Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
zitten er nieuwe lagers in de kop?
origineel gepost door a3corsa
origineel gepost door jeromman
kan iemand mij uitleggen hoe ik het kroon en pionwiel demonteer en monteer want die is van het weekend kapot gelopen?Dat is vrij simpel:
– hele as vervangen
of
– kroon en pignon door Manta24V laten vervangen.
Het klinkt heel lullig, maar dit is echt een karweitje dat als je er naar vragen moet, dan moet je er NIET aan beginnen.
Ik heb het op school moeten doen (mts-autotechniek), je hebt een micrometer nodig, en dan nog is het lastig om de tanden goed op elkaar te laten lopen.
en je hebt origineel opel speciaal gereedschap nodig.
volgens mij zit achter de zekeringskast niks om je stationair te regelen.
Daar zit wel het intervalrelais van de ruitewissersheeft ie niet
bij mij had de keurmeester het wel over de aslast, maar hoe weet die wat de aslast mag zijn?
iemand een idee?
en ik vind het toch wel gevaarlijk als een motorombouw met de originele remmen
gewoon wordt goedgekeurt. (bij gonzo powerr)proficiat allemaal, :D:D
wordt nog moeilijk iets te verzinnen wat afkeur is:thumbup
origineel gepost door Jerremy
origineel gepost door mantaroel
ik heb net gebeld met de RDW om een afspraak te maken voor keuring
4 naar 6 cilinder manta, kan maandagmiddag terecht.
Er werd niet gesproken over een conformiteitsverklaring, alleen een aankoopbewijs.:hmmz Tegen mij werd weer gezegd een CVO van de motor erbij is het handigst. Niet verplicht, maar kan doorgang bespoedigen en vergemakkelijken.
Maar ja dat snap ik dan ook weer niet, in mijn geval gaat het om toch een soort van ‘samengestelde’ motor. Aansturing, dus inlaat- uitlaat en ECU zijn van een oudere euro-generatie V6 afkomstig met 700cc. minder motor inhoud.
Ik heb nl. géén aankoopbewijs van de motor(en).
Mij hebben ze niet gevraagd om een CVO, ter plekke vroeg de keurmeester hoeveel kw de motor heeft en de motorcode.
Ik had het kenteken zaterdag al in de bus liggen:Ddan hebben ze het niet gezien:hmmz
ja;)
Venlo
Ben net terug, werd alleen gekeken naar de aanpassingen en de co gemeten,
let op i.v.m. lambdasonde minder dan 0.5 co, ook zonder kat.
gelukkig had ik een co van 0.12
effe op de remmentestbank , daarna wegen en klaar.
50 euro betaald en kenteken wordt opgestuurd.:Porigineel gepost door m400
Ik ga ook maar eens bellen.dan weet ik wel voor welke, heeft ie nog geen apk gehad na de ombouw?
ik heb net gebeld met de RDW om een afspraak te maken voor keuring
4 naar 6 cilinder manta, kan maandagmiddag terecht.
Er werd niet gesproken over een conformiteitsverklaring, alleen een aankoopbewijs.origineel gepost door boyanka
origineel gepost door corres
mijn ascona is goedgekeurd met de tom tom erin
snelheidsmeter deed het ook niet.
had zo gauw geen zin dat te maken
navigatie mag ook als snelheidsmeter.
al heb je dan uiteraard nog geen teller
maar snelheidsmeter hoeft dus niet te werken.
vin dit zelf eigenlijk een kwalijke zaak.
een auto moet een snelheidsmeter in punt uit.
omdat anders de kilometers ook niet verder lopen.
terugdraaien is fraude en een niet lopende meter word getollereerd???
neuh vin dat het best een afkeurpunt mag zijn.
jaar zonder werkende teller en je bent de hele kilometerstand van de wagen kwijt.
dus nog een nieuwe keuring met exact dezelfde stand en overzicht is helemaal weg!:ohier is de gps afkeur, de reden is dat je zodra je een tunnel inrijdt geen snelheid meer kan worden afgelezen
Bij ons staat in het apk-boek niet dat je de snelheidsmeter in een tunnel moet testen.
als het je eigen kinderen zijn die regelmatig in de auto zitten mag het niet,
als het zoals in dit geval, de kinderen maar een enkele keer in de auto zitten, hoeft het niet.
origineel gepost door cruez
dacht dat zelfs een gsi standaard geen geventileerde schijven had hoor :hmmzja, dat klopt.
Ik heb altijd met senator 24v remmen gereden op mijn voyage.vorige week gespot in Voerendaal, een manta met een bloemetje

iemand de tj-bx-82 nog gezien? witte gsi exclusive
of de nj-24-xj witte gsi
nn-nd-01 monacoblauwe gsiorigineel gepost door larsjeG40
dat is best geld voor 2 van die stangetjesHmm, als je veel geld aan pk´s en velgen en achteras en remmen uitgeeft dan zijn die 500 euro van zo´n stabilisatorstangenset toch in verhouding niet zo duur.
http://www.manta-b.de/strauss/neues/stabi_kit.htm
misschien zoiets:thumbup
Ik heb op mijn race-ascona ook remmen van een 240, maar als je met een t-stuk
de leidingen gaat monteren moet je wel een steuntje maken dat de leidingen niet kunnen bewegen ten opzichte van de klauw.
Ik had dat eerst niet en heb bij de ascona en bij de manta als eens met een
gebroken leiding gestaan…..is niet leuk.:thumbdown

origineel gepost door manta19sr
hoe kom je aan dat kenteken als ik vragen mag?import:D , is overigens niet van mij
gespot vandaag bij mij op de oprit : een rode b1


vandaag gespot in Roermond om 18.00 uur :

Heb me een stuk verder omgedraaid om te kijken of ie er nog stond,
was ie al weg.
Dus waarschijnlijk weinig problemen.origineel gepost door bascona1
origineel gepost door mantaroel
effe -offtopicmaar weet iemand van wie die amerikaan is die achter de ascona staat?
Heb ik ooit motorsteunen van gekocht en daar wil ik er nog wel wat van.dus misschien weet iemand wat, alvast bedankt.
Volgens mij is die amerikaan van die belg uit de regio Antwerpen.
:hmmz
http://www.opelsworld.bebedankt:D
-
AuteurBerichten