Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2012 om 11:17 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880942
zo, nu weer terug naar de ascona;
motor incl vooras e.d zit er weer in, ben begonnen met aansluiten koelsysteem en bedrading.
stuurbekrachtigingsleidingen gemaakt, bestaande uit een deel BMW en een deel opelleiding welke ik aan elkaar getiglast heb dmw een bus, welke meteen als Reducer dienst doet:
busje gedraaid met 4mm reducerdoorlaat, zelfde maat als de bmw leiding had:

en afgelast en gelakt:


Ook het remsysteem is aangepast, nieuwe leidingen icm goodridge rvs remslangen en astra gsi remklauwen
remklauwen voorzien van revisiesetje en een nieuwe lak:

nieuw steuntje, nu achter de vooras zoals bij een manta B, zodat ik niet hoefde te rommelen met lange remslangen tussen de veer door, nu kan ik gewoon een manta b gsi remslang gebruiken:

het complete systeem;

ook zie je op deze foto dat de slangen van de stuurbekrachtiging erop zitten, deze is dan ook klaar en zou moeten functioneren.
Reservoir voor de bekrachtigingsolie ook geplaatst, mooi weg in de neus zodat het niet teveel opvalt:

wat fotos hoe het blok er nu inligt:



ondertussen ben ik bezig met het aanpassen van de bedrading en een koelfan plaatsen, binnenkort weer meer :kewlpics
23 mei 2012 om 10:53 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880941zo, een tijdje niets met het topic gedaan, maar in de schuur zeer zeker wel!
tussendoor even een bmw e30 gedemonteerd voor onderdelen incl de neus eraf gezaagd, altijd handig voor motorswaps:

neusje heeft een mooie hangplek

-een saab gekocht, gefixt en apk erop, foto staat hier al in het topic op pag 2
-Daarna een saab gesloopt voor het blokje, ook foto van aanwezig hier
-mn moeders kadett c weer eens opgelapt voor de apk en het oog

eruit geslepen, binnendorpel vervangen en buitendorpel, strakgemaakt, gespoten en de onderkant nieuw in de anti steenslag en tectyl

en nog wat andere autootjes tussendoor wat onderhoud en reparatie gedaan, dus nu weten jullie dat ik niet op de bank heb gezeten :vertag
23 april 2012 om 21:21 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880926@bouke_gsi wrote:
Hee man mooie Ascona :thumb
ik ben zelf ook bezig met mijn v6 te restaureren en nou had ik de vraag wat voor lak heb jij voor je motorgebruikt?
ga zo door :thumb
dit blijf ik volgenDe lak op het onderblok is gewoon hammerite voor buitengebruik, dit heb ik al meerdere malen toegepast op motorblokken en het blijft tot nu toe goed zitten, zelfs na meerdere jaren en kilometers.
23 april 2012 om 21:19 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880925@fredericki200 wrote:
@Jo1 wrote:
Jawel hoor!, gaat wel lukken voor @mm.
@Fi200, wat gebruik jij voor carterpan?heb een stale pan en aanzuigbuis van een vectra.
deze had ik al liggen tot ik een aangepaste pan kon kopen incl. aangepaste motersteunen.
dit past er heel mooi in maar kom net niet weg met de spruitstukken (1 keer ff gouw gekeken)
maar moet zeggen dat het blok ver naar achter ligt



