Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgens mij kun je je grill eruit pakken, en dan kun je er al aardig bij leidingen los oude condensor eruit, nieuwe erin, stikstof erop (leidingen welke los zijn inspuiten met lek zoeker) stikstof eraf laten (vocht ontrokken uit het systeem) vacuumeren en opnieuw afvullen met de juiste hoeveelheid gas.
Mooie auto hoor!, ben er ook geloof ik ooit eens naar wezen kijken :thumb
Beter neem je wel even projectorlampen, dit lichtbeeld gaat veel automobilisten storen (is namelijk verblindend).
Setje (angel eyes) projectorlampen kost een keer 150 euro king:Als het vliegwiel geen haarscheurtjes heeft of wat dan ook, gewoon laten zitten betjen schoonmaken lichtelijk opschuren en de bak er weer achter hangen, deze is los te demonteren zonder de motor eruit te lepelen :thumbup
Netjes hoor! king:
Mijn corsa a sedan, stond een tijdje op een ta technix set met achter gaz veren en dan rondom op 8J’s mattig felgen paste ”prima”
Al met al wordt het een dikke Tr hans!Ja klopt, heb er zelf ook het een en ander laten doen echt een top bedrijf!!
Inderdaad netjes zeg!
Jawel, net wat fearless zegt gewoon werken met een halve colafles werkt prima!
Anders ff je homokineet eraf tikken, is ook het werk niet ;)Gewoon eerst het airco systeem leeg trekken, het gas (r134a) wat erin zit is namelijk giftig en dus schadelijk voor het milieu.
Stappenplan:
– Airco leegtrekken
– Condensor demonteren/monteren
– Stikstof op het systeem zetten (vocht ontrekken uit het systeem)
– Afvullen met aantal grammen koudemiddel, en een paar cc fluor (om eventuele lekkage zichtbaar te maken)Greetz Robin!
Uuhh nee was er vandaag voor een of andere motormanagement training!
Heb er vandaag een aantal rondjes omheen gedraaid, bij de innovam in Zwolle!
Ziet er netjes uit!, lak zal vast nog wel wat bijtrekken king:Corsa b van Fearless gespot! @ innovam zwolle
Deze kun je er inderdaad stomweg aftrekken, een goede nuk is voldoende;)
Portiervanger gok ik, goed vet erin spuiten en misschien iets strakker afstellen (is een veel voorkomend probleem bij de corsa d)
@rpjverhoev wrote:
Soda neutraliseert het accuzuur…
Na het spoelen met soda even goed doorspoelen met water, soda alleen is ook niet al te best voor je lakwerk..
en dan even dit weekend goed in de zon zetten, ik hoorde dat het lekker weer wordt morgen, en als de boel goed droog is inspuiten meej tectiel ML..Volgens mij kun je gewoon je laadstroom meten met een multimeter, maar is je spanningsregelaar niet kapot gegaan door een kapotte accu?
(een kortgesloten cel oid? ’tis altijd handig om de rootcause te bepalen)Succes Stijn, en wellicht tot een “stoplicht-hallo-contact” ;-)
Je laadstroom moet je met een amperé tang meten, je laadspanning kun je inderdaad meten met je mulitmeter!
Olie goed aan peil?, anders even een potje Forte motorflush op de olie kiepen, de auto een anderhalf uur stationair laten draaien olie eraf laten en frisse olie/filter erop meestal is dan het getik over;)
Mocht je het niet zelf kunnen, zijn hier genoeg mensen die het wel voor je willen doen voor een mooie prijs ;)
Heb geloof ik thuis nog ergens een boek liggen, over de ex fabrieksauto van nicky schelle! zal eens voor je gaan kieken ;)
Is inderdaad een probleem dat zich wel vaker voordoet, ook ik blijf erbij dat de auto bij een opel-dealer gerepareerd had moeten worden wil je de coulanceregeling toe passen!
Hey,
wat mirrage zegt zou eventueel kunnen, krik je auto even op (linksvoor) en draai het wiel rond tijdens het draaien van het wiel pak jeje veer vast voel je hierin een trilling dan is het je wiellager (meestal ook wel hoorbaar).
Wiellager vervangen zelf zou ik niet aan beginnen, aangezien je een pers nodig hebt en er toch nog wel het een en ander bij komt kijken denk dat het lager zelf een euro of 80,- kost.
Gr Robin
Mooie kadett mannen! :thumb
Awesome ascona’s you have overthere!!! :wub
Nou, ik zou er zelf niet mee aan het prutsen gaan als je namelijk het aircogas (r134a) eraf laat, dan tast je ten eerst het milieu aan, ten tweede heb je kans op je vocht in je aircosysteem.
Mijn remedie, bij de garage de airco leeg trekken,vacumeren,afvullen en dan het interieurfilter vervangen!
Heb het een maand of 2 geleden ook mee gemaakt, deze riem was 1 tand versprongen maar merkte er niks aan met het rijden!
-
AuteurBerichten