manta2

Aangemaakte reacties

13 berichten aan het bekijken - 201 tot 213 (van in totaal 213)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vraag> Carterpan Opel Blitz. #17477630

    Jan Spierings vragen, de Blitz specialist.

    In reactie op: cih en stevig rijden #17469565

    Uit ervaring weet ik, als men een blok gaat trappen of tunen alleen met b.v. andere nokkenas-Webers-aangepaste cilinderkop dat het fout gaat.
    De meesten vergeten om de stootrand in de cilinders weg te laten halen.
    Het gevolg ervan is, dat de bovenste zuigerveren breken, ( bij hoge toeren)en er veel lekbenzine in het carter komt, en daardoor de smering van de olie HARD achteruit gaat.

    Nadad de cilinders uitgehoond waren ging een blok 1 seizoen mee zonder problemen, met een standaard oliepomp maar wel met een oliekoeler.
    Het blok draaide tussen de 8500 en 9000 toeren.

    In reactie op: wielkastranden A ascona #17462117

    Als je nog slechte voorschermen hebt van een A Ascona of A Manta met goede wielranden, die kun je achter gebruiken.
    Links past rechts en rechts past links

    In reactie op: prijs voor nieuwe drijfstang lagers #17429979

    origineel gepost door js 400

    origineel gepost door robbyrood
    niet verkleurd+ niet warm+ niet vervormd dus nieuwe lagers!:)

    nee je kunt niet zo maar nieuwe lagers op een hele oude motor zetten, eerst laten opmeten hoe ver de kruk is versleten.

    De tik kan ook van een versleten hydro klepstoter komen,
    normaal kun je het zien als er weinig oliedruk is (als oliedruklampje brand bij warme motor bij ongeveer 850 toeren)

    Zolang er er sprake is van versleten lagers (geen zichtbara schade aan de krukas) is vernieuwe van de lagers voldoende.

    Normaal gaat de krukas langer mee dan de lagerschalen, lagerschalen zijn van een zachter materiaal.

    In reactie op: Motorsteunen Ascona A #17453632

    Het verschil zit in de motorsteunrubbers/bevesteging.
    Na 10-1973 heeft de A ronde motorsteunrubbers met een andere bevesteging op de brug, voor rest zijn de voorassen gelijk.
    Heb nog 1 type2 brug incl motorsteunrubbers liggen wat weg mag.
    PB even je e-mailadres dan maak ik foto’s met het verschil

    In reactie op: Fusee kogel Ascona A #17452305

    De onderste fuseekogel van een Manta A- Ascona A is hetzelfende als voor een Kadett C.

    In reactie op: Nog een Blitz erbij #17430879

    Bij een max van meer als 3500kg massa voertuig, heb je een vrachtwagen rijbewijs nodig.
    Ik ken deze Blitz niet, al zit ik al 20 jaar in het oud Opel gedoe.
    En woon in Limburg, en weet een beetje wat hier rondloopt, heb zelf ook een Blitz oprijwagen gehad.
    Een orgineel motorblok van een Blitz kan makelijk 200,000km aan, door de speciale cilinderkop met nokkenas. Op het het blok staat ook dan een T, inplaats van S of #.

    In reactie op: apk automaat op kenteken #17414306

    Bij navraag bij de RDW heeft een ombouw van automaat naar schakel geen invloed op de APK. Het kenteken hoeft niet veranderd (gewicht) te worden omdat auto,s, ouder dan 25 jaar toch belastingvrij zijn. Ik heb het nagevraagd wegen ombouw van een Manta A van 1973 van automaat naar 5 bak.

    In reactie op: Kwaliteit motoren Ascona B diesel #17414789

    De 2100 diesel is waardeloos, een paar keer op hun staart trappen, einde verhaal. En ze trekken nog geen worst van de tafel.

    In reactie op: Ascona's op een rijtje. #17414080

    90% afkomstig van……., en omgekat. Dit is in Polen.
    Begin van het jaar nog een Poolse z.g. Ascona 400 bekeken op een int. Duits Opel treffen, het chassisnr. viel me op, het begon nl. met 81, volgens mij is dat van een A Ascona. Volgens de eigenaar was het een orginele 400, had wel 5 gats assen eronder, en een type plaatje waar alleen de naam Irmscher nog een beetje leesbaar was, de rest was niet meer leesbaar.

    In reactie op: trekhaak #17384733

    origineel gepost door boyanka
    :agent je moet wel in de gaten houden dat je niet meer trekt dan de max massa van je auto

    Als er geen max. trekgewicht op het kentekenbewijs staat, is het max. trekgewicht 750kg.

    In reactie op: Is het mogelijk een 2,8E blok in een kadett C te bouwen? #17370795

    Ik ken wel een cyti waar een 6 pitter in ligt, maar de motor komt een heel stuk naar binnen, een Rover V8 past beter wat ruimte betreft.

    In mijn Manta ligt al 20 jaar een gastank in, en rij niet meer dan 5000km ermee ( mijn dagelijkse Astra rijd ook op gas).
    Ik heb geen probleem om elk jaar naar de APK te gaan, weet dan wel dat hij in orde is, en eventueel weet wat slecht begint te worden. En voor om de 2 jaar de manta te laten keuren ga ik de LPG inst. niet er uit gooien

13 berichten aan het bekijken - 201 tot 213 (van in totaal 213)