bij de laatste foto moest hij nog iets zakken en naar achter
heb hier ook nog een y30se staan waar die cadilac spruitstukken op zitten, maar dat ga je helemaal never nooit niet redden.
met de moter steunen die ik nu heb hoef ik niks aan de vooras aan te passen.Jo heb jij mischien nog wat foto’s hoe het bij jou zat?
als ik zo naar jou carterpan kijk komt het blok veel verder naar achteren dan bij mij het geval is, waardoor je inderdaad niet uitkomt met de standaard spruitstukken. daarom heb ik ervoor gekozen het blok verder naar voren te leggen, het is niet ideaal maar zo kon ik wel de standaard spruitstukken behouden. Ik weet zeker dat het bij Jo toendertijd ook zo zat, de motor verder naar voren. je ontkomt er niet aan zolang je het schutbord niet wilt verbouwen of uitlaatspruitstukken zelf maken.
Mooi werk mathijs! Wordt weet flink gehobbied in onze schuur, 2 ascona 6pitters haha.
15 april 2012 om 21:44 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880916Manta? Uhm het is toch echt een ascona jeroen;) die spruitstukken van de catera lijken behoorlijk veel op die van de c25xe fwd, dus denk dat ze ook niet bruikbaar zijn. Wanneer kom je weer eens buurten? Deze week een bmw e30 demonteren, einde vd week weer nieuwe pics!
@Jo, bedankt voor de duidelijke foto, mijn stuurhuis zit ook op ongeveer dezelfde plek dus dat geeft me een goed gevoel, we zien wel hoe het rijdt15 april 2012 om 15:39 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880914De uitlaatspruitstukken zitten er al op en de motor zit alweer in de auto, past gewoon prima, alleen de voorpijp aan de stuurkolom zijde wordt krap.
11 april 2012 om 16:14 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880910@Jo1 wrote:
Netjes.
Wat die Alu-deksels betreft, heb ik dat zelf ook al eens ooit overwogen.
Echter heb het nooit gepast, omdat ik van mening was, dat de olievulopening nog al ongunstig uit kwam.
Maar zo te zien, zit dat bij jou wel goed?
Ik zie dan ook dat je op de laatste foto het kleine inlaatspruitstuk gebruikt, terwijl op één van de eerste foto’s het lange spruitstuk zit (laat model)
Ik vraag me nu dus ook af of het lange model (welke ik zelf ook heb) aan de achterzijde ook langer is? dacht van niet.Jo, wat bugkiller zegt, ik heb een vroeger type inlaat gemonteerd vanwege de ruimte, verder zijn de 2 inlaten indentiek aan de achterzijde.
Dan heb ik nog een vraag aan jou, hoe bevalt jou het bmw stuurhuis op de manta? Ben er wel benieuwd naar, aangezien het bmw stuurhuis veel minder omwentelingen maakt tov orgineel.al een tijdje in bezit, maar hierbij de foto;s van mijn Atje welke op het moment in ombouw is naar mv6:

7 april 2012 om 23:03 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880904hierbij dus de beloofde foto’s van de ascona:


uiteraard weer vorderingen gemaakt en morgen weer de hele dag in de schuur, einde van de dag weer nieuwe foto’s!
4 april 2012 om 21:51 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880902Ik hoop morgen! Als mijn broer ze eens van zijn pc afhaald. Morgen nieuwe pics!
Ja mike welkom :thumb
4 april 2012 om 15:13 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880900@marcel wrote:
ziet er allemaal erg goed uit Mark,
alstie straks klaar is kan je mooi je krachten meten tegen don zn kadett turbo :mrgreen:
Mag toch wel hopen voor hem dat ik het afleg haha, een racemonster wordt het niet, eerder een cruisebak met wat extra’s
4 april 2012 om 15:10 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880899Bedankt voor de positieve reacties! Morgen weer een update!
Het blok met aanbouwdelen misschien wel ja :angel pm me maar ff als het weggaat!
3 april 2012 om 14:39 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880895@Bug Killer wrote:
als dat straks niet lekker gaat rijden, dan weet ik het niet meer :thumbup
word genoeg geknutseld daar in het hok :kewlpics
Haha ja we zijn lekker bezig, jij ook trouwens!
hmm zou jammer zijn! zou weer een leuk projectje zijn, maar wat niet gaat, gaat niet.
2 april 2012 om 17:37 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880893ja heb ik wel ergens, morgen ff zoeken. Zit weinig werk aan de ascona zelf qua roest, heel net exemplaar, ik moet alleen een ander voorscherm monteren en de deur laten uitdeuken en dan bijspuiten, hier is een zonnescherm op gevallen bij de vorige eigenaar :(
nog vorderingen gemaakt met de vectra?
2 april 2012 om 15:08 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880889zo, de c25xe ontdaan van aanbouwdelen om hem eens goed op te frissen qua uiterlijk, blok schoongemaakt, ontroest en voorzien van een nieuwe laklaag:

neues lack:

de carterpan ook maar meteen gemonteerd;

op deze foto is ook te zien hoe ik de oliepeilstok heb opgelost, namelijk de pijp van de x30xe welke in een bus schuift die ik in de carterpan heb gelast, afdichting net als orgineel dmw o ringen.

