Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jan Spierings vragen, de Blitz specialist.
Uit ervaring weet ik, als men een blok gaat trappen of tunen alleen met b.v. andere nokkenas-Webers-aangepaste cilinderkop dat het fout gaat.
De meesten vergeten om de stootrand in de cilinders weg te laten halen.
Het gevolg ervan is, dat de bovenste zuigerveren breken, ( bij hoge toeren)en er veel lekbenzine in het carter komt, en daardoor de smering van de olie HARD achteruit gaat.Nadad de cilinders uitgehoond waren ging een blok 1 seizoen mee zonder problemen, met een standaard oliepomp maar wel met een oliekoeler.
Het blok draaide tussen de 8500 en 9000 toeren.Als je nog slechte voorschermen hebt van een A Ascona of A Manta met goede wielranden, die kun je achter gebruiken.
Links past rechts en rechts past linksorigineel gepost door js 400
origineel gepost door robbyrood
niet verkleurd+ niet warm+ niet vervormd dus nieuwe lagers!:)nee je kunt niet zo maar nieuwe lagers op een hele oude motor zetten, eerst laten opmeten hoe ver de kruk is versleten.
De tik kan ook van een versleten hydro klepstoter komen,
normaal kun je het zien als er weinig oliedruk is (als oliedruklampje brand bij warme motor bij ongeveer 850 toeren)Zolang er er sprake is van versleten lagers (geen zichtbara schade aan de krukas) is vernieuwe van de lagers voldoende.
Normaal gaat de krukas langer mee dan de lagerschalen, lagerschalen zijn van een zachter materiaal.
Het verschil zit in de motorsteunrubbers/bevesteging.
Na 10-1973 heeft de A ronde motorsteunrubbers met een andere bevesteging op de brug, voor rest zijn de voorassen gelijk.
Heb nog 1 type2 brug incl motorsteunrubbers liggen wat weg mag.
PB even je e-mailadres dan maak ik foto’s met het verschilDe onderste fuseekogel van een Manta A- Ascona A is hetzelfende als voor een Kadett C.
Bij een max van meer als 3500kg massa voertuig, heb je een vrachtwagen rijbewijs nodig.
Ik ken deze Blitz niet, al zit ik al 20 jaar in het oud Opel gedoe.
En woon in Limburg, en weet een beetje wat hier rondloopt, heb zelf ook een Blitz oprijwagen gehad.
Een orgineel motorblok van een Blitz kan makelijk 200,000km aan, door de speciale cilinderkop met nokkenas. Op het het blok staat ook dan een T, inplaats van S of #.Bij navraag bij de RDW heeft een ombouw van automaat naar schakel geen invloed op de APK. Het kenteken hoeft niet veranderd (gewicht) te worden omdat auto,s, ouder dan 25 jaar toch belastingvrij zijn. Ik heb het nagevraagd wegen ombouw van een Manta A van 1973 van automaat naar 5 bak.
De 2100 diesel is waardeloos, een paar keer op hun staart trappen, einde verhaal. En ze trekken nog geen worst van de tafel.
90% afkomstig van……., en omgekat. Dit is in Polen.
Begin van het jaar nog een Poolse z.g. Ascona 400 bekeken op een int. Duits Opel treffen, het chassisnr. viel me op, het begon nl. met 81, volgens mij is dat van een A Ascona. Volgens de eigenaar was het een orginele 400, had wel 5 gats assen eronder, en een type plaatje waar alleen de naam Irmscher nog een beetje leesbaar was, de rest was niet meer leesbaar.origineel gepost door boyanka
:agent je moet wel in de gaten houden dat je niet meer trekt dan de max massa van je autoAls er geen max. trekgewicht op het kentekenbewijs staat, is het max. trekgewicht 750kg.
17 december 2007 om 21:27 In reactie op: Is het mogelijk een 2,8E blok in een kadett C te bouwen? #17370795Ik ken wel een cyti waar een 6 pitter in ligt, maar de motor komt een heel stuk naar binnen, een Rover V8 past beter wat ruimte betreft.
15 december 2007 om 17:57 In reactie op: Goed nieuws voor eigenaars klassieke auto Oldtimer-apk op lo #17352393In mijn Manta ligt al 20 jaar een gastank in, en rij niet meer dan 5000km ermee ( mijn dagelijkse Astra rijd ook op gas).
Ik heb geen probleem om elk jaar naar de APK te gaan, weet dan wel dat hij in orde is, en eventueel weet wat slecht begint te worden. En voor om de 2 jaar de manta te laten keuren ga ik de LPG inst. niet er uit gooien -
AuteurBerichten