Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hoi
en wattlink dient inderdaad om de as in het midden onder de wagen te houden
en te kunnen regelen ,heel intressant bij verlaagde en brede velgen zodat deze banden, niet aan de rechterkant tegen wielrand gaat raken bij in veren
en heeft dus niets met de stabilisator te maken deze moet eronder blijven !
tenminste als je goede wegligging wilt behouden :Dfoto van de motorsteunen


zo zijn al gelakt!
morgen kan ik weer niets doen
dus maandagavond kan motor er terug in!hoi louwe
nee, de plaat had rondom waar het carter komt te weinig vrije speling
zo kreeg ik niet de volle kg op de hoofdlagers
als ie rondom aanligt al sje hem op moment aantrekt
en je telt de dichtingskit mee
deze is 0.4 dik! had hem afgesneden , en met digitale schuifmaat gemeten !
en als ik de plaat zo aantrok,zonder kit of iets op het moment
had ik maar! 0.05 speling rondom,met dikte maat gemeten
dus had niet de volle druk op de hoofdlagers !en dat was eigenlijk het probleemheb ze nu gemonteert met loctite heel fijne dichting kan je aantrekken tot op 0.01 als het moet
raakte voor de rest nergens rondom paste goed! en de plaat raakte ook de hoofdlagers goed maar de dichtings kit was te dikja als je zoiets zet meet alles goed na!
hopen dat ie nu goed is achter een 2 weken weten we meer,
ben ook de motorsteunen gelijk aan het aanpassen nu de blok ligt er toch uit
zet de fotos er deze week nog op
van de motorsteunen
en gelijk ook inlaatcollector polieren nu
heeft proefgedraait en alles is dicht !
grtzhey
nee heb het onderblok terug los moeten halen
dus motor terug eruit
de verstevigingsplaat die met de hoofdlagers geschroeft zat! was niet goed!
bij 3000 toeren trilde de motor zo ,kon je hand niet op de inlaatcollector houdenheb deze verstevigingsplaat volledig terug opgemeten en bijgefreest
nu zal ie goed moeten zijn volgende week gaat de motor er terug in
en achter een 2 weken terug de testbank op
net op tijd gestopt op de testbank,anders was alles naar de haaien
maar goed dat we het op tijd gemerkt hebben
lagerschalen terug vervangen nu
en verstevigings plaat bijgewerkt
hoop dat ie goed is nu
hou jullie op de hoogte!
zal fotos maken op de testbank!hey
jazeker alles is doorgelast!
met zo een motor ook wel nodig!
maar heb ze specaal vanboven opgelast! onderin gaat natuurlijk ook!
omdat er nog een versteviging van rechts naar links! komt,over de motor heen! de gaten zijn geboort!
als de motor goed loopt komt deze steun versteviging ertussen geschroeft! in edelstaal! gepoliert! natuurlijk!wil er toch ook mee naar sevenum!
23 en 24 augustus!
dus ik hoop ook zeker dat alles een beetje meevalt als
de motor draait! ;)anders wordt ik stilaan gek hier!
zomer om en nog geen meter gereden!
sleutelen is ook wel mooi maar dat doe je normaal in de winter! ((inlaat gaat er ook nog terug af voor te polieren ! in de winter! ))
grtzehey hier nog wat fotos!
hij is zogoed als klaar!
alleen de ontsteking moet nog wat aan gesleuteld worden!(heeft momenteel geen vonk!
:(
:hmmz komt wel :wors:worshttp://s248.photobucket.com/albums/gg197/mantaevo/?action=view¤t=M4110020.jpg

