Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
de trekhaak zelf lijkt veel op die van de b manta maar daar hoort een geprofileerde stalen binnen plaat bij…
en geen balkje..:hmmzvan mij mag je dat stuk wel inscannen want ik heb ook nog zo’n koppeltje liggen.
maar dan als autentiek “opvoersetje” voor mijn manta 1,9s…
ik hoorde dat het vroeger zo gedaan werd, leuk experiment iig ;)king:13 augustus 2010 om 12:10 In reactie op: Weet iemand de lengte van remslang voor een manta b #17698951origineel gepost door billathome
Sorry voor de late reactie maar nog bedankt Mantastic B1.
Hier kan ik wel wat mee.
Heb je zelf deze er ook onder zitten?Billy the handymen uut Opelland:wors
geen probleem en nee ik heb een originele nieuwe op voorraad die ik heb gemeten.;)
ik dacht dat een motor op lpg ook warmer werd dan met benzine?
ten minste dat zei men vroeger…of is dat ondertussen achterhaalt?ja zeer zelden ikheb er ook maar eentje….:angel
drugskoeriers of junks rijden er wel eens een enkele rit mee naar amsterdam of zo om troep te halen
origineel gepost door 81er ascona b
benzine met lood word al meer dan 10 jaar niet meer verkocht en de ascona heeft sindsdien nog 6000km gereden dus de benzine die er nog in zat was loodvrij.zoals ik al zei… gooi er een fles carb. reiniger in en maak de bougies schoon…controleer je ontsteking ook ff!
ik heb het al eens gehad dat de contact puntjes uit zichzelf verschoven en dus verbrandden.
zwarte bougies betekent te veel benzine of te weinig vonk;):angelniet toevallig de lange bouten van alu velgen in stalen velgen gedraaid en door wiellager speling, dat die net raken van binnen?
je zou niet de eerste zijn:)
mss had die benzine een reinigend additief erin en is er ergens rommel losgekomen.
uitgaand dat het niet gewoon toeval is….en iets dus anders..:hmmzgooi eens een flesje carburateur reiniger in de tank?:angel
maak de bougies eens schoon en kijk dan eens verder ;)staat er niet coupé of zo op?
dat is altijd een 3 deurs en coach is 4 of 5 deurs…:hmmzorigineel gepost door mantadevil
Originally posted by mantaray
ik heb bij een c kadett gehad dat de ruitenwissers vanzelf gingen als ik flink gas gaf , bij eindeloos zoeken bleek de stationair sproeier ( er zat bij de kadett een 12 volts draadje aan ) op de carburator los te zitten op de een of andere manier liep er een stroom via de ruitenwissers
na het vast zetten geen problemen meer gehad :Pnet dit even nagekeken en verdomd ik had ooit bij het inbouwen van het blok een 12V draad op de ruiterwisser draad gezet
trek deze net van de sproeier af en ineens gaan me ruiterwissers aan :hmmz
maar waar kan ik dit eventueel op aansluiten ipv draad ruiterwisser.kan het zijn dit de ruiterwissers aanslaan omdat de auto dan wat onregelatig loopt ??????
wand als de auto stil staat en trek het draadje er af gaan de wissers aan:pukemoeilijk in te schatten…
waarvoor heb je die 12v nodig? is dat eentje die op contact moet reageren?
haal dan een draadje van de sigaretten aansteker af of….er schijnen 2 contacten aan de buitenkant van de zekeringkast te zitten, eentje constante 12v en een contact geschakelde.:angel
een van de 2 zou dus moeten voldoen;)maak niks uit alleen mis je volgens mij de aluminium balk in de achterbumper?
tenminste ..bij de c corsa moet je de alu balk wegnemen en daarvoor de trekhaak balk plaatsen.
de achterbumper moet er sowieso vanaf om er aan te kunnen!
verder de stroom eraf en 4 bouten door de vloer en nog wat kleintjes door het achterschot is de standaard montage… zo ongeveer moet je het inschatten.als je in de regio woonde haalde in hem wel eraf voor je want ik heb een zus die wel een trekhaak kan gebruiken.
blijft alleen het dilemma van die balk…
suc6!
