Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
blijft waardeloos….typisch dat het vaak trutten autootjes zijn die achterop knallen..
:puke
kun je wel nog van geluk spreken dat het geen volvo of Q8 is die je gekust heeft…:obahh.. kont van een saab, neus van een citroën en de rest van dacia?:thumbdown
idee om je naam in onnozelepeet te veranderen?:hmmz
ga dat soort humor maar op het VW forum verkondigen….:jerryorigineel gepost door rooiepeet
origineel gepost door Makko
origineel gepost door MantasticB1
een tip die mij een oude tankstation bediende gaf is dat je bij opel het pistool schuin naar boven moet draaien..
het handvat dus op 10 voor 12 van de klok als vergelijking….
bij mijn manta doe ik dat ook altijd:) werkt goed!:angelDat klopt, met de Ascona het zelfde (gek he?)
Even draaien, ik doe tot 15 voor 12 :thumbupik begin om 15 voor 12 en als ie vol zit is het ongeveer 10 voor 12!
gebruik is echt leuk en aan te raden! over de betrouwbaarheid kan ik niks zeggen igg geen negatieve ervaring mee!
je kunt er als een gewone automaat mee rijden, maar ook door de pook naar de linkse positie te drukken op hand schakelen zetten.
koppelen hoef je nog steeds niet maar kunt schakelen door de pook naar voren + of achteren – te tikken, net als stuur flippers bij F1.
het is eigenlijk een schakelbak met automatische koppeling ;)leuk speelgoedje, ik zou het zelf best willen hebben:)
origineel gepost door Freestyler
origineel gepost door opelmantagek
origineel gepost door lesley
@postbusmanta:foto is verstuurdik ben niet zo een fan van fotosoep.
ik vind die “schade” niet zo storend dat maakt het”echt” vind ik.Maar waarom liggen die koplamp wissers onder de lamp en niet ertegenaan :hmmz
Dat zul je mantastic moeten vragen, is zijn CC
een van de motortjes is nog niet in orde en ik moest het armpje zo vastzetten omdat die anders vrij beweegt.
en zo staan ze allebei tenminste gelijk :angel
en wat de bumper en de rest van de beschadigingen betreft…
zo heb ik hem in 99 gekocht voor 600 gulden en hij heeft tot vorig jaar (gedeeltelijk gelast) gestaan voor restauratie en is nog niet klaar.:)
en wat de mooie roetvlek op de bumpert betreft..:angel
dat was mijn b1 die stond ervoor bij vertrek LOL
beetje veel sap met choke aan bij een varajet II op een 19s :Peen tip die mij een oude tankstation bediende gaf is dat je bij opel het pistool schuin naar boven moet draaien..
het handvat dus op 10 voor 12 van de klok als vergelijking….
bij mijn manta doe ik dat ook altijd:) werkt goed!:angelvolgens mij was de uitlaatkap/winterstand luchtaanzuig kap gewoon ooit grijs verzinkt, net als de rest van de metalen delen voor zover niet gewoon blank of zwart gespoten
origineel gepost door Iris
Lang leve de halfords! Gratis geinstalleerd door een vriendelijke kerel en met 15E was helemaal klaar!:worsje zal wel eens vriendelijk met je oogwimpertjes hebben geflapperd en de hulpeloze maagd in nood gespeeld :P:jerry
origineel gepost door wingersv
wat is dat? en waar kan ik dat vinden?dat is de koppeling van je ventilator… als de motor stilstaat kun je gewoon met je ventilator draaien en die draait nu dus te traag omdat die koppeling slipt.
dat betekent een nieuwe waterpomp;)
mss eentje zonder koppeling nemen die altijd draait?
is ook een stuk goedkoper ;):angelnou ik heb eens een detail foto gezien van deze aansluitingen en die schijnen ook gewoon van onder het dashboard te vinden zijn.
als ik het ff probeer te omschrijven..
de relais en stekkers zitten in een soort vierkant uitsparingen.
en deze aansluitingen zaten net buiten een van die connectors.
dus gewoon de platte plaatjes voor een kabelschoen op de drukken.:hmmz
en dan idd ff meten welke op het contactslot werkt….
ik heb dat eens gelezen bij een blog over een auto radio aansluiten met een vaste en geschakelde + bij een b manta…
mss ergens op dit forum of, mantaclub.nl of het opel power forum..origineel gepost door knoll
hm geen idee best de kast eruit halen en uitmeten?origineel gepost door mar10manta
iemand ervaring met het afstellen van portierruiten? handige tips:thumbup, moet mijne afstellen staat wat gekanteld de amdere te ver naar voren:fy1ja hoor dat lukt wel:)
anders laat je komend weekend de deurpanelen er nog ff af dan help ik je wel:)volgens mij zitten er aan je zekeringkast achterzijde bij de relais nog vrije contactjes waarvan 1 een geschakelde + is en de andere een vaste +?
