manta73

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 434)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Mantaei is weer pappa geworden #17661864

    Wat zijn ze mooi he,alles erop en eraan.
    Zo klein en toch helemaal compleet.
    5 teentjes,5 vingertjes en dat dan dubbel
    Blijft altijd een wondertje

    We wensen je veel vrolijke momenten met je nichtje toe.
    Dat ze maar een leuke suikeroom mag hebben.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17319846

    Daar staat tie dus nog steeds.
    Wel een blikvanger op deze manier

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17319841


    Tis niet zo’n hele strakke,maar wel dikke wielen eronder

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17319840

    nee die is het niet,die is idd al eerder gespot in Etten-Leur.

    In reactie op: Ook een probleem(pje) #17658570

    Joost om van dit geneuzel af te zijn,zou je ook een electroniche ontsteking erop kunnen zetten.
    Das 1 x monteren goed afstellen,en je bent klaar
    Werkt perfect.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17319838

    vanmiddag op de parkeerplaats bij de opeldealer Etten-leur
    Een goudkleurige a-manta.

    In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659178

    HAha manta dromen,droomwagen ja dat zeker Pop.
    Maar daar weet jij ook alles van toch.

    Hulkie,deze beide manta’s stonden een maand of 2,5 geleden nog in de Made.
    K ben er toen naar wezen kijken,en kon ze kopen in 1 koop.
    Met name die groene vond ik wel intresant.
    Zelf heb ik ook een 1900 automaat,waarvan de achteras jankt.
    Dus puur voor de onderdelen.
    De achteras van een manta automaat heeft een andere overbrenging als die van een schakel
    3,87 automaat en 3,44 schakel.
    Toen ik ging kijken naar deze auto’s stonden ze helemaal ingeklemt.
    Kon er niet om heen lopen.
    K heb toen wel een bod gedaan,maar eigenaar ging voor de hooste bieder.
    En dat is z’n goed recht natuurlijk.
    Vandaar.
    By the way,als je de kompete onderhouds history van deze manta hebt,weet je mischien ook wel wat het orginele kenteken is geweest.
    ZR in het midden is afgegeven in 1978/79.
    Je zou kunnen proberen om het orginele weer terug te krijgen
    Succes Gerry

    In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659175

    K ben blij dat de jeugd van tegenwoordig ook de manta op waarde weet te schatten.
    K was 25 jaar geleden al knettergek van de manta.
    Voormanelijk de A
    En heden ten dage,zijn er nog steeds jongens(en heeel soms meiden)
    Die ook besmed worden met het mantaviris.
    Veel beter als q-koorst

    Vindt het super dat deze bolide erkent wordt door de jeugt.
    Geen andere snelle boliedes,gewoon een manta.
    Zo simpel kan het leven zijn.
    Mijn ervaring

    In reactie op: Mijn Manta A ''Green Dream" #17659173

    Mooi projeckt,k ben bij deze manta”s wezen kijken afgelopen february.
    K ben blij dat deze bij echte liefhebbers is terecht gekomen.
    Tis net wat Popke zegt,t lijkt wel of er steeds meer Atjes gerestaureerd worden.
    Als je van je achteras af wilt,zo1 zoek ik nog.
    Maar succes met de restauratie.
    En blijf foto’s posten:wors:wors

    In reactie op: More New kids Turbo #17657813

    Tis wel humor die altijd ten koste gaat van andere mensen,dat vindt ik minder.
    Maar waarom moet er altijd iemand dood.
    T zou voor mij best zonder kunnen

    In reactie op: Dikke Manta's topic #17332353

    lekker overtrokken
    Zo worden B-manta’s gezien dus door andere mede autoliefhebbers enz
    Imago zullen we nooit meer vanaf komen.
    Gaat niet lukken,hoe serieus de hobby ook wordt genomen.
    B-manta wordt schijnbaar altijd,aso bak
    Vechten tegen de bierkaai

    New kids enz

    In reactie op: effe checken #17594585

    eigen forum? we zitten hier toch al

    In reactie op: More New kids Turbo #17657810

    Kijk het is duidelijk dat de B manta voor aso door gaat.
    Hebben de Atjes geen last van.
    Die worden als keurige oldtimers gezien

    In reactie op: gordels en oldtimers #17509554

    origineel gepost door TedMechanic

    origineel gepost door manta73
    Wil je daarmee beweren dat je toen veilig zat achterin?