motor klaar voor erin te leggen


als ie vonk heeft volgen de pics van de testbank!
hoi kris!
tuurlijk ken ik je nog!de adapterplaat kan ik je nog bezorgen moet er nog leveren dus!
175 euro met de laser uitgesneden! als er nog zijn!u2u even!ja heb dus mijn systeem van de achteras zo gemaakt dat ik er altijd nog een orginele as onder kan zetten!
is dus geen 4link e kris!
dan heb je 4 trekstangen!
dat ging niet aan de bovenkant! omdat ik dan in de bodem moest!
en dan geen achterbank kon zetten! heb ik het zo opgelost!
stabiel is het zeker genoeg en sterk ook ,moet alleen afwachten wat de wegligging gaat doen(grip):hmmz
maar als je nog even wacht met je ombouw! dan laat ik het weten!
als het niet goed moest zijn wordt het volgend jaar in de winter een 4link systeem!
waterkoeler is van een nissan skyline! setup uit usa
intercooler ook usa! 77x30x8 ging net tussen het chasis van voor!!:)
motorsteunen heb ik niet aangepast! wel versterkte !meer gestabiliseert,met andere woorden hardere
alleen de motor iets rechter gelegd,
met uitvulring!
voor meer plaats te hebben met de turbo langs rempomp
heb inderdaad hydraulische koppeling! omdat ik versterkte druk groep heb en sinterplaat koppeling!fotos staan er ook al op van de ombouw naar hydraulische koppeling!als je nog vragen hebt! help jullie graag!
groetjes andytja jo
een beetje driften hou ik wel van!
nu ik zeg je moet de voordelen met de nadelen nemen!
wou mijn achterzetel en bodemplaat liefst orgineel laten! daarmee! heb ik ze zo omgebouwd!
ook eventueel voor keuring later nog!
orgineel achteras en motor ,alles past er terug zo in!
alleen alles is doorgelast en versterkt natuurlijk!
en met 400 450pk moet je toch een beetje grip hebben
dus het is allemaal nog proberen! wat dat gaat geven !
als je helemaal niet van de plaats komt! is ook niets!
we zien wel anders weten we wat we volgende winter weer kunnen veranderen!
zo blijven we bezig! :P;)dus jij denkt dat je de stabilisatorstang weg mag laten!
dit wist ik niet zeker! kan niet alles weten!
daarmee heb ik ze er terug opgeschroeft! :thumbuphee koen hoop otu meeting 28juni!
maar ga niets forceren! alles moet goed zijn !anders wordt het de vivaro!hihiinderdaad louwe! deze panhard houd de as dus mooi in het midden door het scharnierend punt! in plaats de vaste panhardstang! kon het niet beter uitleggen:thumbup
intercooler is goed!
turbo moet meschien nog aangepast worden! deze is redelijk groot!
dus proberen en afwachten op hoeveel ie opslaat! want te laat is ook niets!hier de fotos van mijn achteras! jo??
graag reaktie!
ga het eerst proberen zo! als de wegligging niet naar mijn goesting is wordt ie volgend jaar! omgebouwd naar 4link!cardanas heb ik eronder gehad komt ook goed!
is er nu terug onderuit gehaalt!omdat blok eruit is! anders maak ik volgende week nog wat fotos!als alles terug in mekaar staat!


groetjeshoi kale gek!
hier de fotos!
had ik nog op mijn pc staan van de orginele wattlink opel as



hoop dat je er wat aan hebt! succes verder:wors
hey
kurt ,ja polieren gaat al iets kleine stukken! e :)
kale gek! heb helaas geen foto van de as als ie op de wielen stond ,
maar bij een manta as is het zo wie zo anders! of je moet een heel sterk achterdeksel maken! ,of er komt een 3de stang bij ter versteviging!van de watt link! zal eens zien als ik nog een foto vind van een manta as wattlink voor je!mr-turbo bedankt voor het meedenken! zo helpen we mekaar verder!
maar heb de as al meerdere malen laten zakken!
links en rechts op een stapel wielen , en zo de 2 palen brug naar beneden
voor te kijken als alles! goed komt!bij het inveren! ,
heb ze ook meerdere malen zonder veren laten zakken! voor te kijken wat ie doet als ie tot op de aanslagrubbers zakt!
en hij raakt niet!gelukkig maar!wil achter 2 weken op meeting!
hoop dat het lukt!hoi
deze week de motor verder opbouwen!
en de nokken op punt zetten!
fotos volgennog!
dan hoop ik volgende week hem terug in te bouwen! zodat!
hij achter 2 weken de testbank op kan!bedankt eddy !bij jou vlot het ook goed zeker! met de cabrio!
louwe , de gaas blijft zo! vind het mooi maar goed dat smaken verschillen e king: zwart blijft ook niet met steenslag
larsje! dit zijn de achterste schijven! de voorste zijn nog een beetje groter!:P
jo! zal van de week ff een foto schooten van de voorkant!
het is geen 4link hoe ik al zei! wou de achterbank erin laten!
het moet nog uitwijzen wat ie gaat doen (wegligging) als dat niet goed is wordt ie volgend jaar omgebouwd naar 4 link ofzzz eerst zo proberen
alles is sterk genoeg gemaakt ! juist proberen wat ie kwa wegligging gaat doen
bedankt voor de positieve reakties!kan er weer volle bak aan beginnen !
want het wordt tijd dat ie klaar is! begint een beetje te kriebelen! !
en de meetings!zijn volle bak bezig!hoi
hier nog wat fotosvolgende week gaat het blok er terug in!met de oliekoeling zuigers!
hoop hem achter een 2 weken op de testbank te hebben staan!
hou jullie op de hoogte! grtz! andy
ems motormanagment
koffer voor het afwerken!
en koffer afgawerkt!

bumper en netjes zitten erop
fotos van de achteras

benzinepomp ,enz kompleet in koffer! gepoliert!

oliekoeler achterbumper met afschermplaten rvs
trekstangen en achterschijven!ja
owke
komt gerust nog eens langs!
de bak staat koud! :thumbuphoop deze week de sportschijven binnen te krijgen!
kan ik deze aan passen !
en de adapters maken! voor de klauwenmaar ben sowiezo nog wel even zoet met de bedrading!
rond de motor zal deze week is een fotoke maken!
van de draadboom van het ems motormanagment!:ohier nog wat fotos ,,over hoe het er mee staat momenteel

revisie van de brembo klauwen!4pots!