origineel gepost door MantasticB1
de rode kun je ook stugger instellen.
de gele is eigenlijk zwaardere kwaliteit / dikkere plunjer as.ff ter aanvulling…. en staan af fabriek stugger afgesteld:angel
als ik zo’n beetje lees komen de zwaarste Pan modellen op een maximale as-last van 750kg?
dat moet wel kunnen maar let op de juiste belading en leg liever genoeg in de auto om genoeg gewicht op de achteras te houden.:thumbupde rode kun je ook stugger instellen.
de gele is eigenlijk zwaardere kwaliteit / dikkere plunjer as.ze zijn ietsjes stugger maar vooral is het zwaardere kwaliteit, dikkere plunjer as dus.
beiden kun je idd instellen qua stugheid:)officieel mag je met alle manta’s 1300kg trekken maar met 1000kg ben je met de 1600s aan je max naar mijn idee.
laat het wel ff bij de rdw aan je papieren toevoegen als je tenminste niet gehecht bent aan je gele papiertjes…
zonder trekhaak keuringspapieren ben je niet verzekerd bij een ongeval(indien men ernaar vraagt…..)
ik heb nog de oude grijze kenteken papieren bij de mijne:wub
tegenwoordig word het op je autopapieren erbij geschreven dus je moet de oude inleveren en krijg je moderne groene ervoor terug.mooie cc maar zo schuin vind ik niks… of helemaal omlaag of op normale hoogte met wielkast vullende wielen.:thumbup
nou ik vind het een prachtige wagen maar om er van die klote engelmans op te zetten vind ik doodzonde..
het ziet er van buiten leuk uit maar je ziet er geen klote door:puke
het is dat ze op mijn Bcc zitten maar voor mij hoefde het niet!
en het is niet origineel! je gaat toch niet van een prachtig schip een modderschuit maken?:thumbdown
minder is meer in dit geval, naar mijn mening..:angel
ats classics is het enige wat ik eraan zou doen en evt. dingetjes die nog niet kloppen volgens de originaliteitsregel…:wub knappe wagen zoals die is!:thumbup
eigenlijk alle modellen allen de sticker is anders.
manta voor de N motoren
mantas voor de S motoren
manta gsi voor gsi
manta gt/j voor die modellen
manta gte “
en dezelfde sticker staat bij de laatste 3 ook op de voor schermen en voor spoiler indien aanwezig.origineel gepost door Maartuh
origineel gepost door MantasticB1
nou ja luister als je bedenkt dat er ook 1200 cc en 1300 cc in is gegooid dan schiet dat niet echt op…..
pas vanaf de 1600s begon het op te schieten….maar ja.. 75pk is nog geen “kiezel van de straat trekker”…
ik ben blij met mijn 1900s, minder moet het toch echt niet zijn….in die tijd kon je het nog veel slechter treffen:oAls je met moderne maten meet wel ja, maar kijk eens bij andere betaalbare wagens uit die tijd?
wel ff goed lezen :P ik schreef in DIE tijd kon je het slechter treffen;) en we gaan geen appels met peren vergelijken..
:angelnou ja luister als je bedenkt dat er ook 1200 cc en 1300 cc in is gegooid dan schiet dat niet echt op…..
pas vanaf de 1600s begon het op te schieten….maar ja.. 75pk is nog geen “kiezel van de straat trekker”…
ik ben blij met mijn 1900s, minder moet het toch echt niet zijn….in die tijd kon je het nog veel slechter treffen:oidd zoals een van mijn voorgangers al zei…
een laguna is ook een surrogaat truttebak voor mensen die eigenlijk geen geld hebben om een dure auto te kopen, maar wel de parkeerplaats van de golfclub op willen.
niet eens om te golfen maar om de golfclubs krom te leunen op de parkeerplaats en interessant te doen…..als je normaal al uitziet als een bekende nederlander die een heeel domme vraag gesteld kreeg en dan antwoord moet geven op een dergelijke vraag, rijst bij de vraag of die amoebe wel in staat is om intelligent antwoord te geven…
een dergelijke voorgekauwde en uitgezogen uitlating lijkt me eerder een manier om niet af te gaan bij zijn “vriendjes”…..:thumbdown
weer een inwoner van “looserville”….die vrij mag rondlopen…het eerste wat mij te binnenschiet is als eerst 1 kant niet meer wil is er idd een lampje kapot OF mss een los contact dat nu een kortsluiting veroorzaakt!
dan doet ook niks het meer.
ff alle knippers openmaken en de lampjes er uit op 1 na per kant. anders slaat je relais op hol doordat er geen gebruiker op het relais staat.
en controleren of er ergens kortsluiting is.
het kan zelfs zo simpel zijn als dat een lichtje in een aquarium in veranderd ;)origineel gepost door peerke1987
Is het dan omdat je te weinig tegendruk hebt? of werkt dat niet zo bij deze motoren?dat speelt idd ook mee.;)
-
AuteurBerichten