MantasticB1

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 758)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: mien manta zere reet #17674625

    blijft waardeloos….typisch dat het vaak trutten autootjes zijn die achterop knallen..
    :puke
    kun je wel nog van geluk spreken dat het geen volvo of Q8 is die je gekust heeft…:o

    In reactie op: Het broertje van de Opel Ampera #17674515

    bahh.. kont van een saab, neus van een citroën en de rest van dacia?:thumbdown

    In reactie op: tanken lukt niet meer. #17673493

    idee om je naam in onnozelepeet te veranderen?:hmmz
    ga dat soort humor maar op het VW forum verkondigen….:jerry

    origineel gepost door rooiepeet

    origineel gepost door Makko

    origineel gepost door MantasticB1
    een tip die mij een oude tankstation bediende gaf is dat je bij opel het pistool schuin naar boven moet draaien..
    het handvat dus op 10 voor 12 van de klok als vergelijking….
    bij mijn manta doe ik dat ook altijd:) werkt goed!:angel

    Dat klopt, met de Ascona het zelfde (gek he?)
    Even draaien, ik doe tot 15 voor 12 :thumbup

    ik begin om 15 voor 12 en als ie vol zit is het ongeveer 10 voor 12!

    In reactie op: Easytronic Corsa C #17674540

    gebruik is echt leuk en aan te raden! over de betrouwbaarheid kan ik niks zeggen igg geen negatieve ervaring mee!
    je kunt er als een gewone automaat mee rijden, maar ook door de pook naar de linkse positie te drukken op hand schakelen zetten.
    koppelen hoef je nog steeds niet maar kunt schakelen door de pook naar voren + of achteren – te tikken, net als stuur flippers bij F1.
    het is eigenlijk een schakelbak met automatische koppeling ;)

    leuk speelgoedje, ik zou het zelf best willen hebben:)

    In reactie op: foto's limburg weekend #17672617

    origineel gepost door Freestyler

    origineel gepost door opelmantagek

    origineel gepost door lesley

    @postbusmanta
    :foto is verstuurd

    ik ben niet zo een fan van fotosoep.
    ik vind die “schade” niet zo storend dat maakt het”echt” vind ik.

    Maar waarom liggen die koplamp wissers onder de lamp en niet ertegenaan :hmmz

    Dat zul je mantastic moeten vragen, is zijn CC

    een van de motortjes is nog niet in orde en ik moest het armpje zo vastzetten omdat die anders vrij beweegt.
    en zo staan ze allebei tenminste gelijk :angel
    en wat de bumper en de rest van de beschadigingen betreft…
    zo heb ik hem in 99 gekocht voor 600 gulden en hij heeft tot vorig jaar (gedeeltelijk gelast) gestaan voor restauratie en is nog niet klaar.:)
    en wat de mooie roetvlek op de bumpert betreft..:angel
    dat was mijn b1 die stond ervoor bij vertrek LOL
    beetje veel sap met choke aan bij een varajet II op een 19s :P

    In reactie op: tanken lukt niet meer. #17673486

    een tip die mij een oude tankstation bediende gaf is dat je bij opel het pistool schuin naar boven moet draaien..
    het handvat dus op 10 voor 12 van de klok als vergelijking….
    bij mijn manta doe ik dat ook altijd:) werkt goed!:angel

    In reactie op: Kleurenstelling 1.9s #17671735

    volgens mij was de uitlaatkap/winterstand luchtaanzuig kap gewoon ooit grijs verzinkt, net als de rest van de metalen delen voor zover niet gewoon blank of zwart gespoten

    In reactie op: Ontbreken van sigarettending #17666742

    origineel gepost door Iris
    Lang leve de halfords! Gratis geinstalleerd door een vriendelijke kerel en met 15E was helemaal klaar!:wors

    je zal wel eens vriendelijk met je oogwimpertjes hebben geflapperd en de hulpeloze maagd in nood gespeeld :P:jerry

    In reactie op: warm worden 2.0 #17671301

    origineel gepost door wingersv
    wat is dat? en waar kan ik dat vinden?

    dat is de koppeling van je ventilator… als de motor stilstaat kun je gewoon met je ventilator draaien en die draait nu dus te traag omdat die koppeling slipt.
    dat betekent een nieuwe waterpomp;)
    mss eentje zonder koppeling nemen die altijd draait?
    is ook een stuk goedkoper ;):angel

    nou ik heb eens een detail foto gezien van deze aansluitingen en die schijnen ook gewoon van onder het dashboard te vinden zijn.
    als ik het ff probeer te omschrijven..
    de relais en stekkers zitten in een soort vierkant uitsparingen.
    en deze aansluitingen zaten net buiten een van die connectors.
    dus gewoon de platte plaatjes voor een kabelschoen op de drukken.:hmmz
    en dan idd ff meten welke op het contactslot werkt….
    ik heb dat eens gelezen bij een blog over een auto radio aansluiten met een vaste en geschakelde + bij een b manta…
    mss ergens op dit forum of, mantaclub.nl of het opel power forum..

    origineel gepost door knoll
    hm geen idee best de kast eruit halen en uitmeten?

    In reactie op: portier ruiten afstellen #17670779

    origineel gepost door mar10manta
    iemand ervaring met het afstellen van portierruiten? handige tips:thumbup, moet mijne afstellen staat wat gekanteld de amdere te ver naar voren:fy1

    ja hoor dat lukt wel:)
    anders laat je komend weekend de deurpanelen er nog ff af dan help ik je wel:)

    volgens mij zitten er aan je zekeringkast achterzijde bij de relais nog vrije contactjes waarvan 1 een geschakelde + is en de andere een vaste +?