    Ja wat is veilig.

    Veilig is op je bed blijven liggen.
    Kan er nooit iets gebeuren.
    Of je krijgt een aardbeving over je heen.
    Stort het hele huis in.
    Dus ja.

    We praten hier over wat oudere opels die de weg op gaan,Veilig?????
    Nee,je weet nooit ieder risico uit te sluiten.
    Nooit.
    Al denk je in de meest veilige auto rond te rijden.
    Zelfs lady diana dacht in een veilige auto achterin te zitten
    enz
    Is ook allemaal wat anders gegaan.

    Nu begin je het wel erg uit z’n voegen te trekken. Het klopt, je bent nergens veilig. Maar je kan altijd je risico’s verkleinen.

    Zelfs een aardbeving kan je ontwijken, door ergens te gaan wonen waar er geen aardbevingen voorkomen.

    Je kan naast een vulkaan gaan wonen en zeggen “Ja, veilig ben je toch nergens”, maar je kan ook gewoon niet naast die vulkaan gaan wonen. Wou je dan beweren dat je dan niet veiliger bent?

    Je hebt gelijk,hierin maak je wel een punt.
    Echter in jou beredernatie moet je gaan stoppen met het rijden in minder veilige auto’s.
    Want het gaat niet alleen over gordels.
    A.B.S airbags ESP pendel relaise systeem.
    Actieve hoofdsteunen stalen balken in de deur.
    Kreukelzones.
    K zal vast nog wel wat vergeten zijn.

    Als jij zegt Het maximale te doen om risico’s uit te sluiten,rij je in hele recente auto’s.
    En alles van 10jaar oud of ouder is not done.
    Veiligheid voor alles he

    In reactie op: gordels en oldtimers #17509553

    Rij al 22jaar in de manta 1973.
    Ook in het buitenland,nog nooit nx gebeurt.
    Voorin alleen heupgordels,achterin nix.
    Wij vinden het aanvaardbaar risico.
    Ook met de kids achterin.
    Tuurlijk wil niet zeggen dat je geen ongeluk kunt krijgen.
    Maar die gordels die je zelf erin fabriekt,stellen nix voor bij een ongeluk.
    En wat je ook in het nadeel stelt is de moderne techniek die in nieuwe auto’s wel zit.
    Dat wil zeggen dat je bij het rijden in een oldtimer opel,als het misgaat.
    De kans groter is op letsel,als in een nieuwe techniek auto.

    Echter wil ik er wel bij zeggen dat mijn opeltjes alleen op de weg komen als de weersomstandigheden goed zijn.
    Dus niet in de winter of bij regen.
    Daar sluit je ook al risico mee uit.
    Daarnaast wil ik m’n manta 100% orgineel houden.

    En ach de kinderen vinden het juist leuk als papa extra gas geeft op de rotonde.
    Soms pak ik deze 2x alleen al om die blije kindergezichtjes.
    Ook achterom gaan zitten en kijken naar de auto’s achter,vinden ze leuk.
    Kijk en dat kan alleen,als ze niet strak zijn ingesnoerd.
    Zo ist ook

    In reactie op: Uitvallen A Manta SR #17653487

    origineel gepost door Kermitkiller
    effe stationair wat hoger zetten dan weer proberen en niet van alles uit gaan proberen zoals ze hier regelmatig vertellen

    :wors:wors

    Waar blijf je nou Popke.
    :wors

    In reactie op: Uitvallen A Manta SR #17653478

    origineel gepost door Kermitkiller
    effe stationair wat hoger zetten dan weer proberen en niet van alles uit gaan proberen zoals ze hier regelmatig vertellen

    :wors:wors

    Kijk die heeft er verstand van:wors:wors

    In reactie op: gordels en oldtimers #17509547

    Wil je daarmee beweren dat je toen veilig zat achterin?