ben momenteel bezig met de bedrading! en de ombouw rond de motor!hoi maartuh
ik heb me een rubber gehaalt! bij een maat van me op het werk!
een u vorm,, dat heb je goed gezien op die foto! :wors
! en deze paste net over de bumper!
zodat deze dus niet tegen mijn lak aanschuurt en na een tijd erdoor schuurt met de trillingen!
het is een polyster mantzel bumper maar je kan zo een rubber net zo goed op een irmscher ofz schuiven!
was niet goedkoop kon hem zo niet achterover slaan spijtiggenoeg!hihi
maar ja beter in een keer tegoei!
inlaat collector is afgelast en gevlakt!dus klaar voor tegen blokje te schroeven

steekassen afgedraait en omgebouwd 4x 100

sper de nieuwe lagers al opgepitst
nu nog wachten op die bouten voor het tandwiel vast te zetten!zijn besteld!:hmmz
orgineel diffrentieel is al verwijdert uit de as!
zodra bouten binnen zijn kan alles in mekaar! en afgesteld worden!:cool:
hou julie op de hoogte!grttzzhey kurt
bedankt he
:P! lagers op de sper geperst!
nu is de sperblok toch niet dikker van want,voor het kroontandwiel ertegen te schroeven!:swear
! dus moet ik specaal boutjes bestellen 12.9 fijne draad welliswaar in zweden alweer!
omdat de orginele boutjes te kort zijn ,en omdat het een specale sperblok is!is deze dikker als de orginele volvo sperblokken!schit he! +moesten zowiezo nieuwe boutjes in! maar de volvo boutjes zijn dus te kort!
weer een 10 dagen achteruit! voor de as eronder kan!:mad::cry
maar ja fotos volgen
straks nog even de schakelwegverkorting bouwen en de steekassen verder afmaken! zodat ie 4x 100is!
grtzhoi kurt
nee ben nog bezig met de mal op de freesbank!
voor de oiliezuigerbodem koeling!
de mal moet onder een bepaalde hoek geboord worden,en dan verharde bussen erin zodat ik ze meermaals kan herbruiken!
zodat de olieinjectors onder de juiste hoek tegen de zuigers aansproeienhoef je niet iedere keer je blok kompleet uiteen ander te bouwen!alleen onderblok los en klaar! de mal erop schroeven
en de sproeiers boren :thumbup
hou je wel op de hoogte ben er nog volop mee bezig alles op zijne tijd!heb weer even stilgelegen ander werk!
nu weer volle bak eraan!
ondertussen heb ik wel de achterkant gemonteert!
zie foto!


meer heb ik inmiddels niet meer kunne doen helaas
jo
de koppelingspedaal gaat nu heel soepel, het is nog afwachten als de bak ertegen staat en olie erop zit,, ontlucht is! maar heb er een goede kijk op!hou jullie op de hoogte
deze week wordt de achteras! sper ingebouwd,
en de porsche remklauwen gereviseert!heb het matriaal binnenhoi koen
hoopt het he! dat ie klaar is
probeer voor begin mei!
maar ja als het niet is dan is het niet!
ga me niet jagen kan ook met de vivaro in nood! (van werk)
doe het liever in een keer tegoei! je kent me he
grtzhoi de mannen wat een vragen!
gisteren even niet de tijd gehad!
heb mijn deurpanelen terug af kunnen nemen! de centralevergrendeling pompjes zaten fout!
ale ze moesten omgedraait worden voor een externe bediening op stroom deze werkte namelijk maar op 1 manier en kabeltjes wisselen helpte niet!
dus pompjes moeten omdraaien dat heb je als er geen schema bijzit!
maar goed in orde nuhoi louwe
laten we maar zeggen een soort 4 link
onderkant komen de trekstangen die houders zie je een klein beetje op de foto!wou de bodem orgineel laten onderkant en daarmee heb ik het zo gemaakt met de trekstangen aan de onderkant!
zal nog wat fotos maken en zeker als de as eronder hangt kunnen jullie nog eens geilen
en natuurlijk wat iedeen opdoen hihi
de sper is competetie in zweden gehaalt 75% selmer holm 1750euro losse sper dan de lagers enz nog dan weet je het wel!!hey kris de dana 30 kan ik je niet mee verder helpen weet niet of deze sterk zijn
de 10.31 die ik eronder heb houd 600pk en met specale steekassen zelfs
900pk dus is zat genoeg!hey arjan is het niet! jou ken ik ook nog!
en heb je al een 400 klaar! grtzhey eddy bedankt!
ben inderdaad andy !!
vlot jou werk ook een beetje met de cabrio staat die hier ook ergens op het forum
zal straks eens even zoekengroetjes
hi kris
ja ik ken je wel! heb je wel eens gesproken op de manta meeting in ardennen ,duitsland
ik heb ook de brede zander gehad met 24v motor bmw daschbord! enz.. hoe hier al vermeld is vorige bladzijde!hi eddy ,bedankt vlot inderdaad goed! maar ja iedere avond sleutelen! van 6totnu zo ongeveer! hihi
wil hem in mei hebben bollen voor de meetings!de as is een van een volvo louwe
omgebouwd met trekstangen unibals!
grtz! -
AuteurBerichten