    In reactie op: koni vraagje #17668616

    origineel gepost door MantasticB1
    de rode kun je ook stugger instellen.
    de gele is eigenlijk zwaardere kwaliteit / dikkere plunjer as.

    ff ter aanvulling…. en staan af fabriek stugger afgesteld:angel

    In reactie op: Wat kan een 1.6S trekken? #17668631

    als ik zo’n beetje lees komen de zwaarste Pan modellen op een maximale as-last van 750kg?
    dat moet wel kunnen maar let op de juiste belading en leg liever genoeg in de auto om genoeg gewicht op de achteras te houden.:thumbup

    In reactie op: koni vraagje #17668611

    de rode kun je ook stugger instellen.
    de gele is eigenlijk zwaardere kwaliteit / dikkere plunjer as.

    In reactie op: koni vraagje #17668664

    ze zijn ietsjes stugger maar vooral is het zwaardere kwaliteit, dikkere plunjer as dus.
    beiden kun je idd instellen qua stugheid:)

    In reactie op: Wat kan een 1.6S trekken? #17668621

    officieel mag je met alle manta’s 1300kg trekken maar met 1000kg ben je met de 1600s aan je max naar mijn idee.
    laat het wel ff bij de rdw aan je papieren toevoegen als je tenminste niet gehecht bent aan je gele papiertjes…
    zonder trekhaak keuringspapieren ben je niet verzekerd bij een ongeval(indien men ernaar vraagt…..)
    ik heb nog de oude grijze kenteken papieren bij de mijne:wub
    tegenwoordig word het op je autopapieren erbij geschreven dus je moet de oude inleveren en krijg je moderne groene ervoor terug.

    In reactie op: Manta gepoetst #17668634

    mooie cc maar zo schuin vind ik niks… of helemaal omlaag of op normale hoogte met wielkast vullende wielen.:thumbup

    In reactie op: Heb weer een GT/E #17667957

    nou ik vind het een prachtige wagen maar om er van die klote engelmans op te zetten vind ik doodzonde..
    het ziet er van buiten leuk uit maar je ziet er geen klote door:puke
    het is dat ze op mijn Bcc zitten maar voor mij hoefde het niet!
    en het is niet origineel! je gaat toch niet van een prachtig schip een modderschuit maken?:thumbdown
    minder is meer in dit geval, naar mijn mening..:angel
    ats classics is het enige wat ik eraan zou doen en evt. dingetjes die nog niet kloppen volgens de originaliteitsregel…

    :wub knappe wagen zoals die is!:thumbup

    In reactie op: manta sticker #17666917

    eigenlijk alle modellen allen de sticker is anders.
    manta voor de N motoren
    mantas voor de S motoren
    manta gsi voor gsi
    manta gt/j voor die modellen
    manta gte “
    en dezelfde sticker staat bij de laatste 3 ook op de voor schermen en voor spoiler indien aanwezig.

    In reactie op: wat een onzin anti opel door manta #17666607

    origineel gepost door Maartuh

    origineel gepost door MantasticB1
    nou ja luister als je bedenkt dat er ook 1200 cc en 1300 cc in is gegooid dan schiet dat niet echt op…..
    pas vanaf de 1600s begon het op te schieten….maar ja.. 75pk is nog geen “kiezel van de straat trekker”…
    ik ben blij met mijn 1900s, minder moet het toch echt niet zijn….in die tijd kon je het nog veel slechter treffen:o

    Als je met moderne maten meet wel ja, maar kijk eens bij andere betaalbare wagens uit die tijd?

    wel ff goed lezen :P ik schreef in DIE tijd kon je het slechter treffen;) en we gaan geen appels met peren vergelijken..
    :angel

    In reactie op: wat een onzin anti opel door manta #17666602

    nou ja luister als je bedenkt dat er ook 1200 cc en 1300 cc in is gegooid dan schiet dat niet echt op…..
    pas vanaf de 1600s begon het op te schieten….maar ja.. 75pk is nog geen “kiezel van de straat trekker”…
    ik ben blij met mijn 1900s, minder moet het toch echt niet zijn….in die tijd kon je het nog veel slechter treffen:o

    In reactie op: wat een onzin anti opel door manta #17666589

    idd zoals een van mijn voorgangers al zei…
    een laguna is ook een surrogaat truttebak voor mensen die eigenlijk geen geld hebben om een dure auto te kopen, maar wel de parkeerplaats van de golfclub op willen.
    niet eens om te golfen maar om de golfclubs krom te leunen op de parkeerplaats en interessant te doen…..

    als je normaal al uitziet als een bekende nederlander die een heeel domme vraag gesteld kreeg en dan antwoord moet geven op een dergelijke vraag, rijst bij de vraag of die amoebe wel in staat is om intelligent antwoord te geven…
    een dergelijke voorgekauwde en uitgezogen uitlating lijkt me eerder een manier om niet af te gaan bij zijn “vriendjes”…..:thumbdown
    weer een inwoner van “looserville”….die vrij mag rondlopen…

    In reactie op: Knipperlichten doen niks meer 3.0E #17666091

    het eerste wat mij te binnenschiet is als eerst 1 kant niet meer wil is er idd een lampje kapot OF mss een los contact dat nu een kortsluiting veroorzaakt!
    dan doet ook niks het meer.
    ff alle knippers openmaken en de lampjes er uit op 1 na per kant. anders slaat je relais op hol doordat er geen gebruiker op het relais staat.
    en controleren of er ergens kortsluiting is.
    het kan zelfs zo simpel zijn als dat een lichtje in een aquarium in veranderd ;)

    In reactie op: Uitlaten 50,8 / 63,5 Geluid en Vermogen CIH #17666472

    origineel gepost door peerke1987
    Is het dan omdat je te weinig tegendruk hebt? of werkt dat niet zo bij deze motoren?

    dat speelt idd ook mee.;)

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 758)