    Ja wat is veilig.

    Veilig is op je bed blijven liggen.
    Kan er nooit iets gebeuren.
    Of je krijgt een aardbeving over je heen.
    Stort het hele huis in.
    Dus ja.

    We praten hier over wat oudere opels die de weg op gaan,Veilig?????
    Nee,je weet nooit ieder risico uit te sluiten.
    Nooit.
    Al denk je in de meest veilige auto rond te rijden.
    Zelfs lady diana dacht in een veilige auto achterin te zitten
    enz
    Is ook allemaal wat anders gegaan.

    In reactie op: waarom geen achterwielaandrijving meer? #17652327

    JA omega heeft ook achterwiel aandrijving,net als alle bmw’s
    K ben ook fan van achterwieldrive.
    Maar de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.
    Voor mij wel,echter niet voor het gros van de mensen.
    K heb het zowiezo nooit begrepen.
    De Astra coupe turbo 240 pk alleen met voorwiel drive.
    Neus is daardoor zoekende met het gas erop.
    Bij 200 pk’s op de wielen moet je gewoon 4×4 hebben.
    T verdelen van de kracht op alle 4 de wielen.
    Wat dat betreft hebben ze dat bij audi al in de jaren 80 begrepen.

    In reactie op: Opel Senator/Monza/Commodore/Rekord/KAD GESPOT #17366931

    Nu maar hopen dat de eigenaar/bestuurder niet als die enge Koos-H wordt gezien.

    In reactie op: gordels en oldtimers #17509543

    Als je voor de veiligheid gaat,moet je zowiezo geen oldtimer rijden.
    Nog beter is helemaal geen auto.
    En lekker in huis blijven,kun je ook geen verkeersongeluk krijgen.

    Ik vindt het een aanvaardbaar risico dat er geen gordels achterin de auto zitten,en de kids dus los vervoer.
    De heupgordels voorin stellen trouwens ook nx voor.

    Maar ik geloof niet dat het strafbaar is.
    Want mijn manta is in 73 gewoon legaal op de weg gekomen.
    Trouwens in die tijd zat er geen 1 kind vast achterin.
    Daar weet ik alles van,en met mij alle oudere jongere van deze tijd

    In reactie op: Schuurvondst Ascona B #17611791

    Jij hebt echt de jackpot met dit exemplaar,ONGELOOFELIJK
    Spiksplinternieuw.
    Ja hier ga je als opelgek wel van kwijlen ja.
    Droom er snachts zelfs van ooit zoveel mazzel te hebben.
    :wors

    In reactie op: zaffira 2001 #17603944

    Dat kan de auto/ZAFIRA zelf niet weten als je de snelweg op gaat rij je met 90 maar een sukkelgannetje
    K heb er zellf ook 1 uit 2005 maar nog nooit een ponk gehoord

    In reactie op: manta tattoo #17615500

    K vindt het wel stoer,zelf heb ik ook wat plakplaatjes op m’n rug en arm.
    Dat zijn versiersels die er al een jaartje of 20 zitten.
    Maar zo’n rog vindt ik ook mooi.
    :wors:wors:wors

    In reactie op: irmscher kleppendeksel #17621919

    Tis een hebbeding,apart zeker.
    Maar zo is het met veel dingen.
    Zo is mijn manta uitgerust met een snelheidsmeter tot 220 km.
    Was alleen in de A-GTE geleverd.
    Lucht oppompbare schokbrekers,ook iets aparts.
    En zo zijn er wel meer van die aparte hebbe dingen die de ene manta onderscheide van de andere.
    Dat kleppedeksel is idd zeldzaam.
    Tis echter wel zo dat je manta er niet beter van zal gaan rijden,daar hoef je het niet voor te kopen.
    Zelf heb ik een Opel gt kleppendeksel erop.
    Staat ook netjes.
    En over de waarde,tis maar net wat het je waard is.
    Zelf zou ik er geen honderden euries voor weg tellen

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 434)