Ik kon voor leuk geld aan een setje aluminium klepdeksels komen ter vervanging van de plastic meuk welke vaak lekken, dus maar meteen glasparelstralen en poedercoaten, evenals de stuurpomp steun en motorsteunen, met dank aan laurent!

ik wist nog niet helemaal wat ik moest denken van het ferrarirood, maar hoe langer ik er naar kijk hoe meer het went :jerry

steunen zilver gecoat:

toen kon het blok opgebouwd worden, heerlijk werkt dat, alles schoon en fris
nieuwe distributieset erop

en de aanbouwdelen weer monteren:


bijna weer compleet:
2 april 2012 om 14:30 In reactie op: Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk! #17880887Quote:hier nog een close up foto van het uiteinde van de stuurarm:

zo, de vooras is voorlopig klaar om eronder te gaan, nu eerst de motor aanpassen en opfrissen
de carterpan heb ik van de c25xe gebruikt, aangezien deze van staal is en dus makkelijker aan te passen is ipv de alu x30xe pan.
mooie orginele pan:

nu niet meer:

ernaast zie je de plaat liggen welke erop gelast gaat worden, de olie komt in een bak uit, een beetje een omgedraaide 18s pan lijkt het:

zo, mooie bak gezet en gelast, inhoud is 5liter, lijkt mij voldoende.

olie aanzuigbuis heb ik van de x30xe genomen aangezien deze al een front sump carterpan had en dus het makkelijkst aan te passen was.
zo, pan is klaar, op de foto niet zichtbaar maar ik heb er nog een spatplaat ingemaakt zodat de olie er niet uit klotst bij wat wilder rijgedrag.

peilstok ook maar aangepast, van de sloop gehaald van een vectra a 1.6 en verlengd, dwz een stuk ertussen gelast met het microplasma apparaat, vrij lastig te lassen dit materiaal.

@Rens_Corsa wrote:
Heb maar een setje verlagingsveren besteld…
Ik zoek nu alleen nog 1 setje nieuwe Koni’s voor de voorzijde en dan is m’n onderstel compleet.Hoe heb je het met de versnellingsbak gedaan, aangezien mijn bak met hydr, druklager is.
Is deze om te bouwen?
Of is het mogelijk het complete koppelingssysteem van de Saab over te bouwen in de Vectra??Check je u2u!
Kijk ff na voor me of je een sensonic model hebt, zg halfautomaat. Dat systeem kun je laten vervallen, misschien kun je de pedalbox van de saab in de vectra zetten als je geluk hebt dat het in 1x past, dan moet het werken. Of de koppelingscilinder pasmaken in de vectra. Maar hier heb ik geen ervaring mee omdat mijn saab bak een kabel had, dit paste direct op de astra.
He rens,
Bij foto 1: jep dat is hem, de goede stekker. Ruk ook het relaisbord ff leeg!
Bij foto 2&3: idd inlaatverwarming, eruit halen dat dingNog even een opmerking naar guiliettaevo, het draadboompje van de apc klep zit wel in de motorboom verweven, en de apc klep zit aan de voorzijde van de auto gemonteerd.
Bekende motor :angel ga het het complete subframe overzetten op de vectra? Ik heb het toen bij de astra bewust niet gedaan vanwege de alu saab draagarmen, deze kunnen scheuren bij grotere vermogens. Heb je de stekker nog gevonden er uitgeknipt?
Succes!22 januari 2012 om 23:03 In reactie op: Project SAABSTRA ( astra gsi c20xe–>saab b204l )TOTALLOS! #17948061ik vind de saab motor geen lelijke motor om te zien, een xe/let is inderdaad mooier, maar ik heb toch liever betrouwbare 300+pk dan een veelste dure LET die met 300pk op zn limiet zit van betrouwbaarheid, ga je boven de 300pk, dan wordt de verhouding LET/B204l toch wel erg groot prijstechnisch gezien :vertag.
dusja, om nou duizenden euros meer uit te geven voor een beter uitziende motor….niet voor mij :jerry
daarintegen is de saab motor weer wat unieks in een astra, LET al niet meer..maar ieder zijn gedachte, ik veroordeel niemand die de keuze naar LET maakt, maar kijk je naar prijs/kwaliteit, dan is de saab optie in mijn ogen wel de beste
-
AuteurBerichten