al meerdere maanden met deze nieuwe rubbers en je ziet echt geen slijtageplek of zo.Ter toelichting een foto met een pijl bij de plek waar het om gaat.

Andrew
owzo sjoezz mie:angel
vreemd dat je dat dan maar aan kant hebt….:hmmz
als ik het dus begrijp raakt die dus aan de onderkant de holte waar die in vastgebout zit…
hij komt dus lager dan de andere kant?
mss moet je dan eens kijken wat die veerweg normaal begrenst? mss is daar iets verbogen of zelfs gescheurd?
mss is de vorige eigenaar wel een keer vreemd terecht gekomen?:o26 april 2010 om 11:41 In reactie op: draagarm raakt vooras –> afkeur –> alsnog goedgekeur #17662649het wiel mag onder GEEN enkele voorwaarde raken…
origineel gepost door Dolf On Tour
IK ben voor fusie…dan kunnen de limburgers nog wat maken van dat brakke brabant…..:P:P
:jerry :jerry :jerry
Beetje dollen moet kunnen …….toch???
zou je denken dat dat nog mogelijk is? :angel:angel king:
staat je gaskabel ontspannen genoeg?
de basis afstelling kan ook een te grote lucht spleet op je gasklep hebben, dan krijgen je stel schroefjes geen kans om te reageren, afstellen met vacuümmeter.origineel gepost door sjouke
origineel gepost door MantasticB1
mwah ik ben er trots op dat limburg als buitenland gezien word!
is het tenminste niet zo’n eenheidsworst als een groot deel van het land..king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:hetzelfde hierzo in het prachtige noorden :Dking:
:thumbup
origineel gepost door mayhem
origineel gepost door MantasticB1
origineel gepost door mayhem
:jerrylimburg.. ik heb er niets mee, t is zo’n tering eind rijden van hier… geef t maar aan duitsland.
zo’n geintje hadden ze hier ook jaren geleden, ze wouden de zuid hollandsche eilanden fuseren bij zeeland.
ammenooit niet.. word geen stinkzeeuw!:swear
ach ik dacht dat het toch niet erger kon worden hoor…:P:angel
:swear
enkel dat zeeuwse taaltje al, wa zei jie? t is joe, geweun joe. geen gejie
:jerry
haha zo bedoelde ik het niet:angel
hij heeft het al zwaar genoeg denk ik dat zal zeeuwse invloeden niet kunnen verergeren :P:vertag:angelmwah ik ben er trots op dat limburg als buitenland gezien word!
is het tenminste niet zo’n eenheidsworst als een groot deel van het land..king:king:king:king:king:king:king:king:king:king:king: -
AuteurBerichten