origineel gepost door mantadevil
zou kunnen ja had ik ook al aan gedacht ja
maar heb de stekker van het relair afgetrokken ,maar dan werkt hij ook nog
dacht zelf ook al aan de schakelaar ,maar goedgaat om een vauxhall cavalier van 1977 dus eigenlijk een b1 ja
dus zelfs zonder relais doen ze het nog?:o
(als het massa geschakelde voedingen zijn) dan heb je een massa kortsluiting ergens tussen relais en wisser motortje
ik heb geen schema bij de hand anders had ik ff gekekenik zou het idd eerst in het relais zoeken.
is het een B1 met het relais naast de vloeistof tank?
waar die onder het dashboard zit bij latere modellen weet ik ook niet….mijn B1 is al sinds 1993 mijn dagelijkse auto dus gaattie ook mee op vakantie…,
met sleurhut vanzelfsprekend:)king:origineel gepost door SRLandgraaf
Zoals de titel al luid heb ik een “bonk” van de sub woofers zodra ik bv van dvd over ga naar usb dan geeft ie 2 bonken .Verder heb ik een constante ruis in de boxen .
Hopelijk kunnen jullie me helpen
gr.Nick
klinkt naar een köt radio vriend ;):angel
origineel gepost door Mich
Ik heb ooit eens 1 keer lagers vernieuwd achter aan de Manta.
Ik weet alleen nog dat ik een slagtrekker heb gebruikt om de as eruit te krijgen…het lager weet ik niet meer..kan me niet herrinneren dat ik iets verwarmd heb om het lager eraf te krijgen…maar ja…is al 15 jaar geleden ofzo.idem hierzo ook al 12 jaar geleden…
zonder slagtrekker om de steekas eruit te trekken is het wel ff aanpoten met een oude velg erop en dan beuken voor de demontage..
ik gebruik een eigen gemaakte slagtrekker;)
tsja hoe heb ik de lagers van de steekas afgehaald…goeie vraag…
volgens mij had ik 2 dikke strippen ijzer in een grote bankschroef gezet en de as met lager ertussen gestoken en (met een houten blok ertussen) met een vuisthamer op het steekas uiteinde gemept…..:hmmzorigineel gepost door onomono
Hi!
Ik ben bezig om mijn Manta B Berlinetta uit ’79 op te vijzelen. Mijn garagist vertelde me dat het wiellager rechtsachter nodig aan vervanging toe is.Ik heb het lager inmiddels zelf weten te vinden, alleen nu krijg ik te horen dat er voor vervangen ook een krimpring en oliekeerring nodig is…. ik zoek me suf maar heb geen idee waar ik deze zaken kan verkrijgen.
Heeft iemand een idee?
ook welkom leuk dat jij je ook ff in het voorstel blog hebt laten zien en je hebt voorgesteld………………………………………………..
voor een wiellager toch niet…:sleeping
als het lager van je pignontandwiel (waar het starre gedeelte van je cardan aan de achteras vastzit) vervangen moet worden, wel!
voor een wiellager heb je alleen pakkingpapier en vloeibare pakking nodig ;)
welkom :wors blij dat je toch nog verstandig bent geworden!:jerry
origineel gepost door b_elev
:hmmzdus… gwoon gaanmwah een beach party met de dames is net ff interessanter :P
en dan nog…. in mijn uppie is ook geen feest om naar huis te schrijven :jerry
ik heb er ook al een keer mee geklooit en kreeg hem niet eens rondgedraaid, was ermee gestopt na die poging.
maanden later weer begnnen en boutkop weg geslepen en wat schetst mijn verbazing het ding viel er bijna uit:swear
wrm het opeens los zat mag joost weten…met de zwaarste gereedschappen was er geen beweging in te krijgen!
toch nog 1 uur van Sittard vandaan en 80 km….
hoogstens wegbeheer is aanspreekbaar omdat er wegwerkzaamheden waren hoor jij je aan te passen aan de weg omstandigheden..:(
maw meer afstand houden!er staan niet voor niks bij asfalteer werkzaamheden borden ivm steenslag;)
suc6 ermee ik hoop het beste voor je met deze vette pech:(
er zijn kunststof veerweg begrenzers bij de automaterialen handel te koop voor €25 per set van 2, die tie-rap je tussen je spiraal in;)
ennuh….175/30? heb heb je palletwagen er opgelegt?:jerry
-
AuteurBerichten